#3dmark

Sök i arkivet

Guide: Prestandatesta ditt grafikkort

Vet du inte hur du ska prestandatesta ditt grafikkort? Följ SweClockers guide så är du igång på nolltid.

3DMark får förbättrat stöd för Variable Rate Shading med Nvidia Geforce

Den som äger ett grafikkort med Nvidias Turing-arkitektur kan nu testa dess prestanda för renderingstekniken Variable Rate Shading.

3DMark får stöd för Variable Rate Shading

Testsviten 3DMark uppdateras nu med tidigt stöd för Variable Rate Shading, en teknik för att nå bättre prestanda genom att justera olika delar av bilden med liten påverkan på bildupplevelsen.

3DMark kan nu mäta bandbredd över PCI Express-bussen

Inför nästa veckas lansering av Ryzen 3000-serien uppdateras den syntetiska testsviten 3DMark med ett nytt deltest som ska visa fördelarna med den högre bandbredden hos PCI Express 4.0.

3DMarks prestandatest Port Royal får stöd för Nvidia DLSS

Ray tracing-testet Port Royal får stöd för uppskalningstekniken DLSS, vilken enligt Nvidia ger prestandaökningar på upp till 50 procent.

UL Benchmarks utökar 3DMark med test för ray tracing i januari 2019

Det syntetiska testet 3DMark är för många entusiaster en populär måttstock för grafikhårdvaran. I början av 2019 släpper utvecklaren ett nytt test med ray tracing i fokus.

Nvidia "Turing" i 3DMark Time Spy – går om Geforce GTX 1080 Ti

I databasen för populära prestandatestet 3DMark figurerar ett oidentifierat grafikkort från Nvidia med 8 GB grafikminne, vilket går om dagens GTX 1080 Ti i prestanda.

Prestandatestet 3DMark Time Spy med ray tracing släpps i september

Spel såsom Battlefield V och Shadow of the Tomb Raider ska begåvas med stöd för ray tracing i realtid, vilket inom kort även gäller för det syntetiska testet 3DMark Time Spy.

Intel Core i9-9900K prestandatestas i 3DMark – 25 procent snabbare än föregångaren

Lanseringen av Intel Core 9000-serien närmar sig med stormsteg och nu hittar prestandasiffror för flaggskeppet Core i9 9900K ut i databasen för 3DMark Time Spy.

Futuremark implementerar stöd för DirectX Raytracing i 3D Mark

Efter avtäckandet av Nvidias RTX och Microsofts DirectX Raytracing meddelar nu Futuremark att 3D Mark får stöd för det sistnämnda. Detta ska implementeras i en ny version under 2018.

Time Spy Extreme är prestandatest för 4K-upplösning och DirectX 12

I takt med att datorkomponenter blir allt mer kraftfulla måste även prestandatester uppdateras, något som Futuremark nu gör med ett nytt test anpassat för 4K-upplösning och DirectX 12.

Futuremark lägger till stöd för Vulkan i 3DMark

Det syntetiska speltestet 3DMark får en uppdatering som lägger till stöd för det populära grafikgränssnittet Vulkan, vilket ersätter det AMD-skapade Mantle i API Overhead-testet.

Mät DirectX 12-prestanda med Time Spy från 3DMark

Prestandamätningsverktygen från 3DMark har kompletterats med en ny testsvit vid namn Time Spy där det stora paradnumret är mätning av datorns prestanda i DirectX 12.

Futuremark visar upp DirectX 12-testet Time Spy i 3DMark

Futuremark visar upp en trailer av det senaste deltestet Time Spy ur sin syntetiska grafiksvit 3DMark, där detta har byggts från grunden upp att dra nytta av DirectX 12.

Futuremark släpper 3DMark för Windows 10, DirectX 12 och AMD Mantle

Idag uppdaterar Futuremark testsviten 3DMark med nya API Overhead Test, som gör det möjligt att prestandatesta DirectX 11 mot AMD Mantle och Windows 10-exklusiva DirectX 12.