Permalänk
Proffsmoddare

Då har det äntligen hänt lite med bygget här. Har nu börjat få ihop hårdvaran och det blir tight men det kommer att fungera.

snart kommer min fina lilla 2600K och min Hyper 212 EVO kylare. Kylaren har ca 1cm fritt från taket på chassit. Det är ju inte mycket men det räcker

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare

Fick mecka lite med nätagget och ta bort alla kablar som absoult inte måste vara med eftersom det är vansinnigt trångt så kvar blev endast 24pin 4pin och en sata. Men å andra sidan så blev det betydligt bättre utrymme i chassit.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11478993']Fick mecka lite med nätagget och ta bort alla kablar som absoult inte måste vara med eftersom det är vansinnigt trångt så kvar blev endast 24pin 4pin och en sata. Men å andra sidan så blev det betydligt bättre utrymme i chassit.

http://img215.imageshack.us/img215/1149/retro32.jpg

Ser snyggt och cleant ut när du tog bort överflödiga sladdar. Gillar dina byggen skarpt.

Permalänk
Proffsmoddare

Det blev visst lite ändringar i planerna för kylningen, istället för en vanlig luftkylare kommer datorn att kylas av en Corsair H-100 vilket jag inte klagar på alls Så på Onsdag dyker alla saknade delar upp och då ska det byggas utav bara.....

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Still going strong ! =D

Permalänk
Proffsmoddare

Idag flyttade en ny liten vän in i chassit

Nu till helgen kommer det en betydligt större update då jag får min H100 kylning. Idag ska även den nya toppen på chassit fräsas ut in CNCn så det kanske blir en och annan bild på det med

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

ok då var den nya h100 anpassade toppen klar.

Efter att ritningen var klar var det bara att fästa plexit i CNCn och köra igång

Sen på med lite färg och testa så att fläktarna passar som dom ska.

Därefter var det bara att montera den nya toppen på chassit.

Nästa update blir på Fredag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

DU är onekligen skicklig! Detta börjar ju se RIKTIGT fint ut!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

DU är onekligen skicklig! Detta börjar ju se RIKTIGT fint ut!

Under namnet står det ju ändå "Proffsmoddare"

Riktigt grymt bygge, inte bara jag som är svag för svaga men kraftfulla maskiner ser jag.

Permalänk
Medlem

Alltid lika hög kvalité på dina byggen/moddar, keep it up

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Proffsmoddare

Fortsatte mecka lite med fronten då min H100 inte dök upp i Fredags som den skulle gjort :/

Sågade ut en bit borstad aluminium som jag monterade bakom hålen i fronten. Detta gav en nice kontrast till all svart acryl.

Hoppas nu att H100an dyker upp idag så att jag kan fortsätta jobba.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

YES!! Äntligen dök nätagg och kylning från corsair upp

En sak blev väldigt tydligt och det är att det var inte gott om plats men det var tillräckligt iallafall

Radiatorn på plats under den nya toppen

Systemet i full gång och CPU idlar på 30 grader, helt ok minsann.

Har glömt att tala om att detta bygget kommer att visas upp i Corsairs bås på DHW. Jag själv kommer hålla till i Coolermasters bås som vanligt.
Inte klart än men det närmar sig minsann...

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Fina grejer. Kommer förbi på DH och kikar.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Fina grejer. Kommer förbi på DH och kikar.

Ställer mig i kö efter dig då.

Det är alltid lika kul att se vad du kan uträtta med lite "inspiration" och andra kul & udda tankar. [WP@]Wolverine
+++++ !!

Permalänk
Medlem

Inte gott om plats? Tycker det finns gott om plats kvar
Går säkert att klämma in ett grafikkort

Synd att man inte kan komma till DHW :cry: Vill gärna höra ditt tal

Permalänk
Proffsmobbare

Riktigt nice Wolverine! Trodde av någon anledning att du inte skulle kunna få ihop en deisgn som kombinerade det modernare med det gamla, men tji fick jag! Mycket fint som sagt, pricken över i'et vore om du kunde implementera något slags förstärkarrör med en LED eller dylikt som lyser upp det hela, men som jag förstod det så var komponenterna helt förstörda så det kanske inte är möjligt?

Du verkar inte vara så mycket för de modernare moddartrenderna och jag respekterar ditt val att hålla det mer klassiskt genom att skippa sleeving och annat, men jag tror att det skulle kunna lyfta ditt system i det här fallet. Kanske kommer det senare i projektet?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Riktigt nice Wolverine! Trodde av någon anledning att du inte skulle kunna få ihop en deisgn som kombinerade det modernare med det gamla, men tji fick jag! Mycket fint som sagt, pricken över i'et vore om du kunde implementera något slags förstärkarrör med en LED eller dylikt som lyser upp det hela, men som jag förstod det så var komponenterna helt förstörda så det kanske inte är möjligt?

Du verkar inte vara så mycket för de modernare moddartrenderna och jag respekterar ditt val att hålla det mer klassiskt genom att skippa sleeving och annat, men jag tror att det skulle kunna lyfta ditt system i det här fallet. Kanske kommer det senare i projektet?

Saken är att med corsairs helsvarta kablar så behövdes ingen sleeveing dessutom så ser man inte insidan så jag kände att det vore onödigt att spendera timmar med att sleeva kablar som ingen kommer att se.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Det ser för jävla bra ut alltså. Vet inte om det är meningen men det ser ut som en radio tagen direkt ur Rapture.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Var lite skeptisk mot detta bygge förut, men ser ju skit bra ut Försök att integrera något elektronrör som JaZid sa!

Permalänk
Proffsmoddare

Ni har övertygat mig jag har putsat upp de trasiga rören och beställt små röda leds att lysa upp dom med. Jag kommer antingen ha dom sittande innanför fronten så att man kan se dom glöda där eller kommer dom sticka upp ur taket på sidorna om radiatorn så när man öppnar locket tittar dom fram. Har inte bestämt mig än men dom kommer definitivt att användas.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11529536']Ni har övertygat mig jag har putsat upp de trasiga rören och beställt små röda leds att lysa upp dom med. Jag kommer antingen ha dom sittande innanför fronten så att man kan se dom glöda där eller kommer dom sticka upp ur taket på sidorna om radiatorn så när man öppnar locket tittar dom fram. Har inte bestämt mig än men dom kommer definitivt att användas.

Helt rätt Wolverine!!
Passa på att fråga ang CNC fräsen också. Vad är det för pjäs? Byggt själv eller färdig? Och får man vara så oförskämd fråga vad den kosta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11529536']Ni har övertygat mig jag har putsat upp de trasiga rören och beställt små röda leds att lysa upp dom med. Jag kommer antingen ha dom sittande innanför fronten så att man kan se dom glöda där eller kommer dom sticka upp ur taket på sidorna om radiatorn så när man öppnar locket tittar dom fram. Har inte bestämt mig än men dom kommer definitivt att användas.

Äsch, koppla bara 5-6V till filament-pinsen så glöder de fint för egen maskin drar en del ström dock

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av dagbro:

Äsch, koppla bara 5-6V till filament-pinsen så glöder de fint för egen maskin drar en del ström dock

http://scopeboy.com/crown-sxa/IMGP1427.JPG

Tyvärr så är rören stendöda så belysningen måste jag fixa med leds.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

helt säker på det? Om inget av rören lyste inne i radion kan det vara en säkring som brunnit på 6v-linan.. Elektronrör är okänsligare än man tror.

om du mäter resistansen över filamentpinnarna(googla på rörnumret för pinout) så ser du direkt om det funkar. Får du ingen kontakt alls så är röret dött.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av dagbro:

helt säker på det? Om inget av rören lyste inne i radion kan det vara en säkring som brunnit på 6v-linan.. Elektronrör är okänsligare än man tror.

om du mäter resistansen över filamentpinnarna(googla på rörnumret för pinout) så ser du direkt om det funkar. Får du ingen kontakt alls så är röret dött.

Tbh så pallar jag inte lägga ner något jobb på rören då dioderna redan är beställda rören rensade från text och alla pinsen bortskurna. Så jag kommer fortsätta enligt planen och göra en fästplatta till de fem rören i 5mm rött plexi som kommer monteras bakom fronten med en röd 5mm led under varje rör.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I see. Carry on

Permalänk
Proffsmoddare

Då har man hållare till rören hoppas bara att mina leds anländer idag så jag kan få rören monterade.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmobbare

Kärlek! Både till dig och till bygget!

Permalänk
Medlem

Elektronrören blir pricken över i:et.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Otroligt läckert, gillas ordentligt!

Vad gäller gnällandet om "helgerån" tidigare i tråden så kan jag fylla på vad Wolverine redan sagt; det är en dussinradio, mer eller mindre värdelös.

Nya fronten är dessutom fantastiskt mycket finare på alla sätt.

Visa signatur

9950X3D | 5080