Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Då kan du gott hålla dig där, f1 är till för att vara kul, inte irriterande. Spelar själv GTR men en del är så sjukt jävla petiga.. för övrigt är det de närmsta f1 har kommit simulation, för rfactor & gtr mods är då det inte.

De har ju kallat det för "en simulator" (även om man tvivlat), vilket har fått folk som mig att vänta på det. Forza, dirt, grid, gran turismo m.m är ju jättestora titlar som tilltalar många. De har jag dock aldrig hört att de skulle vara några riktigasimulatorer, o är heller inget jag väntat på.

Kul? Gasa o styra utan verklighetsförankring är kanske kul för vissa.

Permalänk
Medlem

Jag kommer garanterat ha massor med roliga timmar framför mig i F1 2010, tycker det verkar riktigt lovande och som att dom hittat en "lagom" nivå, sen kan vissa få gnälla hur mycket dom vill medans jag spelar och har kul med ett "spel"

Permalänk
Medlem

Så här står det på steam

Tillgänglig: 23 September 2010
Det här spelet blir upplåst om ungefär 22 timmar

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Så här står det på steam

Tillgänglig: 23 September 2010
Det här spelet blir upplåst om ungefär 22 timmar

4 timmar innan officiell release alltså

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Jag kommer garanterat ha massor med roliga timmar framför mig i F1 2010, tycker det verkar riktigt lovande och som att dom hittat en "lagom" nivå, sen kan vissa få gnälla hur mycket dom vill medans jag spelar och har kul med ett "spel"

Jag menar inte att det är dåligt. Är säkert ett kanonlir. Men som det ser ut, ingen simulator.
O det verkar ju vara denna typ av lir som tilltalar den stora massan.

Permalänk
Medlem

Tror ni att spelet kommer finnas i svenska butiker på releasedagen? Även för andra plattformar?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

spelet verkar OK, bara ett problem: codemasters...
...de gör spel som behandlar dig som en utvecklingsstörd tolvåring.

Menyer, effekter, ljud...
"OMG U WON". Jaha, jo jag märkte det själv du behöver inte skrika det i mitt öra varje gång. "OMG U ARE FIRST, IF YOU FOCUS YOU CAN WIN". Nähä? Åh fan, det förklarar varför jag försöker köra om alla: tack för infon. "DONT WORRY, YOU CAN MAKE THE PLACE UP!" Ja det kanske jag kan, eller inte... i vilket fall som helt poänglöst att säga detta.

Näe codemasters, jag tänker inte köpa spel av er längre: ni är mainstream skit.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Mjo, skulle helst vilja att det tilldelades till samma studio som gjorde det förra spelet eller att dom som gjorde RBR gjorde F1, men men, synd att arkad är så poppis

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Jo visst känns det synd att det vart codemasters och inte nåra andra, med tanken på grid & dirt som inte har vidare spelkänsla över huvud taget...
Men men, svårt att se känsla på en video, man måste ju själv testa, för er om inte har köpt får väll vänta lite extra till vi andra plöjt igenom sådär 60-70v på hockenheim Vill verkligen inte hoppa tillbaka till de antika F1-spelen igen :S

Permalänk
Medlem

Många bilspelssnobbar i den här tråden som dömer ut spelet utan att ha kört en minut. Jag kommer att ha kul iaf, sen kan ni gnälla hur mycket ni vill.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Många bilspelssnobbar i den här tråden som dömer ut spelet utan att ha kört en minut. Jag kommer att ha kul iaf, sen kan ni gnälla hur mycket ni vill.

Word, kör alla typer av simulatorer, detta är helt enkelt ett roligt spel.

Men folk kan ju inte ta spel för vad de är längre..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Många bilspelssnobbar i den här tråden som dömer ut spelet utan att ha kört en minut. Jag kommer att ha kul iaf, sen kan ni gnälla hur mycket ni vill.

Det är väll klart att dom ska ha lite press på sig när det är första F1 spelet på länga, och av dom, dom kan ju inget annat än lära sig vad som uppskattas. Spel bör vara justerbara så dom passar både söndagskörare och icke, många bilspel har ju dessa inställningar vi vill så varför skulle dom inte ha det här?

Kul kommer man nog att ha i vilket fall som helst, om dom inte gjort så att steering assist alltid är på dvs

Permalänk
Medlem
Skrivet av TinMann:

spelet verkar OK, bara ett problem: codemasters...
...de gör spel som behandlar dig som en utvecklingsstörd tolvåring.

Menyer, effekter, ljud...
"OMG U WON". Jaha, jo jag märkte det själv du behöver inte skrika det i mitt öra varje gång. "OMG U ARE FIRST, IF YOU FOCUS YOU CAN WIN". Nähä? Åh fan, det förklarar varför jag försöker köra om alla: tack för infon. "DONT WORRY, YOU CAN MAKE THE PLACE UP!" Ja det kanske jag kan, eller inte... i vilket fall som helt poänglöst att säga detta.

Näe codemasters, jag tänker inte köpa spel av er längre: ni är mainstream skit.

Eftersom du aldrig verkar ha sett ett F1 lopp så kan jag meddela att dylika kommentarer får förarna höra i varje lopp, "Keep pushing" "You need to drive quicker" "Overtake him!" osv.

Permalänk
Medlem

Känns som att realism är ett laddat ord, vad exakt är det ni F1 entusiaster söker som ska göra spelet realistiskt? Själva känslan när man kör har jag fått höra är väldigt fin, och hyffsat realistisk. Bara för att det inte är supersvårt betyder det inte att det inte är realistiskt. En F1-bil är ju väldigt precis och jämn i körandet, de är ju inte direkt svåra att köra, förutom att behärska själva farten och banan då. Som det verkar på vissa videos så flyger det inte däck och delar så fort man snuddar vid någon lite lätt, men hur kul hade det varit då frågar jag mig själv? Visst, det hade ju inte varit jobbigt att lägga in en inställning så att de som vill köra med super realistisk fysik kunde göra det. Men frågan är om man efter varje start där däck och vingar flyger, verkligen hade velat spela med det?

Jag hoppas i alla fall på en jämn och bra balansering mellan "realism" och arkad, man spelar ju för att ha kul. Realism får jag på lördagar och söndagar varannan vecka.

Upp till bevis ikväll.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Känns som att realism är ett laddat ord, vad exakt är det ni F1 entusiaster söker som ska göra spelet realistiskt? Själva känslan när man kör har jag fått höra är väldigt fin, och hyffsat realistisk. Bara för att det inte är supersvårt betyder det inte att det inte är realistiskt. En F1-bil är ju väldigt precis och jämn i körandet, de är ju inte direkt svåra att köra, förutom att behärska själva farten och banan då. Som det verkar på vissa videos så flyger det inte däck och delar så fort man snuddar vid någon lite lätt, men hur kul hade det varit då frågar jag mig själv? Visst, det hade ju inte varit jobbigt att lägga in en inställning så att de som vill köra med super realistisk fysik kunde göra det. Men frågan är om man efter varje start där däck och vingar flyger, verkligen hade velat spela med det?

Jag hoppas i alla fall på en jämn och bra balansering mellan "realism" och arkad, man spelar ju för att ha kul. Realism får jag på lördagar och söndagar varannan vecka.

Upp till bevis ikväll.

Fet wörd på den. Är ju faktiskt så här med en F1-bil, kör du för långsamt i kurvor och rakor så får du inte tillräckligt med downforce för att utnyttja bilens kapacitet till fullo. De flesta kan nog köra en F1-bil runt en bana men grejen e att våga hålla farten i kurvorna och kunna ställa in bilen så den passar din körstil.

Ikväll blire F1 2010 för hela slanten!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

För i tiden hade man skit grafik, Lagom bra spel, vissa va helt fantastiska. Och idag har man utvecklats så pass mycket så folk borde inte gnälla....Ena gnäller på det är inte en riktig simulator, en klagar på att det är inte realistiskt, en klagar på att grafiken suger....vem fan bryr sig?

Har ni helt glömt att man spelar för det är kul? att man tycker det är roligt och vill njuta? Vet ejj om ni sitter och väntar på att köra och krocka i väggar för se decken flyga iväg och physx ska börja arbeta så ni ser punkan ske i luften....

Gaming = Fun

F1 2010 hela natten för mig.

P.S = ibland kan man bara känna av att ett spel blir bra, Kanske inte världens bästa, men detta är garanterat bra.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Vad får ni för fps? själv får jag inte ens över 30fps på full hd och max settings, spelar ingen roll om jag sänker grafiken heller

EDIT: grafikkortet jobbar på ~40% när jag kör, i menyerna har jag 60 fps+ och då jobbar grafikkortet även hårdare...

Visa signatur

| FD R3 | Gigabyte Geforce GTX 570 875/1750/2000 @ 1063mV | Intel Core i5-2500K @ Stock | Corsair H60 PnP | MSI P67A-GD55 | 4x2GB Corsair Vengeance| Några hårddiskar | FD Tesla 650W | 2xBENQ 21.5" | Steelseries Sensei | Razer BlackWidow | Creative Tactic3D Sigma |

Permalänk

Vet någon om det finns någon slags vänfunktion i spelet eller får man adda via GFWL?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Tillgänglig: 23 September 2010
Det här spelet blir upplåst om ungefär 2 timmar

Permalänk

Nu är det släppt. glhf Går dock inte överdrivet snabbt att avkryptera filerna

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Nu är det släppt. glhf Går dock inte överdrivet snabbt att avkryptera filerna

Här ska brännas gummi!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Efter första intrycket, 10v time trial på hockenheim:
Väldigt snyggt tycker jag@ultra@1080p@16af@4aa (dock nån form av stutter, troligen crossfire profiler)

Force feedback är helgrym med momoratten, helt grym säger jag bara
Det första jag gjorde var att gå in på settings och stängde av traction control totalt, sabbar helt känslan om man har pedaler, analogknappar... nästa grej var dead zone, bort med den

Körkänslan tycker jag dom har lyckats med ganska bra ändå, kanske just pga force feedback och att bilarna/omgivningen ser rätt bra ut, det är ingen simulering helt klart då jag hade lite svårt att få bilen att släppa vid snabba svängar, det gick inte heller att låsa bromsarna även fast traction control var helt off, det kanske går att ställa in nån annanstans? Jag valde lättaste när jag startade spelet, det kanske påverkar sånt eller kanske bara AI jag vet inte. Det är möjligt att spinna runt med traction av, dock bara på ettan och kanske tvåan typ, dock körde jag inte så länga så däcken började bli slitna som bör avgöra rätt mycket.
...

Permalänk

Testade nu med. Körde med 360-kontroll men ska koppla in momon nu. Härlig känsla på allt tycker jag. Men kan inte ge en rättvis bedömning förren jag testat med ratt och pedaler. Karriärläget verkar ju grymt!

Vilka e på och testar online sen?

Krävs Windows Live Game skräp för att köra mp. Men jaja, det var lätt fixat.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Var tvungen att stänga av abs också & racing linjen för den rätta känslan, nu kan man låsa bromsarna rätt lätt, nu känns det grymt. Riktigt skönt att ligga & jaga bakom en annan, kerbeffekterna tycker jag dom lyckats med, också gräsmattan, kan inte alls brassa över som ingenting har hänt och force feedback är återigen grymt både på väg, kerbs och allt annat man kan tänkas brassa på bilarna verkar inte så hållbara som man kan tro och framvingar kan slitas loss ganska lätt...

Permalänk

Verkar gött du! Nu ska det åkas igen, denna gång med ratt!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasermannen:

Verkar gött du! Nu ska det åkas igen, denna gång med ratt!

Kom ihåg att använda custom på difficulty sen när du startar, om du tar easy eller nått så hoppar assist osv till fördefinierade

Permalänk
Medlem

Fan vad sugen man blir. Ska dock jobba imorn. Hoppas få det med posten annars blir det en steamkopia på det så man iaf kan lira i helgen.

Permalänk

Tog på svåraste. Får se hur det går

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Får det imorgon, kan knappt bärga mig!

Dock måste jag köpa en ratt, G27 verkar grym med 3000 spänn är ganska mycket, Logitech Momo verkar inte säljas längre? Finns det någon annan kring 1000 kr som är duglig?

Permalänk
Medlem

Bara för att retas lite med er som inte hinner köra idag
Beklagar dammet, har inte haft ratten framme på länge :S