Jet Black | Corsair Obsidian 800D - Tri-Crossfire

Permalänk
Avstängd

Looking good Men skulle du inte kunna sätta ett grafikkort längst ner trots att du får fästa det med en skruv istället för två? Bör ju fungera utmärkt utan att göra nåt speciellt - och även om man får göra nåt är det väl bara att använda en dremmel för att ta bort nederdelen av pci slotsen så att säga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Looking good Men skulle du inte kunna sätta ett grafikkort längst ner trots att du får fästa det med en skruv istället för två? Bör ju fungera utmärkt utan att göra nåt speciellt - och även om man får göra nåt är det väl bara att använda en dremmel för att ta bort nederdelen av pci slotsen så att säga?

Vi får se vad som händer, jag är i princip hundra procent säker på att det blir vattenkylning och ska jag kapa i chassit då kan jag väl lika väl öppna upp en PCI-exrpress plats för ett till grafikkort

Permalänk
Proffsmoddare

https://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/77384008d5a9...

Plockade ihop något skit. Skulle hellre ta bitspower men hittade inget där. Och det är där jag vet att man kan spara en kundvagn. Hoppas att du inte tycker att det är way of.

Både indomo.se och Coolingstuff.se kan ta hem samtliga grejer Aquatuning har i sitt sortiment. När Coolingstuff gjorde det åt mig fick jag det till och med billigare än vad jag skulle ha fått betala från Aquatuning.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Jag som tyckte mitt Be quiet. Dark Power 450W var stort

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

fan va snyggt hirsch!

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Permalänk
Medlem

Väldigt härligt att se när någon lägger så mycket pengar på sitt intresse
Nu hoppas jag bara att du lägger ner lika mycket själ i det och ordnar vattenkylning på ditt sätt så att systemet får lite mer "själ". Fan vad nördigt det känns att skriva så, men jag hoppas att du förstår vad jag menar. Det är lixom ingen konst att sätta ihop ett datorsystem, att ordna vattenkylningen på ett bra sätt är däremot en konstform

MVH

Permalänk
Medlem

Ingen dum hårdvara :)... men resten? Nu tänkte du fel?

Oj... läste inte igenom.... väntar med spänning på update:D

Permalänk
Medlem

3st 5870's? har inte sett enda spel "förutom" dirt 2 som kräver mer än 1 för att maxa allt.

och cs 1.6 är ju grafikens under.

nåja fin kabeldragning som attack dock .. bara att färga kablarna svarta så har du allt kirrat och klart.

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Lira CS 1.6 med x3 5870, det är knappt så ett av dom kommer användas

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

https://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/77384008d5a9...

Plockade ihop något skit. Skulle hellre ta bitspower men hittade inget där. Och det är där jag vet att man kan spara en kundvagn. Hoppas att du inte tycker att det är way of.

Både indomo.se och Coolingstuff.se kan ta hem samtliga grejer Aquatuning har i sitt sortiment. När Coolingstuff gjorde det åt mig fick jag det till och med billigare än vad jag skulle ha fått betala från Aquatuning.

Tack för hjälpen!

Skrivet av pheting:

fan va snyggt hirsch!

Tackar!

Skrivet av Pirrimango:

Tack!

Skrivet av Lambi:

Väldigt härligt att se när någon lägger så mycket pengar på sitt intresse
Nu hoppas jag bara att du lägger ner lika mycket själ i det och ordnar vattenkylning på ditt sätt så att systemet får lite mer "själ". Fan vad nördigt det känns att skriva så, men jag hoppas att du förstår vad jag menar. Det är lixom ingen konst att sätta ihop ett datorsystem, att ordna vattenkylningen på ett bra sätt är däremot en konstform

MVH

Hehe, förstår precis. Vattenkylning är på väg.

Skrivet av had0c:

3st 5870's? har inte sett enda spel "förutom" dirt 2 som kräver mer än 1 för att maxa allt.

nåja fin kabeldragning som attack dock .. bara att färga kablarna svarta så har du allt kirrat och klart.

Dirt 2 är ett utav få dx11 spel som går att maxa i den upplösning jag spelar(d.v.s med ett kort). Beträffande CS och harpan, ironi mina vänner! Jag spelar Dirt2, STALKER Call of Pripyat, Bad company 2 och counter-strike 1.6.

Kablarna ska sleevas, inte målas.

Tack

Skrivet av Kvickstick:

Lira CS 1.6 med x3 5870, det är knappt så ett av dom kommer användas

Ironin flödar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfredrik:

Ironin flödar...

Ironin flödar alltid såhär tidigt på morgonen! Jag måste dock säga, förbannat schysst bygge. Ett riktigt monster.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Ironin flödar alltid såhär tidigt på morgonen! Jag måste dock säga, förbannat schysst bygge. Ett riktigt monster.

Tackar vi för!

---

Har 5st gamla Samsung 19" av samma modell, dessa har DVI utgång och en upplösning på 1280x1024. Eftersom mina grafikkort bara stödjer maximalt 3 skärmar per kort är min fråga ifall jag kan koppla in t.ex. 3 skärmar i det första grafikkortet och 2 skärmar i det andra grafikkortet och köra en 5-vägs Eyefinity konfiguration?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfredrik:

Tackar vi för!

---

Har 5st gamla Samsung 19" av samma modell, dessa har DVI utgång och en upplösning på 1280x1024. Eftersom mina grafikkort bara stödjer maximalt 3 skärmar per kort är min fråga ifall jag kan koppla in t.ex. 3 skärmar i det första grafikkortet och 2 skärmar i det andra grafikkortet och köra en 5-vägs Eyefinity konfiguration?

Tacksam för svar!

9st 24tums widescreens med minimalkant så har du ett bygge som inte ens klarar harpan på max upplösningen

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av mrfredrik:

Tackar vi för!

---

Tacksam för svar!

Tror att du endast kan använda två DVI skärmar i varje grafikkort. Och jag tror att eyefinity fungerar i Crossfire numera. Så det bör inte vara något problem egentligen. Är väl bara att prova?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Tror att du endast kan använda två DVI skärmar i varje grafikkort. Och jag tror att eyefinity fungerar i Crossfire numera. Så det bör inte vara något problem egentligen. Är väl bara att prova?

Hehe, jo men vill veta innan jag köper DVI kablar för en halv förmögenhet...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av mrfredrik:

Tackar vi för!

---

Tacksam för svar!

Skrivet av mrfredrik:

Hehe, jo men vill veta innan jag köper DVI kablar för en halv förmögenhet...

Kan beställa åt dig på mitt studentkort från Dustin. Då blir det troligen inte mer än 1-200kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Kan beställa åt dig på mitt studentkort från Dustin. Då blir det troligen inte mer än 1-200kr.

Hehe, inga problem. Köper via familjens företag, så slipper momsen.

Permalänk
Medlem

Sitter minnena i single- eller dual-channel?

Annars en väldans fin dator som man lätt kan bli avundsjuk på.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz @ 4,5Ghz, Noctua NH-D14, ASUS P8Z77-V , 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, Gigabyte Nvidia GTX 660, Samsung 830 128GB, OCZ Vertex 2 60GB, WD 250GB, Corsair TX 650W, BenQ G2420HDBE, HP L2208w.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrfredrik:

Tackar vi för!

---

Tacksam för svar!

Jag har för mig att det går att koppla in skärmar i de andra korten men det går inte att spela eller köra crossfire med de då.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobijjah:

Sitter minnena i single- eller dual-channel?

Annars en väldans fin dator som man lätt kan bli avundsjuk på.

Dual-channel ofc!

Skrivet av MulleEng:

Jag har för mig att det går att koppla in skärmar i de andra korten men det går inte att spela eller köra crossfire med de då.

Ajdå, någon som kan bekräfta?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av mrfredrik:

Dual-channel ofc!

Ajdå, någon som kan bekräfta?

Jag tror att det är fixat. Jag kan rekomendera dig att kolla ati's hemsida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan kommer rästen då?

Permalänk
Medlem

När kommer det sleeve bilder?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Ändrade planer, hemma imorgon!

Permalänk
Medlem

själv hade jag råd med 1st 5870

Permalänk
Avstängd
Skrivet av had0c:

Då är du fan ta mig blind.

Permalänk
Medlem

Vilken processor, kommer med benchmarks senare ikväll! Den presterar GRYMT, helnöjd.

Permalänk

Vad fick dig att välja moderkortet som du valde? Mycket fint bygge!
/MVH Jesper!

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk

nice rigg du har