Dragon Age: Origins

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Alltså, hur fanken ska man lyckas döda

Flemeth? Gryyymt svår tycker jag, hon tar min tank på två slag ungefär. Jag får spamma mellanslag varannan sekund och hela tiden heala sönder tanken, men i längden håller det inte. Till slut tar hon honom i munnen och det skadar honom helt sjukt. Jag är level 9 och kör på normal - kan jag levla lite och komma tillbaka senare, eller kommer hon bara att scala? För om hon alltid är såhär svår är det ju helt vrickat.

Dold text

Aldrig testat henne så pass tidigt, men hon är inte så pass svår, om man kommer förbered... specielt inte om man spelar som mage, har man även med sig wynne så är det inte på något sätt svårt att hinna med i healingen... Sen kan det hjälpa att gå dit lite senare då det finns vissa föremål som ger fina bonusar, tex ett tvåhandssvärd man kan få i ett sidquest inne i magetower som ger +10% dmg to dragons och 20% fire resistance... Sen att man oftast har bättre ekonomi längre in i spelet hjälper ju... inte lika dyrt att svepa massa healing potions. ;P

Dold text
Permalänk

Tack för tipsen, får väl pröva lite senare igen och hoppas på bättre lycka. Trots att jag är mage så har jag inte satt något i healing, jag lämnade den biten till Morrigan, och sedan kom Wynn och hjälpte till...

Men Morrigan kan man ju inte ta med sig så nu är Wynn själv.

Dold text
Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså, hur fanken ska man lyckas döda

Flemeth? Gryyymt svår tycker jag, hon tar min tank på två slag ungefär. Jag får spamma mellanslag varannan sekund och hela tiden heala sönder tanken, men i längden håller det inte. Till slut tar hon honom i munnen och det skadar honom helt sjukt. Jag är level 9 och kör på normal - kan jag levla lite och komma tillbaka senare, eller kommer hon bara att scala? För om hon alltid är såhär svår är det ju helt vrickat.

Dold text

flemeth?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
flemeth?

Morrigans mor... hon shapshiftar om sig till en drake.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Har kört spelet i 15 timmar nu.....och nu vill jag börja om spelet.....jag har lärt min mage grejer som jag inte använder!!!

Så ni som kör som mage vad för skills har ni lärt?

Om du kör på pc så finns det Dragon Age: Origins Toolset man kan använda sig av att ändra skills och etc på karaktärer.
Kan även vara trevligt att ändra om ens kompanjoner så de har skillsen/talents man vill de ska ha.
Tycker det är lite jobbigt att de kommer med skills och talens direkt som man inte kan nollställa när man får dom första gången, få välja vad de ska ha.
Kan vara lite komplicerat att använda sig av pga av alla namn på spells/skills etc är siffror men man lär sig tillslut hur det fungerar genom par guider som finns här och där.

Respecing an AI character
Spell lista
Classes, skills, talents etc.

Kan bli ett problem ibland med sparfilen så det är rekommenderat att rensar bort lite filer först innan man fortsätter med sin sparade fil man har ändrat.

Citat:

These of some of the solutions to the negative effects the toolset has on the game, they seem to work for 99% of issues, so please try these before deleting everything.

1)
Load toolset, goto tool > export > Empty Export Directories

2)
FIND:
X:\\\\Documents and Settings\\\\<user>\\\\My Documents\\\\BioWare\\\\Dragon Age\\\\modules
Delete anything called single player

3)
FIND
<DA:O Install Dir>\\\\dragon age origins\\\\modules\\\\single player\\\\override
Delete anything in this folder

4)
FIND:
<DA:O Install Dir>\\\\dragon age origins\\\\packages\\\\core\\\\override
Delete anything in this folder

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Klarade det jag bad om hjälp med förut

Gav det en sista chans och det gick vägen. Min tank använde en salva som var fire resistant, hjälpte grymt mycket! Förutom det så pausade jag sjuuukt mycket, var noga med att hålla regeneration uppe på tanken och sparade heal och group heal så ofta jag kunde för att smälla ut i de kritiska tillfällena, som när draken plockar upp honom i munnen.

Dold text
Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Om du kör på pc så finns det Dragon Age: Origins Toolset man kan använda sig av att ändra skills och etc på karaktärer.
Kan även vara trevligt att ändra om ens kompanjoner så de har skillsen/talents man vill de ska ha.
Tycker det är lite jobbigt att de kommer med skills och talens direkt som man inte kan nollställa när man får dom första gången, få välja vad de ska ha.
Kan vara lite komplicerat att använda sig av pga av alla namn på spells/skills etc är siffror men man lär sig tillslut hur det fungerar genom par guider som finns här och där.

Spell lista

Kan bli ett problem ibland med sparfilen så det är rekommenderat att rensar bort lite filer först innan man fortsätter med sin sparade fil man har ändrat.

Oh jävlar, tack! Detta visste jag inte.
Jag som spelat om pga onödiga skills..

Permalänk
Medlem
Citat:

Spell lista

Orka!!
Man spelar vidare och så man lär sig tills nästa gång man startar ett nytt spel med en ny klass

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Nature of the Beast fråga

Nere is Elven Ruins: Lower level så finns det en broken stone altar som man kan använda men kollat runt för man ska hitta en behållare för att placera på den?
Hittar inte den behållaren nånstans där nere...

Dold text
Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Den med en vatten pöl i närheten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveeen
Den med en vatten pöl i närheten?

Nä det är den för Arcane Warrior unlock tydligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aha den ja, men då har du ju löst det

Permalänk
Medlem
Citat:

Aha den ja, men då har du ju löst det

Nä inte löst den, vet bara vad den är till för men hittar inte saken till den... =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä inte löst den, vet bara vad den är till för men hittar inte saken till den... =/

Den ligger precis bredvid

Permalänk
Medlem

Underbart spel längtar redan till en eventuell uppföljare!

Permalänk
Medlem

Någon som har avklarat Unbound Quest?

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Enchantment?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Citat:

Erm... som han sa ovanför, den ligger precis brevid altaret. Bara glas phylectrys(ursäkta stavningen ) som innehåller revenants och graveyard questens.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carliz
Någon som har avklarat Unbound Quest?

Du får gärna ge en mer utförlig förklaring på vad questen går ut på och vilket steg du ligger på, gärna område också. Finns så många att jag inte har koll på namnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Den ligger precis bredvid

Alltså seriöst jag hittar inte den alls. o.O
Ingen screenshot på vart den ligger mer exakt?

*edit*
Hittade den, det var så jädra mörkt där den låg...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

SPOILERS!!!!!

Någon frågade om Leliana. ja man kan recruita henne. Hade med henne på min första play through med min Mage, kommer inte ihåg var jag fick henne med det var nog i byn där man får Sten. I Chantery kan man hitta henne om jag inte har fel.

Citat:

Du får gärna ge en mer utförlig förklaring på vad questen går ut på och vilket steg du ligger på, gärna område också. Finns så många att jag inte har koll på namnen

Det är en side quest som man får ett legendariskt svärd av(bästa 1-hand sword). För att aktivera det måste man hitta två döda adventurers, av dem får man 2 notes. Sedan drar man till dwarf staden och snacka med en tredje person för att få sista delen av note. Jag kommer inte ihåg om jag hade redan hitta båda två från de döda, men den tredje lyckades jag prata med. En av de som man ska hitta har jag och det var i Urn Ash chamber. Den andra sägs vara i Brecilian ruins men jag har inget minne av att jag plockade upp nåt därifrån.

Enlight information jag har så ska man inte kunna prata med den tredje personen(som finns i Orzammar's Tapster's tavern) förrän man har de 2 första. Vilket betyder att jag måste ha allt som behövs. med det skumma är att inget quest har aktiverats för mig.

Om allt är rätt så ska jag nu möta bossen, men när jag kommer till ställe där denne skall finnas hittar jag inget. Kan det vara en bugg?

Om det är någon som kan ta en bild på var man hittar den andra noten(som inte finns i Urn Ash Chamber) är jag jätte tacksam.

Note. Bossen i detta questen är det svåraste i hela spelet enligt många, mycket svårare än Flemeth the Shapeshifter. Läste om en kille som slogs i 15min mot demonen.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk

Jag och Morrigan har börjat få igång en ordentlig romans.

Jag är bara lite ledsen för det känns som att spelet varslar om att det kommer sluta illa och jag råkade även läsa en spoiler för ett tag sen där någon sa att man inte ska ha Morrigan som GF om man vill ha ett bra slut. Jag vill inte bli av med min älskade!

Dold text

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt hittade jag sista noten (den som ska finnas i Urn delen av spelet) direkt i första korridoren till vänster så fort man kommer in i själva berget och npc gubben blir så facinerad. Kommer dock inte ihåg ifall jag plockade upp det från en npc, kista eller någon sak som låg där omkring.

Bossen är rätt tuff ja, dock fann jag highdragonen jobbigare. Fast den här snubben har mer hp har jag för mig, tog en tid att få ner honom ^^

Man kan hitta honom i en av backstreet fight platserna i Denerim när man har kommit så långt att man ska hitta honom. Finns en låst dörr där som man inte kan integrera med tills dess.

Citat:

Jag och Morrigan har börjat få igång en ordentlig romans.

Jag är bara lite ledsen för det känns som att spelet varslar om att det kommer sluta illa och jag råkade även läsa en spoiler för ett tag sen där någon sa att man inte ska ha Morrigan som GF om man vill ha ett bra slut. Jag vill inte bli av med min älskade!

Dold text

Haha mm känner igen det problemet, spelade om just slutet typ 4 gånger och prövade olika metoder och svar för just se ifall man kan hålla kvar henne efter slutet. Men men, det beror lite på vad du definierar som ett tragiskt slut, finns ett som är värre än att "följa" hennes planer i slutet ^^

Dold text
Permalänk
Medlem

Är det här något för "förstagångsrollspelaren" eller måste man vara en mer inbiten RPG-fantast för att uppskatta Dragon Age: Origins?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Verkar som att man hittar noten på olika ställen. Kanske därför heter det Unbounded:P Jag ska ta en sväng uppe i bergen nu för 100:e gången, hoppas den är där. Var hittade du den andra delen då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Är det här något för "förstagångsrollspelaren" eller måste man vara en mer inbiten RPG-fantast för att uppskatta Dragon Age: Origins?

Alla klarar nog av Easy med det spelet.

Edit. Nya spells som man får av DLC, är det bara de 2 spells man får i Wardens Keep?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carliz
Verkar som att man hittar noten på olika ställen. Kanske därför heter det Unbounded:P Jag ska ta en sväng uppe i bergen nu för 100:e gången, hoppas den är där. Var hittade du den andra delen då?

Kommer inte ihåg var jag hittade de andra. Det fångade aldrig min uppmärksamhet förens på sista då det poppade upp en quest som sade: Någon ligger bakom allt, hitta xxx i denerim -.-

Permalänk
Medlem

Eh, får väl köra om allt då. Vill ändå testa warrior. Och denna gången ska jag fan klara Unbound Quest.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så nu har man klarat av spelet var på lvl 19 mohah men jag kan säga att spelt hade sina svåra stunder ibland. men Draken uppe i bergen var ju enkel tycker jag ^^ Tycker faktist att loghain (el hur man stavar det) var svårare, tror att jag gjorde honom runt 6 gåner >< men tillslut så fixade det sig:D ha mkt Dex säger jag bara, pga det så träffade han inte min Rouge något slag alls. Fan ska fortsätta med min mage snart igen Arcane och blood mage here i Come. btw 10/10 får spelet av mig

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem

Finns det nånon bra guide för de olika klasserna?
Just nu lirar jag archer (är det bra val av mig?)

Samt vilka spells ska man satsa på?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myxen
Så nu har man klarat av spelet var på lvl 19 mohah men jag kan säga att spelt hade sina svåra stunder ibland. men Draken uppe i bergen var ju enkel tycker jag ^^ Tycker faktist att loghain (el hur man stavar det) var svårare, tror att jag gjorde honom runt 6 gåner >< men tillslut så fixade det sig:D ha mkt Dex säger jag bara, pga det så träffade han inte min Rouge något slag alls. Fan ska fortsätta med min mage snart igen Arcane och blood mage here i Come. btw 10/10 får spelet av mig

Försök att använda [.spoiler][/spoiler] när du skriver, tack.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså seriöst jag hittar inte den alls. o.O
Ingen screenshot på vart den ligger mer exakt?

*edit*
Hittade den, det var så jädra mörkt där den låg...

ett tips är att hålla in TAB för då lyser alla saker upp som du kan ta eller aktivera

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)