Need for Speed: Shift

Permalänk
Medlem

jag tycker dom bör gör nfs underground2, nfs mw, nfs undercover och nfs prostreet ihop blir en spel då är det imba

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vetej
jag tycker dom bör gör nfs underground2, nfs mw, nfs undercover och nfs prostreet ihop blir en spel då är det imba

blir det obalanserat då? Det är ju inte bra.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk

För dom som gillar banracing är spelet säkert skitbra men det skall inte heta NEED FOR SPEED. NFS spel skall vara arcade som det var ända tills Prostreet kom, det är ju det som är NFS. I Undercover kom dom tillbaka till NFS igen men spelmotorn tycker jag inte var något videra bra, flyter forfarande inte helt ok efter patchen dom släppte.

Min favorit i NFS serien är Most Wanted, kan spela det om o om igen, älskar polisjakterna. Men tycker att det var från och med Underground2 som det lyftes ordentligt när dom hade lagt till dom autentiska billjuden.
Det gjorde ju halva spelet om inte mer att höra dom skrikande o vrålande motorerna än som i tidigare spel med ett syntetiskt BZZZZZZZZZZZ ljud.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
För dom som gillar banracing är spelet säkert skitbra men det skall inte heta NEED FOR SPEED. NFS spel skall vara arcade som det var ända tills Prostreet kom, det är ju det som är NFS. I Undercover kom dom tillbaka till NFS igen men spelmotorn tycker jag inte var något videra bra, flyter forfarande inte helt ok efter patchen dom släppte.

Min favorit i NFS serien är Most Wanted, kan spela det om o om igen, älskar polisjakterna. Men tycker att det var från och med Underground2 som det lyftes ordentligt när dom hade lagt till dom autentiska billjuden.
Det gjorde ju halva spelet om inte mer att höra dom skrikande o vrålande motorerna än som i tidigare spel med ett syntetiskt BZZZZZZZZZZZ ljud.

M.V.H Peter

Banracing och arkadkänsla är väl inget som behöver stå i konflikt iofs? Nu hoppas iofs jag att de har givit bilarna ett lite mer realistiskt beteende...

Det som på pappret uppenbart skiljer det från tidigare NFS är väl just att man inte kör på vanliga vägar med trafik?

Personligen tycker jag att det är bra att de inte bara fortsätter på Underground-spåret (känns jävligt uttjatat, hur många "the fast and the furious - the game" orkar man med?).

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Banracing och arkadkänsla är väl inget som behöver stå i konflikt iofs? Nu hoppas iofs jag att de har givit bilarna ett lite mer realistiskt beteende...

Det som på pappret uppenbart skiljer det från tidigare NFS är väl just att man inte kör på vanliga vägar med trafik?

Personligen tycker jag att det är bra att de inte bara fortsätter på Underground-spåret (känns jävligt uttjatat, hur många "the fast and the furious - the game" orkar man med?).

Det är riktigt det du säger men det jag menar är att NFS är just det att man kör på allmäna vägar med trafik och poliser som jagar en.

Det är det NFS står för tycker jag. Vill man köra banracing finns det så många andra spel för det. Det är mångfaldet av olika typer av race också som gör spelet roligt och inte bara köra på bana hela tiden som i mitt tycke blir tråkigt efter ett tag.

M.V.H Peter

Permalänk
Keeper of the Bamse

Samma jävla diskussion varje gång EA släpper ett nytt NFS. Ta det för vad det är! Ett sjysst bilspel där man får köra skiten ur Audi R8, Bmw M3, Mercedes osv osv!

Personligen tycker jag att det är skitkul!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Samma jävla diskussion varje gång EA släpper ett nytt NFS. Ta det för vad det är! Ett sjysst bilspel där man får köra skiten ur Audi R8, Bmw M3, Mercedes osv osv!

Personligen tycker jag att det är skitkul!

Precis det som är det tråkiga tycker jag

Vill hellre köra skiten ur en s14 , s15 , AE86 , Soarer , Mark II etc

Jag klagar inte då jag inte provat spelet än men NFS ska vara mer "actionspelande" än realistiskt för det får man ju i dom andra mer seriösa simulatorspelen som finns där ute.

Får se hur driftdelen blir i spelet men låter det vara osagt då jag itne provat spelet än

Visa signatur

Datorn: [ CPU i7 920 2.66ghz ] - [ Grafik ATI 4890 ] - [ MB ATX Intel X58 (P6T SE) ] - [ Minnen Kingston HyperX 3072MB DDR3 PC3-16000 2000MHz ] - [ Nätagg Corsair 650W ] - [ HDD 1,64TB ] - [ Chassi Antec Three Hundred ] [ Scythe Slip Stream Chassifläkt 120mm * 3 ]

Permalänk
Medlem

Det är fortfarande ett arkadspel, men ljusår bättre än MW som många vill jämföra med. Bilen har tyngd, och man känner vart den är på väg på ett annat sätt... + att cockpit wiev är helt underbart! Ett steg i rätt riktning för en serie som höll på att självdö

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag tycker dom har gjort ett bra spel, om man bortser från att många ATI riggar har problem med prestandan >_>. Det känns inte som i många andra spel att man bara styr vars fan man vill att bilen ska åka, slå av lite tracktion control osv så har man en ganska rolig upplevelse.

Har inte hunnit testa Driftingen än men ser fram emot att göra de innom en halvtimma

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tJev
Jag tycker dom har gjort ett bra spel, om man bortser från att många ATI riggar har problem med prestandan >_>. Det känns inte som i många andra spel att man bara styr vars fan man vill att bilen ska åka, slå av lite tracktion control osv så har man en ganska rolig upplevelse.

Har inte hunnit testa Driftingen än men ser fram emot att göra de innom en halvtimma

Man skulle ju vilja vara hemma just nu och spela det där... *grr*

Ikväll blir det nog nån timmes spelande iaf om man hinner med det

Visa signatur

Datorn: [ CPU i7 920 2.66ghz ] - [ Grafik ATI 4890 ] - [ MB ATX Intel X58 (P6T SE) ] - [ Minnen Kingston HyperX 3072MB DDR3 PC3-16000 2000MHz ] - [ Nätagg Corsair 650W ] - [ HDD 1,64TB ] - [ Chassi Antec Three Hundred ] [ Scythe Slip Stream Chassifläkt 120mm * 3 ]

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är skit kul.. man vet vad målet är och det är skoj med badges och att man går upp i level också, skiljer sig från andra bilspel

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag dom borde skrota hela serien! Dom kan ju uppenbart inte göra bilspel.. så fruktansvärt dåligt SHIFT är.

Kör i 50km/h så glider bakhjulen åt sidan? Ingen känsla ingen fysik alls.. skräp!

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisen
Personligen tycker jag dom borde skrota hela serien! Dom kan ju uppenbart inte göra bilspel.. så fruktansvärt dåligt SHIFT är.

Kör i 50km/h så glider bakhjulen åt sidan? Ingen känsla ingen fysik alls.. skräp!

Ändra handling model då?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ace01
Precis det som är det tråkiga tycker jag

Vill hellre köra skiten ur en s14 , s15 , AE86 , Soarer , Mark II etc

Jag klagar inte då jag inte provat spelet än men NFS ska vara mer "actionspelande" än realistiskt för det får man ju i dom andra mer seriösa simulatorspelen som finns där ute.

Får se hur driftdelen blir i spelet men låter det vara osagt då jag itne provat spelet än

S14 finns väl med ?:)

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisen

Skitsnack grabben, min bil glider inte alls, vet inte vilket spel du spelar men här har du ett bra prov på hur bilarna hanterar:

http://www.youtube.com/watch?v=tHU-Z_q4g8Y

Du har känsligheten fel eller något.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

själv så tycker jag och NFS:SHIFT har kommit upp sig jag själv gillar ju banracing spel och det har inte kommit mycket bra sen GRID lanserades känns verkligen bra nu när NFS förhoppningsvis förblir banracing istället för illigal racing

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk

Hur kul blir det när alla kör banracing?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ett tips till alla som börjar hata att köra av vägen på raksträckor och se sin bil okontrollerbart gå in i sladd vid minsta ändring av ratten i fel riktning.

STÄNG AV FORCE FEEDBACK!

Den force feedback som finns är bland det sämsta jag har upplevt. Det är som om nått litet troll sitter och drar i ratten för att försöka få av en av banan! Man blir tokig! Den går in i nån instabil reglerloop när man kör rakt fram och råkar man ha fel iställningar (som speed steering sensitivity = 100%) så är man körd om man inte har jävligt tur. Jag gjorde några tester. Körde rakt fram i ca 150km/h och släppte ratten. Bilen börjar gunga fram och tillbaka mer och mer och tillslut sladdar den av. Så gör INTE en vanlig bil när man släpper ratten. Stänger man däremot av FF så händer detta inte eftersom rattutslaget inte påverkas och åker fram och tillbaka hela tiden.

Man kan även märka när man ligger i en stabil kurva hur FF helt plötsligt starkt ändrar riktning och sen sitter man där i sanden. Det är som om den försöker dra åt ett visst håll en viss tid istället för att försöka reglera in mot en viss rattriktning.

Nu är min av iaf. Lite synd eftersom mycket av körkänslan försvann med den, men nu går det iaf. att styra bilen någolunda. Om nån hittar nått annat sätt att lösa det här så får den gärna berätta.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Tanka hem Volvo - The Game...Så märker ni vad väghållning är..

http://www.speltorrents.se/details.php?id=1311

Permalänk
Medlem

Kör med G25 till detta spel 200" ratt utslag

Enligt mig är det bästa racing spelet som jag spelat.

Fartkänslan och känslan när man drar om någon på en lång raksträcka är underbar!
Nitron är inte heller så överdriven utan väldigt bra gjord.

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zentix
Kör med G25 till detta spel 200" ratt utslag

Enligt mig är det bästa racing spelet som jag spelat.

Fartkänslan och känslan när man drar om någon på en lång raksträcka är underbar!
Nitron är inte heller så överdriven utan väldigt bra gjord.

Skulle Vilja ha en G25...Men min MOMO får duga ett tag till..Den är inte så kass den heller....

Jag titta lite på G27....Men fan, den kostar lika mycket som ett PS3 med ett bra spel till...

http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/pc_gaming/wheels/dev...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Skitsnack grabben, min bil glider inte alls, vet inte vilket spel du spelar men här har du ett bra prov på hur bilarna hanterar:

Tycker också den är helt CP. Jag använder en 360 kontroller till min PC och om man kör med låt oss säga, en Dodge viper i 200 så sladdar bilen i en 20 graders kurva. Kör med all hjälp av, provade även med att ha allt på men det är skit ändå. Har på "experienced handling" på men det borde inte flippa så mycket, ospelbart näst in till. Får drifta alla svängar och halkar efter.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten

Nope "grabben" har provat ändra på känslighet även på/av med hjälpmedel, sak samma hur man än gör.

Och det var bara ett exempel på hur dåligt gjort det är enligt mig. Men smaken är som baken.. är redan raderat från min dator.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Har kommit ut i butiker nu, 499:- känns lite för mycket, jag köper det inte för mer än 400:-

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Shift är säkert ett bra spel... Om man inte som jag faktiskt gillar ånglokskänslan i väghållningen. Jag tycker allvarligt att alla realismbilspel är det tråkigaste som finns, och Shift likaså.

Det var ju lite väntat, men jag hade ändå hoppats in det sista

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Shift är säkert ett bra spel... Om man inte som jag faktiskt gillar ånglokskänslan i väghållningen. Jag tycker allvarligt att alla realismbilspel är det tråkigaste som finns, och Shift likaså.

Det var ju lite väntat, men jag hade ändå hoppats in det sista

Vad bra för EA att ingen gillar ångloksbilar då!
Jag gillar inte heller sim. men om man ställer in rätt så är det inte speciellt svårt att köra bil

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gillar spelet. Men tycker att man bör kunna styla sin bil mer hur man vill

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Till att börja med tycker jag att det är bra att de gör något nytt med NFS, det är en spelserie som definitivt behöver förnyas, "the fast and the furious"-köret som de hållt på med är rejält uttjatat...

Dock måste jag säga att fysiken är för jäkla konstig i NFS: Shift.

Jag upplever att så fort man inte gasar så står man plötsligt stilla och det känns definitivt som att bilen på något sätt vrider sig runt sin egen axel snarare än att man styr den med hjulen, allra mest så i lägre hastigheter.

Jag ska dock erkänna att jag visserligen främst gillar racingspel med viss realism. Exempelvis Forza 2, GT5 P, Race'07, GTR2 skulle jag sätta högt upp i min lista över favoriter på senare tid. Uppskattar dock även t.ex. Burnout Paradise och Trackmania så även mindre realistiska racingspel kan gå hem, om det bara är arkadigt på ett kul sätt.

Måste säga att jag är skeptisk till NFS: Shift efter att ha testat det.
När Forza 3 och Gran Turismo 5 kommer så har jag svårt att se vad detta alls skulle ha att sätta emot, det har ju på något sätt placerat sig lite i samma kategori men är helt enkelt inte ens på samma spelplan.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Bara jag som har det extremt svårt med att drifta? Jag snurrar alltid runt när jag ska göra det nån som har tips?