Apple vill stoppa åtta av Samsungs mobiltelefoner i USA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrooz:

this is madness

This is usas rättssystem...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av esafesa:

Vissa likheter finns

Ja, vilka kan de ha baserat denna designen på ?

http://www.reddit.com/tb/kr14a?utm_source=dlvr.it&utm_medium=...

Detta är bara sjukt.... när samsung släppte färgglada vikbara fodral till deras plattor

http://www.todaysiphone.com/2011/07/samsung-copies-apple-agai...

De kopierar ju hej vilt, man ska heller inte glömma att Samsung hade inblick i varje kommande modell av Apples lurar hur de skulle komma att se ut innan en domstol satte stopp för det när stämningarna om att de kopierade dem började komma in, efter det så blev Samsung att se annorlunda ut, för då hade de ju inte längre en mall att titta på

Permalänk
Skrivet av AcolYte:

Apple uppfinner inget eller designar inget, dem tar idén från någon annan och patenterar den. Dra åt helvete Apple, jag hoppas ert företag konkursar.

Det lär nog tyvär aldrig hända, men hoppas kan man ju alltid göra..

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk

Hur fan ska dom kunna göra en mobil som ser normal ut, och inte är lik Iphon?

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Skrivet av Brexour:

Apple verkar inte ha så mycket annat att komma med än att klaga på andra?

Om man ser bakåt på iPad 2 och Samsung Galaxy S2 så kunde inte Apple kontra dessa produkter. Idag vet jag inte hur väl iPhone 5 kommer att bemöta Samsung Galaxy S3 men jag gissar på att Samsung vinner den fighten som tidigare. Det larvigaste Apple då gör är att anmäla för patentbrott..

Tyvärr är det sånt som går till i den stora stygga världen. Råkar nu vara så att man är i valet och kvalet mellan att köpa en ultrabook eller en Macbook Air. Jag kommer vara nöjd med en ultrabook men skulle va kul att prova på något nytt (MBA). Däremot känner jag mig inte så taggad att köpa en MBA om nu Apple håller på som dom gör, jag vill inte sponsra en djävul som strävar efter ett globalt monopol.

Apples agerande på marknaden tycker jag liknar mycket vid USAs agerande som wannabee världspolis. Fan vad jag hatar USA egentligen. "Det fria landet" my ass som skall lägga sig i allting som sker och uttala sig om allt. "Den som handlar olja från Iran kommer att bli svartlistad av alla amerikanska banker" Kina handlar fortfarande olja och de amerikanska bankerna kan ju svartlista dom så gott dom vill, då dödar ju dom totalt sin egen import.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Adammcintosh:

Hur fan ska dom kunna göra en mobil som ser normal ut, och inte är lik Iphon?

De har de ju redan gjort, SGS3 (även om den ser för jävlig ut) är inte lik den och Nokia har ju lyckats likaså HTC, varför skulle inte Samsung lyckas med det vidare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karlzooon:

Om man ser bakåt på iPad 2 och Samsung Galaxy S2 så kunde inte Apple kontra dessa produkter. Idag vet jag inte hur väl iPhone 5 kommer att bemöta Samsung Galaxy S3 men jag gissar på att Samsung vinner den fighten som tidigare. Det larvigaste Apple då gör är att anmäla för patentbrott..

Tyvärr är det sånt som går till i den stora stygga världen.

Hur har Samsung varit bättre mer än på papper med höga siffror? På papper vinner man inget, SGS2 vann tillfälligt över iPhone 3GS, men då kom den nästan ett år efter, de förlorade igen 2 månader senare när iPhone 4 kom och så kommer det se ut alltid då de kommer om vartannat, Apple satsar inte på onödigt snabba CPU'er för de behöver inte det, de satsar på att de ska flyta bättre och grafiken, på den grafiska sidan har Samsung fått pisk hela tiden, iPhone är även utnämnd till den bästa portabla spelplattformen

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Hur har Samsung varit bättre mer än på papper med höga siffror? På papper vinner man inget, SGS2 vann tillfälligt över iPhone 3GS, men då kom den nästan ett år efter, de förlorade igen 2 månader senare när iPhone 4 kom och så kommer det se ut alltid då de kommer om vartannat, Apple satsar inte på onödigt snabba CPU'er för de behöver inte det, de satsar på att de ska flyta bättre och grafiken, på den grafiska sidan har Samsung fått pisk hela tiden, iPhone är även utnämnd till den bästa portabla spelplattformen

Men trollochlolpappa pådig.

Innan SGS2 släpptes så hade iPhone 4 funnits på marknaden ett tag, inte 3gs, nu blandar du ihop iPhones. Hårdvarumässigt knäckte SGS2 iPhone 4 hur mycket som helst och SGS2 blev utsedd till årets mobil. Apples åtgärder var "för lik en iPhone detta är patentbrott" istället för att producera en ny telefon som var mycket bättre.

Att saker flyter på bättre i Apple beror just på deras operativsystem, det blir inte segt. Det grafiska kan jag inte uttala mig om. Men nu måste jag dra, vi får ta den här fighten senare. tjohej

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Apple uppfinner inget eller designar inget, dem tar idén från någon annan och patenterar den. Dra åt helvete Apple, jag hoppas ert företag konkursar.

Kommer aldrig hända. Apple har redan tagit över världen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Intressant att en del tar upp Samsungs ändring i designspråk efter att iPhone lanserades. I vilken bransch som helst annars skulle detta ses som helt normalt. Pioneer var ett av de första företag som släppte en plasma-tv. Men inte stämde de alla andra när de också började med platta tv-apparater. Mercedes-Benz började för några år sedan en trend med fyrdörrars coupéer och direkt följde Volkswagen efter och erbjöd en billigare produkt som var lite plastigare men ändå samma grunddesign. Och inte stämde Mercedes-Benz Volkswagen för detta.

I bilbranschen köper man dessutom in andra tillverkares bilar för att se hur de har löst vissa problem man själv har. När man sedan presenterar en liknande lösning är det ingen som gnäller eftersom att den inte är 100 % likadan.

Intressant också att vissa försöker rättfärdiga Apple med att de minsann köpt Apple-produkter och de älskar dem. So what, miljoner människor som enbart låter yta styra vid val av produkter har gjort exakt samma sak. Och sluta kalla iPhone för smartphone, det är ingen smartphone. Det är en dumbphone med pekskärm.

Apple är pinsamma, man har inte kommit med en revolutionerande produkt sedan iPod och börjar bli desperata.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3 Titanium|MSI P67A-GD65|Intel i7 2600K|Corsair 8Gb 1600 MHz|Gigabyte GTX 570 SOC|Corsair SSD Force 60 Gb|WD Caviar Black 1TB|Samsung BX2231]
[Xperia S|Vaio S|Bravia KDL-32EX-500|Playstation 3 Slim|PSP]
[iPhone 3GS 16 Gb|iPod Nano 1G,4G,6G|Creative Zen Micro]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karlzooon:

Innan SGS2 släpptes så hade iPhone 4 funnits på marknaden ett tag, inte 3gs, nu blandar du ihop iPhones. Hårdvarumässigt knäckte SGS2 iPhone 4 hur mycket som helst och SGS2 blev utsedd till årets mobil. Apples åtgärder var "för lik en iPhone detta är patentbrott" istället för att producera en ny telefon som var mycket bättre.

Att saker flyter på bättre i Apple beror just på deras operativsystem, det blir inte segt. Det grafiska kan jag inte uttala mig om. Men nu måste jag dra, vi får ta den här fighten senare. tjohej

Sorry, blandade ihop Galaxy S med S2 nu, men faktum kvarstår, 8 månader senare kom 4S och bräckte den, i september kommer den nya att bräcka SGS3 (som iofs inte är allt för svårt, HTC gör det ju redan med One X)

Permalänk
Medlem

Just nu känns det som att Apple är det sämsta som kunde hända oss slutanvändare i långa loppet.

C

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoChi:

Man måste bara möjliggöra installation från andra platser än Market i inställningar. Inget problem sen!

Skönt att höra.
Bra för dom som programmerar egna appar också- lättare att pröva dom.

Hade småplaner på att köpa en Samsung SIII, eller rentav en Phone 8 om den blir bra. Men nu vet man inte om dom snart är förbjudna.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crilloan:

Just nu känns det som att Apple är det sämsta som kunde hända oss slutanvändare i långa loppet.

C

Just nu känns det mer som att alla haters som inte tänker på helheterna, utan låst fast sig vid saker i designen (som för övrigt är fel saker de pekar på ocå för den delen) är det sämsta som kunde hända

Permalänk
Medlem
Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

När apple sen släpper sin teve börjar de väll stamma alla andra tv tillverkare för att deras tv minsan har en platt skärm och visar en bild! oj oj oj så får det ju bara inte gå till ! hejjja apple!

De kommer inte släppa ngn tv. Finns inga pengar att hämta där.

Permalänk
Medlem

Bra. Samsung får ändra sina produkter så de inte inkräktar på Apples patent helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Stämmer. Seg javakod blir aldrig ngnsin lika snabb som kod i C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Samsung drog in 21 miljarder förra året. Varav apples delar stod för 1,5%. Tror inte de kunde bry sig mindre. Kan leta upp källa om du vill.

Nej, Samsung hade en total vinst på 12 miljarder dollar förra året. Så att få få en miljard dollar i böter slår jävligt hårt då det står för cirka 8 procent av hela deras årliga vinst.

http://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Electronics
http://money.cnn.com/magazines/fortune/global500/2012/snapsho...

Vilken är din källa?

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av frozrr:

Skulle nog vilja säga "Gud, den här tråden går för långt."

Jag älskar verkligen iOS vs Android och kriget emellan - det ska det vara! Man har rätten att tycka lite som man vill och det ger innovation! Och att Samsung har kopierat iPhone tycker jag stämmer. Men räcker det inte med att de har fått det bevisat? Nu räcker det.

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Och att Samsung har kopierat iPhone tycker jag stämmer.

Att Apple i sin tur har plagierat idéer från andra, som de sedan införskaffat patent på och använder för att stämma andra för plagiat, är förstås helt irrelevant?

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Aekkel:

Att Apple i sin tur har plagierat idéer från andra, som de sedan införskaffat patent på och använder för att stämma andra för plagiat, är förstås helt irrelevant?

Jag tycker att den första iPhone som kom var otrolig - det vet alla och håller de flesta med om. Sen att Samsung hoppade på och gjorde en egen samartphone var ju otroligt bra och strategiskt konkurrenskraftigt val. Men de liknande tame fasiken iPhone någon otroligt i mitt tycke, För det tycker jag absolut att man kan stämma om man har konkreta bevis i form av just patent osv.

Apple är inget hårdvaru"uppfinnings"företag. De tar ingredienser från andra företag och bakar ihop en otroligt god kaka som alla gillar. Det gör alla andra telefontillverkare också, saken är bara den att de gör samma tårta t.ex en chokladtårta som vi säger att Apple gör, kunde dem inte hittat på någon annan typ av kaka? marängtårta kanske? Båda är en tårta men olika ingredienser?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

2006

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5700X3D, LPX 64GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag älskar verkligen iOS vs Android och kriget emellan - det ska det vara! Man har rätten att tycka lite som man vill och det ger innovation! Och att Samsung har kopierat iPhone tycker jag stämmer. Men räcker det inte med att de har fått det bevisat? Nu räcker det.

Oh nej, det är nu det börjar.
En av de inblandade vädrar blod, den andra är i underläge.
Snart ser vi de rätta skepnaderna och avsikterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Apple står för 8,8% av Samsungs totala omsättning som deras största enskilda kund, så de bryr sig, det är antal miljader de tjänar från Apple/år, de har även sagt efter det att dommen föll att de vill inte att deras affärsrelation tar skada av detta, så visst är Samsung rädda att tappa Apple som kund

Nej det är inte 8.8% finns varierande siffror men de diffar mellan 1-3 %

Skrivet av stn1337:

Nej, Samsung hade en total vinst på 12 miljarder dollar förra året. Så att få få en miljard dollar i böter slår jävligt hårt då det står för cirka 8 procent av hela deras årliga vinst.

http://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Electronics
http://money.cnn.com/magazines/fortune/global500/2012/snapsho...

Vilken är din källa?

Läste fel, de hade 21 miljarder på banken och april till juni drog de in 4,5 miljarder. My bad.

http://www.bild.de/geld/wirtschaft/apple/patent-streit-mit-ap...

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoChi:

Vet inte riktigt vad du citerade mig för...

Visst bör Android ta över. Frågan är mest när. Själv står jag inte ut med iOS och Apple, men än mindre med Samsung-fanboys som hävdar att Samsung gör något originellt. Samsung gör i mitt tycke generiska, prisvärda produkter utan någon som helst karaktär.

Hmm...Antar att jag va ganska trött...

Personligen har jag haft svårt att välja Samsung, tycker dem är lite väl plastiga Sen är väl inte min HOX bättre, då det är batteritiden som tynger ner den...

Något jag själv inte sett innan. Dem amerikanska versionerna av flera poppis telefoner här i Sverige...visst är det likt, men som så många andra sagt, man ska inte kunna ta patent på tjocka svarta linjer längsmed ramen och rektangulära ikoner i ett 4x4 fält.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Samsung apade efter Apple lite väl mycket, hade de bara valt att "kopierat" en av de detaljerna som de hade blivit dömda för så hade de nog aldrig ens blivit stämda. Utan det var nog helheten med att kopiera så mycket som avgjorde det hela, där de i patentsystemet pekar på detaljerna då de inte direkt kan döma efter helheten.

Annars är jag fundersam på hur Apple och Samsungbråket påverkar folks vilja att köpa deras produkter, själv så har de båda märkena sjunkit i värde för mig. Men hur är det egentligen med folk i allmänhet och då tänker jag framför allt på de som är Apples största målgrupp. Jag är inte så säker på att denna patentstrid har påverkat förtroende hos dem så mycket och jag skulle kunna satsa en slant på att nästa Iphone 5 kommer att slå nytt försäljningsrekord den första veckan.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av ThomasLidstrom:

Oh nej, det är nu det börjar.
En av de inblandade vädrar blod, den andra är i underläge.
Snart ser vi de rätta skepnaderna och avsikterna

Haha! Jag började faktiskt le

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Apple är inget hårdvaru"uppfinnings"företag. De tar ingredienser från andra företag och bakar ihop en otroligt god kaka som alla gillar. Det gör alla andra telefontillverkare också, saken är bara den att de gör samma tårta t.ex en chokladtårta som vi säger att Apple gör, kunde dem inte hittat på någon annan typ av kaka? marängtårta kanske? Båda är en tårta men olika ingredienser?

Saken du säger där är bara...perfekt.

Du säger alltså öppet att Apple helt klart snor av andra, för att göra sina egna telefoner. Och att andra tillverkare snor tillbaka, visst sålänge håller jag med.

Men det du måste tänka på är, vad som händer när Samsung vill låna Apple's recept för att göra något ännu bättre.
Då blir dem stämda på 1 miljard, pga en partisk domare (snälla, inget snack om saken...) och lite svarta kanter. Saker som Apple tog från tillverkare såsom samsung redan från början
Samsung har kört med samma design sedan tidigt 2006 på deras MP4-spelare. Ska se om jag kan hitta bild senare...

Att jag säger att domaren var partisk kan självklart inte bevisas, men de baseras på detta:

1. Ekonomin i USA är skit. Lite extra klirr i kassan i form av världens störta företag är knappast fel.
2. Rättssystemet i USA är skit. att ge x-antal 100k $ för en domare är definitivt lättare och billigare än att ge skadestånd till Samsung.

Jag vet att det är lite fel att säga det ovanstående påståendet, men det är så jag känner. Ta det absolut inte som fakta, men tänk efter lite...

Edit*
Bilden:

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av bud_bundy:

Samsung apade efter Apple lite väl mycket, hade de bara valt att "kopierat" en av de detaljerna som de hade blivit dömda för så hade de nog aldrig ens blivit stämda. Utan det var nog helheten med att kopiera så mycket som avgjorde det hela, där de i patentsystemet pekar på detaljer.

Annars är jag fundersam på hur Apple och Samsungbråket påverkar folks vilja att köpa deras produkter, själv så har de båda märkena sjunkit i värde för mig. Men hur är det egentligen med folk i allmänhet och då tänker jag framför allt på de som är Apples största målgrupp. Jag är inte så säker på att denna patentstrid har påverkat förtroende hos dem så mycket och jag skulle kunna satsa en slant på att nästa Iphone 5 kommer att slå nytt försäljningsrekord den första veckan.

De som alltid köpt Apple ser dem som det ultimata + har man en iPhone 4 och sett hur mycket snabbare vännens iPhone 4S är så är blir folket sugna på att förlägna sitt abonnemang och när man redan är fast i iOS träsket med vissa investerat i uppemot 1000:- i appar har man inget val.

Sen tror jag ingen förutom oss technördar bryr sig så starkt om hur företaget/en beter sig. Sure, någon ynka procentsatts men that's it.

Visa signatur