Gtx 560 TI, i7 2600 problem.

Permalänk
Medlem

Gtx 560 TI, i7 2600 problem.

Jag har nyligen byggt ihop en ny dator som har:

* Asus sabertooth p67
* i7 2600
* Gigabyte Gtx 560 ti
* FSP aurum 700w 80+ Gold psu
* Corsair 8gb 1333 mhz (rekommenderade för i3,i5,i7)
* 2 TB HDD
* H50 cpu cooler

Och jag har inga problem med prestanda, grafik mm i något av mina spel förutom bad company 2. Det flimmrar ibland upp blåa, gröna eller röda fyrkanter som försvinner på en millisekund men det är fortfarande riktigt irriterande och jag har de senaste moderkort BIOS och GPU drivers och min temp är bra både på CPU och GPU. vad kan det vara för fel?

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i7 2600k, GTX980, SSD 500gb, 8GB DDR3 RAM, ASUS Sabertooth P67

Permalänk
Medlem

Problemet löst
mitt kort var fabriksöverklockat och fyrkanterna försvann efter att jag tog ner den till stock.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i7 2600k, GTX980, SSD 500gb, 8GB DDR3 RAM, ASUS Sabertooth P67

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrEvol94:

Problemet löst
mitt kort var fabriksöverklockat och fyrkanterna försvann efter att jag tog ner den till stock.

Om det är fabriksöverklockat och inte fungerar så borde du skicka tillbaka det. Då är ju kortet defekt eftersom det inte håller vad produkten utlovar prestandamässigt.

Permalänk
Medlem

ka bara vara drivrutinerna som inte är optimerade för ditt kort
prova att går ner en eller 2 versioner
dock verkar just gigabytes OC kort lida av detta problem
hade det problemet med dom nyaste ati catalyst drivrutinerna 11.8
men försvann när jag gick ner till 11.7 på mitt 5750

sitter visserligen nu på ett msi 560ti twin frozer II kort men har inte upplevt något problem med detta kort
kör forceware 266.77 nu verkar stabilast för mitt kort

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem

Har nu också sett flera stycken som har exakt samma problem
skönt att inte vara den enda iaf, men jag tycker inte det är någon idé att skicka tillbaks kortet för det funkar felfritt i övrigt och jag kommer hålla ut med det tills jag skaffar en GTX 580, tack iaf gubbs

Om andra har samma problem:

ladda ner MSI afterburner och dra ner core och shader clock till stock. (det går också om man ökar voltage till 1050)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

blir intressant om mitt gigabyte 560ti kommer bråka nått..har precis byggt ihop ny dator med i5a o det graffet. får se sen när man lägger in nått spel hur det kommer fungera. tar hem bcb2 från origin just nu så.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Verkar som det är mest problem med gigabytes kort och speciell 560ti
kanske nån designmiss, eller att volt är lite för lågt satt av gigabyte

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

äh orkar inte med det här längre, kollat på nvidias forum och kommit fram till att min version suger sten.
Ska kontakta Inet och byta till en Radeon 6950 i veckan.

har lärt mig 2 bra läxor iaf:

1. Köp aldrig fabriksöverklockat

2. köp aldrig gigabyte versionen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ähhs nu tar du i lite för hårt tycker jag visst fick lite trubbel med mitt kort oxå..vart vit ruta i bc2, men det räckte med att klocka ner kortet till 890mhz istället för 900 för att funka kalas i det spelet. inga problem annars med kortet även att det är fabriksöverklockat o från gigabyte

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem

Som andra sagt så är det bara att byta kortet om det inte funkar som utlovat, och nej du skall inte behöva sänka klocken för att det skall funka.

Till TS: Att du fått ett defekt kort innebär ju inte att allt som GB gör är dåligt, det är en hel del andra kort därute som fallerar även från andra tillverkare, så du ska kanske inte vara så kategorisk att allt är kass från dem.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Fasen jag som precis beställt ett 560Ti Gigabyte OC på inet

Permalänk
Medlem

Just gigabytes 560ti's har haft stora problem med fabriksöverklockningen.
Det du behöver göra är att höja volten, då den är på tok för låg från början, då klarar den överklockningen utan problem

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Jag köpte två Gigabyte 560 Ti för cirka en månad sen, och jag har inte haft några större problem. Ända problemet som jag har märkt var att dator låste sig i BFBC2, men det hände inte igen efter att jag drog upp volten ytterst lite.

Kör även senaste drivrutinerna.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kleiner:

Jag köpte två Gigabyte 560 Ti för cirka en månad sen, och jag har inte haft några större problem. Ända problemet som jag har märkt var att dator låste sig i BFBC2, men det hände inte igen efter att jag drog upp volten ytterst lite.

Kör även senaste drivrutinerna.

Om korten låser sig utan höjda spänningar är det väl inte ok, eller hur? De ska självklart fungera som de levereras.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Om korten låser sig utan höjda spänningar är det väl inte ok, eller hur? De ska självklart fungera som de levereras.

Är dock inte helt säker på att det grafikkorten. Ska pröva när jag kommer hem.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Medlem

Vad är "default-volten" på andra tillverkares 560 TI-kort?

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Alla som säger att man ska klocka ner, jag har gjort det förut och det har funkat bra ett tag men sen så börjar jag plötsligt få artifacts igen! jag har även testat öka voltage utan några bättre resultat. Texturer har börjat blinka på hevay metal mp banan nu också :/

jag känner mig ärligt talat ganska förbannad, folk har fått samma kort helt paj direkt ur lådan och jag var grymt försiktig hade till och med ESD-armband och nuddade inte ens kretskortet och mitt ska såklart inte funka, medans andra personer har så hållbara kort att de kan dra kortet mot en matta eller lägga det på sängen och ändå få det 100% fungerande

Man behöver inte vara rädd iaf 560ti oc funkar för de flesta, jag hade väl bara otur,
men ta gärna en titt på Nvidas forum. De flesta som har problem med 560ti har gigabyte's OC version och jag skulle köpa det på stock och göra överklockningen själv om jag kunde gå tillbaks i tiden.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrEvol94:

Alla som säger att man ska klocka ner, jag har gjort det förut och det har funkat bra ett tag men sen så börjar jag plötsligt få artifacts igen! jag har även testat öka voltage utan några bättre resultat. Texturer har börjat blinka på hevay metal mp banan nu också :/

jag känner mig ärligt talat ganska förbannad, folk har fått samma kort helt paj direkt ur lådan och jag var grymt försiktig hade till och med ESD-armband och nuddade inte ens kretskortet och mitt ska såklart inte funka, medans andra personer har så hållbara kort att de kan dra kortet mot en matta eller lägga det på sängen och ändå få det 100% fungerande

Man behöver inte vara rädd iaf 560ti oc funkar för de flesta, jag hade väl bara otur,
men ta gärna en titt på Nvidas forum. De flesta som har problem med 560ti har gigabyte's OC version och jag skulle köpa det på stock och göra överklockningen själv om jag kunde gå tillbaks i tiden.

Du har reklamerat kortet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ska skicka tillbaka kortet till Inet idag! hade bara problem att hitta ESD påse, men har en nu xD
suger att vara utan grafikkort i 2 veckor bara

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Vi har nu verifierat fel på din produkt och bytt ut den"
Giggedy, giggedy, giggedy

Inet 4 life!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHA det var problem med det nya 560ti jag fick också (inte riktigt lika mycket dock), men nu har jag bytt 100% och kör för fullt på en XFX 6950 2gb inga artifacts nu inte

Visa signatur