Apple Iphone 4S i prestandatest – klår Samsung Galaxy S 2

Permalänk

Finns ingen anledning till att uppgradera sig till en 4s om man redan har en 3g eller s2 förutom om du spelar mycket på mobilen och behöver extra prestandan eller är mycket i USA för den klarar av dom nätt utan att behöva byta sim kort

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Rickard11:

Älskar att läsa alla kommentarer till sådana här nyheter. Man får sig alltid ett gott garv

Nu kommer väl knappast 4S ligga i topp speciellt länge, för ungefär samtidigt som den släpps hittar ju också Kal-El ut på marknaden. Sen konkurrerar ju inte heller iPhone 4S i mina ögon mot Galaxy SII. Prisskillnaden är 4000kr. Det är lite som att jämföra GTX590 med 6850 eller något ...

Kal-El på surfplattor i slutet av 2011, i telefoner under 2012. Så det skiljer rätt många månader beroende på launch. Så samtidigt är lite att ta i.

Och jag vill ha en Kal-El med

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

*tråd rensad*

Inlägg med poänglöst, otrevligt eller orelevant innehåll klarar vi oss bra utan, oavsett vilket ämne som avhandlas. Ta en titt på forumreglerna, till exempel §1.6. Den som har synpunkter på varför SweClockers skriver om mobiltelefoner kan kika på och diskutera genom denna tråd i Feedback-forumet.

Sluta vara en sån mes emil och kom över till den apple hatande sidan!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Synd att det fortfarande kostar nästan dubbelt så mycket som konkurrenterna..

Stämmer inte någonstans alls.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Appels priser är rätt så bra 199$, 299$ & 399$, http://www.apple.com/iphone/compare-iphones/ . Dock är kravet 2 års-abonnemang. Gissar på att olåsta varianten landar på ~5000:- och upp så småningom.

Skrivet av Tomhas:

För du har blivit luuuurad. Seriöst gör matten själv. Tror du apple ger dig telefonen för halva priset?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik433:

Finns ingen anledning till att uppgradera sig till en 4s om man redan har en 3g eller s2 förutom om du spelar mycket på mobilen och behöver extra prestandan eller är mycket i USA för den klarar av dom nätt utan att behöva byta sim kort

Isf finns det aldrig någon anledning att byta mobil vilket märke du än har.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av asperon:

Hur kan SGSII beskrivas som en påkostad telefon då den enligt prisjakt kostar 3875:- och den billigast 4S kostar 7990:-?

Reagera väl mest på det ordet påkostad finns så många andra ord att benämna sgs2 som låter positivt och mer rätt men andreas har mycket känslor för apple så svårt att skriva objektiva artiklar om detta. Men bara man kan läsa lite genom raderna och dra egna slutsatser så är dessa artiklarna intressanta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gusst250:

Hmm.. det har nog till och med hetat (rätta mig gärna, men detta är vad jag snappat upp från tv-reklamer de senaste åren):
LED
OLED
AMOLED
Super AMOLED
Super AMOLED Plus HD

Det har du helt rätt i, vilket bekräftar min poäng desto mer

Skrivet av Gender Bender:

Jag blev helt såld på det namnet Det verkligen rullar på tungat när man säger det, speciellt om man förkortar det, SDMATAMOLEDMPHDUXTOD Det finns ju ingen anledning att ha ett enkelt namn, som t.ex Retina

Nej varför göra något enkelt för sig?

Skrivet av fnikanor:

Hahaha hade skärmen det namnet så skulle jag lätt köpa den.

- A vad är det för skärm på din mobil?
- A det är en SUMAT AMOLED MPHD Ultra XT eller Super Duper Mega Awesome True AMOLED Multi Plus HD UltraXT!! AWESOME!

Haha My point exactly

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik433:

Finns ingen anledning till att uppgradera sig till en 4s om man redan har en 3g eller s2 förutom om du spelar mycket på mobilen och behöver extra prestandan eller är mycket i USA för den klarar av dom nätt utan att behöva byta sim kort

jag ser massvis med anlednigar, Siri, HSDPA, Dual-Core power och vill alltid ha det senaste.

Varför? för att jag kan, och vill!

förövrigt min mamma köpte en iPad2 32GB bara för att vara bättre än mig.. hon skaffade iPhone före mig också..

OnT: skönt att knäppa wanna-b pinginerna på nästan och fösa dom till sin kalla grotta! beasty wins

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Appels priser är rätt så bra 199$, 299$ & 399$, http://www.apple.com/iphone/compare-iphones/ . Dock är kravet 2 års-abonnemang. Gissar på att olåsta varianten landar på ~5000:- och upp så småningom.

Det är dollarpriser ja. Kollar på prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=976419 8990 för en 4S 32GB

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=630392 5000 för en 4 16 GB

Sen om man köper abonnemang så blir det 300 kr/månad + 1-2 appar om månaden = 7200+ ~1000.

Är ifs inget iphone specifikt tycker bara det är kul hur folk luras att de får telefonen på köpet haha

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

Trevligt att 4s:n gör bra ifrån sig, snart kommer det att ösa in iphone 4 på blocket. Många som vill byta ut sin 4:a till nya 4s kommer att lägga ut dom på blocket

Och visst är det roligt att läsa alla applehaters inlägg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Men vad konstigt att en helt NY telefon är bättre än den som kom för ett år sedan?

Skärp er nu.

Låt Apple-älskarna vara sådär härligt förtjusta i sitt nya tillskott, och framförallt för sitt nya stora hål i plånboken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Det är dollarpriser ja. Kollar på prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=976419 8990 för en 4S 32GB

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=630392 5000 för en 4 16 GB

Sen om man köper abonnemang så blir det 300 kr/månad + 1-2 appar om månaden = 7200+ ~100.

Är ifs inget iphone specifikt tycker bara det är kul hur folk luras att de får telefonen på löpet haha

som sagt
priserna på Prisjakt ger INGEN SOM HELST REELL BILD AV SLUTPRISERNA när iPhone 4S kommer släppas i sverige. Priserna på prisjakt är enheter som GRÅIMPORTERATS och säljs till överpris till desperata appletalibaner som inte vet bättre.

----------------------------
Priserna för olåsta telefoner i Tyskland, gissar på att vi hamnar närmre dem än vad som gäller i England. Antingen mitt emellan närmsta femhundring eller avrundat uppåt från de tyska priserna till närmsta femhundring

England
16 gb 499 £ = 5233 sek
32 gb 599 £ = 6281 sek
64 gb 699 £ = 7330 sek

Tyskland
16 gb 629 € = 5738 sek
32 gb 739 € = 6742 Sek
64 gb 849 € = 7745 sek

Priser för abbonmangsbundna 4S i England.
http://www.vodafone.co.uk/brands/iphone/pay-monthly-iphone/i...

http://www.three.co.uk/Phones/Preorder

http://www.t-mobile.co.uk/shop/pay-monthly/apple-mobile-phon...

Vodaphone:
beroende på vilket abbonnemang man väljer så kostar en 64gb mellan 299gbp till 479 gbp om man väljer att binda sig 12 månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

som sagt
priserna på Prisjakt ger INGEN SOM HELST REELL BILD AV SLUTPRISERNA när iPhone 4S kommer släppas i sverige. Priserna på prisjakt är enheter som GRÅIMPORTERATS och säljs till överpris till desperata appletalibaner som inte vet bättre.

----------------------------
Priserna för olåsta telefoner i Tyskland, gissar på att vi hamnar närmre dem än vad som gäller i England. Antingen mitt emellan närmsta femhundring eller avrundat uppåt från de tyska priserna till närmsta femhundring

England
16 gb 499 £ = 5233 sek
32 gb 599 £ = 6281 sek
64 gb 699 £ = 7330 sek

Tyskland
16 gb 629 € = 5738 sek
32 gb 739 € = 6742 Sek
64 gb 849 € = 7745 sek

Priser för abbonmangsbundna 4S i England.
http://www.vodafone.co.uk/brands/iphone/pay-monthly-iphone/i...

http://www.three.co.uk/Phones/Preorder

http://www.t-mobile.co.uk/shop/pay-monthly/apple-mobile-phon...

Vodaphone:
beroende på vilket abbonnemang man väljer så kostar en 64gb mellan 299gbp till 479 gbp om man väljer att binda sig 12 månader

Det är webbhallen och netonnets priser. Om du säger att de priserna inte stämmer så stämmer de lika lite som de priser du nämnde då telefonen inte släppts i Tyskland eller England. Om jag minnr rätt låg i4 på samma prisnivå när den släpptes så bara logiskt att den hamnar runt 8000. Detta är dock totalt offtopic så vi lämnar det

OnT: Kul för Apple att de visar att de kan få ut bra hårdvara, synd bara att konkurrensen springer om de redan till veckan... Hade även vart kul att se en WP7 telefon med i jämförelsen

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk

Min galaxy s2 är fortfarande snabbare! Hur undrar ni? genom att overclocka den till 1,8ghz 24\7. Finns de på youtube samt android forum som kör den i 2ghz med custom rom.

Sorry iphone : (

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag blev helt såld på det namnet Det verkligen rullar på tungat när man säger det, speciellt om man förkortar det, SDMATAMOLEDMPHDUXTOD Det finns ju ingen anledning att ha ett enkelt namn, som t.ex Retina

Beror ju på om man vill veta vad det är för typ av skärm. Men jag tror ärligt talat att det skulle bli rörigare om alla olika typer av skärmar skulle ha varsitt intetsägande marknadsföringsnamn istället. Men det är kanske en smaksak...

Permalänk
Medlem

fortfarande ointressant pga av priset..Tyvärr Apple men nej tack!!!

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Sen är det väll så att du kommer inte kunna använda båda känorna på en s2:a helt och hållet innan ICS ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meega:

Men vad konstigt att en helt NY telefon är bättre än den som kom för ett år sedan?

Skärp er nu.

Låt Apple-älskarna vara sådär härligt förtjusta i sitt nya tillskott, och framförallt för sitt nya stora hål i plånboken.

Många inlägg finns det här där det jämförs en ny Androidlur mot 1år gammla iphone4!!
Undrar vem som ska skärpa sig, det var ok åt ena hållet men nu är det inte det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jo prestandan i telefonen bryr jag mig inte mycket om. Så långe den gör allt jag vill fort så bryr jag mig inte vad det sitter för skit i den. Är ju inte en speldator jag skall ha i fickan direkt. Inte heller skall jag köra folding@home på den heller så sak samma hur fin den är på pappret. Appar och batteritid är det enda väsentliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Det är webbhallen och netonnets priser. Om du säger att de priserna inte stämmer så stämmer de lika lite som de priser du nämnde då telefonen inte släppts i Tyskland eller England. Om jag minnr rätt låg i4 på samma prisnivå när den släpptes så bara logiskt att den hamnar runt 8000. Detta är dock totalt offtopic så vi lämnar det

OnT: Kul för Apple att de visar att de kan få ut bra hårdvara, synd bara att konkurrensen springer om de redan till veckan... Hade även vart kul att se en WP7 telefon med i jämförelsen

priserna är redan satta av Apple i Tyskland och England. Priserna jag skrev gäller för olåsta telefoner som man köper från Applestore via webben.

Permalänk
Medlem

Nooooo...
SGS2 må vara påkostad men lär förhoppningsvis kosta mindre än i4S när den väl släpps.

Ska bli intressant att se om Samsung lyckas göra "Äpplemos" av i4S med SGS3

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Kal-El på surfplattor i slutet av 2011, i telefoner under 2012. Så det skiljer rätt många månader beroende på launch. Så samtidigt är lite att ta i. Och jag vill ha en Kal-El med

Enligt Nvidias presentationsbilder ska Kal-el ligga på 5x Tegra 2 i prestnanda, fast det är förstås extremt vaga siffror som inte berättar något. Med tanke på att Iphone 4S slår Tegra 2 i GLBenchmark testet på Anandtechs sida med 2,9x till 3,5x behövs det en rejäl förbättring på GPU-sidan. Däremot lär väl CPU-delen vara rätt överlägsen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det spelar väl egentligen ingen roll i nuläget? Använder man telefonen dagligen så har iallfall mina behövts laddas under natten.

Iphone 3GS, Sony Ericsson Xperia X10 och Samsung Galaxy Ace.

Skrivet av skruvis:

Men det gäller väl de flesta? Samt att det förutsätter att allt är avstängt såsom wifi, gps etc. alltså att man inte använder den överhuvudtaget...

Ja dom kanske skulle överväga att sluta stämma runt varann och börja satsa mer på batteriutveckling..

Permalänk
Medlem

Tycker detta visar riktigt bra att det som står på papperet inte är allt.

Sen, det är väldigt många barnsliga medlemmar på det här forumet märks det i såna här trådar. :/ Men jag blir mest less på dom som snackar priset i trådar som handlar om telefonen, inte vad som är billigare, eller hur det blir billigast!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Någon i tråden hade "Maybe one day you will learn that your way, is not the only way." som signatur. Den meningen kanske fandroidsen och applefanatikerna skulle kunna ta sig en funderare över.

I övrigt vinner white_rabbit_ tråden.

Permalänk
Medlem

Ärsh, ska inte spela Crysis på telefonen så tar en Android före en Iphone alla dar i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Wow... Appels nya telefon klår en över ett halvår gammal telefon..

rätt så kul att du nämner det är det inte så alla andra gör med iphone4 vs samsung galxy s2 säger att S2an är bättre det är ju inte konstigt då den är nyare

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem

Så kommer nästa iphone om typ två år eller nått och då har alla andra high end haft quad i ett år.

Permalänk
Medlem

Älskar att de flesta argumenten här på internet var innan att Iphone 4 suger för den har inte dual core och är därför slöare!
Nu så är 4s här och klår androiderna och då blir det Asch vem behöver prestandan i en vanlig telefon?
Jag tycker det bara är bra att apple skapar konkurens. De var ju trots allt de fick hela smart phonesen att börja gå igång.
Jag är inte en Apple fan boy men jag för står mig inte på android fan boys tyvärr.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650