Jet Black | Corsair Obsidian 800D - Tri-Crossfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Vad fick dig att välja moderkortet som du valde? Mycket fint bygge!
/MVH Jesper!

Då jag var väldigt nöjd med MSI kortet jag hade innan detta bestämde jag mig för att ge MSI chansen igen! Sen att det är riktigt snyggt och presterar grymt bra gör ju inte saken sämre, hade behållt det om det inte vore för färgen. Inväntar Asus Crosshair IV Extreme, som är rött, kommer passa galant med övriga komponenter!

Skrivet av punchline82:

nice rigg du har

Tackar! Saknar bara Asus Crosshair IV Extreme och A-Data DDR3-2200 DRAM XPG+ 2.0 så är den komplett.

Permalänk
Medlem

Tillägnar denna post överklockningsresultat
Efter 1 min i BIOS - CPU 4100MHz | Nordbrygga 2000MHz

Med ett fräscht OS och mer pillande på CPUn hade 30k suttit idag, tyvärr skalar korten värdelöst, mer om detta som kommentar till bilden (i själva galleriet).

*** Notera att detta är en sunkig win7 64bit installation ***

Permalänk
Medlem

Om det går att folda på grafikkorten (jag kan inte sådant så jag vet inte) så skulle denna dator nog kunna ge ett bra tillskott till sweclockers foldinglag tror jag. Om inte annat så bör ju även processorn ge rätt mycket poäng bara den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Om det går att folda på grafikkorten (jag kan inte sådant så jag vet inte) så skulle denna dator nog kunna ge ett bra tillskott till sweclockers foldinglag tror jag. Om inte annat så bör ju även processorn ge rätt mycket poäng bara den.

Hehe, jag har faktiskt börjat Folda. Började nu i veckan, men jag vet inte direkt ifall min rigg är effektiv eller inte? Tror jag ligger på ~1500 poäng nu och på typ 3000e plats, eller något sådant.

Permalänk
Medlem

Kolla i foldingforumet, jag foldar inte själv så jag vet inte om det är bra eller dåligt. Men 3 stycken starka GPU bör ju ge lite extra fart om du kör multi-gpu klient.

Permalänk
Medlem

Har du sleevat eller kommer det? När i så fall?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Har du sleevat eller kommer det? När i så fall?

Har börjat sleeva men mitt sleeve verktyg har gått sönder...

Permalänk
Medlem

Skiter du pengar eller ? Annars är det väl fint!

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Medlem
Skrivet av xkurdi:

Skiter du pengar eller ? Annars är det väl fint!

Om det vore så väl!

Jag har ett brinnande intresse för datorer och därav läggs det en himla massa pengar på dumburken, för jag kan ju knappast påstå att jag behöver en burk av den här kalibern. Datorer är kul helt enkelt!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se CPU-kylaren vänd 180 grader, bara för att få se hur det ser ut.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

najs, men hur mkt kostade den här riggen egentligen?! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag skulle vilja se CPU-kylaren vänd 180 grader, bara för att få se hur det ser ut.

Hur menar du då? Själva radiatorn eller pumpen?

Skrivet av Gladeern:

najs, men hur mkt kostade den här riggen egentligen?! xD

Den kostade lagom mycket...

Permalänk
Medlem

Är du helt säker på att dina minnen sitter rät för två kanaler? Normalt sätt så är det 1 och 3 eller 2 och 4 platsen som ska användas, samma färg= samma kanal? Om så är fallet så skapar du dig en flaskhals o ska nog fixa 30 000 bara genom att sätta minnena rätt. Kolla manualen, är dock möjligt att dom sitter rätt.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SmOOthy:

Är du helt säker på att dina minnen sitter rät för två kanaler? Normalt sätt så är det 1 och 3 eller 2 och 4 platsen som ska användas, samma färg= samma kanal? Om så är fallet så skapar du dig en flaskhals o ska nog fixa 30 000 bara genom att sätta minnena rätt. Kolla manualen, är dock möjligt att dom sitter rätt.

AMD mammabrädor fungerar inte på samma sätt som Intel's, minnena sitter rätt.

Ontopic:
Snyggt bygge!
Funderar själv på att sleeva lite, men de känns som att de kommer ta år och dar med ett TX nätagg. Hur mycket kostade din beställning av sleevs?

Permalänk
Medlem

Minnena ser ut att sitta fel (orkade inte läsa igenom tre sidor, ifall någon annan redan påpekat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Minnena sitter rätt, se bilden som postas längst ner i detta inlägg. Angående poängen, korten bromsas ner rätt så rejält utav processorn, även ifall den är stark och presterar helt okej är det inte tillräckligt. Åtminstone inte enligt en utav Sveriges största överklockningprofiler.

Skrivet av huttala:

AMD mammabrädor fungerar inte på samma sätt som Intel's, minnena sitter rätt.

Ontopic:
Snyggt bygge!
Funderar själv på att sleeva lite, men de känns som att de kommer ta år och dar med ett TX nätagg. Hur mycket kostade din beställning av sleevs?

Tackar! Jo tack, att sleeva 6 PCI-E 6pin kablar tar sin lilla tid. Vet inte exakt vad det kostade nu men det var 100€+, möjligtvis 136€.

Skrivet av MooDHooDs:

Minnena ser ut att sitta fel (orkade inte läsa igenom tre sidor, ifall någon annan redan påpekat).

Minnena sitter rätt.

Hoppas att detta övertygar er.
http://cdn.solidfiles.net/i/V66R7.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Hur menar du då? Själva radiatorn eller pumpen?

Radden. Har alltid tänkt att det skulle se bättre ut så.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Radden. Har alltid tänkt att det skulle se bättre ut så.

Du, det är nog ingen dum idé. Helt värt att testa, men det får bli när jag får tillbaka chassit igen. Hotswap funktionen är trasig så ska reklamera chassit så fort jag får mitt sleeveverktyg. Vill ju ha någonting att göra medans jag väntar...

Permalänk
Medlem

gillas (y)

Visa signatur

hehehe =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Du, det är nog ingen dum idé. Helt värt att testa, men det får bli när jag får tillbaka chassit igen. Hotswap funktionen är trasig så ska reklamera chassit så fort jag får mitt sleeveverktyg. Vill ju ha någonting att göra medans jag väntar...

Word! Säg gärna till när en update kommer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stfh:

gillas (y)

Tackar

Skrivet av scienta:

Word! Säg gärna till när en update kommer

Absolut

Permalänk
Medlem

Är H50 bra? har faktiskt tänkt köpa det till mitt bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spinfen:

Är H50 bra? har faktiskt tänkt köpa det till mitt bygge.

Jag är inne på min andra H50 nu och enligt mig är den BÄST. Visst den kyler kanske någon grad sämre än Noctua D14, men du får ett betydligt "cleanare" insida i datorn ifall du kör med H50. Kör du den dessutom i PnP med ett par kvalitetsfläktar presterar den bättre/i klass med D14.

Köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Jag är inne på min andra H50 nu och enligt mig är den BÄST. Visst den kyler kanske någon grad sämre än Noctua D14, men du får ett betydligt "cleanare" insida i datorn ifall du kör med H50. Kör du den dessutom i PnP med ett par kvalitetsfläktar presterar den bättre/i klass med D14.

Köp!

Enligt silentpcreview låter pumpen en del. Kan du höra några ljud från vattenpumpen i H50? Vad var det för fel på din första H50 (eller har du två datorer kanske)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Enligt silentpcreview låter pumpen en del. Kan du höra några ljud från vattenpumpen i H50? Vad var det för fel på din första H50 (eller har du två datorer kanske)?

Jag har två datorer. Alltså, visst den låter, men absolut inte högt eller så att man störs utav det. Jag kan inte urskilja pumpens ljud bland mina grafikkort/fläktar.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det krympslang som du har på de senaste bilderna?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Är det krympslang som du har på de senaste bilderna?

Yes, klippt med millimeter precision

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hirsch:

Yes, klippt med millimeter precision

Tänkte väl det, men jag tyckte bilderna var lite mörka och fokuset var inte där jag vill ha det (på krympslangen).

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag måste bara få fråga dig, hur tycker du personligen att 800D funkar med ett H50? Skulle du kunna mäta omgivningstemperaturen runt grafikkorten (Gärna med Everest)? Och hur mycket ligger temperaturen hos hårddiskarna på? Och Moderkort?

Tack i förväg

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Hej!

Jag måste bara få fråga dig, hur tycker du personligen att 800D funkar med ett H50? Skulle du kunna mäta omgivningstemperaturen runt grafikkorten (Gärna med Everest)? Och hur mycket ligger temperaturen hos hårddiskarna på? Och Moderkort?

Tack i förväg

Idle temps:
http://img10.imageshack.us/img10/6979/namnlsnz.png

Har också obsidian, processorn klockad till 3.6. Speedstep: ON
Tjingeling!

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |