Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem
Skrivet av redskins:

Singleplayer... Vietnam delen vid kullen och massa jävla dödande i ca 40 min men kommer fan ingenstans, försöker man rusha blir man dödad direkt...

VAD SKA MAN GÖRA!?!?!?!?!?!?

sorry men jag är riktigt sur, ett spel ska fan inte ta så här lång tid... jag måste missa något

Du ska gå frammåt (ner) o till höger, när du går igenom en liten gång precis innan skyttegraven så försvinner alla fiender, lite magiskt nästan men så e de, om du inte pushar frammåt så kommer det att spawna fiender hela tiden hehe

OM du är där jag tror att du är dvs.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

Ja asså jag hade ju problemet med "Fullbordar installation" och den stannar på 2% precis innan spelet startar... menar att jag installerar om och jobbar mig för att försöka fixa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Du ska gå frammåt (ner) o till höger, när du går igenom en liten gång precis innan skyttegraven så försvinner alla fiender, lite magiskt nästan men så e de, om du inte pushar frammåt så kommer det att spawna fiender hela tiden hehe

OM du är där jag tror att du är dvs.

Hittade "grejen" nu, skulle gå fram till tunnorna och trycka på F, satan så irriterad man blir när man fattar det

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem
Skrivet av redskins:

Hittade "grejen" nu, skulle gå fram till tunnorna och trycka på F, satan så irriterad man blir när man fattar det

Gott att det ordnade sig

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av redskins:

Synd att du inte lirade den banan på Veteran innan patcharna kom, då var den riktigt busig!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Synd att du inte lirade den banan på Veteran innan patcharna kom, då var den riktigt busig!

Vadå, vad har dem ändrat?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Okej, nu fullbordar den installationen... men men tror det eller EJ så får jag en ny error pop up där det står:
Först, WIN_IMPROPER_QUIT_TITLE, jag kan välja Ja Nej Avbryt. Trycker jag JA så kommer ett nytt fönster upp där det står: "EXE_CANNOT_FIND_ZONE" och inget mer händer... Någon som vet problemet?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rickard11:

Vadå, vad har dem ändrat?

Veteran är skitmycket enklare än det var från början, vet inte exakt vad som ändrats men en jävla skillnad är det.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Finns de nån med AMD rig som INTE har problem med lagg?
Vad jag har förstått så verkar de som att de är främst AMD riggar som har problem,medan folk med Intel rig inte verkar vara lika drabbade överlag.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har dom patchat något mer dom senaste dagarna ? Jag kollar alldeles för dåligt när jag loggar in oftast så misstänker att jag kanske missat något. Anledningen till min fråga är att fram tills igår körde jag på näst högsta resolution och ingen aa ingen antistropik och utan vsync. Men så igår av ren nyfikenhet på vinst eller förlust så slängde jag på högsta res 16 aa vsync samt full antistropic och spelet flöt klockrent på konstant 60fps utan minsta lagg eller ryck av något slag. Detta på min laptop ska tilläggas dessutom alltså inget jätte monster i sig.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Har dom patchat något mer dom senaste dagarna ? Jag kollar alldeles för dåligt när jag loggar in oftast så misstänker att jag kanske missat något. Anledningen till min fråga är att fram tills igår körde jag på näst högsta resolution och ingen aa ingen antistropik och utan vsync. Men så igår av ren nyfikenhet på vinst eller förlust så slängde jag på högsta res 16 aa vsync samt full antistropic och spelet flöt klockrent på konstant 60fps utan minsta lagg eller ryck av något slag. Detta på min laptop ska tilläggas dessutom alltså inget jätte monster i sig.

Nej, dom har inte släppt någon ny patch sista dagarna, men dom har släppt ett uttalande om att flera spelare har problem efter den andra patchen =D no shit!

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bärplockaren:

Vad jag har förstått så verkar de som att de är främst AMD riggar som har problem,medan folk med Intel rig inte verkar vara lika drabbade överlag.

Det verkar som att många med intel dualcore har problem dock, men det kanske stämmer i övrigt.

Skrivet av Don_W:

Har hört det där hända för ett flertal, att det plötsligt flyter på när det går över en viss gräns, har dock inte hört det hända på laptops förrän nu

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Det verkar som att många med intel dualcore har problem dock, men det kanske stämmer i övrigt.

Har hört det där hända för ett flertal, att det plötsligt flyter på när det går över en viss gräns, har dock inte hört det hända på laptops förrän nu

Mysko helt enkelt det tycks vara helt random. Jag är glad i alla fall. Nu återstår bara att se om polarn kan lira på min stationära e6750 med 3gb ddr2 ram och hans 460 kort det lagga brutalt i mp i lördags men då lagga min laptop med lite grann ..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Usch känner bara för att skriva lite.. Vad irriterad man blir när man sitter och spelar på nuketown, Får både chopper & gunship vilket resulterar i att man totalslaktar motståndet. Och spawnkill är ju nästan oundvikligt på den banan eftersom man blir nedskjuten direkt. Självklart på första servern får man 55-0 och blir kickad, Andra servern fick jag 25-3 hann precis få upp gunshipen innan man blir kickad igen. Blir ju bara rasande när admins på servrarna har valt att köra en nuketown only server när man inte har "rätt" till att få använda sina killstreaks. Och nej det stod inget på någon utav servrarna om att man inte får spawnkilla resp. använda gunship / chopper.

Och påtal om lagg, Så har jag inte laggat något alls de senaste dagarna. Ända gången jag laggar är väl om man har på skype eller hamnar på någon "dålig" server

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wdont:

Usch känner bara för att skriva lite.. Vad irriterad man blir när man sitter och spelar på nuketown, Får både chopper & gunship vilket resulterar i att man totalslaktar motståndet. Och spawnkill är ju nästan oundvikligt på den banan eftersom man blir nedskjuten direkt. Självklart på första servern får man 55-0 och blir kickad, Andra servern fick jag 25-3 hann precis få upp gunshipen innan man blir kickad igen. Blir ju bara rasande när admins på servrarna har valt att köra en nuketown only server när man inte har "rätt" till att få använda sina killstreaks. Och nej det stod inget på någon utav servrarna om att man inte får spawnkilla resp. använda gunship / chopper.

Och påtal om lagg, Så har jag inte laggat något alls de senaste dagarna. Ända gången jag laggar är väl om man har på skype eller hamnar på någon "dålig" server

Sluta köra pinsamma killstreaks så slipper du bli kickad då?

Eller så fortsätter du göra det och kommer in och gnäller här imorgon igen.

The choice is yours.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Sluta köra pinsamma killstreaks så slipper du bli kickad då?

Eller så fortsätter du göra det och kommer in och gnäller här imorgon igen.

The choice is yours.

Är det pinsamt att man kör med chopper på nuketown?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag köpt alla layers, alla playercard backgrounds och alla images (kostar runt miljonen totalt) ... vad ska man nu göra med sina COD-points? x)

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Fråga vad faen betyder cg/ms framerate? får typ 6-10 på på det i Blackops...Kan det vara en av orsakerna till att det känns som delays när man lirar folk är inte där man tror dom är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Nu har jag köpt alla layers, alla playercard backgrounds och alla images (kostar runt miljonen totalt) ... vad ska man nu göra med sina COD-points? x)

Undrar samma sak, vad är det för mening med att göra "contracts" När man inte behöver COD-Points längre. Upplevde inte ens det som något problem att man hade för lite COD-points någon gång. Känns som spelet är lite dåligt genomtänkt.

Likaså med att köpa utrustning till vapnen, kommer själv ihåg i MW2 när man kämpade igenom alla weapon challenges för att få utrustning eller camo. Nu behöver man ju inte ens anstränga sig, in på en server och lira och vips lvl50 utrustad till tänderna av allting.

Och en annan sak att diskutera.. PRESTIGE! Herregud vad alla tjatar om att dom är prestige hit och dit. Det bevisar ju inte ens att dom är bra spelare. Det enda det bevisar är att dom sitter och nöter 24/7 för att komma som högst i prestige, vad är meningen med det..

Oj då blev rätt långt, jag som bara hade tänkt citera lite snabbt..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Jag har inga problem överhuvudtaget och jag kör samma processor och grafikkort som du.

Permalänk

In och rösta vad du tycker om Black ops..
Själv röstade jag att jag tyckter att det var dålig, då jag är så himla besviken på att dom fortfarande inte har fixat så att spelet flyter på bra!

Are You Happy with Black Ops So Far?

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Jag vart lite sne dom första dagarna men frågan är om det var scriptnings fel eller bara överbelastade servrar som var problemet nu flyter det som en dröm. Många online spel har problem i början och tweakas och ändras med tidens gång och det kan jag ha överseende med. Ta bara wow t ex där var det konstant förändring nerfs och boosts m.m m.m.. Då jag själv inte har en aning och hur många kilometer med datakod som ligger bakom allt så ska jag inte heller kasta sten. Jag har även full förståelse även om det kan kännas trist att en produkt som egentligen inte är helt justerad släpps ut. Man kan ju bara tänka sig hur många personer och timmar det tar att verkligen verkligen testa och köra igenom precis allt tänkbart (om det ens är möjligt). Visst mycket hade kunnat lösas via beta test en längre period. Men ändå det är ju efter släpp och x antal timmars tid har gått som saker poppar upp och det är ju då man får ta itu med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm är det bara jag som inte hittar en enda svensk server i browsen? (lirar såklart på pc)

EDIT har hittat en server som har flaggan för NL, är de så att de inte finns några servrar alls hostade i sverige?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av golom:

hmm är det bara jag som inte hittar en enda svensk server i browsen? (lirar såklart på pc)

EDIT har hittat en server som har flaggan för NL, är de så att de inte finns några servrar alls hostade i sverige?

Nepp det finns inga svenska servrar.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Nepp det finns inga svenska servrar.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/hurrr.png

Ja men vi hoppas sverige göra det så vi kommmer in då

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Idag uppstod lite problem för mig. När jag har spelat någon minut stängs spelet ner och det står ''fatal error'', detta har inte hänt innan. Någon som vet vad det beror på? Tack!

EDIT: Hittade en fix på youtube som löste problemet. Här är länken om någon behöver: YouTube - call of duty black ops fatal error ..FIX..also lag,&moreFPS.avi

Permalänk

Är det bara jag som tycker att sista killcam när man kör multiplayer typ laggar massor? Är något jag stör mig på när ja lirar online. Fler som upplever samma sak?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Almost_Me:

Är det bara jag som tycker att sista killcam när man kör multiplayer typ laggar massor? Är något jag stör mig på när ja lirar online. Fler som upplever samma sak?

Jo, det ser riktigt sopigt ut. Är likadant i MW2.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av AfrooDite:

Jo, det ser riktigt sopigt ut. Är likadant i MW2.

Jo det e rätt drygt. Men så är det inte i MW2 för mig.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Har spelat Call of Duty 4 och MW2 och nu har jag börjat spela Black Ops.
Generellt sett har det fler minus än plus och det är så uppenbara fel också.

Det som jag kan klaga på mest är spawn-systemet. Ni som inte vet vad jag menar, kolla på det här klippet YouTube - Addressing Black Ops Spawn System. Man ser spawn-system efter ett par minuter.
Iochmed spawn-systemet så kan man aldrig riktigt samarbeta som man gjorde med COD 4 eller MW2 för nu vet man inte var man har fienderna.
Förut spawnade man bakom sina kompisar och så frågade man sin kompis på Skype "Var är dom nånstans?" "Dom är vid x". Då var man förvarnad och räknade med att man inte skulle bli skjuten bakifrån.

Ett annat problem är att man köper sina saker för "pengar" och inte som förut, där man nötte och nötte för att komma upp till en level där man strävade efter att få Ninja.

Sen till sist, spelet är jävligt segt. Inte när man väl spelar utan allt runtomkring det. När man ska välja server laggar det, det kan t.o.m. fastna i ett par sekunder innan man kan trycka nånstans. Sen tar det jävligt lång tid att ladda banor för mig, ibland tappar jag anslutningen till servern för att det tar för lång tid, och jag har ändå en sjysst dator.

SÅ! Det var allt för mig! Håller ni med eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

Macbook Pro SSD 80gb 8gb RAM GeForce 9400M/9600M GT