WESTERN DIGITAL Caviar Black WD2002FAEX ?

Permalänk

WESTERN DIGITAL Caviar Black WD2002FAEX ?

Hej funderar på att lägga en beställning på en WESTERN DIGITAL Caviar Black WD2002FAEX

Är det någon som har dåliga erfarenheter av den eller någon annan disk att rekommendera?
Gillar samsung annars men de har bara 2tb EcoGreen jams... jag vill mao inte ha någon Eco green blaha historia då det kommer ligga både os/filer på disken.

Såg dessutom att inet inte säljer 2tb caviar black? problem disk?

Tackar på förhand

Visa signatur

Quad core @ 3,4 : Gtx-570 : Lian li PC-A05N (sämsta köp jag gjort)

Permalänk

Tack! Det låter bra, har lagt en order på en nu.

Visa signatur

Permalänk

Exakt, "black serien" är ju deras lite finare hårddisk med 5 års garanti. Så det ska nog vara fina grejer

Permalänk
Medlem

kört black i många år, mängder med skrivningar, de dog efter 6-7 år någonstans, nu har jag en ny uppsättning och de rullar på snabbt och bra, utan större mängd ljud.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

Hämtade ut den idag men fan vad less man blir när de inte paketerat den mot stötar från sidorna, bara skumgummi från ovan och under. Och ena hörnan intryckt på paketet.

Visst skumgummit är bra och det biter fast bra om disken men! Om man läggar hela innehållet med disken i mellan vid sidan om paketet så är det knappt 2 m.m högre än paketet i sig. Så disken kläms inte fast något nämnvärt.
Vrider man paketet med disken i lite fort från sida till sida så känner man hur disken kassar inuti.

Att man inte kan ta sig tid eller offra någon kr på att lägga lite bubbel plast eller liknande på sidorna. Det är trots allt en mekanisk disk!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kör gärna hd tune och visa lite resultat är intresserad

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

kör gärna hd tune och visa lite resultat är intresserad

Här har du. Men tycker inte att jag får någon bra max hastighet eller? Vill minnas att jag fick upp min samsung F4 eco green 2tb i närmare 200 mb/s. Vet inte om det har någon betydelse men nu botar jag från den och har fylt halva disken med filer. Ska försöka hämta hem min F4 EG (backup disk) och koppla in min gamla F1 och jämföra.

Visa signatur

Permalänk

Kan tillägga att den låter MYCKET! Som en gammal hdd från 90-talet som är kraftigt defragmenterad. Får va så länge men blir definitivt utbytt snart igen. Prestandan vägger absolut inte upp till vad man får utstå i ljudnivå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför du inte köpte en SSD, när du ändå ska lägga så mycket pengar på hårddisk.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Jag behövde en större disk. Och som jag inledningsvis berättade, även skulle fungera bra till att köra os ifrån.

Jag hade även lyckades med att få mindre (läs/skriv fel) på min gamla disk (har snurrat i några år nu) vilket stressad mig i mitt beslut.

Men kanske blir att slänga in en ssd till os och sedan den nuvarande disken enbart för lagring så slipper man mycket av ljudet.

Visa signatur