Muskampen 2025: Segraren korad!

Dum fråga: Ingne råkar ha ett oanvänt gamecard hemma? :)

Permalänk
Medlem

Dum fråga: Ingne råkar ha ett oanvänt gamecard hemma? :)

Hejsan! Som ni förstår spelar jag WoW. Men just nu har jag inget gamecard också är jag pank. Hur som helst så har jag svin mycket saker i mailboxen som går ut om nån dag. (dyra saker) Så jag undrar om någon har ett gamecard dom inte tänkt att använda? Tack på förhand!

Permalänk

Har annars ett jag köpte igår men den är invalid code :(. Jag skulle kunna ge den till dig men jag bor i Finland...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Visst betalar jag gladerligen ditt wow-spelande! Här, ta mina kortuppgifter så kan du gå och köpa dig ett riktigt fint gamecard.

...

Vad får JAG för det? Eller menar du att min sarkastiska inledning var det du hade i åtanke?

Jag tänkte att man kanske slutat spela WoW och inte har någon användning för sitt gamecard.

Permalänk
Medlem

Tror nog det blir lättast att du skaffar dig ett sommarjobb, så slipper du "plz 10g, rly need"... på forum

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammark9:

Jag tänkte att man kanske slutat spela WoW och inte har någon användning för sitt gamecard.

Tror du missat min poäng, eller så tänker du helt enkelt inte betala för det och har skapat en tiggartråd? Ja jag tänker ju inte ge bort mitt som bara ligger. Sök din lycka hos någon annan jag drar mig ur tråden.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Visst betalar jag gladerligen ditt wow-spelande! Här, ta mina kortuppgifter så kan du gå och köpa dig ett riktigt fint gamecard.

...

Vad får JAG för det? Eller menar du att min sarkastiska inledning var det du hade i åtanke?

Onödigt hård attityd? Det är ju inte som att TS ställer några krav?

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marticus:

Tror du missat min poäng, eller så tänker du helt enkelt inte betala för det och har skapat en tiggartråd? Ja jag tänker ju inte ge bort mitt som bara ligger. Sök din lycka hos någon annan jag drar mig ur tråden.

Tycker du är lite väl mycket asshole här. TS kanske kan låna pengar av en vän, men eftersom det kanske finns folk ute i stugorna som kanske inte orkar bemöda sig att sälja något så billigt, utan hellre ger bort koden på sitt överblivna gamecard över PM som en god gärning till någon behövande så kanske han tänkte att han lika gärna kan fråga här först, innan han börjar låna pengar?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammark9:

Hejsan! Som ni förstår spelar jag WoW. Men just nu har jag inget gamecard också är jag pank. Hur som helst så har jag svin mycket saker i mailboxen som går ut om nån dag. (dyra saker) Så jag undrar om någon har ett gamecard dom inte tänkt att använda? Tack på förhand!

då min käre vän vill jag berätta för dig att du får helt enkelt sluta upp och spela tills du har råd med det igen.

Jag kna t.ex inte köpa snus om jag inte har råd med det.

WoW är inget som är livsviktigt för att du skall överleva. hade det däremot handlat om mat och vatten så finns det säkerligen folk som vill hjälpa dig men ingen vill betala för din lyx.

Att du är pank har inget med saken att göra. Då får du ut och klippa gräs hos någon bekant, höra av dig till arbetsförmedlingen eller enheten för finansiellt stöd hos socialtjänsten. hursom så kommer ingen vilja betala ditt beroende detsamma gäller för mig då ingen vill betala mitt tobaksberoende!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Fan va folk har käkat taggtråd i dag då..Killen frågade om nån vänlig själ hade ett gamecard liggandes som han kunde få som gåva..Vad är det för fel med det..

Hade jag haft ett och som jag inte tänkte använda hade han fått det direkt..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Fan va folk har käkat taggtråd i dag då..Killen frågade om nån vänlig själ hade ett gamecard liggandes som han kunde få som gåva..Vad är det för fel med det..

förstår folk som inte vill betala hans spelande, TS skriver ju att han är pank, alltså måste TS jobba eller sluta spela, och det verkar som ett beroende för att han måste fråga folk om gamecard för att kunna spela, är ju sommar, finns massor av att göra ute

Permalänk
Medlem

Inget fel att fråga om en gåva. Men eftersom nästan alla är lite egoistiska så är det lika bra att börja jobba för lite extra cash om det är så viktigt för dig att spela WoW just nu

Permalänk
Medlem

Jag är pank just nu, jag är 13 år och får inte socialbidrag Jag råkar ha saker för 200k i min mailbox som förstörs om 3 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammark9:

Jag är pank just nu, jag är 13 år och får inte socialbidrag Jag råkar ha saker för 200k i min mailbox som förstörs om 3 dagar.

Skaffa dig ett sommarjobb istället för att oroa dig om spelpengar.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fermia:

Det är måndag förmiddag, vad kan man vänta sig

TS: Jag har tyvärr inget gamercard men du kanske skulle ha tänkt på det i förväg och fixat din mailbox innan tiden gick ut

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hammark9:

haha 13 år o mailsaker för 200k.. hoppas du menar 200kr

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

Tror dock han menar in-game.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan inte göra lite jobb åt föräldrarna så dem kan sponsra ditt missbruk?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Hedersmedlem

Vad kostar ett gamecard?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Vad kostar ett gamecard?

Runt 200:- för 60dagar va vad jag såg på prisjakt

Visa signatur

PC: Den funkar

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Vad kostar ett gamecard?

180kr för två månader

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Skaffa dig ett sommarjobb istället för att oroa dig om spelpengar.

Seriöst? Grabben är 13 år, inte fan ska han behöva oroa sig om inkomst IRL vid sin ålder. Föddes du medelålders, eller vad är grejen?

Nu får ni väl ändå ta och ge er! Har ni inget att ge honom, ge fan i det då. Men ni får väl tänka lite innan ni ger er till och kommenterar (ni sågar en 13-åring, vad är det för fel på er?)! Personligen ser jag inget fel i det han gör. Att ge bort saker man inte har nytta av är inget konstigt. Man kan inte säga att han tigger - det hade varit om han bett någon köpa ett gamecard, eller få pengar till att göra det själv. Men att fråga efter ett oanvänt som ändå inte gör någon gladare är en helt annan sak.

Gå och såga alla annonser och trådar där folk efterfrågar datordelar, som är värda långt mer än en gamecard, till sina skolprojekt och annat istället!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Seriöst? Grabben är 13 år, inte fan ska han behöva oroa sig om inkomst IRL vid sin ålder. Föddes du medelålders, eller vad är grejen?

Nu får ni väl ändå ta och ge er! Har ni inget att ge honom, ge fan i det då. Men ni får väl tänka lite innan ni ger er till och kommenterar (ni sågar en 13-åring, vad är det för fel på er?)! Personligen ser jag inget fel i det han gör. Att ge bort saker man inte har nytta av är inget konstigt. Man kan inte säga att han tigger - det hade varit om han bett någon köpa ett gamecard, eller få pengar till att göra det själv. Men att fråga efter ett oanvänt som ändå inte gör någon gladare är en helt annan sak.

Öh jag snackar sommarjobb. De flesta sommarjobbar väl i den åldern?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Det tror jag nog inte att de gör vid den åldern, nej (inte "de flesta" iaf). Dessutom är det nog lite sent att börja tänka på sommarjobb?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Frågan är vem fan som ger bort 180kr för skojs skull? och göra någon random glad? lol.
Om det vore till en IRL polare så hade jag förstått det, men gl hf.

Klipp gräsmattan åt några så har du pengarna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jilted82:

"De flesta" är nog att ta i, själv sommarjobbade jag inte i den åldern. Sommarjobb är inte alltid det lättaste att få tag i heller, speciellt för personer under 16 då t.ex. kommuner o. dyl. inte anställer folk födda senare än 1996, och skulle han börja söka nu så är det på tok för sent.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jilted82:

Njae.. vid 15års ålder så börjar skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det tror jag nog inte att de gör vid den åldern, nej (inte "de flesta" iaf). Dessutom är det nog lite sent att börja tänka på sommarjobb?

Yupp...perioden för att söka sommarjobb var runt mars/april så de försent,

Men Ts, angående dina in-game saker som är värda 200k guld...Om de försvinner inom 3 dar, varför har du inte plockat mailet innan speltiden tog slut?
Om de är 3 dagar kvar, så borde du iallafall fått grejerna för 27 dar sen, alltså hade du tid o ta ut dem, om ditt acc frös för 27 dara sen är en helt annan sak, men om grejerna försvinner i mailet ingame, så kan du alltid kontakta GM för att få tillbaka allt

Permalänk
Skrivet av joejjeman:

HAHA

Permalänk
Medlem

Föräldrarna kanske kan hjälpa till?

Men komma o tigga på ett forum är fan lågt!

Annars är sommarjobb the way to go! självklart inte heltid, men i din ålder hjälpte jag grannarna/föräldrar/släktingar med o måla, stapla ved, klippa gräs etc. bara ut o sätta upp lappar med vad du kan erbjuda!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Onödigt hård attityd? Det är ju inte som att TS ställer några krav?

Vet inte om jag håller med att min attityd är speciellt hård, jag skrev helt enkelt va jag kände efter ha läst TS första post och att TS inte ställer några krav... mja... eftersom han inte säger att han självklart betalar för sig, vilket jag tycker är lite oförskämt, för en vara som kostat pengar så är ju kravet att det ska vara gratis. Så jag tycker inte att jag är hård, jag tycker jag skrev precis ett svar den frågan borde få. Sedan kan man formulera det jag skrev på olika sätt, men det osvenska sättet jag valde att formulera mig på tycker jag passar inte perfekt.

Skrivet av Phukkitt:

Tycker du är lite väl mycket asshole här. TS kanske kan låna pengar av en vän, men eftersom det kanske finns folk ute i stugorna som kanske inte orkar bemöda sig att sälja något så billigt, utan hellre ger bort koden på sitt överblivna gamecard över PM som en god gärning till någon behövande så kanske han tänkte att han lika gärna kan fråga här först, innan han börjar låna pengar?

Håller inte med alls om att jag är lite väl mycket asshole. TS skrev inte att han kan låna pengar av en vän, ge något i genjäld (stava) eller inte ens betala senare (inte ens det). Jag tycker inte man ska tigga om lyxsaker, som speltid till sitt WoW-account, det är ohyffsat och man gör inte det. Man säger i alla fall att man kan betala för sig, kan man inte det då får man spara ihop pengar själv och köpa sen när man ekonomiskt sett förtjänar det. Man ska inte få uppfattningen att man kan fråga om saker som wow-tid när man är (som någon i tråden påstod) 13 år gammal, då ska man lära sig värdet av pengar och sedan prioritera. Uppenbarligen gick hans prioriteringar till något annat och då får han ta konsekvenserna av det. "Om han inte tjänar något alls då?", ja då får han väll komma överens med sina föräldrar om något i stil med "om jag plockar ur diskmaskinen och dammsuger 2ggr i veckan, betalar ni min wow-tid då?", funkar inte det, ja då får man hitta ett annat sätt att tjäna pengar.

Och säg inte att jag är bitter, jag har bara blivit träffad av verkligheten.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻