Wii U eller vänta på Xbox720?

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Xbox "720" kommer ha samma enorma stöd som 360, enda anledningen till att det inte är några utannonserade spel till den än är ju för att de inte haft sin presskonferans än. När det gäller stora titlar och DLC har Xbox ofta förtur medans PS3 ägare fått vänta 3-4veckor tills DLC är tillgängligt för dom

Wii U är en extrem flopp i dagsläget med väldigt få titlar och utvecklarna som skulle satsa på den har börjat fly. Skulle absolut inte köpa en Wii U, plus att den presterar i princip samma som 7år gamla PS3 och Xbox

Vilka utvecklare är det som flyr?
Är det Ubisoft/EA/Crytek som ger ut dem är det lika bra att dom hoppar över Wii U, aldrig sett sämmre spel under mina snart 30år

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tvelander:

Säger det samma Xbox, jag testa WiiU JAG alltså vad jag tycker, hatar den.

Offt: Bra grammatik

Håller med dig till 100%. Fattar inte hur Nintendo kunde släppa den skiten.
#1 PC
#2 Xbox (nya)
#3 PS4
#4 Xbox (nuvarande)
#5 PS3
#6 Kortlek
#7 Trivial pursuit
.
.
#518 Stirra i taket
.
...
#678 Wii U
#679 Wii

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Xbox

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Är det Ubisoft/EA/Crytek som ger ut dem är det lika bra att dom hoppar över Wii U, aldrig sett sämmre spel under mina snart 30år

Håller helt med. De har inte många rätt

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i mitt första inlägg så hittar jag ju inga spel på PC att spela så alla de här "Poppis" spelen som Modern warfare/assasins creed / battlefield är inget för mig längre.
Som det vart tidigare så brukar det ju vara så att "finns det på pc så finns det på xbox/ps" vill helt enkelt spela något annorlunda.

Låter som att du behöver ge dig in i indie-träsket. Det finns sjukt många roliga unika indie-spel nuförtiden.
För att nämna en handfull:
Antichamber
Bastion
Don't starve
Dungeons of Dredmor
Legend of Grimrock
Little inferno
Tower Wars

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av Ramblemoe:

Låter som att du behöver ge dig in i indie-träsket. Det finns sjukt många roliga unika indie-spel nuförtiden.
För att nämna en handfull:
Antichamber
Bastion
Don't starve
Dungeons of Dredmor
Legend of Grimrock
Little inferno
Tower Wars

Dem ska ja kolla upp, det enda jag spelat där är legend of grimrock just för att man älskade eye of the beholder på amiga

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kent:

Offt: Bra grammatik

Håller med dig till 100%. Fattar inte hur Nintendo kunde släppa den skiten.
#1 PC
#2 Xbox (nya)
#3 PS4
#4 Xbox (nuvarande)
#5 PS3
#6 Kortlek
#7 Trivial pursuit
.
.
#518 Stirra i taket
.
...
#678 Wii U
#679 Wii

Har svårt att stava + jag har engelsk rätt stavning ^^ skriver sjukt mycket bättre på engelska.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tvelander:

Har svårt att stava + jag har engelsk rätt stavning ^^ skriver sjukt mycket bättre på engelska.

Jag har själv lite svårigheter med svenskan (är ju dansk) och gillar därför när andra gör fel :D.
Hur som helst var det absolut inte menat som ett påhopp.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ubisoft och EA ligger bakom 75% + av alla AAA titlar...och en hel del skit. Rockstar bojkottar Wii U för att den är för klen, man köper enbart en Wii U ifall man gillar barnspel och gamla N64 spel

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Ubisoft och EA ligger bakom 75% + av alla AAA titlar...och en hel del skit. Rockstar bojkottar Wii U för att den är för klen, man köper enbart en Wii U ifall man gillar barnspel och gamla N64 spel

Ja du ser, du kallar det AAA titlar och jag kallar det skit med ny förpackning.
Du säger att wii u är för klen. Det säger en hel del om dig som spelare, du spelar alltså inte spelen utan du tittar på dem?

Ett bra spel behöver inte se bra ut, det är bara ett plus i kanten men det är ju den sjuka riktning spelen har tagit i dag och det är säkerligen därför jag nästan aldrig spelar längre.

Permalänk
Medlem

Wii U känns inte alls attraktivt just nu, jag kommer köpa det när Zelda släpps, alternativt ett nytt metroid prime

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Den nya Xboxen är den sista jag skulle köpa av lite olika anledningar.

1. Dåligt med exklusiva titlar. De har mjölkat sönder sina 3 stora titlar och verkar inte ha ngt nytt att komma med.
2. De kan inte tillverka hårdvara som håller. Är inne på min 3:e 360. Den förra höll i ca 150 timmar.
3. De envisas med att ta betalt för onlineaccess även för features som inte är deras. Tex MLB, NBA, netflix mm.
4. De tar betalt för att spela online.

Wii U kan du vänta med då spelen kommer först i höst. Det är isf om du känner att du måste spela monster hunter, lego city eller new super mario bros som du kan köpa den idag.

Jag har Wii U och kommer köpa PS4. Extremt tveksam till xboxen.

1. Och hur många exklusiva titlar har Ps3/Ps4? På rak arm kan jag bara komma ihåg Killzone, Infamous och Uncharted
2. Äger 2 xboxar, 1 av den äldsta modellen och en Xbox Elite 120gb. Båda har körts i över 5000timmar var utan problem. Du kanske inte ska ställa den i ett utrymme med 0 cirkulation?
3. För att t.ex Netflix använder microsofts servrar. Det är därför det krävs Xbox Live Gold för Netlix via 360
4. PS4's onlinetjänst kommer att kosta pengar också. Förstår dock inte hur folk kan klaga på en kostnad lägre än 35kr i månaden

Ja du ser, du kallar det AAA titlar och jag kallar det skit med ny förpackning.
Du säger att wii u är för klen. Det säger en hel del om dig som spelare, du spelar alltså inte spelen utan du tittar på dem?

Ett bra spel behöver inte se bra ut, det är bara ett plus i kanten men det är ju den sjuka riktning spelen har tagit i dag och det är säkerligen därför jag nästan aldrig spelar längre.

Jag syftar inte på grafik, jag bryr mig ärligt talat inte om grafik ifall spelet är bra. Jag syftar på att en hel del spel på Wii U laggar trots att det ser ut att vara gjort 2008 i grafikväg jämnfört med t.ex 360. Med PS4 och nya Xbox ute kommer nog Wii U glömmas bort helt och dö ut inom 2år, t.om Nintendo själva säger att Wii U är en flopp i dagsläget och jag tvekar på att dom ska kunna vända detta utan EA, Ubisoft, Rockstar och Activision

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kent:

Jag har själv lite svårigheter med svenskan (är ju dansk) och gillar därför när andra gör fel :D.
Hur som helst var det absolut inte menat som ett påhopp.

Nej det fatta jag att det inte va

Bara säger så andra inte behöver på peka

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

1. Och hur många exklusiva titlar har Ps3/Ps4? På rak arm kan jag bara komma ihåg Killzone, Infamous och Uncharted

Så de tittar du kommer ihåg själv är alltså de enda som finns? Nästan allt jag har till PS3 är unika titlar till konsolen och vi snackar +50 spel här.

nej PS3 har ~205+ exklusiva titlar, varför jag säger + är för att listan är inkomplett
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:PlayStation_3-only_game...

Xbox 360 listan har ~246+ titlar http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Xbox_360-only_games

Ironiskt nog har Wii över 370
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Wii-only_games

Skrivet av Knuckles:

4. PS4's onlinetjänst kommer att kosta pengar också. Förstår dock inte hur folk kan klaga på en kostnad lägre än 35kr i månaden

Finns faktiskt inget officiellt uttalande en, enbart spekulationer. Det enda som är sagt är att det kanske kommer flera olika subskription sätt, men att det krävs för att spela online o.s.v. har absolut ingen sagt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om jag skulle ta och sälja min Xbox 360 och köpa mig ett Wii U.

Jag har i dag en dator som klarar av de nyare spelen utan problem, kanske inte med allt på högsta men tillfredställande nog så att jag ska kunna spela dem i alla fall och fast jag då har hela världens spelbibliotek på steam eller via andra sidor så hittar jag inget att spela och likaså blir det när man kollar titlarna då till xbox och ps då det brukar vara det samma utbud där men nintendo har ju en egen arsenal med spel som ser festliga ut verkar funka bra när man har begränsad tid som man har nu med barn och allt.

Jag har Xbox 360, PS3, Wii U och en kompetent PC. Jag skulle utan vidare överleva utan samtliga utom PCn.
Visst, det finns ett par lir här och där som är bra. PS har t.ex Uncharted, Xbox har Forza och Wii U har idag endast Mario.(Men Zelda är på gång i olika former!)

Om jag skulle välja att behålla endast en konsol skulle det bli, Wii U.
Inte för att den är mest tekniskt snabb eller så utan just för de exklusiva spelen, bl.a Mario och Zelda.

Du har en kompetent PC, spel som kommer till PS och Xbox kommer även till PC. Inte alla titlar men väldigt många.
Vad du däremot aldrig kommer se är Mario, Metroid, Zelda osv på en PC.

My two cents. Jag har två barn, en tjej på dryga året och en grabb på 6 år. Wii U ger mycket glädje, den är rent tekniskt inte alls med i matchen, men det behövs liksom inte.
Med en kompetent PC och en Wii U får man mycket av det goda.

Det känns som du tröttnat på "mainstream", en Wii U kommer förändra det. Säger bara Lego City.

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Jag har Xbox 360, PS3, Wii U och en kompetent PC. Jag skulle utan vidare överleva utan samtliga utom PCn.
Visst, det finns ett par lir här och där som är bra. PS har t.ex Uncharted, Xbox har Forza och Wii U har idag endast Mario.(Men Zelda är på gång i olika former!)

Inte för att den är mest tekniskt snabb eller så utan just för de exklusiva spelen, bl.a Mario och Zelda.

Du har en kompetent PC, spel som kommer till PS och Xbox kommer även till PC. Inte alla titlar men väldigt många.

My two cents. Jag har två barn, en tjej på dryga året och en grabb på 6 år. Wii U ger mycket glädje, den är rent tekniskt inte alls med i matchen, men det behövs liksom inte.

Det känns som du tröttnat på "mainstream", en Wii U kommer förändra det. Säger bara Lego City.

Härligt med en som tänker lika.
Har som du sett under dessa år som xbox och ps3 vart ute så är det väldigt få bra spel som är exklusiva till dessa och allt annat kan man i stort sett spela på sin PC om man nu skulle vilja det.

Men du har helt klart rätt, jag har tröttnat på det som ges ut i dag.
Längar nästan tillbaka till hur det var för 20år sedan då det mesta som släpptes var nytt och det hände saker hela tiden när det kommer till spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Vänta. Jag har en Wii u och den har inte använts mycket. Helt klart släppt ett år för tidigt. Finns väldigt få spel och ännu färre som är exklusiva eller inte sämre för Wii U.

Edit: wii U kan nog bli något för dig i framtiden. Men just nu är det bäst att vänta då det tar ett jädra tag innan spel kommer ut och allt blir uppskjutet hela tiden.

Ett år för tidigt? jag tycker nästan den är 7år för sen ^^

Permalänk

vänta box ex 1080

Permalänk

Hade föredragit ett Wii U, pg.a exklusiva titlar som Zelda och Super Smash Bros.

Vill jag spela andra spel så spelar jag hellre på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Knappast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Lego city är galet bra

Permalänk

Det stora dragplåstret med WiiU är ju virtual console, det är ju grymt häftigt. Sen så är ju WiiU och Xbox lite olika marknaden där WiiU är mer barn och casual. Sen sägs det ju att PS4 ska ha mer hästkrafter under huven är Xbox så för min del blir det nog ett WiiU och en PS4.