Permalänk
Medlem

Playon!HD mini

Skrivet av A.C.Ryan Mikael:

Hej igen..

Hej, hej

Vill rapportera en liten irriterande bugg. Om jag spelar upp DVD-titlar med undertexter så försvinner dessa om jag spolar tillbaka, snabb eller kapitel spelar ingen roll. Vore jättebra om Ni kunde kika på det till nästa F/W release

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på denna, men måste ha svar på min fråga först

lagt upp frågan på A.C.Ryans hemsida.

Ni som har köpt denna, är ni fortfarande nöjda?

Permalänk
Medlem

Postar min post från AC ryans forum, verkar som Mikael inte svarar där så mycket (legat uppe i en månad nu), kanske till och med någon annan som vet vad som kan vara fel.

"Jag har nyligen införskaffat en playon!hd och jag har lite småproblem med den som jag gärna hade fått hjälp med!

Bittorrenten krashar mest hela tiden sedan jag lade in flera stycken torrenter, är det ett vanligt fel att den krashar om man lägger in flera stycken? Den Säger att "Bt is not running", fastän den gick bara för en liten stund sen. Startar jag om den så går den igång igen, fast då händer samma sak igen.

Någon som har något bra förslag? =)"

Tog bort en del som verkar ha löst sig. Inte märkt av det mer iaf.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Tyvärr så vet jag inte, jag gick och köpte mig en Xtreamer istället

Permalänk

2,5" sata?

Går det att sätta in en 2,5" Sata disk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harmik:

Tyvärr så vet jag inte, jag gick och köpte mig en Xtreamer istället

Intressant vad är det för nåt?.... *google* ....ah...eh... stödjer inte IDX. Då går den bort

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.

Permalänk
Medlem

Inhandlade en Mini idag men tycker att det är låg upplösning i menysystemet. Det går inte att ställa in upplösningen i menysystemet? Ser t.ex. max 15-20 tecken i filnamnen.

Permalänk
Medlem

Jo efter att ha jämfört dom 4 top spelarna så slutade med en Xtreamer Sidewinder med inbygd nas och plats för 1 2.5" disk, räcker för mig.

Är helt tok nöjd med den, visst har den sina negativa sidor den med men det har varenda spelare bara det att Xtreamer inte har lika många dåliga sidor

Permalänk
Medlem

GUI

Jag vill mest veta hur om den här kan vara något för en kille som kommer att spela en hel del musikfiler. Kan man browsa och skapa spellistor on-the-go, så att säga, utan en massa jidder?

Permalänk
Medlem

Funkar det att streama dvd från datorns dvd spelare till PlayonHD ?
Dvs man sätter i en skiva i datorn och kan titta på tvn via nätverket ?
Hade varit najs. Är grymmt sugen på denna istället för bygga en HTPC som står och drar en massa ström..

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Hej. Någon som kan svara på om PlayonHD spelarna stödjer fullhd upp till 100/200hz? Har läst lite om att det bara ska gå upp till 50. Har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leehr:

Hej. Någon som kan svara på om PlayonHD spelarna stödjer fullhd upp till 100/200hz? Har läst lite om att det bara ska gå upp till 50. Har jag fel?

Av vilken anledning? Trodde det var TV som utnyttjade den högre frekvensen för olika motion plus och 3D tekniker?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skalar den upp 3D filmer, tänkte köra den ihop med min reciver ( Yamaha RX-V667 ) samt Samsung UE55C8705 HDMI kabel rätt in rec och sedan skalar det upp på tv:n vill jag ha om det fungerar är det köp direkt!

Eller är det AC Ryan FLUXX man ska vänta på den har även inspelningsmöjligheter om jag förstått det hela rätt

Visa signatur

ASUS Rampage II Extreme X58 || Intel i7 Hexa Extreme CPU i7-980 @ 4,4mhz ||Corsair Dominator DHX+ DDR3 1866MHz 6GB || ASUS Radeon HD5970 CF ||

Permalänk
Medlem

Kopierar mitt problem från en annan tråd:

"Delat ut map genom denna guiden: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269
updaterat firmware till r4824 euro nånting...
Hittar maparna i playon... men måste skriva i användarnamn och lösenord?! Jag har inget sån på min PC, eller hur tar jag reda på det?? Har ju för sjutsingen dela med mig mapen... kommer ju åt den från den andra datorn...
Ska det va så här bökigt..? unsure.gif
Sen vill jag få till det där med posters etc på filmerna, så som man sett på youtube, liknande XBMC...
Trodde denna skulle vara smidigare än när man fepplar med PC, men inte känner man så nu direkt... "

Har gjort en guest account med...

Edit: har en AplayonHD mini

Permalänk
Medlem

Jag kör nu med en Boxee Box i vardagsrummet och A C Ryan Mini i "gillestugan".
Boxeen är betydligt snyggare på alla sätt och vis, och klarar även Youtube och Play-kanalerna.
Spela upp film gör dessa två mediaspelare lika bra...jag har inte haft problem med någon av dem i det avseendet.

Visa signatur

Chassi: Minisforum UM790-PRO | CPU: AMD Ryzen 9 7940HS | Internminnen: Kingston 64GB DDR5 5600 MHz | GPU: AMD Radeon 780M | SSD: Kingston M.2 2TB | Skärm: Samsung Neo 49"

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga angående A.C Ryan Playon HD ,( den vanliga med hårdisk)

Varför kommer jag inte åt filmerna direkt när jag väljer Film kategorin från menyn?
Jag får istället gå in på filhanteraren och leta fram allt där.

ska de placeras på ett speciellt ställe?

Har FW 7,4,4