Dragon Age: Origins

Permalänk
Medlem

Håller med, vill du ha "röjplöj så är det nog just Easy som är valet för dig.

Normal är lagom tycker jag. Fighterna är för mig som inte är powergamer (men definitivt gillar den här typen av spel!) utmanande utan att bli frustrerande.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

fan innan jag fixade redcliff med 20+ zombies.
bara på normal, men nog besvärligt.

nu ska Branka få spö om jag nu hittar rätt kombo lol.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveeen
--Text--

Låter bra, jag har faktiskt inte börjat spela än.
Torchlight visade sig passa mig just nu, vill känna lite mer lugn och ro innan jag börjar med detta något seriösare spel.
Verkar som om Easy kommer funka rätt bra med tanke på era svar så jag kör på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Jag körde rakt på och dödade grabben istället. Kommer man inte kunna bli Blood Mage nu?

jag tror (inte helt säker eftersom jag redan hade blood mage) att man kan få blood mage spec från en person sist i isgrottan när man gör the urn questen.

Dold text
Permalänk
Keeper of Traditions

jag vet att jag vill köra som mage, men jag kan inte bestämma mig för vilken "specialization" jag ska köra med. jag vill inte vara healer...

Några tips? vilka är de största skillnaderna mellan Blood Mage och Arcane Warrior?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
jag vet att jag vill köra som mage, men jag kan inte bestämma mig för vilken "specialization" jag ska köra med. jag vill inte vara healer...

Några tips? vilka är de största skillnaderna mellan Blood Mage och Arcane Warrior?

Jag rekommenderar Arcane Warior då dom funkar bra i närstrid oxå.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Ett av de bästa spel jag spelat! 10/10

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Hmm, på senaste tiden har jag bara blivit allt mer och mer störd på hur kameran alltid är låst eller att man bara kan flytta den en liten bit ifrån sin valda karaktär

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Inaktiv

Någon av er som testat warden's keep på nightmare och i så fall hur pass svårt är det relativft andra delarna?
Nästan klarat allt nu på Nightmare och är lite sugen på lite nya utmaningar, vist var det lite små kämpigt i början men nu mot slutet är även dom lite läskigare bossarna relativft enkla så hoppas på att dom gjort warden's keep lite svårare.

Permalänk
Medlem

Jo, precis, med högerklick så kan man snurra runt gruppen.
Med mittknappen kan man flytta kameran med den begränsningen att gruppen måste bli kvar på skärmen.

Vet inte om det sista där är vad cope stör sig på...?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JespSve
Någon av er som testat warden's keep på nightmare och i så fall hur pass svårt är det relativft andra delarna?
Nästan klarat allt nu på Nightmare och är lite sugen på lite nya utmaningar, vist var det lite små kämpigt i början men nu mot slutet är även dom lite läskigare bossarna relativft enkla så hoppas på att dom gjort warden's keep lite svårare.

Har kört allt hittills på Nighmare även Warden's keep och det var inga större problem, lite svårt ibland men det gick.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag rekommenderar Arcane Warior då dom funkar bra i närstrid oxå.

blir man lite sämre i magi för att istället fungera lite bättre i närstrid, eller hur funkar det?

en magiker i rustning låter ju lite smått galet...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Jo, precis, med högerklick så kan man snurra runt gruppen.
Med mittknappen kan man flytta kameran med den begränsningen att gruppen måste bli kvar på skärmen.

Vet inte om det sista där är vad cope stör sig på...?

syftar på dom trånga utomhusområderna som gränderna i Denerim och vissa "random encounter" skogsområden

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
blir man lite sämre i magi för att istället fungera lite bättre i närstrid, eller hur funkar det?

en magiker i rustning låter ju lite smått galet...

Kolla här.

http://dragonage.wikia.com/wiki/Arcane_Warrior

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Denna sidan till ALLA som sitter hemma och myser med detta underbara spel.

http://dragonage.wikia.com/wiki/Dragon_Age_Wiki

Visa signatur

Permalänk

Spelar som mage och nu laddas min mana bara upp till hälften. Någon aning om varför? Har inget udda equippat eller så. Har inte dött heller.

Permalänk
Medlem

Jo jag har förhoppnings vis en sista fråga

jo nu e det så att jag letar efter något som heter "Alienage" och jag undrar..hur hittar man det ?? har absolut ingen aning hur man ska hitta det el vart stället finns :S

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Spelar som mage och nu laddas min mana bara upp till hälften. Någon aning om varför? Har inget udda equippat eller så. Har inte dött heller.

det blir så när man har visa magier igång. som till exempel gör att man ger mer skada el får lit mer armor. typ som "spell wisp" den gör ju så att man ger lite mer i skada.

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myxen
det blir så när man har visa magier igång. som till exempel gör att man ger mer skada el får lit mer armor. typ som "spell wisp" den gör ju så att man ger lite mer i skada.

Japp, märkte det precis och skulle in och redigera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Japp, märkte det precis och skulle in och redigera!

det är gött det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag börjar störa mig mer och mer på manasystemet. Var bättre i BG och NWN!

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Är wardens keep samma sak som soldiers peak?
Och när man är i skogen, var är de olika tombstonesen, har letat som fasen efter den sista men hittar den inte, vet någon var den finns? Har tagit en i det första skogsområdet och två stycken i det andra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Är wardens keep samma sak som soldiers peak?
Och när man är i skogen, var är de olika tombstonesen, har letat som fasen efter den sista men hittar den inte, vet någon var den finns? Har tagit en i det första skogsområdet och två stycken i det andra...

Den sista finns inne i ruinerna. kolla några sidor bakåt så får du reda på hur man ska göra för att få den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har lite tips om hur man kan hålla Alistair något så nöjd, samtidigt som man försöker smyga in i Morrigans byxor ? Vill ju inte förlora min tank! Han blev mycket ledsen efter hela Redcliffe saken, blood mage spec osv.

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo jag har förhoppnings vis en sista fråga

jo nu e det så att jag letar efter något som heter "Alienage" och jag undrar..hur hittar man det ?? har absolut ingen aning hur man ska hitta det el vart stället finns :S

Alienage är slummen där man kastar in city elfs i Denerim.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddan
Någon som har lite tips om hur man kan hålla Alistair något så nöjd, samtidigt som man försöker smyga in i Morrigans byxor ? Vill ju inte förlora min tank! Han blev mycket ledsen efter hela Redcliffe saken, blood mage spec osv.

Hmm vet inte... vanligtvis när han snackar så är det bara försöka vara snäll så får man oftast ett par sympati poäng från honom. Sedan är det väll bara ge honom massa gifts, brukar samla ihop 5-10stycken och sedan krama F5 och sedan gå igenom en person med alla gifts och se vilka som ger 5+, loada, ge personen den giften, F5 och fortsätta till nästa person Maximal output från gifts -> Alla mina games har jag haft 80+ med alla karaktärer förutom Wynne Morrigan är ganska lätt att få influense med eftersom det finns så många gifts, konversationer och "special" gifts för henne så man behöver inte gå hennes linje så mycket i quest konversationer som ger alister -.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm vet inte... vanligtvis när han snackar så är det bara försöka vara snäll så får man oftast ett par sympati poäng från honom. Sedan är det väll bara ge honom massa gifts, brukar samla ihop 5-10stycken och sedan krama F5 och sedan gå igenom en person med alla gifts och se vilka som ger 5+, loada, ge personen den giften, F5 och fortsätta till nästa person Maximal output från gifts -> Alla mina games har jag haft 80+ med alla karaktärer förutom Wynne Morrigan är ganska lätt att få influense med eftersom det finns så många gifts, konversationer och "special" gifts för henne så man behöver inte gå hennes linje så mycket i quest konversationer som ger alister -.

ahaa oj såg inte det. Tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att man ska kunna "stärka" Leliana i någon konversation man har med henne

Någon som vet mer om detta och när det sker?

Ni som gjort hennes quest, dödade ni hennes mentor eller lät ni henne leva? Undrar om det har någon påverkan längre in i spelet.
Båda alternativen får man hennes båge med lite annorlunda konversationer sedan i lägret

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hatar och tjata men men ..

hur tar man sig till den delen av staden? jag kan inte komma dit ><

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Man tackar. Morrigan är dock inte så förtjust i mig heller, ingen gillar mig förutom min hund! Råkade fråga henne vad hon gör här.. två gånger med mera

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Citat:

Den sista finns inne i ruinerna. kolla några sidor bakåt så får du reda på hur man ska göra för att få den

Fixade det nu, var ju inte så svårt men jag hade helt missat att det fanns ett altare i rummet också..