Sweclockers Augusti-turnering

Permalänk
Medlem

Om boda kommer online är jag redo:)

Permalänk
Skrivet av Pergius:

vet inte vilket språk du kodar i.. men kör du php kanske jag kan bidra med tips och hjälp.. jobbat med webbutveckling några år i mestadels php/mysql .. men jobbar inte med det nu.. bara sitter i ryggmärgen. .;)

Skriver allt i php/mysql, helt utan ramverk och struktur, så jag är livrädd för att visa min kod för någon som jobbat med webbutveckling!

Om du vill dra ett tungt lass så kan det behövas skrivas en adminsida så det går att rensa anmälningar, skriva nyheter etc etc. Som det är nu så gör jag alla såna saker ifrån en msql klient men känns lite jobbigt att hålla på så jämt.

Jag finns på berglundpower@msn.com (dvs msn, inte mail-adress!) ifall du vill hjälpa till.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Sjysst, riktigt kul initiativ av redaktionen! Perfekt pris!

Jag kommer bära den med stolthet!

Eh du vet att jag kommer vinna va ? :):)

Permalänk
Medlem

Att göra en Highlight video tog lite längre tid än vad jag trodde och till på köpet så kraschar SC2 nästan varje gång jag tabbar ut i windows av nån anledning vilket gör det hela en aning frustrerande... men jag har recordat nästan allt jag behöver och har börjat klippa ihop lite grann samt mixa lite låtar ;P

Kommer säkert bli bra för o va min första Highlight

Edit: Tar gärna emot tips till bra och sådär lagom snabb musik Hittills har jag kört power metal tema men nu tog motivationen slut så nu blir det sängen och nya tag imorgon

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10303761']Ja vi får nog se honom som uträknad om han inte dyker upp och säger något annat.

Jag skulle också gärna höra från NeXon och Arcturus.

Nexon skrev någonstans i denna tråd att hans grafikkort hade slutat fungera. Söker man lite bör man hitta det

Permalänk
Skrivet av Crom:

Att göra en Highlight video tog lite längre tid än vad jag trodde och till på köpet så kraschar SC2 nästan varje gång jag tabbar ut i windows av nån anledning vilket gör det hela en aning frustrerande... men jag har recordat nästan allt jag behöver och har börjat klippa ihop lite grann samt mixa lite låtar ;P

Kör du SC2 i windowed mode (fullscreen)? Det gör det förbannat mkt smidigare att tabba in och ut ur spelet. Dock kräver det väl lite mer av datorn...

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Mikael, jag ska nog kunna hjälpa till.. Addar dig ikväll när jag sitter vid en dator..

Crom: mitt musiktips är Sabaton! Grymt perfekt iaf om några stora arméer krockar..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pergius:

mikael, jag ska nog kunna hjälpa till.. Addar dig ikväll när jag sitter vid en dator..

crom: Mitt musiktips är sabaton! Grymt perfekt iaf om några stora arméer krockar..

usch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m1n1h0p:

Eh du vet att jag kommer vinna va ? :):)

Över min döda Immortal! (see what i did there?)

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Crom:

Kommer säkert bli bra för o va min första Highlight

Edit: Tar gärna emot tips till bra och sådär lagom snabb musik Hittills har jag kört power metal tema men nu tog motivationen slut så nu blir det sängen och nya tag imorgon

Ser fram emot videon, kolla om du inte kan få inspiration ifrån denna. YouTube - Starcraft Pimpest Plays 2002/03

YouTube - Starcraft Pimpest Plays 2004

The rock theme som han öppnar med är grymt passande för highlights tex.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Försök välj musik som är lite opartisk, en technonisse vill kanske inte sitta och lyssna på hårdrock i 10 (?) minuter medan han kollar på en highlightsvideo. Detsamma som en hårdrockare inte vill sitta och lyssna på typ mange schmidt i 10 minuter i en highlightvideo

Edit: Hans zimmer och andra kompositörer med orkestrar brukar ju alltid gå hem som firkraag nämde ovan

Permalänk
Entusiast

YouTube - Noobtoob Presents: Starcraft 2 Training Course

för alla er som tränar till 8dels finalerna!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snowman89:

Nexon skrev någonstans i denna tråd att hans grafikkort hade slutat fungera. Söker man lite bör man hitta det

Tack, vet du något om Arcturus?
För isf borde man ju låta dig och Arcturus gå vidare

Jag kommer att släppa slutspelsbracket när jag kommer hem efter jobbet idag.
Mest orolig för grupp B dock som inte har någon klar 1a och 2a. Någon som har förslag på hur det ska lösas?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10304854']Tack, vet du något om Arcturus?
För isf borde man ju låta dig och Arcturus gå vidare

Jag kommer att släppa slutspelsbracket när jag kommer hem efter jobbet idag.
Mest orolig för grupp B dock som inte har någon klar 1a och 2a. Någon som har förslag på hur det ska lösas?

Inte mer än att han är online lite då och då så han verkar iallafall finnas kvar än.
Vettigast är väl att låta honom gå vidare då de andra inte kan/vill spela mer verkar det som.

Sen tycker jag att folk som anmält sig till tävlingen men bara försvinner (Andersson). Ska hamna på en svartlista vilket gör att de inte får anmäla sig igen. Onödigt ifall folk anmäler sig och inte spelar något då tar de bara plats från folk som faktiskt vill spela.

Permalänk
Medlem

Angående musikval igen.. för min del spelar det ingen roll.. bara sjukt kul att crom tagit tag i att kommentera.. kanske ta ingame-musik för att slippa välja...

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Hedersmedlem

Tror inte jag kommer införa någon svartlista än i alla fall. Det skulle vara om samma person
gör om samma sak flera ggr i rad(han kan ju ha blivit sjuk eller något). Kval innan gruppspel
lär ju också minska risken för problem med avhoppare.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10305107']Tror inte jag kommer införa någon svartlista än i alla fall. Det skulle vara om samma person
gör om samma sak flera ggr i rad(han kan ju ha blivit sjuk eller något). Kval innan gruppspel
lär ju också minska risken för problem med avhoppare.

Jo det är iof sant. Men det är inte ofta man blir så sjuk att man inte kan skriva det här eller underätta de andra i gruppen, speciellt när vi hade ca 2veckor på oss att spela matcherna..

Permalänk
Medlem

Grupp:B
Spelare 1:Vertex
Spelare 2:Boda
Resultat: Boda
Replayen: Boda vs Vertex RM.SC2Replay

Permalänk
Medlem

Spelare 1:Carl
Replayen: Carl vs Boda RM.SC2Replay

Permalänk
Medlem

Spelare 1:Vertex
Replayen: Boda vs Vertex RM 2.SC2Replay

Permalänk
Medlem

Då var B gruppen äntligen klar... Sorry för den tid det tog alla >.>

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boda:

Spelare 1:Carl
Replayen: Carl vs Boda RM.SC2Replay

Men det är ju typiskt! Då står det ju 3-3-3 i er grupp nu, och jag vet inte hur ni ska hinna med en till
omgång, men jag ser inte riktigt någon annan utväg. Övriga grupper är färdiga/bestämda men grupp
B alltså... :).

Vad tycker ni, Carl, Boda och Vertex?
Hur stor chans tror ni det är att ni hinner med en till omgång mot varandra ikväll?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boda:

Då var B gruppen äntligen klar... Sorry för den tid det tog alla >.>

Nu förstår jag inte riktigt. vad har ni fått poängen till?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men Vertex tog Carl ju nyss innan jag o Vertex spelade
Så då åkte ju Carl ut eftersomm han förlorade mot mig också ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boda:

Jaha, ok, då måste jag ha fört in det fel. Jag hade för någon dag sedan skrivit in att Carl slog dig.
Men bra det, då är vi i alla fall färdiga med gruppspelet, och så kan jag ordna slutspelsbrackets när
jag kommer hem om 1-2h!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boda:

Update: konstigt, här står det att Carl slog dig i utslagsomgången

EDIT: Har snackat med Boda på msn nu. Allt klart.
Snart hemma och kan uppdatera alla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då fick jag äntligen upp min Highlight video från gruppspelet!

Varsego!
YouTube - Starcraft 2 Highlights from Sweclockers August Tournament

Kom ihåg bara att det är min första highlight video jag nånsin gör var en hel del klipp och klista arbete och det behöver jag tydligen bli lite bättre på märkte jag
Blev Metal musik den här gången men vill ni höra nå annat så tipsa gärna om nå schyssta techno/trance låtar eller liknande via PM antingen här eller på youtube så försöker jag variera lite till nästa video

Permalänk
Hedersmedlem

Slutspelsbrackets uppe! (se första posten)
Jag saknar dock fortfarande resultatet från Carls andra omspelsmatch mot vertex som avgör
vem av de två som går vidare. Övriga platser är alla klara!

alla kan börja kontakta sina motståndare och börja spela

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crom:

Då fick jag äntligen upp min Highlight video från gruppspelet!

Varsego!
YouTube - Starcraft 2 Highlights from Sweclockers August Tournament

Kom ihåg bara att det är min första highlight video jag nånsin gör var en hel del klipp och klista arbete och det behöver jag tydligen bli lite bättre på märkte jag
Blev Metal musik den här gången men vill ni höra nå annat så tipsa gärna om nå schyssta techno/trance låtar eller liknande via PM antingen här eller på youtube så försöker jag variera lite till nästa video

Härligt musikval

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Omsplelings match 2

Grupp: B
Spelare1: Vertex
Spelare2: Carl
Resultat: Vertex vann
Länk/Länkar till Replays: Lost Temple (6).SC2Replay