Video: Battlefield 3 med 64 spelare, flygplan och fordon

Permalänk
Medlem

Från klarhet till klarhet, förköpet är ju så givet att det inte är sant!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

jag ryser som fan, det här kommer bli EPIC. Dax o inhandla en SSD och Tangentbord inför höstens spelande BF3 <3

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Riktigt grym video men, skulle ta den med en nypa salt. Kolla på bilden i riktigt hög upplösning och man kan inte se en helikopter platta någonstans och att det endast finns ett flygplan per lag (USAs bas = A10-C?) och videon är det två F18 hornets...
http://www.enterbf3.com/viewtopic.ph...er=asc&start=0

Skulle gissa på att Betan kommer vara denna bana fast med totalt två flygplan och KANSKE inte helikopter. Den här bilden på banan är på tok för liten för fyra flygplan och (minst) en helikopter plus en massa fordon och 64 pers.

Missförstå mig ej jag diggar verkligen BF3! (sorry för dubbel post)

Ett flygplan per lag? I videon ser man ju 4 flygplan vid ett flertal tillfällen. Tyder ju på att det är 2 per lag, dock annat i betan kanske för att inte ge den fulla upplevelsen

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av ErDraug:

Ett flygplan per lag? I videon ser man ju 4 flygplan vid ett flertal tillfällen. Tyder ju på att det är 2 per lag, dock annat i betan kanske för att inte ge den fulla upplevelsen

Det är just min poäng. På kartan så kan man bara se ett A10-C och i videon så är det två F18 Superhornets samt två SU-34(?). Kartan man får se kanske bara är 16vs16 och det kommer vara en större bana med totalt fyra flygfält för 32vs32 spelare. Troligast är att de inte vill visa hela banan och istället proppar den full med fordon/flygplan för få mera action.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Inf only ftw!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Fan, tror nästan man måste skaffa en joystick till flygplan o choppers... annars blir de inte lika roligt jue:)

haha funderade på det också när jag såg alla flygplansfighter! vore grymt me joystick

// Johan

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Såg ju riktigt bra ut. Men man har ju varit med ett tag så man har lärt sig av sina misstag när det gäller EA spel.

Blir nog ett köp men inget förköp, jag väntar och ser om dom fixar dom största buggarna eller skiter i dom och direkt börjar sälja deras add ons.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Jävlar... Har nog aldrig varit så taggad för ett spel förut...

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

***** MW3 kan ju slänga sig i väggen, nedrans vilket tufft motstånd de kommer få!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Skrivet av Niklas62:

Ny dator blir det, tycker dock vapnen ser lite mesiga och små ut ungefär så små som de ser ut i COD. I BFBC2 var ju vapnen mer rejäla. Men det kanske är en vanesak. Om ni ser pistolen han håller så ser det ut som den är jätteliten.

Det tycker jag är bra! Stör mig när ett vapen tar upp 1/3 av bilden, lite som i BC2.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Ujuj det här såg riktigt grymt ut, DICE sätter verkligen ribban för hur shooters ska se ut

Permalänk
Medlem

Söte Jesus vad det ser häftigt ut!
Känns om om detta kommer att våldta mitt och mångas grafikkort, blir förmodligen aktuellt med något bättre

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Varför är det så viktigt med steam?

Steam är den enda vettiga distributionsplattformen på PC. Utan Steam hade jag antagligen inte brytt mig om PC-spel alls.
Sedan ger jag gärna Gabe Newell lite extra kärlek.

Permalänk
Medlem

Jag spelade Alphan, min E8400 och HD 5830 funkade utan problem, max hit eller dit, kanske inte men det kändes bättre än BC2.

Om alla som inte spelat BF2 skulle testa det först skulle dom förstå att det kommer bli en massa fordon/plan/hellisar på vissa banor.
ex, Dalian Plant, lagen startade med 2 plan, 2 transport helikoptrar och en attackhelikopter + andra fordon, vid första flaggan man tog fick man en attackhelikopter till + fordon, och på det fanns tanks, apc, aa, tows och bilar.
Kommer bli grymt om ni ungdomar slutar tänka på BC2 gameplay

Permalänk
Medlem

GIEF NOOOOOW!!!111!!111!!!1!

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av holin59:

***** MW3 kan ju slänga sig i väggen, nedrans vilket tufft motstånd de kommer få!

dock kan man säga att BF3 och MW3 är 2 helt olika FPS genere.

BF3 är open field war game medans MW3 är close combat instant action (Counter-Strike liknande) så det beror helt upp till spelaren vad man gillar för typ av spel men atm ja det verkar som att BF3 är lite vassare

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

BF3 är open field war game medans MW3 är close combat instant action (Counter-Strike liknande) så det beror helt upp till spelaren vad man gillar för typ av spel men atm ja det verkar som att BF3 är lite vassare

Helt sant! Jag kan tycka MW2 är jäkligt kul ibland... Men på det brukar jag mest bara hoppa omkring med kompisar på Search And Destroy, typ förstöra för andra! Hur kul som helst!

(Ungefär som att spränga kompisars helikoptrar i BFBC2, med teamkill on! ;D)

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Detta är nog ett av dom få spelen som jag faktiskt ska lägga pengar på ,ser ju galet trevligt ut.
Dags att inhandla lite nya dataprylar då ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil Spectral white| Kioxia Exceria NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

Slutsatsen blir att man köper båda och får den "totala" upplevelsen som inget utav spelen kan klara av ensamma.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

oj oj detta ser verkligen häftigt ut ! som ett riktigt krigsspel lääääängtar tills det kommer , men ja börn nog öva på bfbc2 för ja suger på battlefield :/

Du bör öva på BF2 för BC2 kommer inte vara alls likt BF3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Slutsatsen blir att man köper båda och får den "totala" upplevelsen som inget utav spelen kan klara av ensamma.

Exakt! Varför nöja sig med ett? Lite som att käka pizzan men skippa pilsnern...

Visa signatur

i7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | HAF X | Corsair HX 1000W
ASRock P67 Extreme 4 | 4*4GB Corsair 1600MHz XMS3
2*120GB Corsair SSD Force Series | Seagate SSHD 2TB
MSI R9 390 Gaming 8GB | 3*BenQ G2222HDL

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

På vilket sätt kommer det vara mer likt bf2 än bc2? Jag har lirat bf2 äckligt mkt, men har svårt att se varför BF3 inte alls kommer likna bc2, som du säger. Det här säger jag inte för att folk ska bli tokiga eller nåt, jag undrar genuint vad du baserar det på?

Permalänk
Skrivet av MightyKLARA:

precis

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

BF3 är mer likt BFBC2 än BF2. Det är faktiskt väldigt likt BFBC2.

Permalänk
Medlem

Då har man beställt ett GTX 570 inför BF3

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

BF3 är mer likt BFBC2 än BF2. Det är faktiskt väldigt likt BFBC2.

What ever BC2 var ju ett bra spel också, det är ju kul om man blandar ihop 2 spel som är as bra.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Steam är den enda vettiga distributionsplattformen på PC. Utan Steam hade jag antagligen inte brytt mig om PC-spel alls. Sedan ger jag gärna Gabe Newell lite extra kärlek.

Så du väljer alltså att inte köpa och stödja några som gör ett kanske riktigt bra spel för att de inte släpps på Steam? Utvecklarna och utgivarna är inget värt? Visst, det är trist att det inte kommer på Steam, men lite flexibilitet vore inte dumt.

För min del köper jag spelet på Gamersgate eftersom det är mycket billigare, sen kör jag det på Origin (förstås).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Är du bland mängden närmare 80% som tror att det är coolt att flama allt? Jag har spelat sen 1942, under alla versioners existens i höjdpunkt har människor som du existerat utan någon grundlig bas, på era patetiska åsikter. Säger likadant om människor som flamar t.ex Windows Vista, men i själva verket är dem värdelösa på att felsöka och gillar att köpa från OEM.

Btw

Min setup ser ni i min signatur, det gick att spela på flyt med högsta möjliga som gick på alfan. EA och DICE har sagt att dem som kunde spela Bad Company 2 ska kunna spela Battlefield 3.

Vaaaaa? Så bara för att jag inte samtycker med dig så innebär det att jag flama?
Det jag grundade min bas på var att jag inte tyckte spelet levererade vad jag förväntade mig efter all hyp.. Fan inte ens scoreboarden funkade som den skulle.. Visst det var ett bra spel men inte så bra som jag väntade mig..'
Varför skulle min åsikt vara patetisk? Är det för att den inte stämmer överens med din?

Något som är patetisk är fanboys som inte tål kritik utan börjar fälla tårar så fort dom får höra något negativt. Folk gillar olika, deal with it..

Förövrigt så är det väl känt att Vista var en flopp? Men det är inget vi behöver gå in på här, var bara tvungen när du drog det som exempel..

Skrivet av bromi:

detta är dock ingen cinematic trailer, det är ingame. Detta visar hur folk spelar, och kan man jämföra detta med bc2? nej, kan man jämföra det med bf2, ja.
OT detta spelet verkar så sjukligt bra. Och jag kommer spawncampa varenda jävla jetfighter för de ska flygas en hel del

Vet inte riktigt var du ville komma med detta inlägg? Är ju fortfarande samma skapare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Satt framför skärmen med ett stort leende och hörlurar på, morsan trodde jag hade blivit galen.

Köpte det nu. Precis.

LOLZ
Fan jag skrattade när jag läste detta.

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som tyckte co-op spelandet i full-videon på 11 min såg riktigt b ut? Dålig konsollgrafik, simpel spelstil, allt såg väldigt fyrkantigt ut. Åratal ifrån multiplayersekvensen som är fett nice.

Liknar CS när man ska rädda gisslan, både till gameplay och grafik.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.