Föredrar du Ati eller Nvidia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Nu var det AA vi pratade om inte PhysX. Sen varför skulle inte AMD vilja hjälpa till att fixa AA även om nVIDIA användare får PhysX i spelet?

Haha. Jag ser nu hur galet jag tänkte med physX. Men menar du verkligen att ATI var så snåla så att de inte hjälpte utvecklarna att infoga AA i spelet?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Haha. Jag ser nu hur galet jag tänkte med physX. Men menar du verkligen att ATI var så snåla så att de inte hjälpte utvecklarna att infoga AA i spelet?

Skrivet av nVIDIA Developer Relations:

Batman is based on Unreal Engine 3, which does not natively support anti-aliasing. We worked closely with Eidos to add AA and QA the feature on GeForce. Nothing prevented AMD from doing the same thing.
Games in The Way It’s Meant to be Played are not exclusive to NVIDIA. AMD can also contact developers and work with them.
We are proud of the work we do in The Way It’s Meant to be Played. We work hard to deliver kickass, game-changing features in PC games like PhysX, AA, and 3D Vision for games like Batman. If AMD wants to deliver innovation for PC games then we encourage them to roll up their sleeves and do the same.

Nvidia responds to Batman:AA - XtremeSystems Forums

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag har alltid gillat Nvidia bättre än ATi men har ägt grafikkort ifrån båda tillverkarna.

Men skulle jag köpa nytt grafikkort i dagsläget så skulle jag välja 5850 eller 5870.
Eftersom det ger bäst valuta för pengarna.

I datorn förtillfället har jag en 8800GTS.

Permalänk
Medlem

Eller techPowerUp! News :: Batman: Arkham Asylum Enables AA Only on NVIDIA Hardware on PCs

Två olika versioner

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Hjälpsam

Allt dom behövt göra var att inte blockera AA om ett ATI-kort detekterades, det är faktiskt lättare att låta bli att blockera än att göra det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Jag väljer Nvidia pga

*Nvidia har så mycket enklare hemsida att surfa i.
*Drivrutinerna är så mycket enklare att använda samt att hitta rätt.
*Drivrutinerna FUNGERAR_ALLTID eller ialf 70% mer än vad ATI's gör.
*Känns som bättre kvalité.
*Ha*ar Ruby
*Nvidia ger status.
*Lättare att ha med att göra.
*Lättare att skifta mellan skärmarna.
*Älskar nVidia!

Jag går efter egna erfarenheter från ATI och jag kommer nog inte sätta ett sånt kort i min dator igen. Dessvärre så har min bror ett 4650 och han kan inte installera dom senaste drivrutinerna till sitt ATI-kort, när han börjar installera dom sen efter typ 1min ''Det här programmet har slutat att svara''
Han vågar inte avinstallera dom gamla heller ifall drivrutinerna inte alls går att få tillbaka. ''The power of ATI!''
//Peter J

Dagens

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gender Bender:

Med dubbelmoral så menas nog att AMD fans aldrig kan erkänna eller tänka sig att AMD fuskar like mycket. Så fort de är "The way it's meant to be played" som intro så har Nvidia fuskat, men när det är AMD som är med i introt så är de omöjligt att dom kan ha fuskat till sin fördel. På Nvidias egna lista så står Dirt 2 med på "poor", vilket jag har svårt att acceptera av ett modernt spel.

AMD är det företag som även när de "fuskat" lagt korten på bordet som tex AI-tjafset i deras CCC, att detta skulle vara något fusk, det var väl aldrig tänkt som detta iaf. Men du kan ju alltid framföra dina bevis som ATi-fans inte vill kännas vid? Jag väntar med spänning

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Hej!

Tjabba tjena! Ja vad ska man säga. Jag tycker att nvidia inte går att klocka lika bra som det går med ATI korten. Och jag tycker att ATI presterar mycket bättre tex 5850 mot ett GTX 275 så är 5850 klart mycket bättre Mvh.

ville ändra lite
Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

AMD är det företag som även när de "fuskat" lagt korten på bordet som tex AI-tjafset i deras CCC, att detta skulle vara något fusk, det var väl aldrig tänkt som detta iaf. Men du kan ju alltid framföra dina bevis som ATi-fans inte vill kännas vid? Jag väntar med spänning

Det här är inte riktat till dig personligen Jalle64 även fast jag citerade dig..
Nu får ni väl tamefan ger Er i den här tråden.
Det verkar ju som att folk med ATI kort köper dessa för att vadå Nvidia kör med fulspel,
och ATI är hederliga knyfflar som aldrig gör nåt oetiskt.

Hallå välkommen till verkligheten, det räcker med att gå in på en ICA affär för att hitta fulspel,
lägre priser för 3 som sedan slås in till det högre priset..
H&M kläder görs av barnarbetare etc etc etc.. listan kan göras väldigt lång på den obefintliga etik/moralen som finns i alla affärverksamheter som drivs med vinst, det är tyvärr kapitalismens baksida gott folk..

Jag trodde folk köpte kort efter va de anser är bäst för dem..
Skänk pengar till välgörenhet ist för att tro att Ni håller på rätt eller fel lag när det gäller Grafikkortstillverkare

Skit samma om etiketten på korten är röd eller grön...
Ni kan ju inte välja kort efter vad ni tror är det företag som kör med shysstaste metoderna, för då är Ni grunlurade. Inget företag har RENT mjöl i påsen, det handlar bara om olika grader av skit i mjölet...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbaz:

Diskuterade hd5870 på evgas forum, sjukt mycket nvidia fanboys det finns där om någon vill trolla.

Hehe vad hade du förväntat dej? Prova att diskutera Nvidia på Powercolor eller Sapphires forum (eller någon annan renodlad ATI underleverantör) å se om du får sama respons där.

Kort information om EVGA's forum: EVGA är en av Nvidias mest exklusiva partners. EVGA gör inga andra kort än till just Nvidia. Så min fråga till dej Robbaz: Vilken reaktion hade du förväntat dej genom att diskutera ATI på ett Nvidia forum?

Du är bäst

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

[...]
Nu får ni väl tamefan ger Er i den här tråden. [..]

Skit samma om etiketten på korten är röd eller grön...

Det är därför det är befriande att se att nästan hälften skiter i märket och köper det som passar ens behov

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Hehe vad hade du förväntat dej? Prova att diskutera Nvidia på Powercolor eller Sapphires forum (eller någon annan renodlad ATI underleverantör) å se om du får sama respons där.

Kort information om EVGA's forum: EVGA är en av Nvidias mest exklusiva partners. EVGA gör inga andra kort än till just Nvidia. Så min fråga till dej Robbaz: Vilken reaktion hade du förväntat dej genom att diskutera ATI på ett Nvidia forum?

Du är bäst

Att gå in på EVGAs forum och diskutera Ati jnu under fermi eran är som att gå in på ett Real Madrid forum efter förlust i El Classico och diskutera Barcelona

Lite kamikazevarning på Robbaz där

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Det här är inte riktat till dig personligen Jalle64 även fast jag citerade dig..
Nu får ni väl tamefan ger Er i den här tråden.
Det verkar ju som att folk med ATI kort köper dessa för att vadå Nvidia kör med fulspel,
och ATI är hederliga knyfflar som aldrig gör nåt oetiskt.

Hallå välkommen till verkligheten, det räcker med att gå in på en ICA affär för att hitta fulspel,
lägre priser för 3 som sedan slås in till det högre priset..
H&M kläder görs av barnarbetare etc etc etc.. listan kan göras väldigt lång på den obefintliga etik/moralen som finns i alla affärverksamheter som drivs med vinst, det är tyvärr kapitalismens baksida gott folk..

Jag trodde folk köpte kort efter va de anser är bäst för dem..
Skänk pengar till välgörenhet ist för att tro att Ni håller på rätt eller fel lag när det gäller Grafikkortstillverkare

Skit samma om etiketten på korten är röd eller grön...
Ni kan ju inte välja kort efter vad ni tror är det företag som kör med shysstaste metoderna, för då är Ni grunlurade. Inget företag har RENT mjöl i påsen, det handlar bara om olika grader av skit i mjölet...

Och där blev hela tanken på medveten konsumentkraft, rösta med plånboken och individens strå till stacken förringat till idioti.

Om nu Ati är lika goda kålsupar, varför är det bara nvidia som blir tagna med fingrarna i syltburken gång på gång på gång?

Är Ati så mycket slugare eller har de en annan affärsmodell?

Personligen så väljer jag vanligtvis först med plånboken och sedan med etikpärmen men jag har total respekt och understödjer helhjärtat konsumentupplysning och folk som vill göra medvetna val.

Att attackera folk för deras egna val i sådana här frågor är minst sagt lite onödigt.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Avstängd

Jag föredrar NVIDIA. Gillar deras grafikkort och deras funktioner dom erbjuder.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Känns som ATI har lite bättre kort just nu även om jag föredrar Nvidia mer hade jag nog köpt ATI just nu däremot hade jag gärna velat pröva 3D-vision om de vart klockrent bra då hade Nvidia vart en annan femma
Förresten nån som har 3D-vision här skulle gärna höra om det funkar bra
//Osbo22

Permalänk
Medlem

Nvidia, och bara för att det är EVGA då (:

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Sötast

Har alltid varit en pris/prestanda person.
Men när det gäller nVIDIA eller AMD i detta fallet så måste jag säga att jag väljer nVIDIA.

Varför? nVIDIA osar kvalitet, välbyggda kort med mer än tillräcklig kylning snygg design och bra drivers.
AMD känns lite mer som "Äh, det går nog såhär" å så säljs det så.

Permalänk

När det kommer till produkt för mig persnoligen så är det som har den bästa pris/strömförbrukning/prestanda/applikationer som avgör.

Annars gillar jag nVIDIA, som företag, för att jag anser att de är ett innovativt teknisk och mjukvaro drivet företag som expanderar och stödjer spelutvecklare och community.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Skrivet av tannat:

Och där blev hela tanken på medveten konsumentkraft, rösta med plånboken och individens strå till stacken förringat till idioti.

Om nu Ati är lika goda kålsupar, varför är det bara nvidia som blir tagna med fingrarna i syltburken gång på gång på gång?

Är Ati så mycket slugare eller har de en annan affärsmodell?

Personligen så väljer jag vanligtvis först med plånboken och sedan med etikpärmen men jag har total respekt och understödjer helhjärtat konsumentupplysning och folk som vill göra medvetna val.

Att attackera folk för deras egna val i sådana här frågor är minst sagt lite onödigt.

Nu kommer jag raljera lite inte meningen att attackera folks "medvetna" val men....

Personligen skiter jag i om Nvidia "fuskar" med etik/moral mer än ATI,
eftersom jag har den iställningen att alla företag tummar på etiken/moralen mer eller mindre om det kan främja deras vinstintresse, bara naivt att tro nåt annat. måhända att Nvidia således fuskat mer än ATI eller så har det uppmärksammats mer eftersom de är större.
men jag är inte så blåögd som vissa som verkar se ATI som David mot goliat, lite helgonförklaring eller fanboyism kalla det va man vill...

Jag köper det kort som jag efter noga övervägande jag anser bäst, inte efter prestanda/kr inte heller efter företagens (som jag menar) tomma etikpärm..

Som sagt om du blir lurad på nån kr i en ICA affär, som alla har blivit med dessa sytematiska pris-felmärkningar som konstigt nog alltid slår fel uppåt, så hindrar det dig inte från att handla i en ICA affär igen om du behöver/måste..

samma sak med allting annat, ta bananerna du köper som ibland är besprutade med paraquat ett bekämpmningsmedel som har många liv på sitt samvete, för varje 100 kg banan så kan det ha dött 1 fattig plantagarbetare med lungskador, men du får din banan!!
Eller textiler och barnarbete eller eller etcc etc, listan kan göras oändlig.
Do you get the pictute tannat? Jag tror att med några få undantag kanske ATI att etikpärmen som du refererar till oftast bara duger som toapappper..

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Nu kommer jag raljera lite inte meningen att attackera folks "medvetna" val men....

Cut for brevity.

Do you get the pictute tannat? Jag tror att med några få undantag kanske ATI att etikpärmen som du refererar till oftast bara duger som toapappper..

Jag fattar vad du menar. Ett pessimistiskt, till och med uppgivet, synsätt som jag har förståelse för men inte delar. I mina ögon är det varken nyanserat eller realistiskt.

But to each of his own...

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Personligen skiter jag i om Nvidia "fuskar" med etik/moral mer än ATI,
eftersom jag har den iställningen att alla företag tummar på etiken/moralen mer eller mindre om det kan främja deras vinstintresse, bara naivt att tro nåt annat. måhända att Nvidia således fuskat mer än ATI eller så har det uppmärksammats mer eftersom de är större.

Får jag välja mellan mycket skit och lite skit i påsen så väljer jag lite skit. Du kanske ser skit som skit, men hellre en hundskit under skon än en gödselstack i sängen.

Skrivet av pierretox:

Jag köper det kort som jag efter noga övervägande jag anser bäst, inte efter prestanda/kr inte heller efter företagens (som jag menar) tomma etikpärm..

Du diggar barnarbete också, då? Så länge produkten är bra så spelar ju resterande ingen roll, eller?

Skrivet av pierretox:

Som sagt om du blir lurad på nån kr i en ICA affär, som alla har blivit med dessa sytematiska pris-felmärkningar som konstigt nog alltid slår fel uppåt, så hindrar det dig inte från att handla i en ICA affär igen om du behöver/måste..

Känner jag mig lurad så slutar jag handla där. Mitt medvetande som konsument sträcker sig längre än min lathet att inte orka byta butik.

Skrivet av pierretox:

samma sak med allting annat, ta bananerna du köper som ibland är besprutade med paraquat ett bekämpmningsmedel som har många liv på sitt samvete, för varje 100 kg banan så kan det ha dött 1 fattig plantagarbetare med lungskador, men du får din banan!!
Eller textiler och barnarbete eller eller etcc etc, listan kan göras oändlig.

Därför köper jag bara ekologiska och kravmärkta produkter. Jag köper naturkött före billigt sydamerikanskt kött. Det är helt enkelt så att jag värderar annat än enbart vad jag får med mig hem i påsen.

Skrivet av pierretox:

Do you get the pictute tannat? Jag tror att med några få undantag kanske ATI att etikpärmen som du refererar till oftast bara duger som toapappper..

Ja, företag behöver ingen etik. Exploatera det som går att exploatera! Mer exploatering behövs!

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

EN alldeles för vanlig missuppfattning, Nvidias GTX4** är knäpptysta när man inte spelar, så det argumentet håller inte. Däremot sparar man kanske 20W i idle om man väljer HD5870. Man sparar mer i load, men varför ha en 6-800W nätdel om man aldrig tänkt utnyttja ens en bråkdel av den. Det är inte så att man sitter i load 24/7, det är inte hälsosamt att spela så mycket.

Om man spelar så lite nuförtiden är man ändå inte spekulant på ett högpresterande kort, så varför uttala sig om Nvidias high-end alternativ. I low-end har Nvidia inte släppt sina DX11-kort ännu så där är ATI ensamma för tillfället, det är klart att det blir ATI då.

Spelar man så lite klarar man sig dessutom fint med ett äldre kort, varför köpa nytt alls?

Har nyss gått från 5970 till ett 480 nerköp? Nja enligt mig så slipper jag vänta på att drivers ska sluta svara, det funkar kanon med nvidia. Dock går det lite varmare fast tycker det e ett bättre kort.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk

Jag föredrar nvidia. CCC's skrikiga röda ikon som vägrar hålla sig borta från meddelandefältet betalar jag gärna ett par tio procent extra för att slippa. Nu är ju dock dagens nvidia kort usla så för tillfället är ATI mest aktuellt.

Permalänk
Medlem

De senaste korten tycker jag ATI lyckats bäst med då de har imba prestanda/strömförbrukning/värmeutveckling/pris ratio om de finns en sån =D
Ett plus i kanten är även deras design på 57/58/5900 korten som är dösnygg IMO

Annars tycker jag att de andra serierna har varit relativt likvärdiga i dessa förhållanden.
Själv är jag ingen fanboy utan jag tar det som passar mig =D

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Får jag välja mellan mycket skit och lite skit i påsen så väljer jag lite skit. Du kanske ser skit som skit, men hellre en hundskit under skon än en gödselstack i sängen.

Du diggar barnarbete också, då? Så länge produkten är bra så spelar ju resterande ingen roll, eller?

Känner jag mig lurad så slutar jag handla där. Mitt medvetande som konsument sträcker sig längre än min lathet att inte orka byta butik.

Därför köper jag bara ekologiska och kravmärkta produkter. Jag köper naturkött före billigt sydamerikanskt kött. Det är helt enkelt så att jag värderar annat än enbart vad jag får med mig hem i påsen.

Ja, företag behöver ingen etik. Exploatera det som går att exploatera! Mer exploatering behövs!

Dig har jag egentligen ingen lust att svara etfersom jag anser dig va en tomte..
Men skrev jag någonstans att jag tyckte det var ok att företagen betedde sig så?
Skrev jag någonstans att jag diggade barnarbete??
Lär dig läsa!

För din information kan jag tala om att det fuskas med ekologiska produkter med och man hittar ständigt bekämpningsmedel i dessa också
Jag tycker företagen beter sig som skit och gillar det inte, but thats the reality of capitalism..

jag undviker företag som kapitaliserar på fattiga människor, men företagen blir bättre och bättre med att lägga ut rökridåer och det är inte alltid lätt att penetrera dessa..

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

"Jag köper det kort som jag efter noga övervägande jag anser bäst, inte efter prestanda/kr inte heller efter företagens (som jag menar) tomma etikpärm.."

Rätt tydligt vad du tycker.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Hur är det 2 versioner?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Kan säga att jag gilllar ati bättre än nvidia men sammtidgt köper man ju det man får mest för pengarna.

de 2 senaste highend köpen har varit ett 50/50 senario 8800gts - 4870 1gb
5870- 480gtx blir ett hopp då en kompis införskaffas till det ensamma 48xx kortet som sitter i idag.

Idag om jag skulle köpa ett dx11 kort så skulle det bli 5850 eftersom det helt enkelt ger mest för pengarna.

Sen att drivrutinerna ska skilja och kvaliten ?
Menar vi då att båda har 100% :iga drivrutiner eftersom det aldrig strulat ? och att nvida går sönder och inte ati ? Klart att drivrutiner säkert kan jävlas iom olika configs och att det lika gärna kunde varit ett ati kort som dog.

Köp med hjärna inte hjärtat ? Ingen tackar dig för att du slänger ut 1k extra för ett liknande/sämre kort bara för att det har en spec. tillverkare.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

"Jag köper det kort som jag efter noga övervägande jag anser bäst, inte efter prestanda/kr inte heller efter företagens (som jag menar) tomma etikpärm.."

Rätt tydligt vad du tycker.

Om du läser vad jag skriver så menar jag att det finns viktigare företag att bojkotta (bry sig om) än grafikkortstillverkare!!!
Sådanna som kapitaliserar på fattiga människor eller har liv på sinna samveten,
så långt tror jag inte nvidia gått än eller vad tror du?

Du får gärna ge ATi dina pengar men tro inte att det ger dig en plats i paradiset bara för det

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

pierretox,

Du driver hårt nu, så ta inte illa upp.

Det finns alltid någon värre eller någon fulare fisk. Det finns alltid större och riktiga tragedier: Du tror väl verkligen inte att folk inte är medvetna om detta och inte har känsla för proportioner? Var lite schysst och folk lite cred och ta inte för givet att de är ignoranta.

Du brukar ha en vidsyntare och tolerantare diskussionsbas. Motsatsen till cynism är inte naivitet och cynism är inte samma sak som illusionslöshet.

Sen, bara att förutsätta att folk tror att Ati är fläckfritt eftersom de är kritiska mot olika exempel på nvidias agerande. Varför påstår du det, jag kan inte tro att då på riktigt tror att någon är så blåögd?

Samtidigt. Att tro att Ati är lika goda kålsupare som nvidia, vad talar för det? Det räcker inte med en känsla i magen att de borde vara det.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750