Säg några PC spel där man spelar som en tjej.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Lämnad 4 Död ett och två.

Kanske i "Behov av fart : Kol" var man kvinnlig förare... bilarna styrdes som om det satt en kvinna bakom ratten.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Förvånad att ingen nämnts spelet som spelas av fler tjejer än killar och sålts i miljoner exemplar....Sims

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Fallout 3

Permalänk
Medlem

Unreal Tournamnet!

Visa signatur

Win7 Ultimate.Asus P5Q-E P45, Intel Core 2 Duo E7500 2.93Ghz 1066Mhz, 2x2Gb Corsair XMS-2 8500 C5D. Intel SSD320 120Gb (OS&spel) Powercolor HD 4870 1GB. Antec Three Hundred.
Benq G2420HDB. Logitech MX518. Logitech G15

Permalänk
Medlem

Bloodlust

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Trespasser. Titta neråt och du kan se ett hjärta på hennes bröst som visar hur mycket liv du har kvar. Även ett av de första, om inte DET första spelet med en ordentlig fysikmotor. Väldigt välgjort för sin tid och klassades som världen's mest krävande spel genom tiderna.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

resident evil codename veronica äger

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Trespasser. Titta neråt och du kan se ett hjärta på hennes bröst som visar hur mycket liv du har kvar. Även ett av de första, om inte DET första spelet med en ordentlig fysikmotor. Väldigt välgjort för sin tid och klassades som världen's mest krävande spel genom tiderna.

YES, håller med om det.. bästa spelet tycker jag, hoppas det görs en remake av spelet.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det mest irriterande är enligt mig modelleringen av kvinnokropparna. Ofta är det ingenting annat än förminskade manskroppar med enorma bröst - för att inte snacka om de konstiga huvudena. Mest irriterande är det här i RPG:s där, valfriheten till trots, det inte går att göra något annat än könsstereotypa kroppar. Jag kanske inte vill kuta runt halvnaken om jag är tjej! Det märks att de som jobbar i datorspelsbranschen till största delen är män.

Permalänk
Medlem

Resident Evil 5 efter första playthru, har du val;) eller co-up=) och så har du så klart merc mode=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Det mest irriterande är enligt mig modelleringen av kvinnokropparna. Ofta är det ingenting annat än förminskade manskroppar med enorma bröst - för att inte snacka om de konstiga huvudena. Mest irriterande är det här i RPG:s där, valfriheten till trots, det inte går att göra något annat än könsstereotypa kroppar. Jag kanske inte vill kuta runt halvnaken om jag är tjej! Det märks att de som jobbar i datorspelsbranschen till största delen är män.

Alltså designen på kvinnorna i spelen brukar vara lite tveksam. Speciellt när det kommer till rustning och grejor. Killarna har rustning upp till tänderna medans tjejerna har rustning överallt förutom byst och mage. Fattas lite logik där.

Tur som var så är inte så många killar/män tända på dataspelskvinnor.

MED UNDANTAG!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suntech
Alltså designen på kvinnorna i spelen brukar vara lite tveksam. Speciellt när det kommer till rustning och grejor. Killarna har rustning upp till tänderna medans tjejerna har rustning överallt förutom byst och mage. Fattas lite logik där.
Tur som var så är inte så många killar/män tända på dataspelskvinnor.
MED UNDANTAG!

Håller med, kvinnor i dataspel ser mestadels mysko & fejkade ut på alla sätt & vis, sen just rustning upp till tänderna, tex dragon age, satte på en rustning på min manliga karaktär, sedan flyttade jag samma till en av tjejerna, gissa om dom karvat bort delar av rustningen :). Inte för att jag skulle vilja det, men varför gör dom inte samma till männen, stålkallingar och kruka på skallen, inget mer :S

Permalänk

MARIO KART!

Permalänk
Medlem

Metroid

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Resident evil 2-3

Permalänk

3d sex villa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
YES, håller med om det.. bästa spelet tycker jag, hoppas det görs en remake av spelet.

Det hoppas jag med

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte säga mitt favoritspel sedan 6 års ålder, men någon hade redan nämnt det...(gud, de låter som om jag ska börja prata om Barbie spelet ni tidigare nämnde!) Tomb Raider!
Därför säger jag (hoppas ingen sagt det innan mig , IGEN?)
Dragon Age Origins!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCH
Unreal Tournamnet!

Hela serien..

Diablo serien går spela som kvinnlig rollfigur..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Mirror's Edge
Torchlight
Oblivion
Portal

Det är dom spelen jag har som man spelar som en tjej

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Septerra core: legacy of the creator, riktigt trevligt massivt rpg, tror inte så många har spelat det dock.

King's Bounty: armoured princess, fast har själv inte kört igenom King's Bounty: Legacy än. Men tänkt ta upp det efter det.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Leisure Suit Larry..

Nej förresten, vänta nu..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strife242
Fallout 3

+1
Antagligen det bästa spel som finns!

Permalänk

Jag spelade precis klart Jade Empire i förrgår.
Ett rpg från Bioware (Som gjort Mass effect etc)
Utspelas i gamla Kina och du spelar en kung fu karaktär. De kvinnliga karaktärerna ser rätt bra ut ^^
Bra spel, bra story, skön atmosfär.

Prova!

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk

RPG ,spel är typ vanligt med kvinnliga karaktärer va:P

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirth
Oni

Tänkte precis säga samma... Världens roligaste spel inom den genre.

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem

GEARS OF WAR

Jag retas förstås.
Ta t.ex. Mirror's Edge och ONI.

Permalänk
Medlem

Struntar ni i att läsa innan ni postar eller skriver alla samma spel med mening? Tycker halva tråden består av samma spel..