Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Avstängd

Skulle vara mycket bra om man bara fick använda noobtube och CG bara på FF on servers, tror det skulle höja spelet, men sen denna jävla hit box, från början var det nästan kul hur man kunde missa ibland men nu är det så irriterande så jag har nästan gett upp på den här skiten. Efter BF2 så sa jag aldrig mer ett EA spel men polarna tjatade så jag gav med mig inte lika många buggar men dom som finns är mist lika irreterande som dom i BF2.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Skulle vara mycket bra om man bara fick använda noobtube och CG bara på FF on servers, tror det skulle höja spelet, men sen denna jävla hit box, från början var det nästan kul hur man kunde missa ibland men nu är det så irriterande så jag har nästan gett upp på den här skiten. Efter BF2 så sa jag aldrig mer ett EA spel men polarna tjatade så jag gav med mig inte lika många buggar men dom som finns är mist lika irreterande som dom i BF2.

Håller med om att hitboxen är skit, men det är tyvärr endast små barn eller personer som inte förstår hur man spelar som klagar på vapnena.

Finns inget problem med varken 40mm, CG eller sniper.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Håller med om att hitboxen är skit, men det är tyvärr endast små barn eller personer som inte förstår hur man spelar som klagar på vapnena.

Haha alltså du säger att bara små barn som klagar på vapnerna? Antar att du tillhör de noobs som tycker de är duktiga när de får 5 - 0 med Carl gustav

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Haha alltså du säger att bara små barn som klagar på vapnerna? Antar att du tillhör de noobs som tycker de är duktiga när de får 5 - 0 med Carl gustav

Carl Gustav är verkligen inte overpowered, spela med den själv innan du påstår det, den har redan nerfats.

Och nej, jag har ungefär lika mycket speltid med varje klass, och tror jag har 61 kills totalt med RPG vapen.
Kör med helautomatiska vapen, alternativt shotgun.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

låter som någon just vart nollad av någon DIMITRI9000DRAGON[RUS] eller liknande.. gå och slå med nävarna ner i sängen tills du blir trött eller spring en bit.. börja inte klaga på vapnen för CG eller tube är verkligen inte OP.. visst du blir köttad om du står mot en vägg i ett hus och någon bestämmer sig för riva det.. men det är ditt eget fel lär dig bara springa så du inte behöver äta precis alla granater och raketer.. DVS tänk till innan du springer som en dåre mot fienden

Permalänk

Jämför man med verkligheten så är ju verkligen CG och AT4 underpowered i bc2. Men skulle allt va som i verkligheten så skulle det nog inte bli så kul.

Kan dock tycka att m60 fortfarande är op, den använder samma ammo som tex g3 och m24 sniper(7,62 nato) Personligen så har jag lite smått snöat in på shotgun med slug nu, oftast spas12'an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Carl Gustav är verkligen inte overpowered, spela med den själv innan du påstår det, den har redan nerfats.

Och nej, jag har ungefär lika mycket speltid med varje klass, och tror jag har 61 kills totalt med RPG vapen.
Kör med helautomatiska vapen, alternativt shotgun.

Jag har spelat en hel jävla del med cg för ett tag sen, senaste matchen jag spelade var en rush då fick jag 33 - 0 varav 29 med cg svårt att få? Nej bara att fega lite, upp över kanten slänga iväg ett skott. Innan det körde jag och en polare squad deathmatch båda med cg och det är ingen utmaning att springa runt med den. Om du säger att den inte är op måste du vara världens sämsta bc2 spelare.

För fan, CG är ju nästan lika snabb som 40mm och sjukt accurate. Man behöver ju inte ens sikta med den, bara noscope:a.
Usch för sånna som dig.

CG är en av de största anledningarna jag börjar misströsta detta spel, tur att den inte tillåts i esl.
Tex en sniper och en Engineer med cg och explosives på 100m. Snipern behöver sikta in sig riktigt bra och snabbt om han ska hinna döda engineern. Det enda han med cg behöver göra är att peka noob pipen i rätt riktning mot den stenen snipern sitter och skjuta. Eftersom cg är så jävla snabb och har så sjukt stor blast radius så hinner inte snipern undan innan raketen är framme och sparkar honom i arslet. Vapnet är så jävla noobigt att jag blir förbannad. Det kräver NOLL skill, går skitsnabbt att ladda om när man använder sig av byta-vapen-för-att-ladda-om-snabbt-tekniken. + Med extra ammo så kan man döda 6-8 pers innan man behöver leta upp en assult. ( I värsta fall får man använda sitt skjutvapen )

Samma sak med Assult förutom att de kan ha en liten liten chans om de springer runt med 40Mm i högsta hugg och har 100% mer skill och faktiskt klarar av att sikta.

Så ni som spelar cg/säger att den inte är overpowerd, hur fan lyckas ni? Det är nästan en fysisk omöjlighet att inte ÄGA med den.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Jag har spelat en hel jävla del med cg för ett tag sen, senaste matchen jag spelade var en rush då fick jag 33 - 0 varav 29 med cg svårt att få? Nej bara att fega lite, upp över kanten slänga iväg ett skott. Innan det körde jag och en polare squad deathmatch båda med cg och det är ingen utmaning att springa runt med den. Om du säger att den inte är op måste du vara världens sämsta bc2 spelare.

För fan, CG är ju nästan lika snabb som 40mm och sjukt accurate. Man behöver ju inte ens sikta med den, bara noscope:a.
Usch för sånna som dig.

CG är en av de största anledningarna jag börjar misströsta detta spel, tur att den inte tillåts i esl.
Tex en sniper och en Engineer med cg och explosives på 100m. Snipern behöver sikta in sig riktigt bra och snabbt om han ska hinna döda engineern. Det enda han med cg behöver göra är att peka noob pipen i rätt riktning mot den stenen snipern sitter och skjuta. Eftersom cg är så jävla snabb och har så sjukt stor blast radius så hinner inte snipern undan innan raketen är framme och sparkar honom i arslet. Vapnet är så jävla noobigt att jag blir förbannad. Det kräver NOLL skill, går skitsnabbt att ladda om när man använder sig av byta-vapen-för-att-ladda-om-snabbt-tekniken. + Med extra ammo så kan man döda 6-8 pers innan man behöver leta upp en assult. ( I värsta fall får man använda sitt skjutvapen )

Samma sak med Assult förutom att de kan ha en liten liten chans om de springer runt med 40Mm i högsta hugg och har 100% mer skill och faktiskt klarar av att sikta.

Så ni som spelar cg/säger att den inte är overpowerd, hur fan lyckas ni? Det är nästan en fysisk omöjlighet att inte ÄGA med den.

Jag förstår vad du menar, jämfört med i verkligheten så är den inte op men i verkligheten är en grg bemannad med 2 pers, skytt och laddare. Den är inte speciellt lätt att släpa runt på, och du kan inte bära med dig många granater åt gången då dom är stora och tunga. Du kan inte avfyra den inifrån en byggnad tex pga bakblåset, eller det går ju men man går åt själv på kuppen. I fredstid får en svensk soldat avfyra max 6skott/dag med m84 just pga tryckvågen, det är skadligt för organ, blodkärl kan brista osv.

Det är svårt att få det riktigt balanserat i ett spel, gör man allt som i verkligheten så blir det hemskt komplicerat och tråkigt.

Men lirar man cg och springer runt och hoppar osv så är det ju inga större problem, i verkligheten så har ju denna typen av vapen en armerinssträcka, dvs granaten armeras först efter att den har färdats 20m tex. Så att man inte ska kunna spränga sig själv av misstag, det kanske vore nåt som kunde tillämpas i bc2, då är endast direktträff dödande om avståndet är kortare än x antal meter. Det skulle ju eliminera en hel del av dom som springer-hoppar runt hörn-skjuter med cg.

Permalänk
Skrivet av Pinguulol:

YouTube - BFBC2 Multiplayer (Battlefield Bad Company 2 PC) Klippte ihop en lite video när jag spelar, mest Rush

nice video, vad har du använt för program? och kan du tipsa om hur jag skulle få tag på dem kanske? ^^ till filmning och redigering, om du inte använt samma såklart?

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

*nerdrage*

Mitt tips till dig är att lära dig spelet.
Jag kan, utan problem, vinna emot dig med de flesta vapen om du kör CG.

Att du kan smiska på public spelare med den säger väl ingenting alls?
Jag har haft 18-0 och endast kört kniv, ska vi då nerfa kniven?

Kan utan problem få sjuk score om jag är en tråkig jävel som bara spelar för att ha en sån bra KDR som möjligt, speciellt om jag inte kör på HC servrar.

Ifall du vill ha utmaning så spelar du antingen HC (då kan även dom som bara lyckas få in 1 träff ha chans att döda dig) eller klanmatcher.

Tror det är dags för dig att fundera på hur man spelar spelet och sedan sluta klaga helt enkelt.
Löjligt när alla vapen ska nerfas hela tiden, l2p ffs.

Värst är ju ändå nerfen på Barret. Lirar som sagt aldrig sniper, men är fan töntigt deras sista unlock är HELT värdelös.
Inte bra på ett enda sätt, bara för crybabies klagade.

Nog fan borde den haft kvar sin ursprungliga skada (man hade ungefär 3% hp kvar) som innan.
Nu skadar den lika mycket som alla andra snipers, kan bara skada fordon lite, fan va värdelöst.
Skjuter segt som fan, och är högljudd.

Usch för folk som ramar in detta spel så det slutar som CS, där bara 3 vapen är användbara.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 1guy:

Jag kan, utan problem, vinna emot dig med de flesta vapen om du kör CG.

Att du kan smiska på public spelare med den säger väl ingenting alls?

Kan utan problem få sjuk score om jag är en tråkig jävel som bara spelar för att ha en sån bra KDR som möjligt, speciellt om jag inte kör på HC servrar.

Ifall du vill ha utmaning så spelar du antingen HC (då kan även dom som bara lyckas få in 1 träff ha chans att döda dig) eller klanmatcher.

Tror det är dags för dig att fundera på hur man spelar spelet och sedan sluta klaga helt enkelt.
Löjligt när alla vapen ska nerfas hela tiden, l2p ffs.

Värst är ju ändå nerfen på Barret. Lirar som sagt aldrig sniper, men är fan töntigt deras sista unlock är HELT värdelös.
Inte bra på ett enda sätt, bara för crybabies klagade.

Nog fan borde den haft kvar sin ursprungliga skada (man hade ungefär 3% hp kvar) som innan.
Nu skadar den lika mycket som alla andra snipers, kan bara skada fordon lite, fan va värdelöst.
Skjuter segt som fan, och är högljudd.

Usch för folk som ramar in detta spel så det slutar som CS, där bara 3 vapen är användbara.

Där har du en poäng, om alla vapen ska va lika så kan man ju likagärna ha ett enda vapen bara.

Blir man träffad av en barret så ska man ju dö direkt helt enkelt, fördelen med den är ju just att den är kraftfull och har lång räckvidd. Spelar bara HC, just för att det blir mera taktiskt spelande vilket jag uppskattar iaf. Beroende på att hoppa-skjutacg taktik inte funkar då.

Permalänk
Medlem

Är det generellt hög ping i BC2?
Jag väljer bara servrar nära mig( t ex Gotland, TV2, .DE, finska etc) men har ändå 200-400 ms vilket är rätt skumt. Blir ju dåligt flyt i spelet.
Andra spelare på dessa servrar har också hög ping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

.

Herregud! Nej det är väl klart att kniven inte ska nerfas, jag menar målsöknande knivar som eliminerar alla skills i närstrid är riktigt riktigt kul, BRAVO Dice en riktigt kul idé att göra det lättare för noobs

Och ni överdriver som in i helvete, tar man bort M60, CG och just nu an94 så finns det inga riktigt obalanserade vapen. Och varför klaga på att Barettan är så dålig fast det är sista uppgraderingen? m16 för Assult är ju rejält bra, M3 för medic är också sjukt bra eller vänta lite...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ofta kniven är så bra, bara man inte låter sig backstabbas så går det bra

Permalänk
Skrivet av Klockans:

Är det generellt hög ping i BC2?
Jag väljer bara servrar nära mig( t ex Gotland, TV2, .DE, finska etc) men har ändå 200-400 ms vilket är rätt skumt. Blir ju dåligt flyt i spelet.
Andra spelare på dessa servrar har också hög ping.

Jag har också högre ping i bc2, och det verkar dom flesta ha. I mitt fall oftast 100-150ms på gotland eller tv2. Sällan man ser någon med ping under 100ms, så jag bar bara antagit att det är normalt.

Har bra ping i andra spel, 20-40ms i cod4 typ. Har BBB 100/10

Permalänk
Medlem

Om en soldat i verkligheten sköt en Carl-gustav eller AT4 raket mot en enda fiendesoldat så skulle nog inte den soldaten vara så långvarig i sitt regemente. De kostar några kronor de raketerna.
Jag är också rätt trött på dessa one-man-nukes och skulle föredra om de hade gjort så att man bara kunde använda dem på traceade mål, och att AT4 då själv kunde låsa på målet, givetvis bara fordon då. Lär knappast hända.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Herregud! Nej det är väl klart att kniven inte ska nerfas, jag menar målsöknande knivar som eliminerar alla skills i närstrid är riktigt riktigt kul, BRAVO Dice en riktigt kul idé att göra det lättare för noobs

Och ni överdriver som in i helvete, tar man bort M60, CG och just nu an94 så finns det inga riktigt obalanserade vapen. Och varför klaga på att Barettan är så dålig fast det är sista uppgraderingen? m16 för Assult är ju rejält bra, M3 för medic är också sjukt bra eller vänta lite...

Det vore nice om det fanns ett läge typ realistic HC där vapnen vore mer realistiskt balanserade, men det kanske blir för invecklat med allt för många lägen.

Alltså barreten är ju kammrad för kal. .50bmg, borde ju ge lite mer skada än en fjuttig 7,62x51.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Om en soldat i verkligheten sköt en Carl-gustav eller AT4 raket mot en enda fiendesoldat så skulle nog inte den soldaten vara så långvarig i sitt regemente. De kostar några kronor de raketerna.
Jag är också rätt trött på dessa one-man-nukes och skulle föredra om de hade gjort så att man bara kunde använda dem på traceade mål, och att AT4 då själv kunde låsa på målet, givetvis bara fordon då. Lär knappast hända.

Vad är one-man-nukes för ngt? Hänger inte med i alla uttryck numera

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1guy:

Har inga problem med vapnerna i sig, men det blir löjligt på FF off servrar, skulle uppskatta dom mer om man var tvungen att tänka lite innan man spränger ett helt rum och alla utom dom i egna teamet dör, Sen att det inte finns nån minimum avstånd på dom är helt fel.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

En fråga
När man knivar någon får man ju deras tag, kan man se någon stans hur många man ha av brons,silver och guld?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReHneN:

En fråga
När man knivar någon får man ju deras tag, kan man se någon stans hur många man ha av brons,silver och guld?

Japp! när du är inloggad under my weapons eller my gadgets eller nått sånnt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså vad fan håller EA på med? De sa att patchen skulle komma i mitten av förra veckan .....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Alltså vad fan håller EA på med? De sa att patchen skulle komma i mitten av förra veckan .....

Ja, man börjar ju undra. Den blev uppskjuten till början av denna vecka men den har inte synts till. Är det någon som har hört något mer?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffe:

Ja, man börjar ju undra. Den blev uppskjuten till början av denna vecka men den har inte synts till. Är det någon som har hört något mer?

Nä, har kollat bloggar, twitter och officiella forumtrådar utan att hitta något. Jävligt dåligt att inte ens skriva om förseningen.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Har inga problem med vapnerna i sig, men det blir löjligt på FF off servrar, skulle uppskatta dom mer om man var tvungen att tänka lite innan man spränger ett helt rum och alla utom dom i egna teamet dör, Sen att det inte finns nån minimum avstånd på dom är helt fel.

Spelar ju ingen roll om FF är på eller inte, bara skjuta ändå, dör det egna teamet så gör dom, bara -15 per spelare ändå.

Nej men seriöst så är det sällan och aldrig som någon annan är fienden som dör av CG när FF är på.

Permalänk
Medlem

Ni är roliga ni.

ifall dice lyssnade på vad ni sade skulle det bara finnas ett vapen, för annars blir det orättvist

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tyrenberg:

nice video, vad har du använt för program? och kan du tipsa om hur jag skulle få tag på dem kanske? ^^ till filmning och redigering, om du inte använt samma såklart?

Spelat in med Fraps och redigerat med Sony Vegas 8.0, Sök om du vill ha mer info om dessa program.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 2600 | Asrock B450 Pro4 | 32 GB 3200 MHz | ASUS 1070 Dual OC

Permalänk
Medlem

Cg

Diskussionen om obalanserade vapen i BC2 är ju något som kan pågå så länge som spelet har spelare. Jag skulle tippa att det är omöjligt att skapa något där alla är nöjd förutom att ge alla vapen samma spec vilket skulle förstöra allt. I frågan om CG så är jag lite kluven. Spelar själv bara hardcore eftersom jag gillar det snabba tempot och tycker att i allmänhet inte att vapnet utgör någon större fara. Visst dör man några gånger varje match utav en raket i ärslet men oftast så dödar man ju respektive raketsnubbe fyra till fem gånger mellan varje gång man blir sprängd i bitar. Bara man spelar på tå och skjuter först så är det lugnt.

Men det som frustrerar mig är dem som springer runt med CG inomhus och i närstrid. De spränger sig och fienden varje gång de springer på något. Typ som att det spelar ingen roll hur många gånger jag dör, bara jag får ihjäl någon annan. Man sopar på världens oneshott i huvudet efter att ha sprungit in i varandra bakom en knut. Av ren reflex så klickar dem frenetiskt och får iväg en raket som missar men sprängs precis bakom en och man dör ialf. Det kan bli lite bittert om det händer flera gånger på samma karta.

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk
Medlem

Word henke. Folk som använder CG i närstrid får man ju ryck av, fyfan. Sen är kniven för bra med den dåliga hit boxen. Tömmer halvt magasin i en kille från 2 meter och han dör inte men knivar mig en gång så jag dör.