Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

http://mobil.idg.se/2.1085/1.482797

För er som köpt på elgiganten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Har släppts en hel del uppdateringar idag. Pekfunktion, sms, åtkomstpunkt bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Har släppts en hel del uppdateringar idag. Pekfunktion, sms, åtkomstpunkt bland annat.

Jag fick dem igår. Tyckte att det var märkligt att ingen annan skrev om dem, så jag började misstänka att det var äldre uppdateringar som andra redan har fått. Min telefon är nämligen bara ett par dagar gammal.

Finns det någon info om vad uppdateringarna innebär i praktiken, vad är det som är förändrat?

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

http://mobil.idg.se/2.1085/1.482797

För er som köpt på elgiganten.

Jag har gjort så och det fungerar utmärkt. Dock måste man välja "4g only", sedan välja auto och därefter Toggle ENS. Då hamnar den i det riktiga autoläget d.v.s. 2G,3G och 4G.

Toogle ENS gör just att mobilen hoppar ned på 2G/3G så fort det ringer eller man ska ringa någon. Varför kan inte Nokia gå ut med detta istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Toogle ENS gör just att mobilen hoppar ned på 2G/3G så fort det ringer eller man ska ringa någon. Varför kan inte Nokia gå ut med detta istället?

Då 4G-nätet är ett rent datanät så går det inte att göra samtal via 4G, såvida du inte ringer någon med t.ex. Skype.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | i5 2500K @ 4,5Ghz | Noctua NH-D14 | MSI GeForce GTX 560 Ti | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | XFX XXX Edition 750W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Seriöst, vad fan händer. 3 tar bort mina inlägg när jag diskuterar med dem på facebooksidan?!?!

http://www.facebook.com/3Sverige/posts/10151333780796187

Som ni ser har kommentarerna hamnat helt i oordning, vart skall man vända sig med sådant här? Dem tog även bort mitt inlägg så det inte syns på deras wall, men nu har dem som sagt tagit bort mina kommentarer när jag diskuterar med "Johnny" som svarar för deras facebooksida.

Det blir fan bara värre och värre det här! Den som vet vart man vänder sig med detta för att få rättvisa, speak up!

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Kan inte bekräfta, men skulle bli väldigt förvånad om flash-stöd skulle komma. Adobe har ju t.o.m slutat stödja android med flash, så har svårt att se varför WP skulle få stöd för det

Stämmer bra jag snackade med Nokia ,det kommer ingen flash inte för andra mobiler heller. så dom sidorna som kräver flash kommer att blir tvungna att göra om sina sidor så att dom får stöd för mobiler.

Permalänk
Medlem

Beställde min från Halebop vid den 16/11. Fortfarande inte fått den satans telefonen..

Nummer 13 i kön och de vet inte när telefonerna kommer in

Permalänk
Medlem
Skrivet av termiten:

Beställde min från Halebop vid den 16/11. Fortfarande inte fått den satans telefonen..

Vilken färg?

Jag beställde i förrförra veckan och fick min i måndags. Svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av termiten:

Beställde 1/11 och har plats 4... Jo, man börjar tröttna... Hade hoppats få den innan jul men det tror jag inte på längre.

Permalänk
Medlem

har en Samsung Galaxy S3 idagsläget men har chansen att byta till en lumia 920.
Vad säger ni? Är det någon som gått från S3 till Lumia 920? Och vad tycker du i så fall

Permalänk
Skrivet av Selic:

Då 4G-nätet är ett rent datanät så går det inte att göra samtal via 4G, såvida du inte ringer någon med t.ex. Skype.

Nej precis. Men om man kör på det riktiga autoläget d.v.s. 2G/3G/4G och Toggle ENS så ligger den på 4G i första hand, men hoppar ned på 3G/2G vid behov(När någon ringer eller man ska ringa själv).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Vilken färg?

Jag beställde i förrförra veckan och fick min i måndags. Svart.

Beställde en vit... Borde ha tagit den svarta!

Permalänk
Medlem

Om det är till nån tröst för er halebopare så avbeställde jag ju min röda och köpte en på elgiganten ist. Hade köplats 4. Känns som att det är fler som avbeställt vid det här laget också. Frågan är bara när de får in nästa leverans.

Finns det nåt bra alternativ till bankdroid eller liknande som funkar med Swedbank? Saknar nog mest av allt att se kontosaldot i realtid. + Spotify såklart.

Annars är jag riktigt nöjd så här långt, telefonen känns riktigt solid om det inte vore för den hemska vibratorn. Tyngden är knappast ett problem, jag tycker den är rimlig i förhållande till storleken. Snarare storleken som kanske stör mig en aning. Inga värmeproblem, battertiden är väsentligt mycket bättre än på min gamla Xperia Arc så här långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbovin:

Om det är till nån tröst för er halebopare så avbeställde jag ju min röda och köpte en på elgiganten ist. Hade köplats 4. Känns som att det är fler som avbeställt vid det här laget också. Frågan är bara när de får in nästa leverans.

Finns det nåt bra alternativ till bankdroid eller liknande som funkar med Swedbank? Saknar nog mest av allt att se kontosaldot i realtid. + Spotify såklart.

Annars är jag riktigt nöjd så här långt, telefonen känns riktigt solid om det inte vore för den hemska vibratorn. Tyngden är knappast ett problem, jag tycker den är rimlig i förhållande till storleken. Snarare storleken som kanske stör mig en aning. Inga värmeproblem, battertiden är väsentligt mycket bättre än på min gamla Xperia Arc så här långt.

Skicka mail till swedbanken, det gjorde jag,om tillräcligt många gör det, så kanske dom får tummen ur det berömda hålet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbovin:

om du endast intresserad utav att se kontosaldot i realtid så ladda ned bankhubben, funkar riktigt bra å man kan dessutom ha flera konton inlagda samtidigt

Men det går inte göra mer än att kolla kontosaldo å senaste köpen tyvärr.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

om du endast intresserad utav att se kontosaldot i realtid så ladda ned bankhubben, funkar riktigt bra å man kan dessutom ha flera konton inlagda samtidigt

Men det går inte göra mer än att kolla kontosaldo å senaste köpen tyvärr.

Toppen, det duger bra för min del till en början. (Funkade fint, synd att det inte hade nån livetile?)

En till fråga; går det att slå på nånting så att Explorer kommer ihåg inloggningar på olika sidor, inte nödvändigtvis lösenorden men iaf användarnamnen? Och är det nån annan bra browser på gång?

Permalänk

Ett tips är att kontrollera om telefonen är hel i butiken. Hämtade nämligen ut min Lumia 920 den 30 november som jag köpte av Elgiganten. Märkte när jag kom hem att jag hade en röd död pixlel och på måndagen åkte jag tillbaka för att byta till en fungerande hel telefon men nej.

Om telefonen är öppnad måste tydligen telefonen skickas på service först, väntar fortfarande för att få tillbaka min telefon jag lagt ut pengar på. Lär ju inte få tillbaka den i år.

Permalänk

Om nån vet en bra väder-app som är gratis och har stora tiles så säg gärna till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Jag vet inte om du läste mitt ärende, men har du ens haft hälften utav det helvete jag har så förstår jag dig till 100 %. Rekommenderar inte ens någon att vänta på telefonerna från 3 så som dem håller på. Tyvärr har jag personligen inget val som det ser ut...

Tillslut tröttnar även de trognaste utav kunder!!!

Mvh. Mansion

Hej, jag beställde en 920 från Tre den 6/11. Fyra veckor senare ringde jag och frågade vad som hänt. De kunde då inte ”hitta min beställning”. Efter att ha mailat min orderbekräftelse till supporten fick jag en ursäkt och löfte om att en lur skulle skickas senare samma dag alt. dagen efter. Ytterligare en vecka senare ringer jag igen och frågar varför jag inte har fått något paket. Svaret blir att de inte har skickat något och att de inte heller kan hitta min beställning (deja vu). Efter nytt inskick av bekräftelsen lovar man återigen att skicka en lur men tipsar om att det går fortare om jag beger mig till en Tre-butik. Jag ber nu supporten stryka min order samt upplyser om att det nog inte blir fler chanser för Tre. Dagen efter råkar jag gå förbi en Tre-butik. Trots allt går jag in och frågar efter en 920. Killen är ute på lagret ett tag innan han kommer tillbaka med beskedet att han kan ha en 920 framme redan om fyra veckor! Det slutade med att jag åkte till Elgiganten och köpte en vit…

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Om nån vet en bra väder-app som är gratis och har stora tiles så säg gärna till.

Weather Flow dock inte gratis men värd varenda krona

Visa signatur

Mobo::X570 AORUS ELITE CPU: Ryzen 7 5700X3D,Kraken Elite 240
GPU: RX 9070 16GB TUF Gaming OC
RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C PSU: SF750 750W
M.2: Gigabyte SSD M.2 PCIe 3.0 x4 NVMe - 1TB Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Svart

Permalänk
Medlem

VÄDRET ÄR BRA ,KAN LÄGG IN FLERA PLATSER,FINNS GRATIS I BUTIKEN

Permalänk
Medlem

Jag kör på Amazing Weather (tile) och Weather Flow (lockscreen), värda varenda krona. Sjukt snygga.

Permalänk
Avstängd

Gillar inte att dom smyger ut uppdateringar utan att informera. Hade 9st uppdateringar i store, uppdaterade och då fanns en som hette "Nätverk+" jag har ingen sån app så nog är det en uppdatering eller liknande.
Dom kunde ju berättat det, så hade man ju iaf. blivit glad att dom bryr sig.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har varit med om att mobilen har dött och ni sedan kunnat starta den och ha igång den länge? Min mobil dog idag på gymmet (cirka 40 minuter sedan). Testade att starta en gång, gick inte. Den andra gången så kom den igång. Jag hade igång den på 0% i cirka 40 minuter innan jag kom hem och satte den på laddaren. Lite skumt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Någon annan som har varit med om att mobilen har dött och ni sedan kunnat starta den och ha igång den länge? Min mobil dog idag på gymmet (cirka 40 minuter sedan). Testade att starta en gång, gick inte. Den andra gången så kom den igång. Jag hade igång den på 0% i cirka 40 minuter innan jag kom hem och satte den på laddaren. Lite skumt?

Rapporterat av flera användare tidigare i tråden. Bör bara hända en gång för att OS/batteri ska förstå vart 0% är

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbovin:

Toppen, det duger bra för min del till en början. (Funkade fint, synd att det inte hade nån livetile?)

En till fråga; går det att slå på nånting så att Explorer kommer ihåg inloggningar på olika sidor, inte nödvändigtvis lösenorden men iaf användarnamnen? Och är det nån annan bra browser på gång?

mm hoppas det dyker upp en uppdatering så det blir en realtime livetile

jag behöver bara trycka i "kom ihåg mig" på dom webbsidor jag vill att användarnamn å lösen skall dyka upp auto. Den loggar inte in automatiskt, bara kommer ihåg anv+lös funkar Bra på dom flesta siter jag är loggar in på.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Rapporterat av flera användare tidigare i tråden. Bör bara hända en gång för att OS/batteri ska förstå vart 0% är

Aha ok!

Permalänk
Medlem

pg_ice: Inte dags att lägga ner det där dryga eviga tugget snart? Det är ju folk som konstaterar olika problem här hela tiden. Den funkar fortfarande klart mycket bättre än min android som blev sämre och sämre för varje uppdatering. Jag hoppas på omvänt förhållande för Lumian iaf.

Permalänk
Medlem

Något jag la märke till är att automatiska ljusinställningar för skärmen enbart funkar om man går från mörkt till ljust men däremot så reagerar inte min när man går från ljust till mörkt igen, för att få skärmen att gå ner till mörkt igen så är man tvungen att gå i i standby och sedan on igen, ska det vara så? den går asså inte ner automatiskt i ljusstyrka däremot går den upp i ljusstyrka..
Min N700 har inte dem bekymmerna, där funkar auto ljusinställningar oavsett mörkt/ljust, och verkar reagera bra mycket fortare än L920...

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x