Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backen

Det finns inget som säger att pin 1 på LCD'n hammnar på
sladd 1 i flatkabeln, det beror ju bla på vilken utav kontakterna
man sätter i LCD'n. Jag skulle rekomendera att göra en mätning
innan man kopplar.

mjo...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

backen!
Jag ser att du har tagit in Drivare för EL backlight i sortimentet... finfint!

Nu saknas det bara vridpot och 25pin D-Sub...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

najs backen, blir det bra ljus med dom där drivara till backlighten?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apa100
najs backen, blir det bra ljus med dom där drivara till backlighten?

Japp det blev bra ljus, jag har limmat fast drivaren på baksidan av min LCD, ska sätta alltihop i en 5.25" plats i kväll (LCD, av/på till backlight, vridpot till kontrast)
Postar en bild när det är klart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Japp det blev bra ljus, jag har limmat fast drivaren på baksidan av min LCD, ska sätta alltihop i en 5.25" plats i kväll (LCD, av/på till backlight, vridpot till kontrast)

Finfint då köper jag lite saker i morrn... men kommer du att ta in D-Sub-kotakter och vridpottar?

Du har höjt priset på Drivaren ser jag... inte bra...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

jag har ett konstigt problem med min Lcd, det är bara den översta raden som visar en massa fyrkanter. Sedan så fungerar inget program med lcdn?
Jag har testat med smartie och jalcd, inget vill fungera?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quack
jag har ett konstigt problem med min Lcd, det är bara den översta raden som visar en massa fyrkanter. Sedan så fungerar inget program med lcdn?
Jag har testat med smartie och jalcd, inget vill fungera?

Att den översta raden visar fyrkanter behöver att lcd är initierad och redo att ta emot kommandon, jag skulle kolla att alla kopplingar är rätt gjorda.
Har du intallerat port95 föresten det behövs på windows xp, även 2000 tror jag.

Port95 finns bla här

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Tufft! Kan du lägga upp ett kopplingsschema hur du gjorde?

Visa signatur

386 SX @ 25mhz(kan trycka på en knapp så blir det 50mhz), 4mb ram(skall beställa 4mb till när jag får pengar), 40mb ibm hårddisk @ 80mb, pcspeaker(skall köpa ett soundblaster när jag får pengar), 14" färgskärm, grafikkort som kan visa 256 färger. kan spela day of the tentacle utan att det hackar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trickykid

Tufft! Kan du lägga upp ett kopplingsschema hur du gjorde?

Kopplingsschemat finns under "mer info" på hemsidan.
Det ända jag laggt till är en brytare på kabeln till
min drivare för bakgrundsbelysning.

(Bilderna dröjer lite, jag glömde att ta med mig digitalkameran hem igår)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wee! jag har fått min lön nu!

Backen!
Kommer du att ta in mer saker i sortimentet eller?

Det kan vara bra att veta det innan man beställer.

Visa signatur

Permalänk

kommer drivarn från martinsson?

jag bor rätt nära dom.. så det skulle va skönt att slippa beställa

Visa signatur

skynda med pastan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeorgAndersson
kommer drivarn från martinsson?

jag bor rätt nära dom.. så det skulle va skönt att slippa beställa

Ja dom är beställda därifrån. Tror jag beställde dom sista av just den modellen men dom har flera andra som borde passa hyggligt.

Om du ska köpa så lita inte på listan på deras hemsida, den är hopplöst ouppdaterad, ring istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

weeeee idag kom dom.
Fast alla ser inte likadana ut.. två med runda "chip"
de e väl ingen skillnad skulle jag tro..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Backen: Kommer displayerna också från Martisson??

Visa signatur

Blow me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peggy
Backen: Kommer displayerna också från Martisson??

Nej dom kommer inte ifrån martinsson.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Backen: kan du svara på min fråga innan jag beställer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att min funkar

Visa signatur

Blow me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Wee! jag har fått min lön nu!

Backen!
Kommer du att ta in mer saker i sortimentet eller?

Det kan vara bra att veta det innan man beställer.

Sorry missade den, nej jag har inga planer på att göra det. Inte inom den närmsta tiden i alla fall.

Jag antar att du menar d-sub vridpot mm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peggy
Tänkte bara säga att min funkar

Kul, när får man se en bild?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok... då vet jag hur jag skall beställa...

Någon i härnösand som är med på en sambeställning?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Backen: Jag har ingen kamera=( Men nu när jag vet att dom funkar så funderar jag på att beställa en till!!. Har du fler kvar?

Visa signatur

Blow me!

Permalänk

Weeeeooo
Nu funkar den, stiligt.

Btw Backe kan du lägga upp ett kopplingsschema över backlight så kommer det snart en beställning av en drivare åxå

Permalänk
Medlem

Hej

Jag och några andra kompisar är intresserade av just den lcd:n .
Självklart ska vi ge oss på uppdraget att löda osv och få backlight på den men jag undrar vad behöver vi köpa av dig för att få den fungera med backligth ?

Räker det att köpa genom dig lr måste man köpa genom elfa också ?

När jag tittar på koppling schemat så finns det 2 st vilken av de ska man följa ? Den ena dvs första är för lcd:n bara och den andra är för lcd med backligt ?

En sak som inte jag förstår är att den har elkontakter dvs på höger sida så att man kan koppla in den men ska andvända den också för det står ju på kopplings schemat att man ska ge den 5v ?

Bara några funderingar från våran sida

det handlar om 4 st lcd:s

thx för hjälpen

btw var hanmnar slutsumma på en sådan sak ?

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oblic
vad behöver vi köpa av dig för att få den fungera med backligth ?

En LCD och en drivare till bakgrundsbelysningen.

Citat:

Räker det att köpa genom dig lr måste man köpa genom elfa också ?

Nej det räcker inte, jag säljer bla inga parallellportskontakter.

Citat:

När jag tittar på koppling schemat så finns det 2 st vilken av de ska man följa ? Den ena dvs första är för lcd:n bara och den andra är för lcd med backligt ?

Nej, precis som det står så är den första utan kontrastjustering och den andra med kontrasjustering. Backligh är inte med på något schema.

Citat:

En sak som inte jag förstår är att den har elkontakter dvs på höger sida så att man kan koppla in den men ska andvända den också för det står ju på kopplings schemat att man ska ge den 5v ?

Förstår inte frågan riktigt, men kontakten med 14 pinnar där ska 5V samt alla datapinnar in. Kontakten med 2 pinnar är till backlighten som ska ha ca 110VAC 400Hz. (Där kopplar man in utgången på drivaren som ska ha 5V in.)

Citat:

btw var hanmnar slutsumma på en sådan sak ?

Det får du räkna ihop själv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ButterCake
Weeeeooo
Nu funkar den, stiligt.
Btw Backe kan du lägga upp ett kopplingsschema över backlight så kommer det snart en beställning av en drivare åxå

Titta i databladet på hemsidan, den har ju bara tre ben (5V in, GND, 70VAC out) Inget mer behövs. Man kan iofs lägga till en switch innan 5Vin så att man kan stänga av den.

Bättre sent än aldrig men här kommer bilderna på min färdiga display.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

WOW!

Den blev ju brutus-snygg!
Sugen på en såndär!!!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem
Citat:

Titta i databladet på hemsidan, den har ju bara tre ben (5V in, GND, 70VAC out) Inget mer behövs. Man kan iofs lägga till en switch innan 5Vin så att man kan stänga av den.

Bättre sent än aldrig men här kommer bilderna på min färdiga display.
http://www.fractalposter.com/temp/lcdtotal.jpg

http://www.fractalposter.com/temp/lcdtotal2.jpg

Är det inte en lite kort sladd? Den paralella alltså.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm

Är det inte en lite kort sladd? Den paralella alltså.

Det följer med en så lång kabel med displayen (obs utan parallellportskontakt), som passar i kontakten på displayen. Hade ingen lust att leta efter en längre som passar eller löda direkt på lcd'n.
Jag har dragit en vanlig parallellportskabel från lcd'n ut ur chassit till kontakten på moderkortet.

Visa signatur
Permalänk

Jusst prexis, så ska man göra

Tyckte väl att jag kände igen kopplingen, fast min ser mer getto ut.

http://bestyrd.mine.nu/upload/files/weeeoo.JPG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ButterCake
Jusst prexis, så ska man göra

Tyckte väl att jag kände igen kopplingen, fast min ser mer getto ut.

http://bestyrd.mine.nu/upload/files/weeeoo.JPG

Vad är det för kontakt du lödan fast lcdkontakten i?? Den silvriga alltså. Måste tjacka en,men vet inte vad den heter.

tacksam för svar

Visa signatur

386 SX @ 25mhz(kan trycka på en knapp så blir det 50mhz), 4mb ram(skall beställa 4mb till när jag får pengar), 40mb ibm hårddisk @ 80mb, pcspeaker(skall köpa ett soundblaster när jag får pengar), 14" färgskärm, grafikkort som kan visa 256 färger. kan spela day of the tentacle utan att det hackar.