Need for Speed: Shift

Permalänk
Medlem

Blir att installera Grid igen

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Fungerar G25 fullt ut med SHIFT eller hur e det? (Koppling, h-växel, 900grader rattutslag)

Det får avgöra mitt inköp av spelet om det stödjer det eller inte =P och hur e det med känslan i spelet, är det jämförbart med tex Live For Speed?

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trenne
Det här måste vara det sämsta bilspelet någonsin. Att bilarna roterar runt sin egen mittpunkt istället för att styra med framhjulen är riktigt illa. Känns ungefär som att spela gamla V-rally till ps, eller bilfysiken var nog bättre där. Mitt betyg blir 1\10, håll er långt borta från detta spel.

Precis det jag menade med att bakhjulen glider åt sidan. Man kan ju undra om dom som gör detta spel ens har körkort? otroligt..

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

måste nästan säga en sak som jag hört talas om på lite andra forum (om ni söker)

Shift är utvecklat för "inside" läge så man ser instrumentpanelen använder man sig av den kamera inställningen får man mer känsla, och ni som använder ratt/kontroller vart inne i adjust controlls menyn och ändrat om?

Själv kör jag med en 360 kontroll inne i bilen, gjort lite inställningar på bilen jag kör och jag hittar kör glädje i spelet det är inget skit spel bara jobbigt att ställa in.

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

Ja de har storsatsat på "kameran" i kockpiten.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hjälper inte, bilen sladdar i varje fall.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Ja att spela så man ser bilen bakom är helt värdelöst, hoppas det inte är det ni gör.. Att sitta i cockpiten är hur nice som helst

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Hjälper inte, bilen sladdar i varje fall.

ändrat luftströmingen på bilen så att du får mer grepp (Downforce)

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk

var inga roliga kommentarer här nu ser jag..
Sett fram emot spelet och skall precis installera det
Får hoppas man kan få någon minut glädje i varje fall.

Även jag hoppas på ett GRID II !!!

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedRiderSWE
Det får avgöra mitt inköp av spelet om det stödjer det eller inte =P och hur e det med känslan i spelet, är det jämförbart med tex Live For Speed?

Nej nej nej nej nej nej nej nej NEJ! Stort jävla nej på den. Det är som att jämföra Operation Flashpoint med CS. Om du gillar realistiska bilspel kommer du hata NFS: Shift.

Ni som spelar med 360-kontroll och säger att känslan är bra.. Ni ska nog testa att spela med ratt först. Och sen testar ni att spela Live for Speed (eller annan riktig sim). Sen kan ni antagligen se varför folk säger att känslan är värdelös.

Permalänk

Så djävla less på alla pc spel som kommer nu.Allt är bara billiga konsoll portningar.
Tom wolf har dom lyckats fucka upp..pc som spelplattform är fan näst intill dött nu:(
Lycka till med att sälja nya pc prylar till mig och många andra säger jag bara:(
vilken djävla fet miss hela branchen har gjort!!

Permalänk
Medlem

Skitkul NFS-spel, kommer lätt spela max 5-6 timmar. Gillar den annorlunda styrkänslan... Bara att anpassa sig ffs...

Ta det för vad det ÄR ett NFS spel!

Visa signatur

okej

Permalänk

Jag säger bara orka, har man ett tangentbord så kan man lika gärna glömma att köra det, värdelöst. Det går men inte lika bra som i andra spel som jag kört.

Jag brukar alltid ha kamera vinkeln framför bilen eftersom att man får mer fartkänsla i spelet. Tycker att det är konstigt, varför är spelet byggt för cockpiten? det är väl ingen simulator?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag är hur nöjd som helst med att det inte är en riktig simulator, det är mer känsla att sitta i cockpiten men det går ända att köra utan att sladda av direkt

Dock har jag inte många spel att jämföra med

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krakow son´s
Så djävla less på alla pc spel som kommer nu.Allt är bara billiga konsoll portningar.
Tom wolf har dom lyckats fucka upp..pc som spelplattform är fan näst intill dött nu:(
Lycka till med att sälja nya pc prylar till mig och många andra säger jag bara:(
vilken djävla fet miss hela branchen har gjort!!

Så går det när ett företag vid namn EA håller i spelen. När producerade något annat än ren skit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Hmm, UG2 och MW var bra iaf.

Varför är den rolig att spela? kan du säga det till mig? Nej, jag har inga "biltema högtalare" utan ett pioneer hemmabio system. Tycker att alla spelet sen UG2 till Undercover hade bra ljud tills detta skitet. Bilar låter inte ens i närheten verkligheten. Om du antar att jag har biltema högtalare så antar jag att du är halvdöv.

Så sant..

pioneer ljud. Sj har man harman kardon saker och jag upplever sjukt mkt bättre ljud än ug2. Trög ju.

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
pioneer ljud. Sj har man harman kardon saker och jag upplever sjukt mkt bättre ljud än ug2. Trög ju.

Inte jag, och det har fan inte med högtalarna o göra. Jag har tagit mina hörlurar (creative ep-630) och testat, likadant såklart.

Jag "antar" att du tycker att TDU har också bra ljud, jag skulle inte bli överraskad iaf.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Shift e ju as skönt att köra med ratt och pedaler...

men med TGB e de fan omöjligt.

e as skönt att bara sjunka ner i stolen bakom ratten och sätta på sig hörlurarna och försvinna in i spelet. =P

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte jag, och det har fan inte med högtalarna o göra. Jag har tagit mina hörlurar (creative ep-630) och testat, likadant såklart.

Jag "antar" att du tycker att TDU har också bra ljud, jag skulle inte bli överraskad iaf.

Du kan inte säga annat än att underground 2 har sämre ljud än shift.

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Funkar skit bra med g25 riktigt bra respons i ratten och svängarna är roliga att ta sig genom.

När det gäller ljudet är det också bra men antagligen är jag inte den enda som kör med skit ljud. Plocka upp en 199kr's headset.

Permalänk
Medlem

Blir inte klok på spelet. Ibland tycker jag körkänslan är rätt okej men rätt vad det är så känns bilen jättenervös och man sladdar av. Sedan förstår jag inte hur man kan få extra poäng när man knuffar en motståndare av banan. Vad ska det vara bra för? Det bästa med spelet är motorljuden som låter riktigt bra.
Spelar det på pc med 360-kontroll förresten men kommer nog inte fortsätta utan väntar på Forza 3 istället.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Jag är hur nöjd som helst med att det inte är en riktig simulator, det är mer känsla att sitta i cockpiten men det går ända att köra utan att sladda av direkt

Dock har jag inte många spel att jämföra med

Håller med dig.

Jag tycker att detta NFS är lätt det bästa i serien!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Hur fan får ni det att flyta på PC? Ser för taskigt ut när man sänker ner till medium på allt och 2x AA och ändå får man det inte att flyta? Vad är det frågan om. Tycker min rigg borde palla mer än så. Finns inte många spel jag inte kör maxat men detta måste man ner på low för att det ska flyta.

Visa signatur

Intel Q9550 2,83 GHz | Sapphire 4870X2 | 2x2 GB Corsair XMS2 PC6400 | Asus P5Q-E | WD Caviar Black 640GB | Antec Twelve Hundred | Powered by Corsair 650TX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xploddan
Hur fan får ni det att flyta på PC? Ser för taskigt ut när man sänker ner till medium på allt och 2x AA och ändå får man det inte att flyta? Vad är det frågan om. Tycker min rigg borde palla mer än så. Finns inte många spel jag inte kör maxat men detta måste man ner på low för att det ska flyta.

Hmm... jag kör med allt på MAX i 1440x900 och ligger på minst 50 fps.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Som om det skulle spela nån roll. Ljuden i SHIFT känns alldeles för distade. Så låter inte bilar när man hör dem i verkligheten. Däremot låter bilar så när man hör ljudupptagningar innefrån bilen eller liknande. Varför? För att ljuden är för skarpa för mikrofonen och blir distade.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag brukar alltid ha kamera vinkeln framför bilen eftersom att man får mer fartkänsla i spelet. Tycker att det är konstigt, varför är spelet byggt för cockpiten? det är väl ingen simulator?

Det här är också märkligt. Man MÅSTE nästan köra med bumper view för att få bra fartkänsla, men t.o.m. då är det svårt att avgöra vilken hastighet man ska ha in i kurvor.

Jag börjar mer och mer misstänka att det är några inställnigar nånstans som är olika hos olika människor. Det är så vitt skiljda uppfattningar om spelet att det inte bara kan vara olika åsikter.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

sämsta bilspelet jag kör ialafal

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

skitkul spel flyter assbra på mitt gtx 260 Max settings minst 50 fps

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Citat:

Du kan inte säga annat än att underground 2 har sämre ljud än shift.

Ok, men det är inte lönt att jämföra med U2 men GRID!!! Grid har MYCKET bättre ljud än Shift.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Som om det skulle spela nån roll. Ljuden i SHIFT känns alldeles för distade. Så låter inte bilar när man hör dem i verkligheten. Däremot låter bilar så när man hör ljudupptagningar innefrån bilen eller liknande. Varför? För att ljuden är för skarpa för mikrofonen och blir distade.

Precis, jag vet att du också tycker att Grid har mycket bättre ljud!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det flyter väldigt bra på min dator. Spelar på tv:n i 1360 x 768, 8xAA och high på allt och det går aldrig under 40 fps. Oftast ligger det runt 50. Tycker det är väldigt bra måste jag säga.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX