iphone 4s, mer batteri vid omstart ?

Permalänk
Medlem

iphone 4s, mer batteri vid omstart ?

Hej, köpte en iphone 4s sprillans ny för cirka 1 vecka sedan.. och jag har märkt att när mobilen har laddat klart på 100% över natten så när jag tar bort den från laddning så behöver jag bara pilla lite med telefonen så är den nere på 98% och om jag då startar om telefonen så är den uppe i 100% igen. Jag vill veta om någon annan märkt detta eller kan testa ?

Förövrigt så är batteritiden bra, har siri och cloudsaken avstängd, samt platsigenkänning av. Men jag vill veta säkert att det blir så för andra också, kanske en minisak att haka upp sig på men ändå.. är det något fel i min telefon som gör att den känner av batteriet felaktigt så vill man ju självfallet ha en ny. Skulle uppskatta om någon med 4s kan testa detta ?

Mvh.

P.S efter att jag startat om telefonen en gång så att den är på 100% så håller den sig på 100% mycket längre innan den går ner på 98-99%

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Batteriprocenten är en uppskattning av hur mycket ström det finns kvar i batteriet och kan hoppa lite hit och dit. Det är inget du borde bry dig om

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Nej, jag vet.. men känns som den är ganska säker.. och det är ju konstigt om batteriet går upp när man startar om telefonen, gör den så på alla 4s så är det inga problem är det bara på min dock så vill man ju inte att det ska vara så

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Det är väl så att den beräknar batteritiden med alla program du kör startar du om den har du ju inga program igång i bakgrunden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag om att inte ha batteriprocenten på, blir mycked mindre stressad då. Förut när jag hade det på och var nere på 30% så kändes det nästan som att batteriet redan var slut. Fast jag vet inte det är väl något fel på min hjärna..

Permalänk
Medlem

Grejen är den att iphone ipad osv visar 10% mer än vad den har vid 90% tror jag så man ska kunna ladda den länge, utan att överladda.
Läste det i en iphone tidning, ska kolla om jag kan hitta det senare