Permalänk
Skrivet av Pazooken:

men gud sluta mytta. förut köpte du en dator för 35 k och nu helt plötsligt stiger priset från 5 k till 19 ? känner lukten av troll

Hej på dig Pazooken. För det första har jag inte köpt "min" dator ännu, då jag fortfarande finslipar.
Och om du kan läsa, som dom flesta borde göra på ett forum, så kan du se att min budget just nu inte får överskrida 16k. Har duschat nyligen, så helt omöjligt att du känner lukten av troll. Isf får jag byta in min Axe spray till någon annan.

Permalänk
Skrivet av Wully:

Allt ser bra ut om han inte ska klaga något mer så kan man ju ta en till SSD (samma model) och köra i Raid 0 (hyfsat med waste:P)
Headsetet är väldigt bra (har ett par sådana själv, tyvärr är "G" knapparna jävligt dryga)

5 fläktar blir nog inte så tyst men dra ner antalet till 3 så är allt bra

Tack för din hjälp. Borde finnas fler som du!

Tänkte ta 5 fläktar så att jag kan byta dom som redan finns i R3 Chassit. Så att det blir samma "Flow" på alla fläktar. Lite roligare, på något vis..

Edit: Har ändrat i kundvagnen. Ett 6970 2GB istället, andra minnen och annan processorkylare.
Länk : http://www.inet.se/kundvagn/visa/442089/2011-05-14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantality:

Tack för din hjälp. Borde finnas fler som du!

Tänkte ta 5 fläktar så att jag kan byta dom som redan finns i R3 Chassit. Så att det blir samma "Flow" på alla fläktar. Lite roligare, på något vis..

Edit: Har ändrat i kundvagnen. Ett 6970 2GB istället, andra minnen och annan processorkylare.
Länk : http://www.inet.se/kundvagn/visa/442089/2011-05-14

Allt ser perfa ut nu

Permalänk
Medlem

Köp datorn för 5,5k och stoppa resten i bakfickan;-)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av Wully:

Allt ser perfa ut nu

Awesome! Är skärmen den bästa man kan få för den prislappen?

Permalänk

ja skärmen är bra vart kan man köpa en 120hz för 2k? oslagbart

men själv tycker jag att du redan hade bra kring utrusting så du lägger pengar på massa lull lull, mekaniskt tangentbord? 7,1 headset? till HON?

du kan få ner din dator på 10-12k och sen kan du köpa något fint till frugan för resten eller en resa.. så tkr jag

här är iaf paket förslag... kolla gärna prisjakt för bästa priserna för inet är ganska dyra nu för tiden.
http://www.prisjakt.nu/minsida.php?a=adrian_cool69&b=987794
http://www.inet.se/kundvagn/visa/439476/2011-05-13

ta valfri 570 och kylare... men ta gärna en med stock kylare till gtx, de är lite varmare men när du pluppar i en till gtx 570 så blir det bättre med luftflödet

så hade jag gjort... 570 och 850w för att du sedan kan pluppa i ett till (framtids säkert) bra och fint chassi så du slipper betala för massa extra fläktar, ta fläkten som finns till chassit + den på h60 och kör push pull.

tog bort alla sido grejjer för det tycker jag bara är slöseri med tanke på att du har bra tangentbord och mus redan.

headset får du göra som du vill... men som sagt.. jag tycker man ska bygga system som är lätta att uppdatera och inte bara "här och nu" system

nu får folk gärna kommentera på mitt paket också hehe

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

snälla 16k för HoN? köpte min dator för 6500kr för ett år sen och den maxar nästan!

Permalänk
Skrivet av adrian_cool69:

ja skärmen är bra vart kan man köpa en 120hz för 2k? oslagbart

men själv tycker jag att du redan hade bra kring utrusting så du lägger pengar på massa lull lull, mekaniskt tangentbord? 7,1 headset? till HON?

du kan få ner din dator på 10-12k och sen kan du köpa något fint till frugan för resten eller en resa.. så tkr jag

här är iaf paket förslag... kolla gärna prisjakt för bästa priserna för inet är ganska dyra nu för tiden.
http://www.prisjakt.nu/minsida.php?a=adrian_cool69&b=987794
http://www.inet.se/kundvagn/visa/439476/2011-05-13

ta valfri 570 och kylare... men ta gärna en med stock kylare till gtx, de är lite varmare men när du pluppar i en till gtx 570 så blir det bättre med luftflödet

så hade jag gjort... 570 och 850w för att du sedan kan pluppa i ett till (framtids säkert) bra och fint chassi så du slipper betala för massa extra fläktar, ta fläkten som finns till chassit + den på h60 och kör push pull.

tog bort alla sido grejjer för det tycker jag bara är slöseri med tanke på att du har bra tangentbord och mus redan.

headset får du göra som du vill... men som sagt.. jag tycker man ska bygga system som är lätta att uppdatera och inte bara "här och nu" system

nu får folk gärna kommentera på mitt paket också hehe

Frugan får så det räcker, if u know what i'm saying.

Och angående allt Lull-Lull.. Det är inte bara HoN Ungen spelar. Utan BC2 och lite sånt (skit) också.
Jag ska dra in han helt i HoN och därför ska det vara en fröjd att spela för honom, likväl som det är för mig när jag spelar på min dator. Vill inte vara ohygglig men jag gör exakt vad jag vill för mina pengar!

Permalänk
Skrivet av f0kkeriet:

snälla 16k för HoN? köpte min dator för 6500kr för ett år sen och den maxar nästan!

Som jag skrev tidigare, ungen spelar inte bara HoN. Trådens namn borde ändras.. tänkte inte efter innan jag valde namnet. My bad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantality:

Awesome! Är skärmen den bästa man kan få för den prislappen?

Skärm är inte min starka sida :/
120HZ för 2k är ju inte dåligt
Kolla hos prisjakt typ recensioner på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantality:

Frugan får så det räcker, if u know what i'm saying.

Och angående allt Lull-Lull.. Det är inte bara HoN Ungen spelar. Utan BC2 och lite sånt (skit) också.
Jag ska dra in han helt i HoN och därför ska det vara en fröjd att spela för honom, likväl som det är för mig när jag spelar på min dator. Vill inte vara ohygglig men jag gör exakt vad jag vill för mina pengar!

Råkar det vara att donera 1.4k till mig för ett nytt chassi och moderkort?

Permalänk
Medlem

Datorn i min sign är klockren! Fick punga ut med ~16k för den, inkl montering. Den maxar Allting

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

nästan? köpte min dator för 2 år sen för 3000 spänn och jag maxar utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

men gud sluta mytta. förut köpte du en dator för 35 k och nu helt plötsligt stiger priset från 5 k till 19 ? känner lukten av troll

Eller så har han ett jobb? just sayin'

Permalänk
Medlem

Jag kör GPU och CPU folding samtidigt som jag maxar HoN med datorn i signaturen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Wully:

Skärm är inte min starka sida :/
120HZ för 2k är ju inte dåligt
Kolla hos prisjakt typ recensioner på den

Jo, har gjort det och det ser lovande ut.

Skrivet av Wully:

Råkar det vara att donera 1.4k till mig för ett nytt chassi och moderkort?

Haha!

Skrivet av Cryqer:

Datorn i min sign är klockren! Fick punga ut med ~16k för den, inkl montering. Den maxar Allting

Jo, fass jag ska ha med skärm o allt.

Skrivet av Noobenu:

nästan? köpte min dator för 2 år sen för 3000 spänn och jag maxar utan problem

Jävligt svårt att tro

Skrivet av Ala_95:

Jag kör GPU och CPU folding samtidigt som jag maxar HoN med datorn i signaturen.

Okej.. Nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Eller så har han ett jobb? just sayin'

Nej dååå, grabben är troligen 13-14bast och har en vecko peng på 20kr som han köper godis för och inte fattar att man kan jobba

Permalänk
Skrivet av Wully:

Nej dååå, grabben är troligen 13-14bast och har en vecko peng på 20kr som han köper godis för och inte fattar att man kan jobba

Fuck! You got me.

Permalänk

Kan 750W köra två stycken 6970?

Permalänk

Min bärbara dator sedan 2007 maxar HON...

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Skrivet av Bad Habit:

Min bärbara dator sedan 2007 maxar HON...

Åh gud.. Kan du inte läsa i tråden innan du svarar i den? >.<"

Permalänk
Skrivet av Fantality:

Åh gud.. Kan du inte läsa i tråden innan du svarar i den? >.<"

Nej orkade inte, läste titeln.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Skrivet av Bad Habit:

Nej orkade inte, läste titeln.

Bra att du är på ett forum när du inte orkar läsa.

Permalänk
Skrivet av Fantality:

Bra att du är på ett forum när du inte orkar läsa.

Bra att de skriver rubriker som stämmer...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Bra att de skriver rubriker som stämmer...

OM du hade läst så har han skrivit att titeln blev fel

Permalänk
Skrivet av Wully:

OM du hade läst så har han skrivit att titeln blev fel

Haha. Dessa göteborgare

Har en fråga om H70 kylaren. Om man ställer "fläkt" saken bak så tar den upp fläktplatsen bak eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

ok du e antagligen 20-30 du har en fru och du ska köpa en dator till din bror ? e han inte gammal nog för att köpa en sj eller har han inte föräldrar?
din fru säger att ni ger 16 k helt plötsligt.
tror de sitter 13 årig bakom skärmen som sitter och drömmer..

låter inte så trovärdigt

låter mer som att en annan p12 sitter och är avundsjuk på att andra har en fast inkomst

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

nej men killen leker fan i sin förra tråd hade han en flickvän och nu fru, och vem fan e du som sitter och säger att jag e avundsjuk?

vad har du för rätt å sitta å klanka ner på andra då då? å sen så svär vi inte här i forumet.
citera gärna så blir det enklare att hitta tbx.

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzix:

låter mer som att en annan p12 sitter och är avundsjuk på att andra har en fast inkomst

Nej denna kille är nog bidragas utnytjare

Flaming riktad mott er som skriker "trololololollolololololllol myt myt myt"

Hmmmm jag är 15-16 har aldrig fått en kr efter jag fylde 12. Jag har två "jobb" (sälja aftonbladet + en diska på en pizzeria) om jag sparade och inte köpte skit för min pengar skulle jag oxå kunna köpa en dator för 16k.
För fan med utbildining kännar du mer än ditt social bidrag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

nice att du stavar iallfall ett ord rätt wullix

du kanske borde läsa lite nogrannare?
"Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel"

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯