Permalänk

guide i term-"jungeln"

Hejsan, jag är på jakt efter en bärbar dator
det jag söker efter är ingen värsting för framtidens vidunder till spel, utan mer en resedator... för att använda när jag åker till vänner som jag vill spela med. ska klara av dagens spel hjälpligt dock

jag har tittat in nåra datorer men blir inte klok på alla termer som regnar över mig när jag försöker sortera ut allt skräp från det som är värt att ha

en dator jag har kollat in är HP DV6-132050 (har inte hittat nån länk)

*spec som jag hittade på mediamarkt var:
*Processor : Inter Pentium T4300 2,1GHz
*Ram: 4 GB DDR3
*HD: 320GB (7200RM)
*Skärm: 15,6" Led
*Optisk drivenhet: Suer multi [vet inte om det säger så mycke men la till ändå]
*Trådlöst LAN: 300
*Ilink/firewire: ja
*USB-portar: 4st
*TV-utgång: ja
*Kortläsare: 5in1
*Operativsystem: windows 7 home premium (64)
*Övrigt: ATI Radeon HD4650 1024MB, HDMI, ESATA

Pris: 7990

jag har bygt en stationär dator förut (den jag sitter vid nu) men jag känner inte igen vissa av dessa namn och termer, och så vet jag inte va man ska kolla efter i en bärbar dator då jag aldrig handlat nån förut

första frågan är om det här är en bra dator för mitt ändamål, och isf, är priset bra?
om den inte är det... vad är det som saknas/behöver bytas ut, och till vad?

MVH / Daniel

Permalänk
Medlem

Acer Aspire 5740G i3 Windows 7 Premium - Inet.se

1000kr billigare bättre grafikkort och bättre processor.. samt att acer är överlag ett märke som är aningen bättre än HP i kvalité

dock så vill du ha mer "prestanda per krona" och har råd att lägga ner lite mer så skulle jag varmt rekomendera

MSI GX640-086NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

EXTREMT mycket prestanda för dom pengarna

Visa signatur

here we go!

Permalänk

tack för det snabba svaret

vart lite sugen på den där senare "MSI" datorn... men om man ska lägga ut dom pengarna vill man ju helst att den håller i nåra år... hur är framtidsutsikterna för en sån dator?

Permalänk
Medlem

skulle nog våga säga att den kommer du klara dom nyaste spelen utan några större problem i ett år eller 2 givetvis på lägre inställningar i dom värsta spelen som kommer typ i andra året..

men det är ändå näst eller om det är tredje kraftigaste grafikkortet som finns idag till bärbara datorer om jag har förstått det rätt.. samt att även processorn är bland dom bättre som finns idag

Visa signatur

here we go!