Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

caspian border var verkligen ett helt annat spel. wow.

Permalänk
Avstängd

Jet kontrollen är rätt kass. Och sedan verkar inte AA/Deferred göra något alls, ser skitfult ut 50 meter framför en med alla jaggies, speciellt i staket och buskar/träd.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Psychadaelic:

är det normalt att grafikkortet ligger i 99% usage konstant under spel?

Ja det är det, grafikkortet presterar alltid högsta tänkbara FPS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Varför kallar dom det för beta? tror inte ett skit på att det är en beta för hade det varit det så hade dom nog behövt mer än 2 veckor för att fixa buggar som vi hittar. Nee dom borde kalla det BF3: reklamversionen istället.

man hinner nog fixa ganska många buggar på den tiden.
kanske ett dåligt exempel men minecraft fixade en hel del buggar på halva tiden och det är ganska många fler som jobbar på dice än mojang
och enligt mig har spelet färre buggar än de senaste cod spelen och mycket roligare för den delen också.

Visa signatur

cooler master elite 430, i5 2500k, corsair ax 850w, gigabyte gtx 580,
1tb samsung spinpoint, asrock p67 extreme 4, corsair vengance 8gb

Permalänk

Fan stört omöjligt att komma in...

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på nån server...

Permalänk

Nån som har en aning om hur fan man aktiverar alla upplåsningar till vapen? Som zoom, laser-sikte osv...ser många använda det och jag har låst upp hur mycket som helst men kan inte använda dom :/

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

demot är ju nästan ospelbart nu..kan lira en stund sen krashar det..antingen stängs av helt, hänger sig, elr minimerar sig så man inte kan ta upp den igen..lagom tröttsamt blir det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

CPU Slukande var BC2, och ny GPU hjälpte inte alltför mycket.,
BF3 SKITHÖGA systemkrav och CPU slukande, highend GPU gör inte så mycket jämf med midend.

Klart du kan frapsa med en i5 2500k.

Du är jö härlig. Först whinar du på att ditt 5850 inte presterar bra sen säger du att ditt cpu flaskhalsar och gnäller på dom andra som säger det funkar bra som har rätt komponenter. Vaknat på fel sida idag heller:)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Nån som har en aning om hur fan man aktiverar alla upplåsningar till vapen? Som zoom, laser-sikte osv...ser många använda det och jag har låst upp hur mycket som helst men kan inte använda dom :/

du måste ju gå in o customizera ditt vapen...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sharkfinz:

Escape > Customize

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Klicka på loadout, välj ditt vapen, sen ser du accessories till den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sockervadd:

Du är jö härlig. Först whinar du på att ditt 5850 inte presterar bra sen säger du att ditt cpu flaskhalsar och gnäller på dom andra som säger det funkar bra som har rätt komponenter. Vaknat på fel sida idag heller:)?

Rätt komponenter? Finns det rätt och fel i dagens spel?
Inte mitt fel att DICE optimerar sina spel skit dåligt för PC plattformen. Steget från BC2 till BF3 är knappt märkbar grafiskt sett. Ändå är prestandan betydligt mkt sämre.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Hur kommer man åt lösenorden som är på conquest?! Eller får man bara reda på det om man förbokat eller så?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000

Permalänk

Har ett jävligt stort problem!
Jag blir kickad ifrån servrarna och får upp "Your connection to the server has timed out." Detta händer varje gång jag spelar ibland efter en minut och ibland efter 5 minuter.
Hur fixar man det, blir galen spelet är ju överjävligt bra annars! Tacksam för snabba svar!

Visa signatur

Asus P7P55D-E Evo || Intel Core i5 @3,77 GHz || 4 Gb ddr3 Corsair XMS3 1333 || XFX HD 4850 Crossfire @ 690/1140 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Hur kommer man åt lösenorden som är på conquest?! Eller får man bara reda på det om man förbokat eller så?

kolla i den här tråden..lösenordet har varit uppe hundratals gånger nu.det är en av dice folket som sprider ut lösen på twitter mm blandannat..går som en löpeld så får alla reda på lösenordet.

Visa signatur

Permalänk

Kul jul ..

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Jag kom in med: shoppingcartsareagoodride

Permalänk

Ett tips för att komma in i caspian border servrar om ni har tex. logitech tangentbord med makroknappar är att laga en knapp som går igenom serverlistans servrar nerifrån och upp en efter en och lägger in passwordet och connectar varje gång man trycker på knappen Smidigt som fan och lätt att laga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

för det är en rush bana?....men det finns en bana till med lösenord på som har allt det du vill ha..jets, heli, tanks. bilar osv.. kolla runt i tråden så ser du det, alla sitter o frågar efter lösen till den banan hela tiden så

Aow, sorry, kan inte modsen i bf3 eller i bf för övrigt. Men fick lösen av en polare. Dock är det ju fullt hela tiden, är det bara o spamma lösen och hoppas att man joinar?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Aow, sorry, kan inte modsen i bf3 eller i bf för övrigt. Men fick lösen av en polare. Dock är det ju fullt hela tiden, är det bara o spamma lösen och hoppas att man joinar?

oki..ja ungefär det ja..spamma spamma spamma

Visa signatur

Permalänk

Satte upp ett macro med hjälp av addin till firefox

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MEEEN åååh va de krashar faaaaan!!

Permalänk
Medlem

jag brukar ha tålamod när det gäller spel..men nu har jag börjat tröttna rejält.. betan vägrar fungera mer än kanske 5min sen minimerar den sig så går det inte o öppna igen...alt+ctrl + delete för att ta fram aktivitetshanteraren o stänga av spelet varje gång..suck..just för stunden hatar jag det där spelet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

någon som kan stanna i ett caspian game mellan rundorna?

Visa signatur

MSI 870A-G54 - AMD Phenom2 X6 1090T BE @ 3,6GHz - Corsair 8GB DDR3 1600MHz -
Gigabyte HD6950 2GB @ 960/1400mhz -Fractal Design 550W Tesla 80+ -
Fractal Design Define R3/SVART/ - HD640GB WD Black 64MB SATA-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

jag brukar ha tålamod när det gäller spel..men nu har jag börjat tröttna rejält.. betan vägrar fungera mer än kanske 5min sen minimerar den sig så går det inte o öppna igen...alt+ctrl + delete för att ta fram aktivitetshanteraren o stänga av spelet varje gång..suck..just för stunden hatar jag det där spelet

Låt mig gissa, använder du dig utav ett GTX 560 TI av gigabyte? Jag har samma problem.. med den gpun.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stokstad:

någon som kan stanna i ett caspian game mellan rundorna?

Tja har en fråga till dig vet du när betan stängs ner är det inatt eller imorrn? behöver veta svar snarast? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

Tja har en fråga till dig vet du när betan stängs ner är det inatt eller imorrn? behöver veta svar snarast? Mvh.

Den stängs väl ner 10 oktober ?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

Betan slutar den 10:e oktober.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesper943:

Betan slutar den 10:e oktober.

Shit seriöst menar du allvar så länge MUMS hihi men tack då!.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|