Sweclockers King of the Hill

Permalänk
Entusiast

Sweclockers King of the Hill

Liga, Tid & Admin:
Platinum & Diamond - Löndagar, kl 18-22 - Firkraag.676

Livestream:
Pergius StarCraft 2

Upplägg:
Varje match spelas i en best-of-1, vinnaren stannar kvar och möter nästa spelare, medans förloraren hamnar längst ner i kön. När tiden för kvällen är slut så kommer den som är king of the hill få starta nästa vecka och fortsätta tills han/hon förlorar. Om den nuvarande kungen av någon anledning måste lämna i förtid, så lämnas kronan över till nästa på listan.

Registrering:
Registrering öppnar 30 minuter innan varje spelomgång. Den sker då @ SWEClockers - King of the Hill . Max antal spelare kommer sättas, så det är först till kvarn som gäller. Se sedan till att vara online vid utsatt tid så kommer Admin att adda er till spelgruppen.

Dagens avslutande kung kommer vara automatiskt registrerad till nästa spelomgång, och har då tills 18:05 på sig att dyka upp på b.net. Kan han inte dyka upp så sätts hans poäng på is tills nästa spelomgång och kvällen fortsätter som vanligt.

Regler:

• Bara Sweclockers medlemmar får spela.

• Spelare har högsta prioritet på att få plats som observer, sen kommer andra SweC medlemmar, sist kompisar.

• Ha kul, alltså inget grinande av något slag.

Platinum - Diamond:

• skirmisheR (9)

• StillRooney (9)

• Fade(8)

• Janbanan (7)

• Yoda (7)

• Unskilled (5)

• Beijer (5)

• Leball (4)

• silly (4)

• MogTheOne (3)

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Hedersmedlem

Härlig bild

Har knappt lirat SC2 sedan jag köpte det på releasen men kanske återkommer. ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Har du övervägt om bo3 verkligen är smart? Känns som det kommer väldigt lång tid att ta sig igenom listan då.

Permalänk
Medlem

krävs det nåt extraordinärt för att streama?.. jag skulle väl annars kunna hålla ordning på den lite lägre divisionen..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Medlem

Mja Pergius, det krävs väl minst 2mbit upp (helst mer) och en hyffsad cpu :).

Permalänk
Medlem

Sounds fucking sweet!

Visa signatur

dosdead#639 - Z - I opened with 3 ghost academy and transitioned into losing my whole fucking base!

Permalänk
Medlem

Jag har en AMD phenom II x2 som kör på 3750 Mhz, 4gb ram, win 7 x64bitars, radeon 5670, min internetlina eller kanske grafikkort? borde va den svaga länken.. haha fy fan.. gjorde bredbandskoll nu... mitt adsl är ganska taskigt på att skicka filer.. 0.8 mbit upp och 5 ner.. ah.. gissar på du behöver minst 10mb upp för o streama? och är de kört så håller jag gärna i hostingen annars..

Edit: och jag råka anmäla mig på din king of the hill innan jag insåg att de var bara platinum/diamond.. sorry, hitta ingen ta bort mig knapp.. så de får du gärna ordna..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Yes ordnar pm..:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

låter riktigt kul! Jag ska försöka vara där! får utmana efter käket though.. damn it.

cred till bilden förresten, jävligt clean

Permalänk
Medlem

Yes, nu är även bekräftat och ordnat så det blir en King Of The Hill för oss lite lägre league gamers.

Måndagar 18:00-21:00

Det är enbart för silver-guld lirare, och totalt max 8 spelare får vara med per game. Bokningen för low-koth öppnar 17:30 måndagar.

För övrigt så gäller samma regler som för ordinarie koth. mer info kommer komma.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Då hoppas jag att ni som är sugna på att lira lite King of the Hill nu noterar tiderna som är utsatta så att det blir något av det hela. Det kommer att hållas en poäng lista där alla med 3 eller fler vinster i rad hamnar, så detta är på blodigt allvar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blodigt allvar is the only way i play babydoll!

Visa signatur

dosdead#639 - Z - I opened with 3 ghost academy and transitioned into losing my whole fucking base!

Permalänk
Medlem

Kommer livestreamen ha en shoutcast?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av eddie663:

Svar nej, däremot finns det plats för en ifall någon har lust att kommentera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddie663:

Kanske kanske på koth för silver o Gold league.. men antagligen inte.. är ju inte direkt någon jätteanalytiker och isf får vi se hur de går.. men jag har funderat på det iaf..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Imorgon smäller det!

Dags att få pisk :>

Permalänk

Får se om man har tid, så kanske man kan vara med o leka

Permalänk
Permalänk
Entusiast

Hoppas du kan vara med vid nästa tillfälle då m1n1!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

idag är de dags för alla er platinum & diamondlirare glöm inte anmäla er 17:30 då registreringen öppnar! först till kvarn

Visa signatur

Permalänk

Låter trevlig :), får väl testa och vara med

Visa signatur

[size="1"] Intel Pentium 2.54 Ghz- Geforce 4 Ti 4600-Soundblaster Live 2! 6.1- 120 GB Barracuda IV-256 PC2700 512 DDR-WinXP Home[/size]

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller verkar inte reggen funka?

edit: kom precis igång

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Signups för kvällens Platinum & Diamond turnering är nu öppen och kommer vara öppen tills 10 personer har signat.

Första matchen spelas kl 18:00, alltså om 30 minuter. Jag kommer börja invita folk runt den tiden, så se till att vara online om ni registrerar er!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Btw, går det att släppa någon före en ifall man ska spela? För kommer folk som ska hämta lite grejer ikväll och vet inte vilken tid men runt 19/20 tiden.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag sitter på benet nu, ni som vill kan adda mig
gigurra 115

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Entusiast

Streamen är live, och vi börjar nu.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

attans, jag åkte på så jvla mkt stryk

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Entusiast

Replay Pack

Kul att alla platser fylldes och kvällen flöt på bra. Många bra matcher spelades, och ett par imponerande winning streaks blev av. Janbanan avslutade kvällen med 5 vinster i rad samt kommer nästa vecka få chansen att fortsätta bygga på den. Om ni har några synpunkter på hur reglerna är, eller kvällen i övrigt ge gärna lite feedback så ska jag se vad jag kan göra!

Glöm inte heller att Pergius håller i en turnering för silver och guld imorgon som även den kommer att streamas live.

Tack för att ni kom och ses nästa söndag! GG!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en idé om mappoolen, varför inte ha en bestämd map-pool som loopas konstant? Får man väldigt varierande banor samt att man inte får någon direkt fördel av att kunna välja.

Dessutom, jag är inte den som är den, men hur kommer det sig att Yoda är med när han inte längre är medlem på swec?

Ang. observers, borde man inte kunna fylla alla platser? Vi har ändå hyffsade linor allihopa och det bör inte lagga, börjar det lagga så får alla som inte är med i nuvarande koth dra direkt naturligtvis. Verkade vara lite "flytande" vilka utomstående som fick komma och kolla och inte.

Permalänk
Medlem

random map-pool är inte helt ointressant i mina ögon iaf.. Då slipper man även problemet med att det ibland kan ta tid för spelarna att bestämma sig om det. (mer tid över att spela).

Angående observers så märktes det faktiskt av en hel del lagg i en del av de senare spelen igårkväll, vi får se hur det artar sig och om vi bestämmer nåt annat under KoTH silver & gold ikväll. Det kan bli bestämt så att vi enbart släpper in de som är avsedda för att spela + kanske domare/stream mm.. det vore tråkigt men heller inte kul att lira med lagg i onödan.. (då vi faktiskt har det streamat)

Sen kan det även vara värt att nämna för de som vill spela ikväll men råkar ligga i bronsligan att vi inte är stenhårda på att ni måste vara minst silver. Silver gränsen sattes för att det skall bli någerlunda spel då det kan vara ganska stort hopp mellan guld och brons-spel. Men känner ni att ni är minst lika bra som en guld-lirare så tycker jag ni ska pröva iaf (ni kanske har diamond i 2v2, vad vet jag

Och Jag hoppas att alla som kan är med oss ikväll!.. Game On!

Visa signatur