Permalänk

Hjälp mig hitta en bra dator!

Tja!

Det är så att min syster ska iväg till USA 1 år och ska ha med sig en dator som hon kommer använda till internet och lägga inte bilder och göra vissa skriv arbeten!

Den ska vara ganska lätt, lång batteri tid och budget är emellan 3000-4000.

Ingen mini pc önskas!

Permalänk

Det här verkar som ett bra alternativ som passar in på kraven:

http://www.inet.se/produkt/1970607/asus-x501a

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk

Kan rekommendera
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=776499

dock vet ja inte hur bra den är själv men enligt recensioner verkar den vara en bra smidig dator

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Hon kan inte tänka sig att köpa en i USA då? Hon lär få mer för pengarna där.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Håller med Bakgrund, köp laptopen i USA, blir billigare för samma prestanda

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Hon kan inte tänka sig att köpa en i USA då? Hon lär få mer för pengarna där.

Det var en jättebra idé, enda nackdelen skulle väl vara att det inte är svenskt tangentbord. Men det kan man väl konfigurera på nåt sätt i inställningarna?

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av DesignatedPsycho:

Det var en jättebra idé, enda nackdelen skulle väl vara att det inte är svenskt tangentbord. Men det kan man väl konfigurera på nåt sätt i inställningarna?

Har för mig att det går att ändra tangentbordslayouten i Windows, frågan är om os'et blir på svenska om man köper den där? Fast det kanske går att ändra språk om man ominstallerar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Vet att då jag var i New York en sväng så hade dom i en låda svenska utbytestangenter till en dator jag stod och tittade på...lol

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Har för mig att det går att ändra tangentbordslayouten i Windows, frågan är om os'et blir på svenska om man köper den där? Fast det kanske går att ändra språk om man ominstallerar.

OSet blir på engelska, men man kan enkelt byta språk på tangetbordet i windows. Det borde inte vara några problem