AMD bekräftar problem med Radeon HD 5000

Permalänk
Melding Plague

AMD bekräftar problem med Radeon HD 5000

Det är inte bara uppblåsta muspekare som irriterar användare med grafikkort i Radeon HD 5000-serien. Nu framkommer rapporter om krascher och mystiska linjer som slumpmässigt dyker upp på skärmen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hoppas dom löser det snart, börjar bli lite väl jobbigt med random krascher i flash.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Hade muspekar problemt i början , uppdatera bara bios så löstes det och är nu mera inget mer än nöjd med mitt 5770 , skönt.

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Avstängd

Men billiga är korten iaf! xD

Permalänk
Medlem

glad att jag inte har stött på något iallafall....än =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Är det feta, lata apor som sitter och programmerar eller? De borde skärpa sig och göra skäl för sin lön!

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Vad skönt att ni tar upp det här också!

Jag är en av dem "få" som har haft problem med mitt 5000-kort, våran tråd på amd.com forum börjar nästan spåra ur, lite synd att det tog nästan 3 månader för dem att säga något.!

Skönt att vi fått den uppmärksamhet vi ville åt i alla fall!

Permalänk
Medlem

Få? Vi har bytt ut ett antal 5870 kort redan och då har vi inte lyckats få tag på någon större mängd

Hoppas dom löser det dom är ju prisvärda i alla fall.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

Jag har fått en artifact i bc2 demo en gång och även en oförklarlig blåskärm en gång. Har kört dator några veckor nu. HD 5970. I bc2 demo så blinkar även vattnet underligt men det är ju också bara ett demo än så länge.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

sitter på 2st 5770 och har problem med graystipes dock så tror ja att jag har löst problemet grafik korten har en volt på 1125mV och ställer jag upp korten till 1150mV så funkar de mycket bättre graystripes försvinner inte helt men näst intill endast vid benchmarking går de åt skogen så höjer ja volten lite till går de nog.

MVH

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Avstängd

Jag har fått ett bra exempel av grafikkort tydligen, endast ett spel har det varit problem med men det är drivrutinsfel, inte själva grafikkortet då det finns en fix på nätet som inte är gjord av AMD själva. Jag har ett Sapphire 5870 kort

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
sitter på 2st 5770 och har problem med graystipes dock så tror ja att jag har löst problemet grafik korten har en volt på 1125mV och ställer jag upp korten till 1150mV så funkar de mycket bättre graystripes försvinner inte helt men näst intill endast vid benchmarking går de åt skogen så höjer ja volten lite till går de nog.

MVH

Nyare 5770 har i 1.2V inställt i deras bios, kör själv på det (flashat bios) och det har fungerat bra än så länge

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylons
Men billiga är korten iaf! xD

bara för att hd5850/hd5870 e billiga för prestandan så ska alla fortfarande funka som dom egentligen ska

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro på att en hotfix fixar problemet då det är känt att det är hårdvarurelaterad. En av mina kompisar äger ett 5870 och har problem med att kortet visar en massa fina linjer och mystiska färger vid start av systemet speciellt i bios. Men det kommer bara i 1 av 50 fall och ibland nästan jämt. Han ska ialla fall RAM:a kortet.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Inaktiv

Usch drivrutinen måste vara helt nedsmutsad av minnesläckor

Permalänk
Medlem

Får dessa linjer ni pratar om när ja klockar ner minnet på mitt hd5850 xfx "black". Inte så roligt när kortet inte går o klocka ner i idlar i 55 grader med fläkten på 20%

Permalänk
Medlem

Så går det när man stressar ut en produkt, 5000 serien kunde förmodligen blivit bättre om man gett den lite mer tid på ritbordet.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag är också en av de (o)lyckliga, båda mina 5870 och mitt 5750 har detta problem.

Permalänk
Inaktiv

Problemfritt med mitt HD5850 iallafall. Skönt att jag har tur någon gång iallafall.

Permalänk
Medlem

inga problem med mitt 5850 iallafall.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Problemfritt med mitt HD5850

Permalänk
Medlem

Ah, haft mitt 5850 i snart två veckor och fick skumma sträck igår för första gången när jag kollade film. Ansåg det inte vara ett problem fram tills nu då det tydligen är ett återkommande problem för de som fått det. kan nog hålla ut ett tag till om det inte blir värre

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Får endel artefakter med 5850, käns inte riktigt som samma problem som beskrivs, men blir nog till att byta ut det iaf.

Permalänk
Medlem

Lovar att fermi kommer ha minst lika stora problem xD

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk

inga problem med mitt 5770, allt okej hittils

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Jag har fått en artifact i bc2 demo en gång och även en oförklarlig blåskärm en gång. Har kört dator några veckor nu. HD 5970. I bc2 demo så blinkar även vattnet underligt men det är ju också bara ett demo än så länge.

Nej, det är en beta, inte demo. Stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Hmm, ja detta var kul att läsa för jag har haft några av problem som hat tagits upp här på mitt nya system med ett 5870.
Trode först det var RAM eller CPU clocken som har instabil men efter några timmars Prime95, Memtest så har allt rullat på bra.

Hoppas dem fixar detta med en hotfix och att det inte är hårdvara fel.

Permalänk
Medlem

Verkar ju mer vara ett driver problem än fel på själva kortet

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk

Fick förut linjer på skärmen, ibland orange, ibland blå.
Roliga var att jag hade uTorrent på då, och det var det enda

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Nej, det är en beta, inte demo. Stor skillnad.

Det är ingen skillnad alls utöver namnet. Demot på Xbox 360 och PlayStation 3 rubriceras som en Beta på PC.