Muskampen 2025: Segraren korad!

GeForce GTX 4xx-tråden (GF100)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Grabbar

http://pici.se/pictures/tNowDHsFE.jpg

hm. Utseendet påminner om Studio 57 :). Alternativt 80-talet! På baksidan finns Nvidias Ruby, i form av Carola Häggkvist...^^

Inget fel på varken studio 57 eller 80-talet..Men jag tyckte iaf att kartongen var ful som fan

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
hm. Utseendet påminner om Studio 57 :). Alternativt 80-talet! På baksidan finns Nvidias Ruby, i form av Carola Häggkvist...^^

Inget fel på varken studio 57 eller 80-talet..Men jag tyckte iaf att kartongen var ful som fan

EVGA's boxkollektion anno 2010:

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Det var bättre

Skall bli spännande att se hur och vad fermi presterar.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Aaaah vad jag hoppas Fermi äger AMDs kort som in i helvete så AMD får kriga med priset. Då kanske jag äntligen får råd med ett HD5850/5870

Permalänk

Blir ett 5870 ifall GTX480 skulle kosta över ca 4,5k, vilket det säkerligen kommer att göra

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Blir ett 5870 ifall GTX480 skulle kosta över ca 4,5k, vilket det säkerligen kommer att göra

Varför inte ett GTX470?

Permalänk
Medlem

Ursäkta för OT men; finns det någon vettig affär i sverige att köpa evga:s produkter från?
Det enda jag hittar är komplett och jag vet inte om jag står ut med dom en gång till....
Eller skickar man in kortet till Evga direkt om något händer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasidop
Ursäkta för OT men; finns det någon vettig affär i sverige att köpa evga:s produkter från?
Det enda jag hittar är komplett och jag vet inte om jag står ut med dom en gång till....

http://www.evga.de/warranty/

Submitting for an RMA

If your product meets the terms and conditions of our warranty please use the following steps to submit your product for RMA:
[list="1"]
[*] Register the product you need to register at www.evga.com/register/
[*] Visit your view/edit my products page.
[*] Locate the product you wish to RMA on your list of products
[*] Click "View Details" to look at warranty details for that product
[*] Below the picture of your product there will be a button to start new RMA. Click this button and fill out the subsequent pages to submit your RMA request.[/list=1]

http://www.evga.com/RMA/

Så, ja jag tror att det funkar att skicka direkt till EVGA, men du kan väll emaila dom och fråga?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
http://www.evga.de/warranty/

Submitting for an RMA

If your product meets the terms and conditions of our warranty please use the following steps to submit your product for RMA:
[list="1"]
[*] Register the product you need to register at www.evga.com/register/
[*] Visit your view/edit my products page.
[*] Locate the product you wish to RMA on your list of products
[*] Click "View Details" to look at warranty details for that product
[*] Below the picture of your product there will be a button to start new RMA. Click this button and fill out the subsequent pages to submit your RMA request.[/list=1]

http://www.evga.com/RMA/

Så, ja jag tror att det funkar att skicka direkt till EVGA, men du kan väll emaila dom och fråga?

Låter bra, kanske tar från komplett, det visar sig i framtiden... Tack för hjälpen!
Hoppas verkligen att dom kommer 26:e mars, har väntat ända sen i november nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Hade lite problem med komplett ibörjan, efter att ja beställt ett GTX 260 SC men fick "SSC" versionen istället, detta iochmed att de står att ja beställt "SC" kortet. Min oro var att om mitt kort gick sönder å ja skicka in de skulle komplett se att de var ett "SSC" kort, alltså "överklockat överklockat", fick då veta från EVGA att jag har 10 års garanti från där ja köpte kortet och att en RMA pga av att kortet gått sönder genom överklockning absolut inte var ett problem, dom uppmuntrar istället till att överklocka korten.
De spela alltså ingen roll va kortet hette, om de var stock, SC eller SSC, gick de sönder fick man ett nytt inom 10 år.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Hade lite problem med komplett ibörjan, efter att ja beställt ett GTX 260 SC men fick "SSC" versionen istället, detta iochmed att de står att ja beställt "SC" kortet. Min oro var att om mitt kort gick sönder å ja skicka in de skulle komplett se att de var ett "SSC" kort, alltså "överklockat överklockat", fick då veta från EVGA att jag har 10 års garanti från där ja köpte kortet och att en RMA pga av att kortet gått sönder genom överklockning absolut inte var ett problem, dom uppmuntrar istället till att överklocka korten.
De spela alltså ingen roll va kortet hette, om de var stock, SC eller SSC, gick de sönder fick man ett nytt inom 10 år.

Det låter ju mycket bra! Har inte XFX liknande garantier eller blandar jag ihop XFX med evga?

Btw; Jag tror du har stavat fel på ditt moderkort i sign, det heter väl ändå P5Q Pro och inte PQ5 Pro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det låter ju mycket bra! Har inte XFX liknande garantier eller blandar jag ihop XFX med evga?

Btw; Jag tror du har stavat fel på ditt moderkort i sign, det heter väl ändå P5Q Pro och inte PQ5 Pro?

Hur de är med XFX vet ja inte Men jag tror inte dom låter de gå på garantin om man modifierar kylningen, vilket EVGA's garanti täcker.

Hehe sant, de har ja inte tänkt på

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan

Låter som en väldigt lång väntan...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

Skräpinlägg och efterföljande inlägg raderade - återuppta vettig diskussion.

Permalänk
Medlem

Jo, till och med jag längtar lite efter Fermi. Väldigt sugen på att se vad NVidia har kommer fram till och jag är nog speciellt inom F@H avdelningen, vilket är kanske den ända anledningen till varför jag skulle skaffa ett Nvidia kort.

Jag får se vad priset på GTX 470 hamnar på, förhoppningsvis kommer den konkurrera med HD 5870 och då kommer ATI antagligen sänka priserna. Så det blir väll ett 5870.

But still, väldigt intressant med Fermi och kan knappt vänta på att se lite siffror.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0m0ney
Jo, till och med jag längtar lite efter Fermi. Väldigt sugen på att se vad NVidia har kommer fram till och jag är nog speciellt inom F@H avdelningen, vilket är kanske den ända anledningen till varför jag skulle skaffa ett Nvidia kort.

Jag får se vad priset på GTX 470 hamnar på, förhoppningsvis kommer den konkurrera med HD 5870 och då kommer ATI antagligen sänka priserna. Så det blir väll ett 5870.

But still, väldigt intressant med Fermi och kan knappt vänta på att se lite siffror.

Om fermi-korten presterar som jag tror att de kommer att göra kommer ATI att höja priserna på sina kort

Permalänk

Haha, lite överdrev jag i förra inlägget men det värkar onekligen som att 5870=480 i prestanda i tagens spel. Men i pris: 5870<480. Just därför kommer inte priserna att sänkas så jävla mycket som vissa tror. Jag vill inte göra er deppiga, men bara ta ner er på jorden.

Edit: Blev lite stavfel men det får vara kvar för det ser lite roligt ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
Om fermi-korten presterar som jag tror att de kommer att göra kommer ATI att höja priserna på sina kort

Men nej! Det får de inte göra!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0m0ney
Men nej! Det får de inte göra!

Haha

Permalänk
Medlem

* Ny Video *

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
http://www.fudzilla.com/content/view/18072/1/

Tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden

....okej

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Glöm inte att det där inte alls är bekräftat. Någon/några har sagt till den sidan att det är så, men det är inte bekräftat för det. Det kan lika gärna vara strunt. Vänta till kortet släpps och se hur det är då.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=117000

En hel del bilder för den som är intresserad, även ett par tester på 470.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Idag hittade jag en nyhet på Techsweden där det sa att Nvidia la rekommenderat pris på €450, runt 4500 kr, länk:
http://www.techsweden.org/nyhet/vwtT-geforce-gtx-480-kommer-a...

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem

Blir fan sugen på en 470 om den hamnar runt 4500.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Blir fan sugen på en 470 om den hamnar runt 4500.

Om jag fattar det rätt så tror jag att de menade att 480 kommer att kosta 4500 kr.

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr3d4tor
Om jag fattar det rätt så tror jag att de menade att 480 kommer att kosta 4500 kr.

Vore ballt men är det någon här som tror att det kommer hända med tanke på Nvidias tidigare prissättningar? Men fan kommer 480 till det priset så beställer jag på dirr!