Är Assassin´s Creed III imponerande grafikmässigt?

Permalänk
Medlem

Är Assassin´s Creed III imponerande grafikmässigt?

Fick med AC3 när jag köpte grafikkort och skruvade upp mina förväntningar.

Nu har jag spelat någon timme och måste nästa tillstå att vara aningen besviken. Tycker att många texturer ser väldigt kantiga ut. Ex. i en scen visas en närbild på en hand som har fler kantiga vinklar än en Stop -skylt.

Kanske det är något annat som gör AC3 tungdrivet, eller så är det inte tungdrivet alls? Kanske inte är ett "grafik" spel?

Någon som upplever samma sak?

ps. kör max på allt, 1920x1080

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Det är väl en portning. Alltså inte särskilt optimerat för datorer.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk

jag har kört AC3 i typ 20 timmar nu å jag har inte laktmärke till de som du beskriver nu.. men sen har jag helt ny dator och kör på högsta instälningarna... men jag kan hålla med om vissa texturer är lite kantigare än va dom hade behövt att vara... men det är ingen som har stört mig. men värdarna man springer i är välldigt stora så jag kan tänka mig att det hade vart über extremt tungdrivet om man gort allt minsta lillajätte snyggt

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Skrivet av Jenka27:

Det är väl en portning. Alltså inte särskilt optimerat för datorer.

ja det är portat från 360... eller ja dom andra har iaf vart men tror inte att dom har ändrat de än..

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

Jag tycker AC3 är snyggt, det känns i allafall som ett spel från 2012 grafikmässigt. Nu hann ju jag klara ut det då det fortfarande led utav buggar osv (flickering snow osv). Men sammanfattningsvis så är det ett välgjort spel, om än dålig portning.

Visa signatur

The Green machine: | Cooler Master HaF X Nvidia Edition | Asus Sabertooth Z77 |
| Intel i5 2500k @ 4,2Ghz | Corsair Hydro H100i | Corsair Vengeance 8GB |
| GTX 680 SLI | Corsair ATX850 | Cyborg RAT 7 Contaigon | Corsair K90 |
| Asus PB278Q | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser H650 | Intel 520 series 60GB |
| Intel 520 series 180GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surfer_boy:

ja det är portat från 360... eller ja dom andra har iaf vart men tror inte att dom har ändrat de än..

Torde ju besvara min fråga. Inte gjort för en modern dator mao.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Assassins Creed III spelas inte för grafikens skull, utan handlingen. Du borde testa.

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994