Cataclysm är släppt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Maxfps skicka ut så folk hade det i torsdags, vet inte om det är dem det syftas på.

Bra fråga men tror inte det, online butiker som skickar ut brukar ha dispans för det.
Men det borde ha varit nån fysisk butik där nån kunde gå in och köpt det idag (4/12).

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Men ingen som har hört vilka det var som bröt släppdatumet?

jag hade bokat på gamestop först men bytte till webhallen p.g.a. att det var mkt billigare. men fick sms av gamestop idag:

Skrivet av GameStop:

Ditt exemplar av WoW: Cataclysm är nu släppt! Spring ner till din lokala GameStop butik och hämta upp det direkt! Vi ses snart!

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Medlem

Fick sms för ett tag sen att nu har Gamestop dragit tillbaks att man kan köpa spelet nu, så nu får man vänta tills 7 dec.

Men finns det nån butik som heter Rock eller liknande för tydligen var det de som råkade släppade det tidigare än vad man fick.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hämtade mitt före Gamestop stängde igår, så nu har jag lådan hemma

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Finns en anledning till att Blizzard har sitt högre pris på genom deras sida. Det va likadant med Starcraft, där dom gick ut med att dom inte ville konkurrera med sina återförsäljare. Därav är priset högre. Sen så ska ju Webbhallen ha en ganska stor öppning med någon ifrån Blizzard kommer dit etc etc. Tror ni dom släpper spelet tidigare? Det tror inte jag då dom vill antagligen locka så mycket folk dit som möjligt.

Permalänk
Medlem

Nää det brukar ju vara dryga böter när man säljer för tidigt.

Själv så tänkte jag vänta in elgiganten/onoff/mediamarkt och hoppas på nått priskrig. Knep ju SC2 för 199:- på releasedag hos MM, så förväntar mig att Cataclysm pressas ner till iaf ~150

Permalänk
Medlem

SMS, 2010-12-04, kl14:34:
Ditt exemplat av WoW: Cataclysm är nu släppt! Spring ner till din lokala GameStop butik och hämta upp det direkt! Vi ses snart!

Hemma hos belga, 2010-12-04, ca kl15:30:

SMS 2010-12-04, kl 21:32:
Kära kund! Vänligast bortse ifrån tidigare besked om att Cataclysm är släppt. Det har inträffat ett fel och vi ber verkligen om ursäkt för detta! Vi ses 7 Dec.

Nej, det gör vi ju inte

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Mitt är också "skickat" från webhallen tillsammans med lite kablar och ett annat spel samt en dvd-box. Dock har paketet inte fått något kollinummer sen det skickades i onsdags.

Permalänk

Vad handlar den här tråden om egentligen?
Jag har haft Cataclysm installerat sedan över en vecka....

Detta är en icke tråd med andra ord.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Vad handlar den här tråden om egentligen?
Jag har haft Cataclysm installerat sedan över en vecka....

Detta är en icke tråd med andra ord.

Om att spelet släpptes i butik för tidigt?
Att det finns via nerladdning/digitalt köp är ju inget nytt, men det faktum att man kunde gå och hämta sitt fysiska exemplar flera dagar innan release är ju lite speciellt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av belga:

Om att spelet släpptes i butik för tidigt?
Att det finns via nerladdning/digitalt köp är ju inget nytt, men det faktum att man kunde gå och hämta sitt fysiska exemplar flera dagar innan release är ju lite speciellt.

Eftersom det finns digital dowbload (min version) så är det väll inte mer än rätt att de som slösar pengar på en box får sin version några dagar innan spelet går live, så att även de kan spela direkt vid launch.
Det är ju trots allt ett online spel vi talar om... Blizzard styr när vi kan spela... vem vet de kanske skjuter upp det ett par dar i sista stund.... hehe

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Sen så ska ju Webbhallen ha en ganska stor öppning med någon ifrån Blizzard kommer dit etc etc. Tror ni dom släpper spelet tidigare? Det tror inte jag då dom vill antagligen locka så mycket folk dit som möjligt.

Det var ju lite osäkert om webhallen skulle ha event ett tag. antagligen för att de kostar dem mkt. så de hade nog gärna sluppit. och det ända jag är intresserad av är att få spelet så tidigt som möjligt. bryr mig inte så mkt om eventet.

Skrivet av Främling:

Eftersom det finns digital dowbload (min version) så är det väll inte mer än rätt att de som slösar pengar på en box får sin version några dagar innan spelet går live, så att även de kan spela direkt vid launch.
Det är ju trots allt ett online spel vi talar om... Blizzard styr när vi kan spela... vem vet de kanske skjuter upp det ett par dar i sista stund.... hehe

jo det är egentligen rätt kasst att gedigna spelare som vill ha collectors edition t.ex. måste stå å köa mit i natten och missa starten. tycker att de borde släppas nån dag innan. ja menar det finns ju till och med achievements för den som blir 85 förs eller levlar olika yrken eller raser. det har man ju bara chans till om man köper digitala versionen.

Visa signatur

[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk

Fan vad tråkigt att köpa det digitalt! Vill ju för fan ha boxen och cd-keyn i fysisk form!
Har iaf vart nere och betalt mitt så jag hamnar i "express-kön" hos Gamestop Inatt smäller det!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

får mitt imorgon.
skickades i fredags.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Är det verkligen Tisdag 00:00 alltså inatt servrarna öppnas?

Anledningen till att jag frågar är ju att vi har GMT+1 just nu och om det ska vara world wide release så vilken tids-zon går de efter egentligen?

Köpte mitt online, orka palta med skivor längre

Permalänk
Medlem

släpps 00.01 CET och någon annan amerikansk tid 9 timmar senare

Permalänk
Medlem

Kommer servrarna restartas innan midnatt eller hur går det till? Vill hemskt gärna ha en xp-bar när man lämnar in 25 dailiyquest vid midnatt liksom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss:

det är ju en fördel att få spelet innan releasen om man vill sätta igång vid 12 slaget. det går ju inte om man måste så å köa då. har själv bokat mitt på webhallen.

bokat mmitt på webhallen också, skickade mail till dem och frågade om vi får det några dagar innan release:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej!

Vårt mål är alltid att våra kunder ska ha sina varor på releasedagen,
oavsett om den är vald att hämtas i butik eller beställas via postorder.

För närvarande ser det ut som att produkten kommer att skickas så att
den är framme på den 7:e enligt överenskommelse med Blizzard.

Detta förutsätter naturligtvis att posten levererar i tid.

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Webhallen Sverige AB
Ekensbergsvägen 128
172 69 Sundbyberg
Tel: 08-673 60 00
Fax: 08-650 00 30
Sida: WEBHALLEN.com
Mail: @webhallen.com

(OBS! Behåll tidigare e-mail konversation för att vi snabbare ska kunna
handlägga ert ärende.)

Richard Birgander skrev 2010-12-01 17:09:
> Hej!
>
> Undrade bara om ni skicka ut WoW Cata några dagar innan release så vi
> kan spela på release kvällen/morgonen.

awww hur kan jag nörda till 85 nu om jag förlorar ca 20 timmar? :S

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av anon124265:

Jag förstår inte varför alla är så glada :S Ni kan inte spela innan den 7de...

Därför att många inte får sitt hemskickat förrän på release-dagen.. alltså ca 12 timmar efter att servrarna öppnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av therokaan:

Därför att många inte får sitt hemskickat förrän på release-dagen.. alltså ca 12 timmar efter att servrarna öppnat.

aaa suger dase

Visa signatur

Permalänk
Medlem

var precis inne på webhallen å frågade om jag kunde få köpa det nu men de sa att de inte fick sälja det förtidigt för blizzard så de öppnar kl 23:50 så man kan ta numerlapp men börjar inte sälja förns 0:00. de sa att gamestop hade valt att sälja till kunderna eftersom de hade gjort ett felutskickat sms. och inte ville förlora sitt anseende när alla kunderna stormade in. men det kanske är som nån tidigare nämde att de får böter. tycker dock att de borde släppa dem en dag innan resealen i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har jag fattat det rätt så funkar cat inatt?

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrACiD:

har jag fattat det rätt så funkar cat inatt?

Japp, om drygt 8 timmar ska det gå att spela de nya zonerna samt börja levla till 85 (om Blizzard nu inte öppnar upp nya världen lite tidigare som de gjorde till WotLK).

Permalänk
Medlem

summa sumarum är alltså att alla utom webhallen har skickat ut sina beställningar.

Permalänk
Medlem

låter kanon då blir det att inskaffa det digitalt inatt

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Haha, Webhallen fail!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

avboka mitt från Failhallen då jag inte kommer få min kopia förrens på tisdag eftermidda! köpte en Digital kopia i går istället. 316:- e draget från mitt kort dvs bara nån tia dyrare än webhallen (med frakt). Så valet va givet för min del!

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Det är inte tillåter att annonsera eller marknadsföra i forumet.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

Loggade in på webbhallen och stod att mitt ex av cata var skickat på onsdag men har fortfarande inte fått mitt :/ synd, skulle gärna vilja va med och köra cata dom första minuterna efter release =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraftcore:

Loggade in på webbhallen och stod att mitt ex av cata var skickat på onsdag men har fortfarande inte fått mitt :/ synd, skulle gärna vilja va med och köra cata dom första minuterna efter release =(

Mitt är "behandlat" så bör få det i morgon eller på ons

Visa signatur