Permalänk

sådär..... nu har jag fått ihop hela min display med backlight å allt..... men jag tycker att backlighten lyser grönt.... å det tyckte morsan oxo..... nån mer som det gör det för???

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TRiXTeR[o]
sådär..... nu har jag fått ihop hela min display med backlight å allt..... men jag tycker att backlighten lyser grönt.... å det tyckte morsan oxo..... nån mer som det gör det för???

Ja det tycker jag med!!!:...GRRR!! det va därför jag köpte min, men men skit samma!

Visa signatur

Blow me!

Permalänk

Den lyser blå-grönt och det har backen även påpekat i något inlägg här...

Permalänk
Medlem

hmmmmmmmm...... jag tycker att analajser borde funka nu mene... hm hm hm.. får haxxa vidare

man ska väl loada .ini-filen åxå kom jag på.. men hur faen gör mande t då?

det står:
; How to load this configuration file:
; 1. Open the configuration of the 'LCD Display plug-in'
; 2. Go to the 'Output' tab
; 3. -> 'Load'

eeeh jaha. jag hittar fan inte den knappen är jag blind i huvet lr?

---

edit, hm hittade en Load-knapp under Configuration, prövade den.. funkar typ inge bättre. men det står grejer på lcdn, Configuration och de vanliga kommandona funkar, men inte Spectrum Analyzern.. hm..

edit igen... jag får allt att funka, utom alanyzern. fan skitcoolt med menyn på lcdn jue. hih. hjaelp

Visa signatur
Permalänk

Faaaan...jag lyckades klanta till mig rejält jag tänkte inte på att flatkabeln var uppbygd att den börja med 2 sen 1 sen 3 sen 4 osv....så den är ju inte för fin nu visar bara på dom 5första raderan resten bara är döda typ....
får ta å beställa en ny för jag måste ju bara ha en LCD

Visa signatur

KrISsE_TiGeR

Permalänk
Medlem

KrISsE_TiGeR, hehe jobbigt för dej

backen, hjälp! eru säker på att det inte var nåt mer man skulle ändra?

Visa signatur
Permalänk

mjo lite jobbigt är det allt för mig...men jag har beställt en ny precis av backen börjar bli stamkund där nu ju hehehe

Visa signatur

KrISsE_TiGeR

Permalänk
Medlem

Mina fungerar i alla fall finfint... de går för fullt...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrISsE_TiGeR
Faaaan...jag lyckades klanta till mig rejält jag tänkte inte på att flatkabeln var uppbygd att den börja med 2 sen 1 sen 3 sen 4 osv....så den är ju inte för fin nu visar bara på dom 5första raderan resten bara är döda typ....
får ta å beställa en ny för jag måste ju bara ha en LCD

hur vet man villken kabel i flatkabeln som går till villket stift då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster

Lägger upp bilden som jag gjorde innan igen. Hittar inte tråden som den fann i

Permalänk

Hittade lite program till LCDn.... Men jag får inte igång nått av dom.... kan bero på att man kanske är en inkompetent nolla....

Det kanske bara ä CrystalFontz som funkar såg jag nu.... men det står juh HD...... oxo..... aja... klura på det där ni som kan.....

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne

Permalänk
Medlem

weee nu funkar spctrm analysern! weee!
http://medlem.spray.se/apa100/wee.avi
(klaga inte)

trixter, jag prövade åxå en massa program men kom fram till att lcdmsartie var det enda värda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster

man mätar med en multimeter

Permalänk

snyggt apa100 fast kanske lite skakig på handen hehehe nejdå...men det var snyggt....mitt funkar osså fast man ser ju bara på dom första 8 kolumnerna på båda raderna men det blir ju snart ändring på det *väntar spänt på min nya lcd*

Visa signatur

KrISsE_TiGeR

Permalänk

SKÖNT!!!! Fick precis oxo igång min.... thanx to apa....

*tackar och bugar*

Här har ni en liten usel filmsnutt....

www.trixter.org/lcd.avi

OBS!!! Filmen är ca 2 384 384 byte stor!!!

Visa signatur

John Osborne

Permalänk
Medlem

klaga inte på skaket! katten kom in i rummet med mord i blicken

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Den där metallramen som sitter runt lcd, följer den med?

Sen undrar jag om ni tyckte att det var svårt att ordna till den, är ganska Noob på lödning och sånt, men hade ändå velat ha en lcd, som inte kostar 900:- (ex. Matrix Orbital)

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olit

Sen undrar jag om ni tyckte att det var svårt att ordna till den, är ganska Noob på lödning och sånt, men hade ändå velat ha en lcd, som inte kostar 900:- (ex. Matrix Orbital)

Metallramen hänger med på köpet... den sitter på kretskortet å håller fast glaset på displayen....

Det är inte svårt å löda den... bara man är noga å mäter upp benen å sånt först.....

Visa signatur

John Osborne

Permalänk

apa100 skyll på katten bara gör det....

Visa signatur

KrISsE_TiGeR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olit

det e skit lätt att fixa man behöver inte löda om man gör det på alternativ väg! jag kan posta en bild lite senare på hur jag gjorde med min. jag lödade inte en enda gång istället så klämde jag fast alla sladdarna i en tele/data plint (om ni undrar så är svaret ja jag e lat)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrISsE_TiGeR
apa100 skyll på katten bara gör det....

mäh. okejdå nu ere en skakfri filmsnutt på samma url. se å njut!

Visa signatur
Permalänk

Hmmmm... #krull @ qnet försöker du göra lite fight club grejj där eller

Kan du inte lägga upp en conf fil o på det mp3 plugginet. Jag får fortfarande inte rätt på staplarna som ska röra sig

Permalänk

såg bättre ut nu apa100 hehehe
fasen när får ni in nya lcd då backen????? vill ju ha min *sugen*
faan att man ska klanta sej hela tiden

Visa signatur

KrISsE_TiGeR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dozix

det e skit lätt att fixa man behöver inte löda om man gör det på alternativ väg! jag kan posta en bild lite senare på hur jag gjorde med min. jag lödade inte en enda gång istället så klämde jag fast alla sladdarna i en tele/data plint (om ni undrar så är svaret ja jag e lat)

pics tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Artoo-Detoo
Hmmmm... #krull @ qnet försöker du göra lite fight club grejj där eller

Kan du inte lägga upp en conf fil o på det mp3 plugginet. Jag får fortfarande inte rätt på staplarna som ska röra sig

Jag har två "cfg".s , ett för spectrum analyser på båda raderna och en för SA på översta och låten åker omkring på nedre raden,

finns på http://medlem.spray.se/apa100/ sen klicka på ini.rar

15megapixel yeah.

Visa signatur
Permalänk

JAAAAAAA...äntligen fick jag min nya lcd...kom med posten idag *jippi* men tyvärr skulle jag ju på lan så jag hann ju inte sätta ditt den jue men det lär nog bli rätt fort när man kommer hem sen

Visa signatur

KrISsE_TiGeR

Permalänk
Medlem

Vad är de för program ni använder för att få dit spektrum analysatorn på 2:raders LCD? (har en 20*2 redig LCD)

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

Ursäkta hemskt mycket om det redan blivit frågat, men kan någon skriva vad jag exakt behöver för att få det här att fungera inklusive bakgrunds ljus?, Jag förstår att jag behöver en drivare och det där, men vad behöver jag mer än det som står på Fractronics?, skulle vara asigt schysst om någon skrev en liten "lista" och vad det kostar.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

HJÄLP!!!!!! har lödat ihop min lcd dag
men när jag startar LCDsmartie så blir texten lustig...tappar bokstäver, byter ut bokstäver, skriver inte datumet rätt mm. vad beror detta på????

Visa signatur

KrISsE_TiGeR

Permalänk

alltså min lcd är ju helt waaako jue....dagen datum är enligt den 0001-01-04 ....hur faan kan det va d???? asså jag måste ju ha hjälpa fort...please

Visa signatur

KrISsE_TiGeR