Permalänk
Medlem

jag tar gärna emot en. kan gläderligen betala frakten. behöver en dator till ett emularor projekt jag börjat skissa på hör gärna av dig om det blir nått! //Danny

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Återvinna delar av dem. Man bör väl kunna får lite för de finare metallerna?

Permalänk
Medlem

Det bästa ni skulle kunna göra är att verkligen ta i sär de och miljösortera därefter. Tråkigt med nödvändigt. Om ni skulle "donera" till ett projekt i tredje världen så är risken betydligt större att barn där får göra jobbet istället.

Permalänk
Medlem

Kasta ut dom från fönstret såklart! tänkt dig att varje gång du blir extremt creepblockad eller dyl. kunna skicka iväg en dator, vilken dröm!...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petterg
Kasta ut dom från fönstret såklart! tänkt dig att varje gång du blir extremt creepblockad eller dyl. kunna skicka iväg en dator, vilken dröm!...

hehe, synn bara man bor på första våningen med ett garage utanför fönstret (fallsträckan är kanske en meter, max...)

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof_nord
hehe, synn bara man bor på första våningen med ett garage utanför fönstret (fallsträckan är kanske en meter, max...)

Trade Center finns ju i stan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof_nord

Bygg ett nytt rum av några då, där du kan sitta och kasta ut resten På taket eller nåt

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Bygg ett nytt rum av några då, där du kan sitta och kasta ut resten På taket eller nåt

Seriöst!

Permalänk

Hyr en lokal i 1-2 dygn å dra ett quakelan

Permalänk
Medlem

Yay hälsa Linus från mig om du träffar'n.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Jag kan gärna ta två av skärmarna

Är det plattskärmar? och hur stora?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11

Du har stavat fel, har inte iphone nått stavningsverktyg??;)

update success

ska det stå;)

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11

nej inte plattskärmar - altså det står i mitt första inlägg att det handlar om Pentium två: or, och på den tiden fanns det la inga plattskärmar ens?
(någon som vet/pallar googla på det hela får gärna rätta mig)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17

update success

ska det stå;)

va?
-edit- jaha, hans sign...

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17

update success

ska det stå;)

jag vet, det är det som är grejen

Iphone HAR ingen stavningskontroll

OnT: men jag tänkte att dem kanske hade köpt nya

Permalänk

70 datorer inehåller mycket guld. Vet inte om du som privatperson kan sälja till sådanna företag.

Alla komponenter i en pc innehåller lika mycket rent guld som i 1 kubik shacktmassa.

Tänk dig att ta hårddiskarna från samtliga datorer 70 st och köra en raidenhet på det. Grym hastighet! Använd några av nätaggen för att försörja hårddiskarna med el.

Visst kluster vore fint men extremt dyrt med tanke på elräkningen. Annars kan du ju prova ha dom som käglor och bowla lite...

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Måla vita prickar på dem och lira domino ? Jag hade gärna tagit en

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

GTA 1 LAN:D Minns när vi gjorde de på likande datorer i skolan:D

Permalänk

lägg upp en annons, där swecare gratis kan få datorerna, mot fraktavgift, och ickeswecare för typ 100 kr styck

70*100=7000=najs!

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på att skänka dom till hjälporganisationer..

Jag kan tänka mig att dom är glada för varenda dator dom kan få tag på, även om den är skräp i våra ögon.
Tycker det är rent ut sagt barnsligt att bara slå sönder dom och slänga dom på tippen om dom fortfarande fungerar.

Hjälp dom, en dag är jag säker på att vi kommer behöva deras hjälp.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Lägger min röst på att skänka dom till hjälporganisationer..

Jag kan tänka mig att dom är glada för varenda dator dom kan få tag på, även om den är skräp i våra ögon.
Tycker det är rent ut sagt barnsligt att bara slå sönder dom och slänga dom på tippen om dom fortfarande fungerar.

Hjälp dom, en dag är jag säker på att vi kommer behöva deras hjälp.

Instämmer med dig. Onödigt att förstöra datorerna bara för att det går när andra kan ha nytta av dessa.

Ett alternativt kanske är att sälja dessa billigt och ge allt eller en bit av förtjänsten till välgörenhet?

TS datorer såklart så vi får hoppas att han gör vad som är rätt iallafall.

Permalänk

Hade gett mig 1 o sedan haft resten o sålt eller något
typ 300:-
300:-x70=21000:- rätt nice pengar imo

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

sälj dom! tänk 70x100-500kr beroende på vem som köper..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk

Använd datorerna som element nu när det börjar bli kallt ute

Bygg en iglo <.< (med datorerna som "isbitar"/tegelstenar då)

Permalänk

okej, men för att sammanfatta allas (relativt seriösa) förslag så:

- Välgörenhet (skänka dom)
- Sälja dom (eventuellt guldet i dem bara)
- arrangera old-games LAN
- ta sönder dom
- klustra och använda till renderingsjobb/F@H
- skapa en gigantisk RAID (el flera)
- överklocka

Visa signatur

Permalänk
Casemod-mästare

ta några moderkort / processorer / ramminnen och häng upp på väggen som dekoration det skulle jag gjort... och sålt rästen

Permalänk
Medlem

plocka isär och sätt upp moderkorten på väggen och du har en tapet att dö för.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Det va ju några som byggde ett fullstort hus i lego....

Permalänk

Vart fasen ska ni förvara alla datorerna egentligen? xD

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Vart fasen ska ni förvara alla datorerna egentligen? xD

Vi kommer att få in de flesta i hans dush, den är sjukt stor.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog behållit kanske 10 stycken och sedan skänkt resten till exempelvis Tanzaniaprojektet.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit