Gaminglaptop(Asus G55 och liknande)

Permalänk
Medlem

Gaminglaptop(Asus G55 och liknande)

Tjenare, är inne på att införskaffa mig en gaminglaptop som klarar det mesta och skulle uppskatta er åsikt om några olika datorer. Dels har jag kollat på Asus G55 men hittade även en väldigt intressant lenovo dator med SLI för 10 000(9000 med rabatt) på webhallen.
Gällande skärm är det 15 eller 17, spelar egentligen inte så stor roll. Priset är max runt 11500(kan självklart lägga ut mer men beror på vilka fördelar man får).
Här är dem jag kollat på hittils.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163363-asus_g55vw-s11...
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164691-lenovo_y500-co...
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/159596-medion_x7817-i...
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/157406-asus_g75vw-t13...
Dvd brännare och ssd är inget krav.
Tack i förhand// Osbo22

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/159596-medion_x7817-i...

Är mer privärd än dem andra alternativen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Lenovon verkar ju riktigt grym med 2st 650m och kollar man 560m SLI som är föregångaren så verkar det riktigt grymt.

Sen har den ju en i7 3630qm medans andra gamers laptop bara har i7 3610 som standard.

Så med 650 SLI och i7 3630qm så verkar Lenovon grymt prisvärt för 9k.

Nån som sett tester med 650m SLI ? vet att det sämre 560m presterar riktigt bra i SLI. http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Jo har kollat på den men det som jag är negativt är märket och kvaliten på den.

Skrivet av cokeman 1337:

Lenovon verkar ju riktigt grym med 2st 650m och kollar man 560m SLI som är föregångaren så verkar det riktigt grymt.

Sen har den ju en i7 3630qm medans andra gamers laptop bara har i7 3610 som standard.

Så med 650 SLI och i7 3630qm så verkar Lenovon grymt prisvärt för 9k.

Nån som sett tester med 650m SLI ? vet att det sämre 560m presterar riktigt bra i SLI. http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Aa tycker också den verkar prisvärd men vill nog se en review på den innan jag köper nått.

Permalänk

Jag tycker också Lenovon verkar intressant, iom att ett 650M ligger i klass med 560M så borde 650M SLI ligga just under 675MX (och därmed betydligt bättre än ett 670M tex som kostar som billigast 11 500kr). Sen lär det inte bli sämre med Nvidias nya betadrivers som är på G att bli stabila.

"Föregångaren" Y580 fick ett bra betyg bortsett från "Glossy-screen" samt att "connectivity" drar ner betyget:
http://www.notebookcheck.net/Lenovo-IdeaPad-Y580-20994BU-Lapt...

Nackdelen är "Nästa leverans beräknas till 2012-12-04."

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Nu ska man ju inte vara märkesrasist men vad fan är Medion? Ioförsig har den Intel och Nvidia i sig som allt annat men vad vet man om garantier etc? Den kanske är jättebra också, jag blir bara misstänksam när ett random-märke kan sälja billigare än stora etablerade företag...

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av candycarter:

Jag tycker också Lenovon verkar intressant, iom att ett 650M ligger i klass med 560M så borde 650M SLI ligga just under 675MX (och därmed betydligt bättre än ett 670M tex som kostar som billigast 11 500kr). Sen lär det inte bli sämre med Nvidias nya betadrivers som är på G att bli stabila.

"Föregångaren" Y580 fick ett bra betyg bortsett från "Glossy-screen" samt att "connectivity" drar ner betyget:
http://www.notebookcheck.net/Lenovo-IdeaPad-Y580-20994BU-Lapt...

Nackdelen är "Nästa leverans beräknas till 2012-12-04."

Jepp har märkt det...
Inget jättestort problem för mig då jag får mina pengar ungefär när den kommer in i lager.
Har redan förbokat en

Permalänk
Skrivet av osbo22:

Jepp har märkt det...
Inget jättestort problem för mig då jag får mina pengar ungefär när den kommer in i lager.
Har redan förbokat en

Man blev ju själv sugen på en sån för det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Man blev ju själv sugen på en sån för det priset.

Ja men det låter som den är nice, det enda negativa är väll att fläkten är på högra och vänstra sidan på datorn. Men men den verkar ha grym prestanda.

Permalänk
Medlem

Damn! Lenovon ser helt klart intressant ut, men frågan är om den har microstuttering ;/

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Skrivet av Neroscar:

Damn! Lenovon ser helt klart intressant ut, men frågan är om den har microstuttering ;/

Kepler-serien ska väl överlag inte ha några övergripande MS-problem. Vet att 200-serien led av det allra värst på den gröna sidan. På låga FPS på ca 20-30 skulle det kunna vara märkbart, men å andra sidan är det få spel ett 650M SLI presterar så dåligt samt att Nvidia införde funktionen "adaptive v-sync" i Kepler-serien för att ordna upp det problemet som vissa rapporterade. Ett förstorat problemet helt enkelt även om tex Notebookcheck noterar på respektive SLI-sida att kortet kan lida av micro-stuttering (SLI i 4/5-Serien).

Permalänk
Medlem
Skrivet av candycarter:

Kepler-serien ska väl överlag inte ha några övergripande MS-problem. Vet att 200-serien led av det allra värst på den gröna sidan. På låga FPS på ca 20-30 skulle det kunna vara märkbart, men å andra sidan är det få spel ett 650M SLI presterar så dåligt samt att Nvidia införde funktionen "adaptive v-sync" i Kepler-serien för att ordna upp det problemet som vissa rapporterade. Ett förstorat problemet helt enkelt även om tex Notebookcheck noterar på respektive SLI-sida att kortet kan lida av micro-stuttering (SLI i 4/5-Serien).

Ahå men vad tror ni om värmeutvecklingen? bör den inte låta ganska högt också? Verkar nästan lite för bra för att vara sant imo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Skrivet av Neroscar:

Ahå men vad tror ni om värmeutvecklingen? bör den inte låta ganska högt också? Verkar nästan lite för bra för att vara sant imo

Laptop med 680M SLI håller sig väldigt sval, visserligen inte samma chassi förstås men att det skulle vara omöjligt att hålla värmen nere när det kommer till SLI i laptops är inget faktum: http://www.notebookcheck.net/Review-Clevo-P370EM-Barebones-No...

Om den inte har stora problem så kommer det nog bli en stor hit bland gamers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av candycarter:

Laptop med 680M SLI håller sig väldigt sval, visserligen inte samma chassi förstås men att det skulle vara omöjligt att hålla värmen nere när det kommer till SLI i laptops är inget faktum: http://www.notebookcheck.net/Review-Clevo-P370EM-Barebones-No...

Om den inte har stora problem så kommer det nog bli en stor hit bland gamers!

Får hoppas den ger bra ifrån sig på tester , reserverade en i butik på webhallen nyss

Permalänk
Medlem

När kan man vänta sig se reviews/benchmarks tro?

Visa signatur

Stationär

Permalänk
Avstängd

personligen hade jag tagit Lenovon alla dar i veckan...

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Jag använder mig utav en ASUS G74-SX och kan bara tala för mig själv när jag säger att jag är helnöjd.
Tråkiga pengar att lägga ut på en laptop då du kan få en monsterdator för 13-14k. Men vafan, kör bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroscar:

När kan man vänta sig se reviews/benchmarks tro?

Vet faktiskt inte, undrar också det.

Skrivet av Spetch:

Jag använder mig utav en ASUS G74-SX och kan bara tala för mig själv när jag säger att jag är helnöjd.
Tråkiga pengar att lägga ut på en laptop då du kan få en monsterdator för 13-14k. Men vafan, kör bara!

Har redan en stationär

Permalänk
Medlem
Skrivet av osbo22:

Vet faktiskt inte, undrar också det.

Har redan en stationär

Jo, men nu pratade vi Laptop. Jag nämnde helt enkelt bara att prislappen var stor för en G74-SX. Dock värt det, i min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Jo, men nu pratade vi Laptop. Jag nämnde helt enkelt bara att prislappen var stor för en G74-SX. Dock värt det, i min mening.

Jaha, jo vet har en polare som äger en asus dock en g75:a. Men har inte riktigt bestämt mig, lutar åt en lenovo eller en g55:a.

Permalänk
Medlem

Lenovon var helt klart intressant.

Sedan har du ju även möjligheten att beställa custombyggen från till exempel Deviltech i Tyskland, finns en hel del andra företag som sysslar med just customlaptops med. Just gällande Deviltech så har jag en vän som beställde ett litet monster därifrån, som springer cirklar runt min stationära.

Dem är stora, tunga, och har en nätdel på sladden som är större än en svensk standard-tegelsten dock. Men bra kylning på chassina som dem använder, och jag antar att hårdvaran behöver allt kraft den kan få från tegelstenen på sladden.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Väntar också spänt på att se reviews/benchmarks på lenovon.
Försökt kläcka ur asus när GTX***mx korten kommer, men inget nytt.

tanken är att inskaffa en lap innan året är slut iaf.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Väntar också spänt på att se reviews/benchmarks på lenovon.
Försökt kläcka ur asus när GTX***mx korten kommer, men inget nytt.

tanken är att inskaffa en lap innan året är slut iaf.

Ungefär samma läge här. Vore nice om dem kunde släppa nån med 675MX, skulle vart grym prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av osbo22:

Ungefär samma läge här. Vore nice om dem kunde släppa nån med 675MX, skulle vart grym prestanda

Har en en laptop med 7970m som e dubbelt så snabb som 675mx tror jag. Spelade bf3 på ultra med full antilazing igång, flöt som smör trodde fan inte d var möjligt

Visa signatur

Clevo p150em. 3610qm, 7970m, 8gb ram, intel 520 120gb ssd

Permalänk
Skrivet av osbo22:

Jo men jag tror nog Lenovon presterar likvärsdigt 675MX med sina 650m SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Jo men jag tror nog Lenovon presterar likvärsdigt 675MX med sina 650m SLI.

Fördel med asus är just deras kylning,som sägs vara rätt bra

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av osbo22:

Jaha, jo vet har en polare som äger en asus dock en g75:a. Men har inte riktigt bestämt mig, lutar åt en lenovo eller en g55:a.

Jaha, ok!

Permalänk
Medlem

Jepp som ni säger finns det fördelar med båda. Det är därför jag inte kan bestämma mig

Permalänk
Medlem

Jahaaa, Lenovon har ju grafikchippet istället för ODD:n ett ganska stort minus i min bok, frågan är om det är värt det nu ;/

Visa signatur

Stationär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroscar:

Jahaaa, Lenovon har ju grafikchippet istället för ODD:n ett ganska stort minus i min bok, frågan är om det är värt det nu ;/

Jo vet, känner dock inte att det är någon nackdel för mig. Använder nästan aldrig dvd-läsaren i nuläget.