Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Cool app från Nokia till WP8 Lumia: http://photobeamer.com/

Testade precis på min 920 och den funkade kanonbra. Står lite mer om den här : WPCentral

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustavN:

Hur är det nu, fungerar Spotifys gamla app till 7:an eller måste man helt enkelt ta och konvertera till någon annan streamingtjänst?

EDIT: Ja, om man lärde sig att googla innan så Synd, men brist på Spotify kommer inte att stoppa mig. Får väl börja använda Xbox Music eller något.

Du kan pröva Xbox music gratis i en månad, tills dess borde Spotify släppt WP8 appen, men tyckerannars Xbox music fungerar bra!

Permalänk
Medlem

Dags för lite intryck av Lumian

För mig har batteritiden varit mycket bra. Fick hem luren igår vid 18.00 och det var ca 30% i batteriet. Spenderade en hel del tid framför luren, gjorde massa config, tankade hem mjukvara etc etc. Nu är klockan 12.00 och jag har fortfarande inte laddat den, har 7% kvar. Jag kan helt enkelt inte klaga på batteriet. Värt att notera är att "Battery saver" är Off.

Kvalitén på luren är enorm, helt enorm. Senast jag fick denna oerhört härliga känsla av att hålla i en ny lur var vid iPhone 4 släppet. Skulle dessutom vara villigt att påstå att känslan jag fått av denna lur är bättre än känslan iPhone 4an gav mig. Vikten är något det pratats mycket om och för min del är det inga problem, jag kan dock förstå de som inte tycker om vikten. När jag jämförde min Galaxy Note och Lumian var det en relativt stor skillnad, trots att Noten är en större telefon. Kanske skall nämnas att Noten känns väldigt "nätt och plastig".

WP8 är ett helt underbart OS men har såklart sina negativa sidor. Vi alla vet om hur fruktansvärt bra flytet är i WP och varken iOS eller Android har en chans där. Jag tänker här ta upp några punkter jag stört mig på:

1. Går ej att sätta static IP, mask, gateway och DNS för ditt wifi-nät. För att få igång Lumian på mitt nät var jag tvungen att köra igång min DHCPserver vilket jag egentligen inte ville. Skall jag nu kunna använda mitt USA netflixkonto med Lumian via UnoTelly måste jag sätta deras DNSer på routern så alla maskiner i nätet påverkas vilket jag heller inte vill.

2. Ingen filebrowser

3. På Lumians default homescreen fanns det genvägar till tre olika "lenses" där de berättade om mjukvaran och en länk till storen. Det visar sig dock att dessa ej är tillgängliga för mig, för jag är svensk. Blir tvungen att ändra region till USA för att sedan kunna ladda ner de från marketplace. Frågan man som kund ställer sig, VARFÖR ÄR DET SÅHÄR? Fuck sake.

Detta är just nu det enda jag kan komma på jag stört mig på, är inte så farligt mycket vilket är skönt. Har nog inte varit såhär nöjd med en telefon på bra länge.

Over and out.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med den integrerade facebook-chatten..
Antingen står det att jag ska ändra min chattstatus och då fastnar den på "Ansluter" eller så står konfigurera ett microsoft-konto vilket resulterar i samma sak, att den fastnar på "Ansluter".

Men oj, annars flyter det på fint som f*n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Loggan skulle jag skita blankt i. Men frågan är om den har rätt frekvenser. Står det RM-821 eller RM-820 på lådan? Står det RM-821 så är det lugnt. Annars skulle jag definitivt reklamera eftersom den inte funkar i svenska 4G-nät.

Står FCC ID: PYARM - 821. Borde vara lugnt då?

Får fundera på om jag ska förlika mig med AT&T-loggan. Blir mest lite sne på att det kom som en överraskning att den skulle sitta där.

Permalänk
Medlem

Fick telefonen igår från Halebop. Stod på pappret att jag skulle få nytt sim inom 3 dagar, men om jag inte orkade vänta så kunde jag använda simkortet man fick med och aktivera på hemsidan. Är jag dum eller blind? Jag kan då inte hitta något simkort i lådan. Så tänkte jag tar simkortet från iphonen, vilket också är halebop med samma nummer, men det vägrar funka?

Permalänk

Varför kan jag inte ha en högre uppkoppling än 3G?? Går på inställningar och väljer mobila nätverk! Sedan vid fliken högsta uppkoppling så kan jag bara välja på 2G och 3G!!??

jag har ju ett 4G kort?? Vad är fel? Har tele2 och bor i gbg

Permalänk

Har Telenor SIM-kort stöder 4G?

Eller vad som är bäst Abonnemang affär för Lumia 920?

Permalänk
Medlem

Nu har jag i vart fall hållit en 920
Var inne på Tele 2 i Bålsta.
Det jag kom fram till var:
Fy fan vilken sexig telefon. Den de hade var svart vilket jag varit skeptisk till men nu ångrar jag nästan att jag beställt gul. Det var riktig kvalitetskänsla med den matta ytan. Lite kul dock att han hade den bakom disk eftersom den var för "hal" för deras hållare. Men jag kan lugna alla som är oroliga över att den beskrivs som hal. Du kommer inte tappa den av den anledningen, så jävla hal är den inte.

Den är inte tung. Jag har berett mig på att den ska vara tung, tjock och klumpig men det är den inte. Jag tyckte den var slim och smidig, absolut inte tjock. Så här i efterhand undrar jag varför jag tog alla rykten på allvar, ingen av de som sa något hade ju sett en live.

Skärmen var riktigt nice, snygga färger, världens flyt och ungefär där drog jag i handbromsen och gick innan suget att sno skiten tog över.

Jag gick o köpte Far Cry 3 istället som ska underhålla mig tills den kommer

Permalänk
Medlem

Så jädrans gött att plocka upp den ur fickan med handskar och bara köra...

Permalänk
Medlem

Hmm
Lite marknadsföring av iPhone 5 på halebop.se
Tänkte kika på vad man kan få för erbjudande på 920 med halebop (har de nu, rätt nöjd med abonemanget)
Då jag ska välja en nokia 920 så är det gul som default val. Jag vill ha en svart

Här har nog apple-fanboysen varit i farten, trycker man på svart färg (eller någon annan) hamnar man på iPhone 5. Kan ju vara jobbets uppkoppling och IE som strular.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har följt denna tråd från början, nu var man ju bara tvungen att regga sig
Jag har beställt en gul från Tre , förhoppningsvis så får jag den nästa vecka.
Jag kan inte komma på när jag hadde ett sånt sug efter en pryl som jag har nu, kollar denna tråd ettpar ggr i timmen.
Själv har jag inte ens varit inne i nån butik & kännt på nån 920, vågar hellt enkellt inte, för då lär väl habegäret bli för stort.
Helt otroligt att en produkt kan väcka en sån längtan som jag har nu.
// Peppestc

Permalänk
Medlem
Skrivet av peppestc:

Jag har följt denna tråd från början, nu var man ju bara tvungen att regga sig
Jag har beställt en gul från Tre , förhoppningsvis så får jag den nästa vecka.
Jag kan inte komma på när jag hadde ett sånt sug efter en pryl som jag har nu, kollar denna tråd ettpar ggr i timmen.
Själv har jag inte ens varit inne i nån butik & kännt på nån 920, vågar hellt enkellt inte, för då lär väl habegäret bli för stort.
Helt otroligt att en produkt kan väcka en sån längtan som jag har nu.
// Peppestc

Akta er för Halebop jag håller på att bli tokig på dem just nu. Jävla idioter.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Nr252012:

Står FCC ID: PYARM - 821. Borde vara lugnt då?

Får fundera på om jag ska förlika mig med AT&T-loggan. Blir mest lite sne på att det kom som en överraskning att den skulle sitta där.

Då är det lugnt. Du har den verison som ska säljas i Sverige. Antagligen har de satt på fel skärm på ditt exemplar bara. Jag hade tyckt det varit coolt, men du får säkert en ny om du ber om det.

Permalänk
Medlem

Hade precis en fin chatt med Halebop.

Chatt

Du 12:13
Hej! Jag fick min nya telefon igår, men abonnemanget verkar inte fungera.
Operatör, Halebop 12:49
Välkommen till livechatten!
Operatör, Halebop 12:50
Hej! Ett ögonblick så ska jag kolla upp ditt ärende.
Operatör, Halebop 12:53
Jag kan se att ditt nummer kommer att flyttas in till oss 2012-12-06, då kommer ditt abonnemang att aktiveras.

Du 12:54
Va? Det stod ju 29:E?
Operatör, Halebop 12:55
När jag kollar så kan jag se att ditt nummer aktiveras hos oss 2012-12-06, tills dess bör numret ligga kvar hos din tidigare operatör.

Du 12:55
Jag beställde ju för en månad sedan? Borde det inte vara fixat då?
Du 12:55
Så jag kan inte4 använda telefonen förs om en vecka?
Operatör, Halebop 12:56
Det stämmer, du kan inte använda abonnemanget hos oss fören ditt nummer har flyttats in till oss.
Vi vill aldrig flytta ett nummer för tidigt, därför kan det hända att numret flyttas ett par dagar senare än när du fått din beställning.

Du 12:57
Fick hem 2st brev att allt var fixat. Är det TRe's fel då?
Du 12:58
Det stod allt fungerar som det ska och numret ska flyttas 29:e. Är det TRE som inte har gjort allt rätt?
Operatör, Halebop 12:59
Nej, vi har flyttat på din nummerflytt för att ditt nummer inte skulle flyttas innan du hade fått din beställning, därför är din nummerflytt ändrad till 2012-12-06.

Du 13:01
Precis, den 29:e stod det jag fick min beställning den 29:e. Så det verkar ju inte vara några problem då. Varför flyttade ni den? Är ju ingen idé att förboka en sak om ni ändå ska flytta sakerna. Telefonen kom ju i tid.
Operatör, Halebop 13:04
Ja, men nummerflytten ändrades ifall att posten inte skulle leverera din beställning i tid, i så fall hade du stått utan nummer.

Du 13:07
Då kan ni ju inte skicka ut ett brev som säger ett datum? Ni kan ju inte ha något leverans datum alls då?
Operatör, Halebop 13:08
Det ska ha gått ut ett nytt brev till dig om att nummreflytten är ändrad.
Leveransdatumet gällde för telefonen och var helt korrekt.

Du 13:08
Posten var i tid. Och det är ni som inte levererar i tid. Nu står jag istället utan telefon 1 vecka istället.
Operatör, Halebop 13:09
Ditt nummer bör fortfarande ligga kvar hos din tidigare operatör, det är endast ditt abonnemang hos oss som inte startar fören 2012-12-06.

Du 13:11
Ni är operatören. Alla andra var i tid, Nokia och Posten var i tid. Så det är ni som är en vecka sena. Och jag får sitta med en telefon som knappt går att ringa ifrån (köpte en ny av en anledning). Kan ni inte aktivera er del nu på en gång?
Operatör, Halebop 13:12
Nej, vi kan tyvärr inte tidigarelägga nummerflytten, om jag hade kunnat göra det så hade jag givetvis gjort det.

Du 13:13
Och men varför kan du inte erlänna att det är ni som inte kan leverera en tjänst i tid. Och att det är ni som är sena?
Operatör, Halebop 13:14
Vi försöker alltid att få nummerflytten att passa så bra som möjligt i samband med leverans av telefon.
I detta fall så blev din nummerflytt ett par dagar senare än leveransen, det är ingenting som vi kan göra något åt tyvärr.
Som jag skrev så flyttar vi hellre numret ett par dagar senare än leverans istället för att det ska flyttas för tidigt så att du då hade fått stått utan ditt nummer.

Du 13:18
Och den passade perfekt. Till ni var sena med eran leverans. Och bestämde er för att andra erat datum utan anledning och ni kan inte erkänna detta. Och pga av detta börjar även inte avtalet om distanshandel gälla först 6:e i December.
Operatör, Halebop 13:20
Vi har inte varit sena med någon leverans.
Som jag har skrivit till dig flera gånger så valdes det att ditt nummer skulle flyttas in till oss 2012-12-06.
Du kan använda ditt nummer med den gamla operatören så länge, det ska inte vara några problem.
Ditt nummer bör liga kvar där tills det flyttas in hos oss, om du inte valt att avsluta det tidigare.

Operatör, Halebop 13:24
Din chatt kommer nu att stängas pga inaktivitet.
Du är välkommen att starta en ny chatt igen om du har fler frågor

Dold text

De kan inte leverera mitt nummer i tid så jag får vänta en vecka innan jag kan använda telefonen. De hade datum 29:e som nummerflytt fast helt plötsligt så flyttade de den till 6/12. Alla andra var i tid. Jag fick telefonen 29:e. Precis som jag skulle.

De värsta är att de inte vill erkänna att det är Halebop som är sena.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

För min egna del reagerar inte skärmen alltid så "känsligt", testat med vanliga tyghandskar utan respons, verkar tydligen reagera bättre med gummi/metaller, tex gaffel..
Något som också stör mig är att det tar "viss" tid innan den blir extra känsligt? har jag missat något? skall väll reagera så for man touchar på skärmen?

Edit: o batteritiden är inte alls bra, använt den väldigt lite och 36% kvar? påpekar också att allt är avstängt så som WIFI etc etc

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

För min egna del så reagerar skärmen inte alltid så "känsligt", testat med vanliga tyghandskar utan respons, verkar tydligen reagera bättre med gummi/metaller, tex gaffel..
Något som också stör mig är att det tar "viss" tid innan den blir extra känsligt? har jag missat något? skall väll reagera så for man touchar på skärmen?

Edit: o batteritiden är inte alls bra, använt den väldigt lite och 36% kvar? påpekar också att allt är avstängt så som WIFI etc etc

Har du laddat upp ooch ur batteriet ett par gånger? OS:et lär sig med tiden vilken spänning som motsvarar fullt och vilken som motsvarar tomt.

Permalänk

ähh, fel post..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

Äger du ens en Lumia? Jag ställer mig väldigt frågande till detta med tanke på föregående inlägg. Du har inte skrivit något positivt och helt plötsligt äger du en, och föga förvånande är den också helt kass.

Om du nu redan visste att den skulle vara så dålig varför åker du och köper en?

Vad spelar det för roll vad jag äger o inte äger jag kan väl skriva precis vad jag vill, det angår inte dig..
För att man undrar och skriver negativa saker innebär inte att den är helt kass, har inte heller påstått det...
Jag tycker fortfarande det jag tycker..

Bättre du svarar på mina frågor istället

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Vad spelar det för roll vad jag äger o inte äger jag kan väl skriva precis vad jag vill, det angår inte dig..
För att man undrar och skriver negativa saker innebär inte att den är helt kass, har inte heller påstått det...

Bättre du svarar på mina frågor istället

Jag ber om ursäkt, tog bort min post. Orkar inte gaffla, Jag har inget svar på varför din skärm funkar bättre med en gaffel och batteriet tar slut på några minuter även fast allt är avstängt, wifi etc.

Jag hade bytt ut min om jag hade haft liknande problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Har du laddat upp ooch ur batteriet ett par gånger? OS:et lär sig med tiden vilken spänning som motsvarar fullt och vilken som motsvarar tomt.

Första riktiga laddning var igår, körde slut på batteriet från fabrik, stod "hej då" sedan stoppade jag den på laddning och den startade upp, tog ack 3-4 h att ladda, och just nu idag , inte använt den alls mycket så är batteriet på 36% , vilket skämt .. :/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Första riktiga laddning var igår, körde slut på batteriet från fabrik, stod "hej då" sedan stoppade jag den på laddning och den startade upp, tog ack 3-4 h att ladda, och just nu idag , inte använt den alls mycket så är batteriet på 36% , vilket skämt .. :/

Helst ska du ladda ur batteriet helt, låta den ligga urladdad ett tag och sedan ladda det fullt över tex natten så telefonen ligger med laddaren i även efter fullladning. Då lär sig operativsystemet precis vilka gränser som gäller. Så gjorde jag med min iphone 4 och det fungerade bra!

Permalänk
Medlem

Så, nu var en vit inhandlad Mycket nöjd än så länge, förutom en sak som gjorde mig riktigt besviken. Dolby Headphones och equalizern fungerar enbart med en kabel i :S Så nu måste jag alltså välja mellan det och mina blueooth-lurar. Suck. Varför? Det är ju bara ljudbehandling, det borde kunna göras än vart ljudet skickas sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av empe3r:

Är det bara jag som har problem med den integrerade facebook-chatten..
Antingen står det att jag ska ändra min chattstatus och då fastnar den på "Ansluter" eller så står konfigurera ett microsoft-konto vilket resulterar i samma sak, att den fastnar på "Ansluter".

Men oj, annars flyter det på fint som f*n!

För mig funkar det prima att chatta med facebook via"meddelanden".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick telefonen igår från Halebop. Stod på pappret att jag skulle få nytt sim inom 3 dagar, men om jag inte orkade vänta så kunde jag använda simkortet man fick med och aktivera på hemsidan. Är jag dum eller blind? Jag kan då inte hitta något simkort i lådan. Så tänkte jag tar simkortet från iphonen, vilket också är halebop med samma nummer, men det vägrar funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Helst ska du ladda ur batteriet helt, låta den ligga urladdad ett tag och sedan ladda det fullt över tex natten så telefonen ligger med laddaren i även efter fullladning. Då lär sig operativsystemet precis vilka gränser som gäller. Så gjorde jag med min iphone 4 och det fungerade bra!

Innebär det inte att Lumian blev urladdad när det står "hej då" för att stänga av sig ? Däremot när jag så fort kopplade in laddning så vaknade den och gick in i windows, startskärmen, ska det vara så ? När laddningen var klar så lät jag den stå ytterligare 10 min innan jag började använda den? Menar batteriet kan väl inte gå sönder för att man inte är så petig som i din beskrivning ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Innebär det inte att Lumian blev urladdad när det står "hej då" för att stänga av sig ? Däremot när jag så fort kopplade in laddning så vaknade den och gick in i windows, startskärmen, ska det vara så ? När laddningen var klar så lät jag den stå ytterligare 10 min innan jag började använda den? Menar batteriet kan väl inte gå sönder för att man inte är så petig som i din beskrivning ?

Låter som ett måndagsex, lämna tillbaka den och få en ny helt enkelt, men som någon annan sa tidigare så låter det inte som att du någonsin velat ha en lumia

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk

Fick hem min vita Lumia 920 igår, helt underbar telefon!

Upptäckte dock ganska snabbt att Alla nokia exlusiva saker inte gick att uppdatera och det saknades nokia exlusiva appar i marketplace.

Efter ihärdigt googlande hittade jag det här

"The Nokia collection does not necessarily appears immediately in the Store, it can take up to 48 hours for it to sync and pushed through the Store server.
A faster way to sync up as acknowledged by Microsoft, is to visit the Games tile first, this will recognize the device right away.
To sync up, do the following:
On the Start screen, tap Games.
Swipe left to the Xbox menu (at this point you are prompted to sign in with a Microsoft Account, if you do not already have).
Once ready, the update status is shown at the top of the screen.
Tap the Back key once finished.
The Nokia Collection content in Windows Phone 8 is set according to Settings for Language + Country/Region. To see the content of Nokia Collection, the phone Language need to be the same than Country/Region. The fix is driven by Microsoft, and will come at end of November 2012."

Så om du är som jag och kör engelska så är det bara att antingen vänta eller byta språk tillfälligt för att installera appar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

batteritiden är inte alls bra

Läste på MNB att man kan få bättre batteritid om man stänger av nokia Drive som verkar ligga och synka.

""If you wish, you can prevent Drive from running in the background.by following these steps:
Open Settings and scroll sideways to Applications
Select Background tasks
Select Nokia Drive
Select Block"

Visa signatur

NO MAAM