Need for Speed: Shift

Permalänk

njae.. Tror jag håller mig till GRID faktiskt..

Sen laggar det sönder för mig i varenda inställning och det ser skit ut även i högsta settings (1680x1050 och allt annat på max)
Styrningen känns ju helt fuckad..

Som någon sa så känns körkänslan riktigt bra i vissa fall och ibland så är den helt borta och bilen är "nervös"..

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är en väldans massa gnäll på detta spel!

Har själv köpt det till Xbox360 och tänkte sätta mig ner ikväll och ha en trevlig stund för mig själv när resten av familjen ligger och sover. Men tyvärr blir man lite rädd nu med tanke på allt negativt som sägs om spelet i denna tråd!

Har aldrig igentligen förstått detta gnällande på spel, det enda det beror på är för att alla ni som gnäller ställer såna höga krav från spelutvecklarna vilket jag tycker ni ska sluta med. Det finns ju faktiskt inte nån spelutvecklare som sätter sig ner och bestämmer sig för att göra ett dåligt spel till alla spelsugna, eller hur!

De som sitter och programmerar och kommer på dessa spel har ju kommit bra mycket längre inom spel än ni alla som sitter och skriver i olika forum om hur dåliga deras produkter är. Var glad istället för att dom går till sina jobb och gör sitt bästa för att göra alla som gillar spel glada!

Jag säger inte nu att jag kommer att älska detta spel men jag tänker inte sätta mig ner och klaga på dessa människor som verkligen gör sitt bästa för att jag kanske ska få några timmars glädje framför tv:n med min spelkonsol.

Gör spel själva då om det inte duger åt er!!!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Här finns det lite inställningar man kan göra för att minska känsligheten.

http://forums.xbox.com/29123795/ShowPost.aspx

Citat:

There is now a 2nd fix for the sensitive steering/oversteer problem this game exhibits in its default settings. And let me tell you it is a NIGHT and DAY difference.
Please use 2nd fix along with the original thread suggestions on turning down sensitivity in the control options.

I have posted the original sensitivity config here:

Steering Dead Zone-15%
Accel Dead Zone-10%
Brake Dead Zone-10%
Steering sensitivity-5%
Acell Sensitivity -5%
Brake sensitivity-5%
Speed steering Sensitivity 100%

On to the 2nd fix:

At the main menu enter CAR GARAGE----> TUNING, press 'Y' to enter quick tuning mode.
Under the heading 'balance' move the slider all the way to OVERSTEER. That's right oversteer. Apparently the developer labeled this slider wrong or its a glitch. Turning the slider to oversteer will actually add understeer.

Now go drive. as you can see the cars are now more comparible to the feeling of Forza2 and RacePro. It may not be as good but it is now close! There was a sim hidden somewhere in all this mess and I may have to take back some to the nasty things I said beforehand

(Special thanks to Torque Spike for finding this on the EA forums!)

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MjGroggy
Måste säga att det är en väldans massa gnäll på detta spel!

Har själv köpt det till Xbox360 och tänkte sätta mig ner ikväll och ha en trevlig stund för mig själv när resten av familjen ligger och sover. Men tyvärr blir man lite rädd nu med tanke på allt negativt som sägs om spelet i denna tråd!

Har aldrig igentligen förstått detta gnällande på spel, det enda det beror på är för att alla ni som gnäller ställer såna höga krav från spelutvecklarna vilket jag tycker ni ska sluta med. Det finns ju faktiskt inte nån spelutvecklare som sätter sig ner och bestämmer sig för att göra ett dåligt spel till alla spelsugna, eller hur!

De som sitter och programmerar och kommer på dessa spel har ju kommit bra mycket längre inom spel än ni alla som sitter och skriver i olika forum om hur dåliga deras produkter är. Var glad istället för att dom går till sina jobb och gör sitt bästa för att göra alla som gillar spel glada!

Jag säger inte nu att jag kommer att älska detta spel men jag tänker inte sätta mig ner och klaga på dessa människor som verkligen gör sitt bästa för att jag kanske ska få några timmars glädje framför tv:n med min spelkonsol.

Gör spel själva då om det inte duger åt er!!!

Nej, men de kan sitta längre än ett år o göra ett bra spel istället för att släppa skräp varje år som går. Grid var en revolution, det var nästan ingen som gnällde när spelet kom ut.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Håller med MjGroggy. Visst man kanske tycker att några saker inte var det bästa. Men säg det på ett bättre sätt och bete er inte som bittra människor som inte har något bättre för er.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Nej, men de kan sitta längre än ett år o göra ett bra spel istället för att släppa skräp varje år som går. Grid var en revolution, det var nästan ingen som gnällde när spelet kom ut.

Då gnäller bara alla på att spelutvecklarna tar för lång tid på sig. Då blir det ju fel åt andra hållet istället!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk

Jag tycker spelet är helt ok! förutom driften som känns som om man kör på blank is med sommardäck. Bilen är helt okontrollerbar, kör med Logitech G25. Någon som har samma ratt som vet om man kan göra några inställningar för driften?

M.V.H Peter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MjGroggy
Då gnäller bara alla på att spelutvecklarna tar för lång tid på sig. Då blir det ju fel åt andra hållet istället!

Inte jag, jag vill hellre ha ett stabilt spel som är bra. Då väntar jag lite extra.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trenne
Det här måste vara det sämsta bilspelet någonsin. Att bilarna roterar runt sin egen mittpunkt istället för att styra med framhjulen är riktigt illa. Känns ungefär som att spela gamla V-rally till ps, eller bilfysiken var nog bättre där. Mitt betyg blir 1\10, håll er långt borta från detta spel.

Nejdå, du behöver bara gå tillbaka till Colin McRae Dirt för att få samma fysik med bilar som roterar kring mittpunkten

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Nejdå, du behöver bara gå tillbaka till Colin McRae Dirt för att få samma fysik med bilar som roterar kring mittpunkten

När ni säger "roterar kring mittpunkten", hur menar ni då? några videos?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

NFS SHIFT är kanske inte ett sånt need for speed spel som folk är vana vid... jag tycker inte heller att de har gjort ngt mirakel med att skapa den..
men i stort sett så tycker jag inte att spelet suger så mkt som vissa här påstår.
folk är inte vana vid det.. och allt som man inte e van vid tar tid att anpassa sig till det... visst finns det några grymma tabbar i spelet.. men overall går det att spela . .tycker jag iaf...
(sammanfattningsvis ser jag den som en dålig kopia av GRID)

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Här finns det lite inställningar man kan göra för att minska känsligheten.

http://forums.xbox.com/29123795/ShowPost.aspx

Har provat det där med understeer/oversteer tricket men jag märker fanken ingen skillnad. Jag har nu iofs. ms wheel ratten men när jag drar reglaget till sina ändlägen och sen testar så märker jag ingen skillnad.
Likaså när man ska bromsa inför en kurva. Baken slänger ut hejvilt ändå.
Då är det ändå en bil med det mesta i uppgraderingsväg.

Kan det hjälpa månne när man låser upp justerbara bromsar kanske (brake bias)?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Någon som har gjort inställningarna som det tipsades om längre upp? Ni som klagar som fan kan ju prova!

Ända problemet jag har är att hålla mig kvar på banan, hade jag provat forza eller något hade jag kanske tyckte shift varit skräp men nu tycker jag bara att det är kul och grymt svårt, vilket känns realistiskt..

Ska nog prova inställningarna längre upp

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Testpilot
Citat:

När ni säger "roterar kring mittpunkten", hur menar ni då? några videos?

Vet inte om det går att visa på film men man märker det när man kör. En riktig bil svänger ju med framhjulen och bakhjulen följer bara med. När bilen svänger runt mittpunkten och man svänger åt exempelvis höger så åker bakhjulen ut åt vänster vilket ju inte händer på en riktig bil om den inte är fulhjulsstyrd.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Pro-läget med kraftigt nedställd känslighet så NFS Shift skapligt men det är fortfarande inte så man blir imponerad...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Vet inte om det går att visa på film men man märker det när man kör. En riktig bil svänger ju med framhjulen och bakhjulen följer bara med. När bilen svänger runt mittpunkten och man svänger åt exempelvis höger så åker bakhjulen ut åt vänster vilket ju inte händer på en riktig bil om den inte är fulhjulsstyrd.

Jaha, men jag har lite problem att förstå hur det går till. Vet att bilen kan bli överstyrd o så.

Har precis öppnat tier 2 bilar och provkört Evo 9, 10 och Impreza. Bilarna var AWD. Vet inte vad jag ska säga riktigt. Det går att köra med dessa bilarna med keyboard. Körde också Lambo murci och den var ju helt värdelös eftersom att den bara gled av vägen så fort man svängde, och bilen är AWD. Körde också Maserati MC12 som är RWD och den hade mycket bättre väggrepp och var roligare att köra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, men det är inte lönt att jämföra med U2 men GRID!!! Grid har MYCKET bättre ljud än Shift.

Precis, jag vet att du också tycker att Grid har mycket bättre ljud!

Jag älskar grid oxå och väntar på tvåan. Lär bli fett

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Hedersmedlem

Tyckte att racingen var riktigt kul och vad jag tror realistisk, men driftingen däremot.... vad fan har de gjort? minsta lilla touchen på ratten och bilen snurrar ut och sitter i barriären, spelar ingen roll hur fort jag kör heller verkar det som. Men som sagt racingen är riktigt kul!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Tyckte att racingen var riktigt kul och vad jag tror realistisk, men driftingen däremot.... vad fan har de gjort? minsta lilla touchen på ratten och bilen snurrar ut och sitter i barriären, spelar ingen roll hur fort jag kör heller verkar det som. Men som sagt racingen är riktigt kul!

Testat att ändra styrningen lite? Du får öva på när du ska trycka till gasen.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har problem med mitt NFS Shift...Det står när jag skall starta det att det har slutat att fungera??? Finns det någon som vet om detta fel?? Eller vet hur man skall lösa detta fel??

/Järnet

Permalänk
Medlem

Ni får gärna berätta vad det finns för grymma bilar i spelet, (jag menar sådana som är grymma IRL)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Järnet
Hej! Jag har problem med mitt NFS Shift...Det står när jag skall starta det att det har slutat att fungera??? Finns det någon som vet om detta fel?? Eller vet hur man skall lösa detta fel??

/Järnet

Låt mig gissa, du har laddat ned spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

maybe mabe not!!! :P...nee men kan du någon lösning???:D:D

Permalänk
Medlem

bytte nämligen från en 46" skärm till en 17"...Har det något med det att göra??

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Testat att ändra styrningen lite? Du får öva på när du ska trycka till gasen.

har du nåt bra tips på rattinställningar som ger lite mindre reaktioner? Vet nämligen inte riktigt vad man ska pilla på i den rutan.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Tyckte också driftingen var helt åt skogen så jag valde quickrace och körde en rund bana 20 varv + 3 omgångar = 60 varv och sen satt driftingen. Bara en fråga om att lära sig jobba med gasen och ratten på rätt sätt.

Så det är bara att öva och öva, samtidigt med att man kör quickrace så åkte jag upp 2 steg i skill + låste upp lite nya uppgraderingar.

Kör med 1920x1200 på 24"aren och all grafik på fullt och det flyter hur bra som helst, vilket lyft jämnfört med Undercover som laggar och små rycker hela tiden.

\\Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Järnet

/Järnet

Om du läser i boken du fick med så löser du det. (hadde samma problem)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Ni får gärna berätta vad det finns för grymma bilar i spelet, (jag menar sådana som är grymma IRL)

Bugatti Veyron EB 16.4

Permalänk
Medlem
Citat:

Jaha, men jag har lite problem att förstå hur det går till. Vet att bilen kan bli överstyrd o så.

Har precis öppnat tier 2 bilar och provkört Evo 9, 10 och Impreza. Bilarna var AWD. Vet inte vad jag ska säga riktigt. Det går att köra med dessa bilarna med keyboard. Körde också Lambo murci och den var ju helt värdelös eftersom att den bara gled av vägen så fort man svängde, och bilen är AWD. Körde också Maserati MC12 som är RWD och den hade mycket bättre väggrepp och var roligare att köra!

Vart fan hittade du en Maserati MC12 ? Letade igenom "All Cars" Inte fan hittade jag nån sån!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sesese
Om du läser i boken du fick med så löser du det. (hadde samma problem)

Detta ser ut som ett nördigt försök att sätta dit killen så han säger: jag har inte köpt utan laddat ner spelet

Så han får en varning eller vad det nu blir

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB