Dragon Age: Origins

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Läste någonstans att man ska kunna "stärka" Leliana i någon konversation man har med henne

Någon som vet mer om detta och när det sker?

Har inte märkt någonting sådant, vet bara om bonusarna man får desto högre influens man har på dem. I hennes fall Cunning bonusarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myxen
Hatar och tjata men men ..

hur tar man sig till den delen av staden? jag kan inte komma dit ><

Du ligger alltså på questen då du blir skickad för att undersöka vad som händer i Alianaget? Tills dess är det stängt.
Ifall du nu gör det så finns det på östra sidan av marknaden en grind som tidigare var stängd som du nu kan gå igenom som leder till att du på Denerim kartan kan klicka på Alianage (ligger strax väster om Pearl)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddan
Man tackar. Morrigan är dock inte så förtjust i mig heller, ingen gillar mig förutom min hund! Råkade fråga henne vad hon gör här.. två gånger med mera

Lol! Quicksave is your friend! Sparar alltid innan jag pratar med mitt party så jag kan ladda ifall det går helt åt pipsvängen, som t.ex när morrigan & lelianna gav mig ultimatum att jag var tvungen att välja Typ minus 26 ifall man inte var försiktig

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Kolla här.

http://dragonage.wikia.com/wiki/Arcane_Warrior

jag kollade på den sidan, och dem verkar ju ha en del skills som ökar defence en hel del, betyder det att man kan ha dom som tank?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveeen
Har inte märkt någonting sådant, vet bara om bonusarna man får desto högre influens man har på dem. I hennes fall Cunning bonusarna.

Du ligger alltså på questen då du blir skickad för att undersöka vad som händer i Alianaget? Tills dess är det stängt.
Ifall du nu gör det så finns det på östra sidan av marknaden en grind som tidigare var stängd som du nu kan gå igenom som leder till att du på Denerim kartan kan klicka på Alianage (ligger strax väster om Pearl)

Lol! Quicksave is your friend! Sparar alltid innan jag pratar med mitt party så jag kan ladda ifall det går helt åt pipsvängen, som t.ex när morrigan & lelianna gav mig ultimatum att jag var tvungen att välja Typ minus 26 ifall man inte var försiktig

jo det vet jag. och jag har pratat med alla som e där inne. jag har till och med fått tllbaka princessan och pratat med henne om att gifta sig men efter det så sitter jag fast.

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem
Citat:

jo det vet jag. och jag har pratat med alla som e där inne. jag har till och med fått tllbaka princessan och pratat med henne om att gifta sig men efter det så sitter jag fast.

Med andra ord så sitter du och häckar inne i Earlens estate? Gå ut till marknaden och spring öster till porten och väntansfulla alver Whoppie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Med andra ord så sitter du och häckar inne i Earlens estate? Gå ut till marknaden och spring öster till porten och väntansfulla alver Whoppie!

nej nej det har jag redan gjort. jag har kommit ut därifrån

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem
Citat:

nej nej det har jag redan gjort. jag har kommit ut därifrån

Lol vad dum man känner sig =/ kollade inte i en viss del av marknaden ><

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite problem med en sak i alv skogen.

Det finns en odöd sak man man möter om man rör på en gravsten, han är lite svår. Han kör en pull spell som drar till sig Morrigan direkt och kort därefter dör hon av hans slag (slår väldigt hårt).
Jag får ner de 3-4 skeleten som finns där med honom men inte han får jag inte ner nått alls.
Några bra tips?

Samt vad är det med hermiten i skogen också?
Efter ha fått ekollonet från honom och gett den till gamla trädet så kan jag inte prata nått mer med honom?

Dold text
Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ok har också problem i alvskogen... Stora problem...

Gick till skogen nästan direkt så mitt party är bara alistair, morrigan och jag, som också är mage. Tåligt party jag vet... alla är lv 7.

Nåja väl inne i templet eller vad man kan kalla det så finns en liten drake som är ganska svår (speciellt på hard). Någon idé på hur man ska få ner den? Dessutom är det ganska lätt att trampa på några av fällorna i rummet, dvs 70 damage direkt (drygt 50% av vad mina gubbars tål). Eller finns det nån väg runt den?

Kan ju för övrigt tillägga att den där djävulen till drake one shotar oss med några av sina abilities

Dold text
Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus

Gick till skogen nästan direkt så mitt party är bara alistair, morrigan och jag, som också är mage. Tåligt party jag vet... alla är lv 7.

Nåja väl inne i templet eller vad man kan kalla det så finns en liten drake som är ganska svår (speciellt på hard). Någon idé på hur man ska få ner den? Dessutom är det ganska lätt att trampa på några av fällorna i rummet, dvs 70 damage direkt (drygt 50% av vad mina gubbars tål). Eller finns det nån väg runt den?

Kan ju för övrigt tillägga att den där djävulen till drake one shotar oss med några av sina abilities

Dold text

Minns inte direkt hur det ser ut där nu, men brukar ju alltid hjälpa att locka med sig den en bit back till område utan fällor, försig är han ju ganska tidigt på våningen så kansket inte går. Du lär ju få en ganska svår kamp, han är väll desutom imun mot magi, så blir i så fall till att heala fult ut för dem. För att överleva hanns attacker... i alla fall dom som har element skada, använd lite ressistance drikor alternativft dom där papprerna man får... life stone eller vad dom nu heter som hjälper mot eld.

Annars så får du nog helt enkelt hoppas på att inte springa in i en fälla och springa runt som en dåre och utmanuvrera honom genom att lura honom att byta karaktär han jagar medans dom andra hackar på.

Dold text
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne

Det finns en odöd sak man man möter om man rör på en gravsten, han är lite svår. Han kör en pull spell som drar till sig Morrigan direkt och kort därefter dör hon av hans slag (slår väldigt hårt).
Jag får ner de 3-4 skeleten som finns där med honom men inte han får jag inte ner nått alls.
Några bra tips?

Efter ha fått ekollonet från honom och gett den till gamla trädet så kan jag inte prata nått mer med honom?

Dold text

Hmm, kan det tänkas vara en reverent eller vad dom nu heter/stavas? Dom brukar ju vara ganska tuffa, om du har så är ice cone underbar imot dessa då den faktiskt kan frysa in dem totalt även om bara för en kort stund. Det du kan göra för att rädda Morrigan är ju att placera henne så det är en sten eller något imellan dem så hon hinner resa sig och springa innan du hinner dö. Annars så beror det ju helt på vad du har för magier, brukar alltid gå att hitta någon kombination för att klara sig.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus

Dold text

Är ingen guide för hur du ska göra exakt här men det är lite tips som kanske hjälper ?

Varför kör du inte med fullt party ?

vet inte om man har den på lvl 7 men cone of cold är nog den bästa spellen som finns i början, du fryser allt med den vilket gör att du enkelt kan omgruppera osv. crittar du sedan ett monster som är fruset så dör de direkt vilket gör att man enkelt kan få ner en 3-4 gubbar på 1 slag var (använd special attacker som garanterar crit)

rekomenderar dig att skaffa en rogue med hög cunning för att kunna lockpicka / pickpocketa och disarma fällor.

köp alla bomber du kan hitta och gärna i olika sorter, de gör 60-80 aoe dmg och har du olika varianter så delar de inte cooldown utan du kan kasta dem eftervarandra.

tänk på att du ofta kan skjuta på monster från långt håll med tex morrigan vilket gör att du kan dra dem till den platsen du vill slåss på.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

äsch. Ja trodde jag hade missat något viktigt
men det har jag säkert, med tanke på hur stort det är

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Fantastiskt spel det här, väldigt beroendeframkallande! Jag spelar som elven mage, är level 10 eller något sådant och har ingen koll på antal timmar.

Var försiktiga med era spoilers btw gott folk, tycker det är extremt slack och jag har flera gånger it råden redan råkat slinka in på folk som skriver om vad som kommer att ske i framtiden utan att jag ville se det

Vilken knapp är quick save btw? PC-verisionen då förstås.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Vilken knapp är quick save btw? PC-verisionen då förstås.

F5 quick save, F9 quick load.

Permalänk
Medlem
Citat:

Några bra tips?

Dold text

Fick också enorma problem med denna Revenant... var level 9 när jag försökte att spöa han men det gick inte. Så jag bestämde mig för att göra ett nytt förskök när jag gått upp några levlar

Dold text
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Vad tycker folk om de olika heal spells som mage har under creation?

• Heal - Denna tycker jag fungerar mycket bra

• Rejuvenate - Tycker inte att denna fungerar så bra

• Regenerate - Samma som ovanstående

• Mass Rejuvenate - Samma som ovanstående

Eller använder jag de 3 sista spellsen fel eller? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Heal är när du behver hp.
De andra är för att boosta stamina/mana reg eller de har inget med hp heal att göra.
Kan ha fel

Visa signatur

PowerPC-base Core @3.2GHz ,7 x SPE @3.2GHz ,RSX @550MHz,Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, * 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

Permalänk

Regenerate är ju för att boosta hp regenereringen...de två andra är för stamina.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad tycker folk om de olika heal spells som mage har under creation?

• Heal - Denna tycker jag fungerar mycket bra

• Rejuvenate - Tycker inte att denna fungerar så bra

• Regenerate - Samma som ovanstående

• Mass Rejuvenate - Samma som ovanstående

Eller använder jag de 3 sista spellsen fel eller? o.O

Heal: Funkar bra.
Rejuvenate: Funkar dåligt.
Regeneration: Funkar bra.
Mass Rejuvenate: Funkar okej.

Minns väl att Rejuvenate-abilities ökar gruppmedlemmars mana/stamina-regeneration, de har inget med HP att göra. Gillar fortfarande inte single-target Rejuvenate, dock.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Annan fråga, går det att desarmera alla fällor förutsatt man har hög skill nog på traps?

Springer runt nere i ruinerna i Alv skogen och där finns en massa plattor som aktiverar eldkastare hit och dit.
När jag försöker desarmera dom så står det bara failed...
Alistair har Traps rank 4

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Annan fråga, går det att desarmera alla fällor förutsatt man har hög skill nog på traps?

Springer runt nere i ruinerna i Alv skogen och där finns en massa plattor som aktiverar eldkastare hit och dit.

Dold text

Just dom tror jag räknas som speciella. Gå runt dom helt enkelt

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Just dom tror jag räknas som speciella. Gå runt dom helt enkelt

Jag är ganska säker på att jag desarmerade dem.
Dock inte helt 100%. Men har iaf desarmerat traps som ser så ut.

Själv lirade jag precis igenom spelet som elf mage.

Jävligt häftigt i slutet när man får reda på vad som händer några år framöver osv. Fick rysningar :D. Jag överlevde också att döda archdemon då jag gick med på Morrigans lilla trevliga förslag. Archdemon-fighten var enligt mig lite lätt bara. Långt ifrån den svåraste.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Dold text

Det går att desarmera dem. Jag gjorde det med Leliana på rank 3 lockpick.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Dold text

Du behöver ha hög cunning för att kunna se och desarmera fällor/lockpick så jag skulle rekommendera att du plockar upp en rogue till ditt party, Zevren eller Leliana då det är dumt att sätta på cunning som warrior.

Permalänk
Medlem

Nånting jag väldigt gärna skulle vilja är att ha med en enda medlem till i gruppen... det är alltid nånting som saknas... jag vill inte att min warrior ska vara tank, så jag har med alistair, jävla tjocksmock... sen vill jag ha med en healer, alltså wynne, och morrigan för hon är så snygg men då har jag ingen som kan låsa upp chests eller disarma fällor (jävla svengelska!)... det är ju så man blir alldeles ledsen Får väl helt enkelt skaffa mig en jävla sköld och börja tanka med min karaktär så jag kan slänga alistair åt helvete

Permalänk
Medlem

Är det någon som kör med Shale?
Hmm, golem på svenska? .. Stenfigur!

Så, är det ngn som kör med stenfiguren Shale?
Jag körde lite med honom innan jag startade om, hade honom som melee dps och tyckte det var skit bra.
Kör på hard nu och hans AoE bash gör sketa mkt friendly fire. Funderar på att byta tanks, Alistair mot Shale.
Eller jag kanske ska ha en rogue i mitt party ist?

Kör Morrigan, Alistair, Shale och jag som spelar blood mage.

Permalänk
Medlem

Har kört spelet i 15 timmar nu.....och nu vill jag börja om spelet.....jag har lärt min mage grejer som jag inte använder!!!

Så ni som kör som mage vad för skills har ni lärt?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

jag leker runt lite med uppsättningen av vilka jag har i mitt lag beronde på var jag är någon stans.

Körde i ozomar nu med både shale "tank" mig "warrior med shild thiny" o den där lilla berserk värgen. Och så givietvis whynne.

Funka väll okish får jag lov o säga faktiskt. Bäst uppsättning so far för mig är också shale som tank "god hearth är väldigt trevligt", morrigan, whyne o min champion warrior. Då blir fighterna ganska lätta faktiskt.

Men man saknar en rough då..

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet om det finns någon mer magiker man kan få in i partyt utöver Morrigan och Wynnen? När som helst klar med min Nightmare omgång och vore kul att testa lågon lite mer anorlunda omgång... tänkte mig ett party med bara magiker Lär ju bli ett helvete att döda drakar men ack så simpelt det lär vara med vanliga fiender... alla kastar ice cone... alla backar bak... fireball, om någon lever så ice cone igen ;D Men känns lite klent att köra på ett 3 manna party så finns det någon mer? Kan man på något sätt lura in typ Jowen?

Permalänk

Alltså, hur fanken ska man lyckas döda

Flemeth? Gryyymt svår tycker jag, hon tar min tank på två slag ungefär. Jag får spamma mellanslag varannan sekund och hela tiden heala sönder tanken, men i längden håller det inte. Till slut tar hon honom i munnen och det skadar honom helt sjukt. Jag är level 9 och kör på normal - kan jag levla lite och komma tillbaka senare, eller kommer hon bara att scala? För om hon alltid är såhär svår är det ju helt vrickat.

Dold text
Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

ovanstående fiende kommer att scala med din level, men inte få nya abilities, det kommer däremot du få, Du blir mycket starkare än fienderna ju längre du levlar märkte jag av.
Iallafall så tror jag att den gör det.