Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Ja men precis. Det förstår jag ju. Är ju bara att han ska prova så om det funkar bra på hans dator så lär han köpa eget

Tanka ner steam på den nya datorn, logga in, sedan installerar du från CD!

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Råkade slå ditt rekord samtidigt som jag gick på objectives i DOM.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/911211derp.png

Vill inte veta hur många sönderslagna tangentbord det blev innan du nådde upp till det

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Hehe har också tur antar jag.. när spelet precis släpptes verkade det som att 99% hade problem, spelet flöt på riktigt bra för min del utan lagg och har fungerat utan några som helst problem även nu dock så märker jag att min fps är LITE lägre än när spelet precis släpptes.. Brukar ligga mellan 70-100fps 1920x1080 med 4xAA resten max.. nu ligger jag runt 70-85fps samma inställningar

Visa signatur

5950x, 32GB 3600, RTX 3090 Ti
Legion 5 Slim 7840hs, RTX4060

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rickard11:

Vill inte veta hur många sönderslagna tangentbord det blev innan du nådde upp till det

Inga faktiskt, det där har hänt mig ett flertal gånger men har inte haft anledning att bry mig tidigare

Nä slår jag sönder tangentbord så är det pga idiotiska "mediaknappar".
Sitter just nu och använder ett sådant här, billigt och rätt skönt.... men knappen som sitter så lämpligt ovanför ESC = Shut down. Kanske bara jag men när jag ska trycka ESC så söker sig handen automatiskt upp till vänstra hörnet..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Inga faktiskt, det där har hänt mig ett flertal gånger men har inte haft anledning att bry mig tidigare

Nä slår jag sönder tangentbord så är det pga idiotiska "mediaknappar".
Sitter just nu och använder ett sådant här, billigt och rätt skönt.... men knappen som sitter så lämpligt ovanför ESC = Shut down. Kanske bara jag men när jag ska trycka ESC så söker sig handen automatiskt upp till vänstra hörnet..
http://www.deltaco.eu/images/products/TB-215.jpg

HaHaHa då är vi två men har som tur är bara "mina dokument" ovanför esc

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Broken-arrow:

HaHaHa då är vi två men har som tur är bara "mina dokument" ovanför esc

Ja det är fan lite bättre än "shut down", fattar verkligen inte varför någon skulle behöva en power-knapp på tangentbordet, och speciellt inte placerat på ett så jävla dåligt ställe.

Det enda positiva som går att säga om placeringen är att den inte är riktigt lika värdelös som på den drös tangentbord som har satt typ Power / Sleep / Wake där Print Screen / Scroll Lock / Pause Break ska vara och då som helt vanliga tangenter.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Ja det är fan lite bättre än "shut down", fattar verkligen inte varför någon skulle behöva en power-knapp på tangentbordet, och speciellt inte placerat på ett så jävla dåligt ställe.

Det enda positiva som går att säga om placeringen är att den inte är riktigt lika värdelös som på den drös tangentbord som har satt typ Power / Sleep / Wake där Print Screen / Scroll Lock / Pause Break ska vara och då som helt vanliga tangenter.

mmm har "logg off" och "sleep" bredvid "F-lock" (någon cm över nummertangenterna). Men att ha "shut down" på tangentbordet är ingen fördel har ju datorn 5 cm från mig

Har ju också ett R3 så de gör ju de ännu mer onödigt (behöver ju inne ens sträcka mig, bara dra handen dit).

Men ser nyttan om man har datorn i en garderob eller orkar inte dra musen till stänga av (jag gissar på den knappen funkar omvänt också eller):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

ny patch på 7.6 mb. Nån som vet vad som är nytt?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av burken_swe@yahoo:

ny patch på 7.6 mb. Nån som vet vad som är nytt?

När spelade du senast? Tror inte det kommit något nytt sedan uppdateringen för ett litet tag sedan som jag skrev om här.

#10722777

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

När spelade du senast? Tror inte det kommit något nytt sedan uppdateringen för ett litet tag sedan som jag skrev om här.

#10722777

fick en på ca 50 mb har jag för mig för typ 1 vecka sen. idag fick jag en på 7.6 mb

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av burken_swe@yahoo:

fick en på ca 50 mb har jag för mig för typ 1 vecka sen. idag fick jag en på 7.6 mb

Hmm, för 2-3 dagar sedan kom en liten uppdatering "PC Patch 1.051" efter 1.05 som jag skrev om, kanske var den du fick nu då.

Enda updaten i den var:

Citat:

• SP Audio stuttering on certain systems.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Hur många timmar har ni spelat hittills? Själv har man lyckats med detta:

Slå det om ni kan xD

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dr.Pepper:

Hur många timmar har ni spelat hittills? Själv har man lyckats med detta:
http://img510.imageshack.us/img510/6061/88865190.png

Slå det om ni kan xD

Hehehehe snyggt, har spelat jävligt mycket men det där är ju svårslaget, över 9 år!

Har du en tidsmaskin så är jag intresserad

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Hur många timmar har ni spelat hittills? Själv har man lyckats med detta:
http://img510.imageshack.us/img510/6061/88865190.png

Slå det om ni kan xD

OjOJoj spelat dygnet runt i 9 år eller?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Började på prestige 11 igår Har sett att det är många som är uppe i 15 redan så är väl lite efter men wth

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

på en dag. jag tror han har bott nära ett svart hål senaste 9 åren... eller var de en dag?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av Lagom:

Tanka ner steam på den nya datorn, logga in, sedan installerar du från CD!

Jo, gjorde precis så. Inga problem att installera

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk

Vad kommer DLC:et att kosta till PC?

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson95:

Vad kommer DLC:et att kosta till PC?

Jag skulle gissa på en summa mellan 100-150.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

Saknar dom gamla tiderna, det var ju bara att tanka hem en patch, helt gratis.

Nah, beställer nog hem Waw istället för Mapsen.

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem

Vill inte låta som en crybaby men det verkar inte finnas någon här som tycker det är lite konstigt att vi som köpt spelet på något annat konsol än xbox bara ska acceptera att vi får vänta längre på resten av spelet? Och nu när dom fixat det mesta så får vi vänta på mappack?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

JA TYCKKER oxå det är surt att alltid är det vi pc spelare som får vänta å blir bortglömda! va kommer map packet kosta? trodde det skulle vara gratis eller är det nå annat ni pratat om här ovan ? dlc ? vad e detta ? down load content !?

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Skaffade spelet igår. Jag ger härmed mina första intryck Mycket är baserat på jämförelse med Battlefield Bad Company 2. (Endast i Singleplay än så länge)

#Många utav texturerna är ful, lågupplösta. Det blev lite bättre när jag insåg att man kunde köra på extra. T.e.x. Hud och kläder på folk. Riktigt lågupplöst. (Är det fortfarande modifierad Q3 motor de kör eller?)

#Spelet buggar en hel del. Ex i mc jakten från fängelset i början. Gubben man följer saktar ner farten, kryper fram och vrålar att man måste öka för att hänga på trots att man kör förbi honom.

#Buggade rätt hårt med raketen man ska spränga. Fick köra om många gånger. En av gångerna flög min missil rätt igenom raketen, (genom texturerna)

#Ansikts-animationerna känns inte i närheten av en HL2. Inte riktigt 2010/2011 kaliber.

#Mycket utav spelets nivåer känns väldigt fyrkantiga (mer än i BFBC2) och extremt scriptat.

#Dålig känsla i vapen när det gäller animation och ljud. De känns inte som om man skjuter iväg dödliga kulor. Utan snarare paintballkulor Man får inte alls samma kontakt som i BFBC2.

#Ljud när det gäller röster: Ingen avståndsbedömning/panorering, nivåskillnader. Man hör alla röster direkt, som om de stod och talade rakt framför din näsa. ingen skillnad när man passerar personen eller inte.

#Man märker att det är ett konsolspel då man ibland får trycka på någon knapp repetitivt för att kämpa sig ur en sittuation med nån vietnames som försöker dräpa dig. Knappen man trycker på är inte ens samma som för melee attack...

Bara några snabba observationer. Rätt kul spel endå trots allt detta

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av brajonk:

JA TYCKKER oxå det är surt att alltid är det vi pc spelare som får vänta å blir bortglömda! va kommer map packet kosta? trodde det skulle vara gratis eller är det nå annat ni pratat om här ovan ? dlc ? vad e detta ? down load content !?

PC/PS3 är inte bortglömda utan det är MS som ville ha en viss tids exklusivitet, inget utvecklarna bara bestämde sig för på skoj. Vad det kommer kosta släpps nog inte förrän närmre releasen men gratis kan du nog glömma totalt, vet inte riktigt varför du trodde det?
1200 Microsoft points kostar det iaf på XBOX. DLC till MW2 släpptes inte heller samtidigt till alla plattformar eller gratis, den stora skillnaden nu är att Treyarch till skillnad från Infinity Ward faktiskt jobbar på att förbättra sin produkt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vad har ni för längsta killstreak? (Playercard, weapons)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Nån mer som ser att det skrivs noobs och camp om allt?

*noobknife

*noobtube

*noobm60

*campteam

*dont camp

etc.

otrevliga jävlar är dom med! tål inte dödas av en max 2 gånger knappt 1 gång sen blir det utbrott!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Hahaha fick mig att tänka på Black ops faktiskt. Synd att man gav 400kr för skiten, har spelat 25h och mer blir det nog inte.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Hahaha fick mig att tänka på Black ops faktiskt. Synd att man gav 400kr för skiten, har spelat 25h och mer blir det nog inte.

Ja, jag känner likadant, riktigt surt Snart är det nog lika billigt som MoH som floppade totalt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

när kommer dom här mapsen som ja såg en video om ? står ju typ i videon 1a februari eller nåt men kanske kommer senare till pc som vanligt.. kommer det kosta ???

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf