Enligt Plus är Apple's iPad bäst!:)

Permalänk
Avstängd

Enligt Plus är Apple's iPad bäst!:)

Hej!

Ja precis som titeln säger, kom konsumentprogrammet Plus fram till att Apple är bäst att ha som surfplatta.

http://svtplay.se/v/2354602/plus/del_6_av_8?cb,a1364145,1,f,-...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

The point was?
Ska du gotta dig i antimacibaner som flamear?
[edit]
Och argumenten Ipad-"testaren" använde helskumma argument, tex om det "uppförstorade", majoriteten av alla "ipads appar" är uppförstorade iphoneappar. Om något är uppförstorat är det ipaden. Och jämförelsen på batteritid är lite orättvis...

Tillägg
Permalänk

Vilket jävla skämt till test. Bara det att uppstarttiden utgör en fjärdedel av testet ...Sen är det väl knappast någon som bryr sig om Ipad eller Galaxy Tab nu, när nya modeller är på ingående.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Totalkasst test tycker jag, som sagt finns nu ipad2 också och testen var ju långt från seriösa :S

Permalänk

Tester gjorde av icke-teknikcentrerade serier/publikationer är alltid rätt knapert utförda. Och som sagt är både iPad och Galaxy Tab väldigt ointressanta inför resten av 2011 när iPad 2 och Honeycomb-tablets som Xoom och Galaxy Tab 10.1 kommer finnas på marknaden.

Permalänk
Medlem

Det måste vara det sämsta testet jag har sett på åratal.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk

Var han testsnubben verkligen från ett riktigt universitet? Har svårt att tro det när han lägger tre 1kvcm kuber på skärmen och säger att det motsvarar ett bildäck. Gå till ett riktigt universitet (läs Chalmers) och testa dem seriöst istället.

Skrivet av OrbitJ0k3r:

Och jämförelsen på batteritid är lite orättvis...

Varför var den orättvis? Är det inte surfning och filmtittande de är till för?

Skrivet av Rickard11:

Vilket jävla skämt till test. Bara det att uppstarttiden utgör en fjärdedel av testet ...Sen är det väl knappast någon som bryr sig om Ipad eller Galaxy Tab nu, när nya modeller är på ingående.

Varför skulle inte uppstartstiden vara en stor del av testet? En surfplatta stänger man väl av och sätter på stup i ett (av de jag har sett i alla fall). Har ingen själv dock (ser inte riktigt meningen med dem med dagens kassa upplösningar).

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OrbitJ0k3r:

The point was?
Ska du gotta dig i antimacibaner som flamear? (...).

Nej, jag ville inte göra detta, därför sa jag inte så mycket.:) Just för och slippa dylika anklagelser.

Plus är seriösa, så att säga att testet var "kasst" tycker jag låter konstigt?:O Jag länkade till ett test om en kamera Plus hade gjort och då blev det inte något "liv" över att jag länkat detta test, även om MalO (tor jag han heter, moderatorn med en nalle som avatar) uttalade sig - som är duktig på kameror - att testet inte var så djupgående likt detta iPad-test.:)

Ni får tänka på att Plus:
a) vänder sig till Svensson och testar de viktigaste funktionerna
b) inte har Swec. i åtanke när de testar (ty experter vet "före alla andra" ändå)
c) man har X antal minuter programtid att visa testet på.

Att säga är att nämnda test är kasst är ungefär som att säga att inslaget om den avlivade hunden är "kasst" bara för att man inte fick se all dokumentation, eller exakt i detalj få se vad respektive veterinärers uttalande var i fallet för kvinnan som inte fick ut sin livförsäkring på sin hund för att hon inte hade röntgat hunden före avlivning (fast det inte stod i försäkringsbolagets villkor att detta var ett krav:S)...

My EnKrona!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Nej, jag ville inte göra detta, därför sa jag inte så mycket.:) Just för och slippa dylika anklagelser.

Plus är seriösa, så att säga att testet var "kasst" tycker jag låter konstigt?:O Jag länkade till ett test om en kamera Plus hade gjort och då blev det inte något "liv" över att jag länkat detta test, även om MalO (tor jag han heter, moderatorn med en nalle som avatar) uttalade sig - som är duktig på kameror - att testet inte var så djupgående likt detta iPad-test.:)

Ni får tänka på att Plus:
a) vänder sig till Svensson och testar de viktigaste funktionerna
b) inte har Swec. i åtanke när de testar (ty experter vet "före alla andra" ändå)
c) man har X antal minuter programtid att visa testet på.

Att säga är att nämnda test är kasst är ungefär som att säga att inslaget om den avlivade hunden är "kasst" bara för att man inte fick se all dokumentation, eller exakt i detalj få se vad respektive veterinärers uttalande var i fallet för kvinnan som inte fick ut sin livförsäkring på sin hund för att hon inte hade röntgat hunden före avlivning (fast det inte stod i försäkringsbolagets villkor att detta var ett krav:S)...

My EnKrona!:)

Det här ett diskussionsforum för entusiaster, att vi ska diskutera och ifrågasätta de inlägg som postas är väl lite grejen med Sweclockers?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TMO KOTOR:

Det här ett diskussionsforum för entusiaster, att vi ska diskutera och ifrågasätta de inlägg som postas är väl lite grejen med Sweclockers?

Självklart, men nu var det ju inte jag som hade gjort programmet.:) Kändes som att jag fick "bära skulden" för att jag la ut - vad andra forumkollegor anser var - ett dåligt test...:P Men när jag la ut kameratestet som MalO kommenterade så var tonen inte "Jaha MacEnkronan och du ville flamea med detta eller?" -attityd. Bara det jag tyckte var lite negativt att man vill få det jag säger, eller lägger ut som att jag ville flamea.:/

Men förutom det är det bara att debattera och prata på.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Självklart, men nu var det ju inte jag som hade gjort programmet.:) Kändes som att jag fick "bära skulden" för att jag la ut - vad andra forumkollegor anser var - ett dåligt test...:P Men när jag la ut kameratestet som MalO kommenterade så var tonen inte "Jaha MacEnkronan och du ville flamea med detta eller?" -attityd. Bara det jag tyckte var lite negativt att man vill få det jag säger, eller lägger ut som att jag ville flamea.:/

Men förutom det är det bara att debattera och prata på.:D

Vad vill du med tråden då?
Tycker du det var ett bra test?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brynolf:

Vad vill du med tråden då?
Tycker du det var ett bra test?

Utifrån ett konsumentperspektiv tyckte jag testet var bra då de tog upp väsentliga saker en konsument "behöver" tänka på för att få en bra platta, b.l.a. med snabb uppstartstid som torde vara viktigt för en vanlig konsument som plockar ner och upp iPaden ur väskan och i olika situationer.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

jag måste ju säga att båda paddorna höll otroligt bra. dock lite mer impad av apples då den hade en lite större storlek till sin nackdel dessutom

eller var hållbarhetstestet också kasst?

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emrik:

jag måste ju säga att båda paddorna höll otroligt bra. dock lite mer impad av apples då den hade en lite större storlek till sin nackdel dessutom

eller var hållbarhetstestet också kasst?

Inte kasst men onödigt konstlat. Varför inte bara släppa vardera platta från 1m på ett betonggolv och se hur de klarar sig? Mer realistiskt än att hålla på o leka med vikter etc.

Permalänk
Medlem

iPaden har ju extremt lång stand-by tid, så att slå av och på den är inget i alla fall jag ägnar mig åt. Helt meningslöst deltest imo.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk

Jag skulle vilja ha ett test som förklarar nyttan med en surfplatta.
Typ "den är jättebra i denna situation för en smartphone/bärbar kan eller bör inte..."

Permalänk

Plus känns lite som REA...

Permalänk
Medlem

Tycker väl också att testet inte var speciellt informations givande men jag håller med om vinnaren. Appel har mycket bra produkter för vanliga personer. Dessutom tycker jag nog att större skärm samt batteritid och även uppstarttid är viktiga på en surfplatta. Man bör ju tänka på användnings området och för mig är det lite som en tidning... Jag tar upp den och ska kolla facebook lite snabbt. Jag vill inte behöva ladda den stup i kvarten för det och inte heller vänta för länge innan jag kan börja surfa.

Större skärm är relativt så klart men då jag håller med tjejen argument om att på bussen använder jag hellre mobilen.

Jag skulle själv aldrig köpa en appel produkt för dom är för låsta, men som sagt dom är lättanvända och bara fungerar och det är ingen liten sak det.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Det är SVT, vad förväntar du dig Svenssonprogram deluxe! och vad gillar svensson?.. Jo apple!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Nog för att jag är Apple fan men detta test var löjligt. iPad var när detta test gjorts bättre pga att iPad har ett anpassat os för sin platta. Samsungen har ju en version av Android som INTE är anpassad för pekplattor (de fanns ju ingen sådan version av Android heller då). Nya honeycomb är ju ett helt annat system som faktiskt kan konkurrera med iPad på allvar... Men nu kom ju nyligen en uppdaterad version av iPad som är mindre och med bättre hårdvara....

Nä, dåligt test. Skulle vilja se iPad vs. flera olika pekplattor i detta test... Eller ett uppdaterat test med nya iPad vs. olika Andoridplattor med Honeycomb! Eller så låter dom tester som dessa skötas av dedikerade tekniksajter som kan sin sak. Vore skoj om SweC kunde göra ett pekplattetest (med nya iPad och olika plattor med Honeycomb)...

För att "byta" ämne så tror jag att framtidens mobila enheter kommer köra iOS eller Android. Båda är bra och starka system! Apple satte standarden med iOS men här har ju konkurrenterna möjlighet att ta lärdom, förfina och göra bättre!

Fast även om Galaxyn hade vunnit i testet så ahde jag ändå köpt en iPad

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk

Ganska onödigt och posta detta test på sweclockers, är nog inte intressant för någon som hänger här.

Hållbarhets-testet var dock lite roligt att titta på, de höll fan för mycket.

Permalänk
Medlem

Saknar Sverker Plus har blivit ett skitprogram sedan han slutade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Explorer45:

Var han testsnubben verkligen från ett riktigt universitet? Har svårt att tro det när han lägger tre 1kvcm kuber på skärmen och säger att det motsvarar ett bildäck. Gå till ett riktigt universitet (läs Chalmers) och testa dem seriöst istället.
.

Jo han är fysiker, på ett riktigt universitet. Som du kanske vet så är tryck med en vinkelrät kraft enkelt beskrivet som kraften delat på ytan. Vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Det är SVT, vad förväntar du dig Svenssonprogram deluxe! och vad gillar svensson?.. Jo apple!

ja trodde svenssons gillade microsoft
i vilket fall så tog programmet inte upp något vettigt alls... uppstarten samt bli överkörd av en bil?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av surtl:

Jo han är fysiker, på ett riktigt universitet. Som du kanske vet så är tryck med en vinkelrät kraft enkelt beskrivet som kraften delat på ytan. Vad menar du?

Jag tyckte dock det var rätt roligt att när han skulle simulera "bildäcket" och la på 4 st bly klumpar som skulle motsvara 11kg styck så multiplicerade han upp det till 45kg, han kan ju självklart veta mer än vad jag gör då ja bara hörde vad han sa men jag tyckte det lät jävligt kul iaf. Ingen annan som reagerade på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Explorer45:

Varför skulle inte uppstartstiden vara en stor del av testet? En surfplatta stänger man väl av och sätter på stup i ett (av de jag har sett i alla fall). Har ingen själv dock (ser inte riktigt meningen med dem med dagens kassa upplösningar).

Du sätter på den efter att du köpt den och efter att du har uppdaterat den, aldirg annars.
Det är precis som en telefon, den ligger i sleepmode när du inte använder den. Det är också detta som är fördelen med en surfplatta, dem kan ligga länga utan att dra spec. mycket batteri och när du vill surfa är webläsaren igång på under en sekund.

Att dom sen gämför med galaxy tab är för mig oförståbart. Finns det nån mer värdelös platta?
Att vänta med testet några månader och sen gämföra xoom med ipad 2 skulle vara mer givande.

Sen "experten" sm säger att androidplattan bara försotrar upp mobilapparna? Såklart den gör, android är gjort för att funka på flera upplösningar. Däremot ipaden som bara visar en liten ruta i mitten, eller en uppförstorad (pixlig) bild den är bra? Har aldrig sett nån som hanterar olika upplösningar sämre än ipaden.

Permalänk
Medlem

Ojoj vilket skämt test! Precis som någon skrev i tråden så liknar det fasen REA's tester

Permalänk
Avstängd

Ipad är fin och bra som den är nu. Men den är dyr och låst. Just nu är apple mycket långt före alla andra tillverkare på plattor. Men det är lugnet före stormen. Jag gissar att till jul finns det android plattor som har 720P 10" MT skärm, 1 ghz dual core cpu, Android 3.1, 1 gig ram, 10 gig flash och som kostar 2500 kr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas_jj:

Inte kasst men onödigt konstlat. Varför inte bara släppa vardera platta från 1m på ett betonggolv och se hur de klarar sig? Mer realistiskt än att hålla på o leka med vikter etc.

Du har en poäng: lite som man gör med Sonim mobilerna: där kör man över dem, doppar dem i vatten, fryser ner dem, slänger in dem i micron etc. Något liknande borde de ha gjort med iPaden etc.:D

Skrivet av typewriter:

Plus känns lite som REA...

Ja det har blivit sämre.:/ Känns som att det är mycket "mellansnack" där man hoppar från ena caset till det andra.

Skrivet av voro12:

Saknar Sverker Plus har blivit ett skitprogram sedan han slutade.

Jo jag saknar Sverker: han var Rakt PÅ!:D En konsumenternas Robert Aschberg.:) Nu är det en tjej - som jag inte ens minns namnet på, trots att jag tittar på programmet - som är vek och "viker" alternativt nöjer sig med de svar hon får av dem hon ställer mot väggen. Dock i detta programmet så var hon rätt frän mot Agria, men Sverker hade varit än fränare. Hon ger upp för lätt.:(

Skrivet av Myggiz:

Ojoj vilket skämt test! Precis som någon skrev i tråden så liknar det fasen REA's tester

Skämt och skämt vet jag inte, men känns som att testerna var mer solida och bastanta/genuina på Sverkers tid. Dessutom är det "svårt" att läsa diagramen då dessa liknar något grönt ur Matreix.:/

Skrivet av Expertive:

Ganska onödigt och posta detta test på sweclockers, är nog inte intressant för någon som hänger här.

Hållbarhets-testet var dock lite roligt att titta på, de höll fan för mycket.

Intressant du säger en åsikt i mening A men säger emot dig själv i mening B.:D;) Nääästan så det är dagens på den, men bara nästan.;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av surtl:

Jo han är fysiker, på ett riktigt universitet. Som du kanske vet så är tryck med en vinkelrät kraft enkelt beskrivet som kraften delat på ytan. Vad menar du?

Jag menar att ett bildäck inte kan representeras av tryck på tre mycket små ytor. Hade det varit ett bildäck så hade trycket fördelats på i stort sett hela skärmen pga. storleken på bildäcket. Var det så svårt?

Skrivet av Pie-or-paj:

Du sätter på den efter att du köpt den och efter att du har uppdaterat den, aldirg annars.
Det är precis som en telefon, den ligger i sleepmode när du inte använder den. Det är också detta som är fördelen med en surfplatta, dem kan ligga länga utan att dra spec. mycket batteri och när du vill surfa är webläsaren igång på under en sekund.

Ok, då är jag med. Kan förstå det om nu det stämmer att standby tiden är en månad..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e