Permalänk
Medlem

Ny mobil, budget 7k

Hej!
Min Iphone4 börjar tröttna nu tyvärr.... Kan inte ringa från den längre, så har en 3310 för ringa med och andra för surf:p
Men men!
Vilken mobil är det som är "bäst" idag. Använder den mest till de vardagliga men en bra kamera är stort plus, helst inte för stor/liten.
Kollar mest på 920 men känns som Windows inte är min "grej", fördriver mycket tid med spelande och vad jag fattar har dom inte så mycket sånt...
Men kom med förslag på telefoner! Öppen för alla förslag, gärna just varför! Tack!:)

Permalänk
Avstängd

Imo så är det 3 man väljer från just nu

Samsung S4
HTC One
Sony Xperia Z

Eller så köper du en iPhone 5 om du redan har lagt ner massa cash på appar.
Glöm windows är mitt råd.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera dig att kolla på HTC One, riktigt trevlig lur, älskar min.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

iphone 5 eller vänta på iphone 5s / iphone 6 du undrade ju varför också och det är bara för att jag är en apple fanboy

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Glöm iphone på sweclockers, det är inbitna fantaster som verkar tro att gemene man är ute efter att "modda" sin telefon och inte bara ringa smsa och slösurfa på den.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem

Att WP har få spel är knappast sant kolla här: http://www.wpcentral.com/games

Förvisso är allt relativt men du ska nog kunna fördriva tiden med "onödigheter" även om du skaffar en Nokia.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

S3/S4
Iphone 5/Vänta på 5S
HTC One

Android-telefonerna är större.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Paprikan:

Hej!
Min Iphone4 börjar tröttna nu tyvärr.... Kan inte ringa från den längre, så har en 3310 för ringa med och andra för surf:p
Men men!
Vilken mobil är det som är "bäst" idag. Använder den mest till de vardagliga men en bra kamera är stort plus, helst inte för stor/liten.
Kollar mest på 920 men känns som Windows inte är min "grej", fördriver mycket tid med spelande och vad jag fattar har dom inte så mycket sånt...
Men kom med förslag på telefoner! Öppen för alla förslag, gärna just varför! Tack!:)

WP8 har Xbox titlar, så ska du spela så är det en utmärkt plattform. Men köp vad du vill och tycker om, ett råd dock, pilla på telefonerna ordentligt innan du bestämmer dig.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk

Alle föreslagna telefoner är bra telefoner, mitt råd är att faktiskt gå in i random butik och känna på dem, t.ex. så är jag glad att jag gjorde det, var nära på att köpa HTC One, men efter att ha kännt på den så fick det blir en Nexus 4. Samsung går fet bort pga plastkänslan i Sx-serien...

Sonys telefoner känns ju helt okej enligt mig, om man ser bort i från dems egna UI

Permalänk
Avstängd

Det ryktas att det kommer mer Xbox spel till WP8:
http://gigaom.com/2013/06/04/new-halo-exclusive-gives-gamers-...
http://www.windowsphone.com/en-us/store/featured-games

Så kanske du kan vänta in Lumia 925 (om du inte har bråttom) och testa den innan du tar ett beslut:
http://www.idg.se/2.1085/1.511328/forhandstitt-pa-nokia-lumia...

Permalänk

Min nästa blir en Oppo find http://europe.oppostyle.com/home/9-find-5-midnight.html
Pågrund av priset,, runt 3.700kr så får du väldigt mycket för pengarna. Jäkligt snygg med skadar ju inte

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Medlem
Skrivet av krillekernel:

Min nästa blir en Oppo find http://europe.oppostyle.com/home/9-find-5-midnight.html
Pågrund av priset,, runt 3.700kr så får du väldigt mycket för pengarna. Jäkligt snygg med skadar ju inte

Sitter på en find 5 just nu, grym telefon! Om man gillar att modda och så stödjer tillverkaren massa custom ROMs
och så uppdaterar de själva ofta och användarna får föreslå och rösta på vilka saker de vill ha med.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Avstängd

För spel så rekommenderar jag en Note (2), stor skärm gör spel mycket trevligare och stylusen är mycket användbar i många spel (beroende på vilken typ av spel man spelar förstås). Storleken lär kännas i början men det dröjer inte länge förrän man har vant sig och alla andra telefoner känns som leksaker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hazzemannen:

Glöm iphone på sweclockers, det är inbitna fantaster som verkar tro att gemene man är ute efter att "modda" sin telefon och inte bara ringa smsa och slösurfa på den.

Du är lååååååågt ifrån sanningen. På sweclockers rekommenderas Lumia 920 med nedlåst system som inte går att modda speciellt bra. Spelar ingen roll om det är en tvättmaskin du är ute efter, frågar du på Sweclockers så kommer du rekommenderas en Lumia 920...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Poster:

Du är lååååååågt ifrån sanningen. På sweclockers rekommenderas Lumia 920 med nedlåst system som inte går att modda speciellt bra. Spelar ingen roll om det är en tvättmaskin du är ute efter, frågar du på Sweclockers så kommer du rekommenderas en Lumia 920...

Lutar mest åt en Lumia 920 nu.
Skulle kosta 549kr/månaden (fria sms/ring/ 4gbsurf+mobilen)
Så tror jag väntar på bättre möjligheter till ett billigare abonnemang... Och då kanske de har kommit nyare mobiler så som 925an

Såg nu att halebob hade bra pris men vet inte hur dom är ....

Skrivet av HikiSpray:

WP8 har Xbox titlar, så ska du spela så är det en utmärkt plattform. Men köp vad du vill och tycker om, ett råd dock, pilla på telefonerna ordentligt innan du bestämmer dig.

Är lite fast i 2 spel som tyvärr verkar bara finnas på IOS och Android....
Men kanske kommer senare
För gillar verkligen 920:)

Permalänk
Skrivet av Paprikan:

Lutar mest åt en Lumia 920 nu.
Skulle kosta 549kr/månaden (fria sms/ring/ 4gbsurf+mobilen)
Så tror jag väntar på bättre möjligheter till ett billigare abonnemang... Och då kanske de har kommit nyare mobiler så som 925an

Är lite fast i 2 spel som tyvärr verkar bara finnas på IOS och Android....
Men kanske kommer senare
För gillar verkligen 920:)

Nu är en bra tid att köpa en Lumia 920, runt 3500 kr får man pröjsa beroende på var man köper ifrån, själv betalade jag 5400 för min och det var billigast då...

Är sjukt nöjd med luren, tycker den känns så smidig och allt flyter på galant och kameran är topp. Sen ska man inte glömma bonustjänster man får som tex. HERE Drive och Nokia Music som ger stort mervärde om man nyttjar såna tjänster.

Nu är jag inte den som säger att du ska hålla dig borta från Android eller IOS, vill bara lyfta fram några punkter som jag tycker är betydelsefulla.

Permalänk
Medlem

Iphone 5 , Med samma specs som galaxy s2 . Seriöst spring nu inte iväg och köp en iphone när det finns så många andriod telefoner som är så mycket bättre , Skulle säga att S4an eller Htc One är de bästa idag .

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Läs tråden om Lumia 920 så förstår du varför du ska undvika den luren. Problem efter problem

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid vänta två timmar och se om vad Apple presenterar på sin Keynote ikväll! Kanske (osannolikt) att det dyker upp en ny lur?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Läs tråden om Lumia 920 så förstår du varför du ska undvika den luren. Problem efter problem

Mhm och sen kan du google efter "Galaxy S4 problems" eller "iPhone 5 problems" så hittar du ännu mera. Finns måndagsexemplar och problem med alla lurar. Lumia 920 är varken sämre eller bättre på den fronten. Orsaken till att tråden om Lumia 920 här på swec är lång är pga det är en mycket populär telefon här på forumet.

Har haft min Lumia sen november och jag har haft en enda "lockup" som krävde en soft reset, i övrigt har den varit totalt problemfri, till skillnad från min tidigare android som startade om sig själv ett par gånger i veckan även fast jag testade flera olika ROMs. De uppdateringar som har kommit har också gjort batteritiden bättre på min Lumia, klarar mig utan större problem ~2 dagar mellan laddningar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Läs tråden om Lumia 920 så förstår du varför du ska undvika den luren. Problem efter problem

det är lika lite problem med 920 som med i5, gs4, htc one osv.

måndags ex kallas dom.

Mjukvaran är mycket bra nu och inom snar framtid så lär många appar vara väl-optimerade också då det är dessa som slukar batteri.

Antar att du EJ har läst tråden om Lumia 920 helt och hållet.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Om du fördriver med mycket spelandet, så är det IP5/IP5S som gäller och IOS har det bästa spel utbudet.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|