Jag hatar verkligen Android!

Permalänk
Skrivet av hakke87:

Det du har problem med är motoroals blur som är känt för att vara allmänt segt, sen så kanske även otur med dåligt exemplar av lur, förstår inte varför du ska komma hit och mensa som en liten flicka för det? jag kan förstå att visa vana ios användare tycker att andriod inte funkar lite bra då android alltid har och kommer ha problem med flytet då det inte är uppbyggt för ett grafiskt gränssnitt i början, men med det i åtanke så köp då inte android köp en likadan telefon som alla andra har och använd samma appar som alla andra, det är väl inge fel med det. men som van och trogen andrid användare låter det jävligt tråkigt

Nu vänder jag mig inte till telefoner för att bli underhållen, eller för nöjesvärdet. Faktum är att jag kollar min mail, surfar, bankärenden, ringer och smsar. Jag behöver inte nödvändigtvis ha väldigt roligt när jag gör detta. Roligt för mig innebär helt andra saker, trots att det är en antonym till tråkigt.

Inte heller mensar jag som en liten flicka, eftersom små flickor varken mensar eller betyder att man skriver om mobiltelefoni i ett mobiltelefoniforum.

Sen förstår jag inte hur nöjesvärdet minskar om någon annan kör en annan instans av appen. Mobilappskarma som jämnar ut glädjen mellan alla som kör appen? Låter mysko.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalamandernJoe:

Jag kan berätta för alla åhörare att jag hatar Android. Varför? Jo, därför att...

Jag ägde en iPhone 3GS, men eftersom den började bli sliten och trött så bestämde jag mig för att inhandla en ny telefon. Efter mycket om och men så tänkte jag att jag skulle välja Android, varför? Jo därför att..

*Alla på Sweclockers vrålar och dampar över att om man kan programmera och känner till hårdvara och operativsystem så väljer man Android, därför att..
*Man kan skriva egna applikationer och program kan interagera med varandra. Man kan även byta ut default-applikationer. Man är även smart och icke-mainstream och blablabla.

Jag köpte en Motorola Razr som är fin i hårdvaran, men jag står inte ut med Android. Jag kräks. Jag spyr på den här skiten.

Allting känns halvfärdigt, MotoBlur laggar häst och känns inte alls stabilt eller polerat. Det där ninjaspelet med frukter fryser fast och fungerar inte. Nice. En app från market fungerar inte på min nya top-of-the-line telefon. Under all kritik, faktiskt.

Hemskärmsersättarna är skrivna av privatpersoner vilket innebär tveksam kvalitet och dubiösa uppdateringar. Det finns dessutom typ.. vad? Tre stycken? Kul. Verkligen ett jätteutbud. Dessutom skrivna av hobbyister. Om de inte är seriösa, som SPB Shell 3D, men då kostar det en slät hundring.

SEB-appen får svart kant runt vissa menyer. Nice! Mail-appen ser ut som någonting hämtat ifrån ReactOS. Om iPhone är USA så känns min telefon som Sovjetunionen. Mycket sämre, mycket mer fanatisk support.

Tydligen kommer ICS någon gång till denna lur. Pallar inte vänta, vill inte ens ha det. Vill ha en färdig, testad, fungerande och finslipad produkt. Typ iOS, typ WP7.

Inte en fragmenterad, schizofren produkt utan tydlig identitet.

Försöker kränga luren för 3000, köpte den för 5.5k. Tänker att nördarna älskar ju att köra åppen sås och linux, de älskar ju Android oavsett, kanske vill de ha min lur.. Är någon intresserad då? Självklart inte. Använt den ett par dagar, det blir en fin dagssumma.

Folk undrar; Motorola Razr? Hmm, vad är det för en lur? Svårt att få grepp om eftersom det kommer 700 Android-lurar per kvartal. Svårt att hitta en community, svårt att felsöka, svårt att få info om kommande uppdateringar.

Så här sitter jag, förbannad över att behöva pynta för en ny lur. Slänga ut en fin summa för en ny telefon som verkligen fungerar som en helhet, och inte som massor av halvfärdiga delar sammanlänkade med eltejp. Äcklad av Android. Äcklad av den fanatiska supporterskaran kring Android som mest håller på Android för att det inte är iOS.

De flesta Android-användare i min närhet vill inte diskutera Android med mig, de vill diskutera; Apple, apple-användare, apple-användares ekonomi, apples prissättning, apple-kunders religiösa inställningar, apple i all oändlighet.

"Inte öppet, låst, blablabla" Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Tack Google och Motorola för att ni fintat mig på 5500 spänn rakt ner i sjön. Det blir aldrig mer Android, jag lovar. Förlåt att jag försökte och köpte en av era produkter. Det var dumt.

+1

Min nalle ska fungera, jag har varken tid eller ork för halvfärdiga telefoner. Men Nokias smart-lurar (innan WP) var nog ännu värre.
Och detta trots att jag är programmerare till yrket!
Smaken är som baken, bara men vet vad man själv gillar och accepterar andras (egna) åsikter, så är allt frid och fröjd.

/L

Visa signatur

/Linuxs

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Det roliga är att det enda du redogör är att du bestämt dig för att hata ett OS pga. att du har problem med din mobil.. Dessutom ogillar du inte något utan du hatar (enligt den titel du själv givit din tråd) och det är bara idiotiskt. Du borde gnälla hos motorola och inte på sweclockers.. För detta har absolut inget med Android att göra utan detta är ett problem med din mobil och dess hårdvara.

Jag har inte bestämt mig för någonting, hatet uppstod naturligt när min nya telefon fungerade sämre än min gamla. Inte sämre som i annorlunda, med tillhörande inlärningskurva, utan sämre som i omätbart mycket sämre. Markant begränsad användning.

Permalänk
Medlem

Min dator fick BSOD i Windows 7!!! Jag installerade ett program och det funkar inte! Windows 7 suger och är ofärdigt! Jag installerade ett spel och det fryser, Microsoft köpte nyligen upp det spelföretaget och det märks! Windows 7 suger!

Don't feed the newly registered trolls...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leechu:

Har precis samma åsikt som TS. Hade en Iphone 3GS som blivit slö som en gammal kärring.
Abonnemanget gick ut, så jag valde en Samsung Galaxy S2.
Jag kan inte ha något skydd för den, för då blir den för varm och stänger av sig.
Apparna är dåligt skrivna, med flertalet buggar i varje.
Batteriet klarar inte ens 24 timmar normal använding.
Sitter ibland och stirrar längtande på min gamla 3GS, men den blev alldeles för slö med nya IOS.
Visst, allt må vara dyrare på Appstore, men där har dom iaf en vettig kvalité-check innan man får kasta ut skiten där.
Blir nog min första och sista samsung det här, om inte 4.0 förbättrar allt, så hamnar den nog på blocket rätt omgående.
Dessutom, när fan kommer 4.0 till den? Ingen info någonstans.
Ungefär som Blizzards "soon".

Om den blir varm och stänger av sig randomly så låter det som du har fått ett måndagsex. Bör nog kontakta butiken och få den kollad då.

ICS är tekniskt sett ute för S2 i ett antal regioner nu. Antar det är lite slött att komma ner till sverige.
Vad du kan prova göra är att installera en officiell ROM från här:
http://www.sammobile.com/forum/forumdisplay.php?f=110
Detta är officiella versioner. Dock så lär dom nog sakna svenska iofs. Så du får kanske ev köra i Engelska.

Men det borde annars dyka upp snart till din telefon för sverige.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

inb4 shitstorm

Visa signatur

CPU: 4670k @ 4GHz | GPU: GTX760 2GB

Permalänk
Skrivet av trisse23:

Har du 4.0.3 så kan jag förstå då vissa appar inte fungerar annars är du bara en äckligfnboi som bara går o köper random tele vrf inte en s2 som har bästa recensioner när du ska betala 5,5k ..... skyll dig själv impulsköpare.......

Okej, jag känner att det går inflation i ordet fanboy. Är man fanboy om man inte tar hänsyn till vilket märke man köper? Det låter som raka motsatsen till en fanboy.

Nu tog jag hänsyn till märke och köpte icke på impuls. Varför jag ska skylla mig själv för att ha blivit blåst har jag svårt att se. Nu tillhör du visserligen inte den typen av människa som har bra svar på frågor, milt sagt. Men ändå.

Permalänk
Medlem

Allt flyter perfekt på min android. Snabb, frys och laggfri också. Supernöjd. Dock har jag inte en motor-ola utan en samsung g s 2. Testa den istället?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd

HTC
Samsung
SE

ska man hålla sig till om man ska ha Android

Älskar min Samsung s2! Spelar mer på den än vad jag gör på datorn numera xD

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SalamandernJoe:

Okej, jag känner att det går inflation i ordet fanboy. Är man fanboy om man inte tar hänsyn till vilket märke man köper? Det låter som raka motsatsen till en fanboy.

Nu tog jag hänsyn till märke och köpte icke på impuls. Varför jag ska skylla mig själv för att ha blivit blåst har jag svårt att se. Nu tillhör du visserligen inte den typen av människa som har bra svar på frågor, milt sagt. Men ändå.

Nej men man är ett fanboy om man skriver "Mobilen funkar inte, Hatar Android.." för det är exakt vad ett fanboy skulle skriva. Du har i denna tråd visat brister när det kommer till att se den större bilden.. Precis som ett fanboy skulle göra. Du fortsätter att mala på trots att du gång på gång blir motbevisad. Ännu en sak som ett fanboy skulle göra. Summan av det hela.. Du resonerar som ett fanboy. Sedan om du är det eller inte ska lämnas osagt men ditt resonemang håller inte på långa vägar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Är dock benägen att hålla med TS om att androider i allmänhet talas vackrare om än vad de eg är, just för att de kostade en slant i inköp och att man då som svensk hänger på ett leende och hoppas alla andra ska vara idioter och köpa en likadan!

Jag skulle aldrig köpa en Sony Ericsson enbart pga alla av mina vänner/arbetskamrater som upprepat lämnat in sina pga av att de innehöll barnsjukdomar konstant då SE spottade ut modeller!
Självklart kommer fenomenet vara detsamma med alla androider, vissa tillverkare kommer dock ta sig tiden att anpassa programvaran visst, men många av "telefonerna" (vette sjutton om det är det längre) kommer inte att fungera lika optimalt som en Nokia smartphone eller en iPhone.

Jag oroar mig mindre över att hacka min iPhone 4 och tappa garanti, än att försöka göra samma enkla saker jag gör idag på min telefon i ett OS som fortfarande är i utvecklingsstadiet.

Många i min närhet har graciösa problem med HTC's känslighet på displayen, men om någon frågar om dennes ny felefon så visar man glatt endast det positiva och hoppas att den dumme fan som frågat köper en egen för att hitta felen.

Där emot kanske det inte är lyckat att lämna en mindre klagan här på SweC, men det är inte upp till mig

GL med nya uppdateringen alla Androidfans, när det droppas nytt från Apple brukar det fungera vackert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej men man är ett fanboy om man skriver "Mobilen funkar inte, Hatar Android.." för det är exakt vad ett fanboy skulle skriva. Du har i denna tråd visat brister när det kommer till att se den större bilden.. Precis som ett fanboy skulle göra. Du fortsätter att mala på trots att du gång på gång blir motbevisad. Ännu en sak som ett fanboy skulle göra. Summan av det hela.. Du resonerar som ett fanboy. Sedan om du är det eller inte ska lämnas osagt men ditt resonemang håller inte på långa vägar.

Bästa inlägget hitills, bidrog med nada.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av t_one21:

Är dock benägen att hålla med TS om att androider i allmänhet talas vackrare om än vad de eg är, just för att de kostade en slant i inköp och att man då som svensk hänger på ett leende och hoppas alla andra ska vara idioter och köpa en likadan!

Jag skulle aldrig köpa en Sony Ericsson enbart pga alla av mina vänner/arbetskamrater som upprepat lämnat in sina pga av att de innehöll barnsjukdomar konstant då SE spottade ut modeller!
Självklart kommer fenomenet vara detsamma med alla androider, vissa tillverkare kommer dock ta sig tiden att anpassa programvaran visst, men många av "telefonerna" (vette sjutton om det är det längre) kommer inte att fungera lika optimalt som en Nokia smartphone eller en iPhone.

Jag oroar mig mindre över att hacka min iPhone 4 och tappa garanti, än att försöka göra samma enkla saker jag gör idag på min telefon i ett OS som fortfarande är i utvecklingsstadiet.

Många i min närhet har graciösa problem med HTC's känslighet på displayen, men om någon frågar om dennes ny felefon så visar man glatt endast det positiva och hoppas att den dumme fan som frågat köper en egen för att hitta felen.

Där emot kanske det inte är lyckat att lämna en mindre klagan här på SweC, men det är inte upp till mig

GL med nya uppdateringen alla Androidfans, när det droppas nytt från Apple brukar det fungera vackert

Nu är det väl så att Iphone kostar mer vid köp än vad Android mobiler brukar göra så det där "Det är finare pga. att det kostar en slant.." faller ju mer in på Iphone än på tex. Samsung Galaxy. Sedan en "Mindre klagan"?!? TS försöker basha sönder Android bara för att HAN gjort ett felköp.

Skrivet av t_one21:

Bästa inlägget hitills, bidrog med nada.

Kan ju säga exakt samma sak om ditt inlägg ovan..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag tror trådskaparen behöver ligga mera.
Låter som den klassiska syndromen tung pung, med bieffekterna att man blir jävligt sur och grinig och gnäller på allt..

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara installera en ny rom från XDA och se om det funkar bättre? ^^

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Nej men man är en fanboy om man skriver "Mobilen funkar inte, Hatar Android.." för det är exakt vad ett fanboy skulle skriva. Du har i denna tråd visat brister när det kommer till att se den större bilden.. Precis som ett fanboy skulle göra. Du fortsätter att mala på trots att du gång på gång blir motbevisad. Ännu en sak som ett fanboy skulle göra. Summan av det hela.. Du resonerar som ett fanboy. Sedan om du är det eller inte ska lämnas osagt men ditt resonemang håller inte på långa vägar.

Nej, vad är jag då ett fan av? Om man inte har rationella skäl att ogilla någonting är man snarare osaklig, men ingen fanboy. En fanboy identifierar sig själv med sin produkt, men är framförallt ett fan av någonting. Försvarar den mot människor som ogillar den. Känslig för andras åsikter kring ens egen produkt eller på andra går beyond the call of duty. Det är en telefon, inget mer.

Exempel på fanboy: Jag ogillar Android och min telefon. Därför ogillar du mig.

Trots att din produkt inte blir sämre på grund av vad jag tycker. Det enda du får ut av det är en extra anonym ovän. Det är ett äkta exempel på fanboy.

En fanboy är alltså inte någon som ogillar någonting.

- Jag hatar min nya stol, den gör ont att sitta i.
- Gud vilken fanboy du är! Alla stolar gör inte ont att sitta i.

Vad har jag blivit överbevisad om? Att det är ett hårdvarufel framför ett mjukvarufel? Det är möjligt, men mitt Androidhat är inte bara baserat på att Fruit Ninja, SEB, och dylikt inte fungerar som de ska eller att mail-klienten ser ut som bajs. Eller att flytet generellt aldrig är 1:1. Problem som hör till själva Android gör sig också gällande, fragmentering, uppdateringshärva etc etc.

Permalänk
Skrivet av MeCHSvi:

Kan du inte bara installera en ny rom från XDA och se om det funkar bättre? ^^

Jag hade gärna testat, men telefonen har låst bootloader. De planerar låsa upp den i samband med ICS. Varför inte nu är en stor gåta...

Permalänk
Medlem

http://www.swedroid.se/test-av-motorola-razr/

jag brukar läsa på och klämma på prylarna jag köper ett par gånger innan jag slår till, något som du inte verkar ha gjort alls.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Nu tänker jag skriva flera förslag på vad som kan göras för att få mobilen du har köpt för 5,5k att kanske funka.

1. fabriksåerstäden
2.installera en annan lancher som luncher pro eller ADWlauncher
3.Gå in i instälningar sen program sen hantera program här kan du testa att flytta över delar av programen som är installerade till sd eller ta bort dom du inte använder eller behöver(vissa program är låsta och kan inte tas bort för tillverkaren har låst dom till mobilen)
4. skicka in den till butiken du köpte den på för felsökning.
5. vänta på att 4.0 uppdateringen kommer till din telefon för att se om det löser dina problem
6.(Sista utvägen, gör detta endas om du är villig att förlora din garanti på telefonen) rotta den och installer custom rom

Andriod i sig är inte det stora problemet utan det är tredje parts utvklaranas fel till många av dessa problem som kommer till telefonena för dom ska skappa sina egna custom skins och appar etc och med det kommer det med sina risker men det bästa explet på ett bra custum skin är väl då samsung WiZ eller Htc sens.

Sälj inte mobilen i onödan när du kan skicka in den på felsökning eller på garantin om du har kvito kvar för det blir bara du som förlora på det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SalamandernJoe:

Vad har jag blivit överbevisad om? Att det är ett hårdvarufel framför ett mjukvarufel? Det är möjligt, men mitt Androidhat är inte bara baserat på att Fruit Ninja, SEB, och dylikt inte fungerar som de ska eller att mail-klienten ser ut som bajs. Eller att flytet generellt aldrig är 1:1. Problem som hör till själva Android gör sig också gällande, fragmentering, uppdateringshärva etc etc.

´

Du har blivit motbevisad eftersom flera i denna tråd (som har Android) har påpekat att det inte är något fel med deras mobiler och därför kan det inte vara operativsystemet utan måste vara hårdvara hos just din mobil. Att du påstår att Android skulle vara fel bara för att det estetiskt inte ser ut som DU VILL är ju bara komiskt. Flytet hos min S2 tex. är betydligt bättre än den hos min brorsas Ihpone 4 så även det pekar på att du har effarenhet av EN MOBIL med android. Byt ut den mot en Galaxy S2 så ska du se att du får en mobil som fungerar ordentligt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men sicken löjlig tråd. Du har problem med din nya mobil och du tycker att den suger? Har du ens provat lämna tillbaka luren? Tänkt så långt? Du behöver inte direkt stå ut med luren om du nu tyckte att den är så frustrerande för dig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalamandernJoe:

Nu vänder jag mig inte till telefoner för att bli underhållen, eller för nöjesvärdet. Faktum är att jag kollar min mail, surfar, bankärenden, ringer och smsar. Jag behöver inte nödvändigtvis ha väldigt roligt när jag gör detta. Roligt för mig innebär helt andra saker, trots att det är en antonym till tråkigt.

Inte heller mensar jag som en liten flicka, eftersom små flickor varken mensar eller betyder att man skriver om mobiltelefoni i ett mobiltelefoniforum.

Sen förstår jag inte hur nöjesvärdet minskar om någon annan kör en annan instans av appen. Mobilappskarma som jämnar ut glädjen mellan alla som kör appen? Låter mysko.

Om du inte använder telefonen för underhållningsvärde så vorre det väl mkt bättre att köpa en billigare android som klarar av detta utan några större besvär och spara en peng. sen kan jag förstå ditt resonemang om att nöjjet i en sak inte dalar bara för att andra har samma sak. men ska vi dra det till extrema former så om alla har samma sak så lär ju knappast den saken vara rolig längre. på detta sätt tycker jag att android är en roligare plattform men det är ju bara jag och du tycker troligtvis inte så och det är okej. men jag tycker inte det är okej att köpa en telefon och sen vara missnöjd med den och klaga på mjukvaran i den, du får väl testa dig fram lite här i världen istället för att gnälla dig fram

Permalänk
Skrivet av atreyu:

Jag tror trådskaparen behöver ligga mera.
Låter som den klassiska syndromen tung pung, med bieffekterna att man blir jävligt sur och grinig och gnäller på allt..

Hade jag kunnat smsa min KK helt klanderfritt så hade jag kanske gjort det nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Min dator fick BSOD i Windows 7!!! Jag installerade ett program och det funkar inte! Windows 7 suger och är ofärdigt! Jag installerade ett spel och det fryser, Microsoft köpte nyligen upp det spelföretaget och det märks! Windows 7 suger!

Don't feed the newly registered trolls...

Haha! Plus 1 på den

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SalamandernJoe:

Hade jag kunnat smsa min KK helt klanderfritt så hade jag kanske gjort det nu...

Och det har exakt vad med tråden att göra?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SalamandernJoe:

Hade jag kunnat smsa min KK helt klanderfritt så hade jag kanske gjort det nu...

Du är ju helt otrolig !
Fattar du inte att du fått ett måndags-ex ?
Det är som att jag skulle säga "Jag hatar Nvidia och de suger för jag fick artefakter på skärmen när jag använde ett grafikkort från dem"
Gå till butiken där du köpte mobilen, förklara och visa vad som hänt och kräv pengarna tillbaka.

Btw testar inte du saker innan du köper dem ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Batman:

Ursäkta, men sicken löjlig tråd. Du har problem med din nya mobil och du tycker att den suger? Har du ens provat lämna tillbaka luren? Tänkt så långt? Du behöver inte direkt stå ut med luren om du nu tyckte att den är så frustrerande för dig.

Det är inga tekniska fel på den. Precis som man inte kan hävda att det är fel på en bajskorv. Den är inte nice i sitt utförande bara. Alltså kan jag inte lämna tillbaka den. Varken luren eller korven.

Permalänk

Känner precis samma som dig när jag bytade FRÅN andriod TILL iphone.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Du är ju helt otrolig !
Fattar du inte att du fått ett måndags-ex ?
Det är som att jag skulle säga "Jag hatar Nvidia och de suger för jag fick artefakter på skärmen när jag använde ett grafikkort från dem"
Gå till butiken där du köpte mobilen, förklara och visa vad som hänt och kräv pengarna tillbaka.

Btw testar inte du saker innan du köper dem ?

Men som sagt det är inget fel på den. Precis som jag inte kan lämna tillbaka mina använda kläder för att jag inte gillar färgen på dem.

Gränssnittet och allting är bara dåligt i sitt utförande. Taskigt gränssnitt. Men risig GUI-design är inget produktfel per se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalamandernJoe:

Det är inga tekniska fel på den. Precis som man inte kan hävda att det är fel på en bajskorv. Den är inte nice i sitt utförande bara. Alltså kan jag inte lämna tillbaka den. Varken luren eller korven.

Vart har du köpt luren? Det är väl klart som fan du kan lämna tillbaks den. Öppet köp, bara att utnyttja, eller har du slängt kvittot? Du kan göra slut på ditt lidande och fixa dina problem på 2 röda om du bara bestämmer dig för det. Istället väljer du att sitta här inne och "spy galla" över en småsak. Det visar på vilken mognadsnivå du ligger.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X