Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Åh, fy fan vad bra jobbat! Nu kan jag spela Zelda hela vägen till jobbet på morgonen!

Tusen tack!!

haha ja det är så jäkla bra. Ska bli naaajs att spela igenom zelda igen

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med frysningar sen i ca 1 månad nu. Händer ca 1 gång varannan dag men endast tå telefonen inte används och alltså ligger med skärmen släkt. Krävs att man soft-resetar den för att få igång den igen. Grymt störigt när inte larmet går på morgonen. Snackade med Nokia när fenomenet började inträffa och de sa att de troligtvis skulle lösas i en uppdatering. Är det någon som fått någon uppdatering alls? Nu menar jag inte de som kommer via Store utan via uppdateringsfunktionen i telefonen?

Permalänk

Porticouppdateringen, vilken de antagligen syftar på, kommer vid månadsskiftet enligt många oberoende källor. Sedan är det såklart upp till din operatör hur snabbt de får ut den till sina kunder. Så här säger tex Telenors kundservice:

"Vi har ännu ingen information om denna uppdatering, när den väl släpps till Telenor kommer sedan våra tekniker kolla över uppdateringen innan den släpps till våra kunder"

Porticouppdateringen ska bla. fixa buggen med frysningar + lite annat smått och gott.

Permalänk
Medlem

Då hoppas vi på det. Snackade med Nokias kundtjänst precis och han sa att den kommer mycket snart. Får väll hålla mig lite till innan jag skickar in den då. Allt annat fungerar super:)

Permalänk

Verkar som Portico uppdateringen har kommit. Körde NCS idag och den fann en uppdatering till min lur. Samma jag fick av Djaxxo imorse, har inte hunnit installera någon av dem än. Kör jag OTA via luren finns däremot ingen uppdatering

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

Verkar som Portico uppdateringen har kommit. Körde NCS idag och den fann en uppdatering till min lur. Samma jag fick av Djaxxo imorse, har inte hunnit installera någon av dem än. Kör jag OTA via luren finns däremot ingen uppdatering

Kan du förklara för oss vanliga dödliga vad NCS och OTA står för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

NCS= Nokia Care Suite

OTA= Over the air

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

NCS - Nokia Care Suite är ett program du installerar på datorn och som sedan kan söka efter uppdateringar och flasha luren. Där finns det nu en Portico uppdatering för min olåsta svarta 920. OTA är trådlös uppdatering direkt från telefonen, där finns fortfarande ingen uppdatering

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

NCS - Nokia Care Suite är ett program du installerar på datorn och som sedan kan söka efter uppdateringar och flasha luren. Där finns det nu en Portico uppdatering för min olåsta svarta 920. OTA är trådlös uppdatering direkt från telefonen, där finns fortfarande ingen uppdatering

Tack för svar Izeen och MattiasAsb. Finns det någon fördel med att vänta på att ens operatör skickar ut uppdateringen, eller får man exakt samma sak med NCS? I mitt inlägg några poster tidigare citerade jag Telenors kundservice och de säger att deras tekniker ska gå igenom uppdateringen innan de skickar ut den...

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Tack för svar Izeen och MattiasAsb. Finns det någon fördel med att vänta på att ens operatör skickar ut uppdateringen, eller får man exakt samma sak med NCS? I mitt inlägg några poster tidigare citerade jag Telenors kundservice och de säger att deras tekniker ska gå igenom uppdateringen innan de skickar ut den...

Jag kan tänka mig att det blir problem att få framtida uppdateringar OTA om man lagt in en egen. Så var det i alla fall på min gamla Galaxy S. Ser ingen anledning att inte vänta faktiskt. Det är inte direkt något katastrofalt som måste fixas och mjukvaran verkar ju vara nära.

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Har du en olåst lur och du flashar med rätt produktkod så har det aldrig varit problem tidigare med OTA. Men när man kör refurbish via NCS så blir luren återställd. För mig är det bara bonus då jag alltid fabriksåterställer mina lurar vid uppdatering för att undvika buggar

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

Har du en olåst lur och du flashar med rätt produktkod så har det aldrig varit problem tidigare med OTA. Men när man kör refurbish via NCS så blir luren återställd. För mig är det bara bonus då jag alltid fabriksåterställer mina lurar vid uppdatering för att undvika buggar

Skrivet av Massabrassan:

Jag kan tänka mig att det blir problem att få framtida uppdateringar OTA om man lagt in en egen. Så var det i alla fall på min gamla Galaxy S. Ser ingen anledning att inte vänta faktiskt. Det är inte direkt något katastrofalt som måste fixas och mjukvaran verkar ju vara nära.

Har en olåst lur men i och med att det som sagt inte är några katastrofala buggar så väntar jag nog isf på OTA uppdateringen. Egentligen bara batteritiden som är lite kass men klarar mig allt som oftast över dagen ändå så det är lugnt.

Permalänk
Medlem

Nu har det hänt för tredje gången. Kameran har slutat fokusera. Vilket gör kameran i princip värdelös. Är galet less på det. De två tidigare gångerna har det inte varat mer än två dagar. Och så vitt jag vet har detta hänt för endast mig. är det någon annan som hört talas om detta fenomen?

När jag tänker efter kanske det är fjärde gången det händer. Det skede i fredags när jag var på stan och skulle testa prisjakt appen för första gång när jag skulle skanna den andra varan så låste sig app och jag stängde ner den och efter det var fokuset låst.

Någon som har några tips? tänkte testa och flasha om den till portico och se om det hjälper. Har testa hard-reset men det blev ingen skillnad.

Har även försökt få tag i Nokia supporten men "Alla linjer är tyvärr upptagna." För att höra om de har hört talas om detta fenomen.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Nu har det hänt för tredje gången. Kameran har slutat fokusera. Vilket gör kameran i princip värdelös. Är galet less på det. De två tidigare gångerna har det inte varat mer än två dagar. Och så vitt jag vet har detta hänt för endast mig. är det någon annan som hört talas om detta fenomen?

När jag tänker efter kanske det är fjärde gången det händer. Det skede i fredags när jag var på stan och skulle testa prisjakt appen för första gång när jag skulle skanna den andra varan så låste sig app och jag stängde ner den och efter det var fokuset låst.

Någon som har några tips? tänkte testa och flasha om den till portico och se om det hjälper. Har testa hard-reset men det blev ingen skillnad.

Jag har råkat ut för det också, hände några gånger då jag höll på och fotografera här om dagen. Kameran funkade bra en liten stund men plötsligt frös fokuset. Då fick jag stänga kamera-appen och öppna den igen och så funkade det igen. Jag kan ha fel, men vill minnas att fokuset alltid frös just efter att jag kollat på nyligen tagna bilder i själva kamera-appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag har råkat ut för det också, hände några gånger då jag höll på och fotografera här om dagen. Kameran funkade bra en liten stund men plötsligt frös fokuset. Då fick jag stänga kamera-appen och öppna den igen och så funkade det igen. Jag kan ha fel, men vill minnas att fokuset alltid frös just efter att jag kollat på nyligen tagna bilder i själva kamera-appen.

Blir nyfiken på vad som händer ifall ni använder Camera Pro i det läget och drar i den manuella focusen?

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Blir nyfiken på vad som händer ifall ni använder Camera Pro i det läget och drar i den manuella focusen?

Har inte Camera Pro, däremot har jag ProShot. Kan testa nästa gång det händer om jag kommer ihåg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag laddade hem trial för proshot. Först funkade inte auto focus så jag testade att fokusera manuellt och till min lycka funkade det hur bra som helst. och efter det funkade auto fokus även i vanliga kameran.

Fy fan alltså att man inte kom på att testa det där själv.. Blir så glad men samtidigt så ledsen över att det var så simpelt. Här har man gått och svurit och knäppt dåliga kort hela helgen. Jag tackar så hemskt mycket för tipset.

Borde vi inte summera en liten lista med buggar så vi stött på och eventuella lösningar på dem. Och även sammanställa lite reparations tider från olika leverantörer. skulle kunna var hjälpsamt för många tror jag.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JoelGTV:

Jag har haft problem med frysningar sen i ca 1 månad nu. Händer ca 1 gång varannan dag men endast tå telefonen inte används och alltså ligger med skärmen släkt. Krävs att man soft-resetar den för att få igång den igen. Grymt störigt när inte larmet går på morgonen. Snackade med Nokia när fenomenet började inträffa och de sa att de troligtvis skulle lösas i en uppdatering. Är det någon som fått någon uppdatering alls? Nu menar jag inte de som kommer via Store utan via uppdateringsfunktionen i telefonen?

Jag tror att du har problem med någon app. Min betedde sig såhär och då var skurken en ficklampeapp!

Permalänk

Hände mig igår kväll, jag surfade på sweclockers och la den på bordet sen efter kanske en halvtimme så var den helt död

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Jag laddade hem trial för proshot. Först funkade inte auto focus så jag testade att fokusera manuellt och till min lycka funkade det hur bra som helst. och efter det funkade auto fokus även i vanliga kameran.

Fy fan alltså att man inte kom på att testa det där själv.. Blir så glad men samtidigt så ledsen över att det var så simpelt. Här har man gått och svurit och knäppt dåliga kort hela helgen. Jag tackar så hemskt mycket för tipset.

Borde vi inte summera en liten lista med buggar så vi stött på och eventuella lösningar på dem. Och även sammanställa lite reparations tider från olika leverantörer. skulle kunna var hjälpsamt för många tror jag.

Gärna. Min ska komma runt den 11/2 så jag kommer felsöka efter de värsta buggarna om min telefon nu har någon av dessa.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Google fungerar utmärkt för mig. Jag kommer automatiskt in på mobilsidan.

Inte för mig, när jag söker på nåt i google/explorer och klickar för att se sidan så kommer jag nästan alltid till en konstigt formaterad version av sidan där det står "'Den här sidan som har anpassats för din webbläsare tillhör www.*****.com och stöds inte av Google"
Sidan visas härifrån. Gå till sida 1 Zooma ut

längst ner på sidan kan jag då klicka visa "hela" eller fullständiga sidan.

fattar inget. vore intressant att höra om nån mer råkar ut för detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

Inte för mig, när jag söker på nåt i google/explorer och klickar för att se sidan så kommer jag nästan alltid till en konstigt formaterad version av sidan där det står "'Den här sidan som har anpassats för din webbläsare tillhör www.*****.com och stöds inte av Google"
Sidan visas härifrån. Gå till sida 1 Zooma ut

längst ner på sidan kan jag då klicka visa "hela" eller fullständiga sidan.

fattar inget. vore intressant att höra om nån mer råkar ut för detta

det är samma för mig med. Vet inte varför det blir så, måste vara för att Google hatar Windows phone. Jag har valt nu att köra med Bing nu istället. Men det som är konstigt är att i början när jag fick 920 så var fanns inte detta problem.

Permalänk
Medlem

oook, då är det inte bara jag då.
o nej precis, tror inte heller jag hade problemet för en månad sen...

ändrade i inställningar i explorer full format contra mobilversion men det hjälpte inte heller..
vore riktigt jävligt av google att göra såhär, det är helt onödigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

det är samma för mig med. Vet inte varför det blir så, måste vara för att Google hatar Windows phone. Jag har valt nu att köra med Bing nu istället. Men det som är konstigt är att i början när jag fick 920 så var fanns inte detta problem.

Exakt samma här. Vill Google jävlas så jävlas jag tillbaka. Övergått till Bing samt flyttat över allt från min Gmail till min egna domän.

Permalänk
Medlem

"'Den här sidan som har anpassats för din webbläsare tillhör www.*****.com och stöds inte av Google"

än så länge har jag inte hittat några referenser till det här problemet på svenska.
nån med engelska varianten kanske kan posta hur det exakt lyder på engelska så kanske vi kan hitta nån ledtråd

Permalänk
Medlem

Jag testade nyss med google och allt funkade som normalt. Konstigt!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av orvarino:

Detta är kvalificerat bullshit. SVT har byggt hela sin nya lösning kring HLS, som är ett Appleformat och en del av Apples QuickTimeX. Sen står SVT på scen i olika sammanhang och lovsjunger Responsive Design och plattformsoberoende - samtidigt går SVT i säng med en device/OS-aktör formatmässigt.
Tjena!
Undrar hur man har kravat/upphandlat den lösningen?
http://bambuser.com/v/2977104 (22:00 in)

Men om Microsoft hade varit företaget bakom HLS hade det varit helt OK för dig eller hur?

När det gäller smartphones så stöds HLS i iOS och Android och därmed täcker SVT Play ungefär 98-99% av smartphone-marknaden i Sverige.

HLS-support finns redan i andra Microsoft-produkter så det är väl bara en tidsfråga innan de implementerar det även i WP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Jag testade nyss med google och allt funkade som normalt. Konstigt!

yep, nu funkar det igen. riiiktigt konstigt.

hur triggar man så foton laddas upp till skydrive? jag klickar på backup och endast inställningar och program laddas upp. det gick för första bilderna jag hade in mobilen sen har det inte hänt nåt mer. har klickat i inställningar att bilder ska upp och att de ska upp i full format ej komprimerat

sen gillar jag inte att den har svårt att fatta när man pluggar in o ut lurarna mitt i, ljudet hänger sig ibland och den fattar inte om pluggen sitter i eller inte.

det är såna här smågrejer, inte många dock, annars är jag supernöjd. den har varit i gång nånstop i en månad nu inga freeze eller avstängningar och fantastiska semesterbilder-videos har jag fått. kronan på verket blir när streamingsiter har övergått till html5

Permalänk
Skrivet av Randomretard:

Hände mig igår kväll, jag surfade på sweclockers och la den på bordet sen efter kanske en halvtimme så var den helt död

Igår kväll var jag också med om en konstig grej som inte hänt innan! Jag pratade i telefon och skulle avsluta samtalet, men det gick inte!!
Klickade på avsluta samtal 100 ggr men ingenting hände..... Klickade sedan på power knappen 1 gång för att släcka skärmen, efter det så gick det inte att sätta på skärmen igen!!!
Fick göra en soft reset för att få igång luren igen!

Detta har jag inte varit med om sedan min första Iphone 3G

Permalänk

Nokias Mix Radio är ju urkalas!
Helt gratis och massor bra musik!
Dessutom går det göra listorna spelbara offline så att man inte drar på sin 3/4G!
Underbart!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *