Rockstar släpper första videon med GTA V gameplay

Permalänk
Medlem

Anledningen till att det inte kommer till nextgen-konsoler är helt uppenbart att deras utvecklingsteam saknar kompetens för att utveckla till en ny plattform.

Sen vi kan bara hoppas att de väljer att lägga mer pengar på PC-versionen än mot vad de gjorde sist gång.

Permalänk
Skrivet av ghollghost:

Det som personerna innan syftade på var nog att när de portar spel så blir det ju inte "nextgen grafik" utan spelet är gjort för 360/ps3 och sedan har de gjort en version som är spelbar på de nya konsolerna.
Antar jag iallfall

Men jag hoppas de lägger ner mer tid på portarna så de får updaterad grafik osv. Annars så kommer det högst sannolikt ut grafikmods som det bara är att installera.

Ja självklart så är motorn utvecklad med nuvarande generation i åtanke men en PC/PS4/Xbone-port kan ju i alla fall få 1080p, högupplösta texturer, högre uppdragna inställningar över lag. GTA IV med Icehancer går ju få grymt snyggt så jag ser ingen anledning till varför man inte skulle kunna får en grymt snygg och polerad GTA V-port till senare hårdvara.

Skrivet av exroz:

Anledningen till att det inte kommer till nextgen-konsoler är helt uppenbart att deras utvecklingsteam saknar kompetens för att utveckla till en ny plattform.

Sen vi kan bara hoppas att de väljer att lägga mer pengar på PC-versionen än mot vad de gjorde sist gång.

GTA V har varit under utveckling sedan 2008, Xbone och PS4 har inte funnits ute hos 3:e parts kodknackare så länge.

Permalänk
Medlem

Det första jag gjorde när jag läste nyheten var att skrika "ååååååååååååååhåhåååååååååååå, ååååååååååååååååååå, yesssssshh!"
Hoppas verkligen inte det blir GTA IV-historian all over again. Dåligt optimerat och släpps till PC ~ett år efter konsoll-release.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd

Spelet kommer även att släppas till "next-gen"-konsolerna, tids nog. Garanterat!

Permalänk
Medlem

Kommer dö när det kommer ut..

Hoppas dock innerligt att de blir bra optimerat åt PS3.. GTA IV laggar tammetusan på PS3 (eller någon som vet varför det gör det?/har någon förklaring)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Det första jag gjorde när jag läste nyheten var att skrika "ååååååååååååååhåhåååååååååååå, ååååååååååååååååååå, yesssssshh!"
Hoppas verkligen inte det blir GTA IV-historian all over again. Dåligt optimerat och släpps till PC ~ett år efter konsoll-release.

Nu efter att jag har sett videon så tänker jag "ååååh floppppp"

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Synd de inte släpper det till next-gen också, en Ps4 version vore så mycket roligare att spela på. Känns lite bortkastat med 360/Ps3 så nära inpå next-gen:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Det kan du ge dig fan på att jag kommer göra som en käftsmäll mot Rockstar för att de inte släppte det till PC samtidigt.

Och om tillräckligt många tänker så vad händer då?
Inget mer Rockstar-spel till PC.

Permalänk
Medlem

Det nya ekonomisystemet såg väldigt lovande ut! Grafiken däremot verkar vara en besvikelse.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det kommer till PC, Rockstar kommer inte att dissa en så pass stor marknad.

det beror på vilka kontrakt som dem har med sony & microsoft. btw släpps det till pc så kommer dem förlora så mycket på piratkopiering då det går så snabbt jämfört med konsol kopior imo.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Vet inte vad jag ska tycka faktiskt.. varken bra eller dåligt, kan inte bestämma mig.

Tycker allt såg bra ut, förutom den uppenbara 360/PS3 konsol grafiken. Känns väldigt onödigt att lansera detta till dessa när nya gen konsolerna finns runt hörnet, dessutom får PC vänta...

Permalänk
Medlem

Jag vill så gärna se detta till PC och nästa generations konsoler. Kom igen, Rockstar!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

var neutral

Asså jag gick in med helt neutrala tankar för en vecka sen och köpte faktiskt The last of us å lånade en ps3`a.det var en enorm besvikelse det är ju för fan lika rakt som en linjal.sen vad är det här med tryck fyrkant tryck triangel etc går det ens att misslyckas i spel med consol.fattar inte att det är så populärt med consol det totalt suger.jag gick i djupa tankar att köpa dom nya consolerna men det kan dom helt glömma.nu kommer ju förmodligen dom nya bli lite snabbare en dom gamla för det var ochså en grej ajg reggade på dom är ju stenålder tog ju typ 10 min från uppstart till spel wtf!!

Permalänk

För alla er som liksom jag tycker att det är dumt av Rockstar att inte släppa GTA V på PC finns det en "petition" som man kan skriva under i hopp om att detta skulle hjälpa!

http://www.change.org/en-GB/petitions/rockstar-release-gta-v-...

Visa signatur

"I hate when people quote me for things i don't say" - Abraham Lincoln

&

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Anledningen till att det inte kommer till nextgen-konsoler är helt uppenbart att deras utvecklingsteam saknar kompetens för att utveckla till en ny plattform.

Lol va?! PS4/XBone ÄR ju PCs!

Att utveckla GTA V för PC + få båda nya konsolerna på köpet... Jag ser ärligt talat inte hur nån Rockstar chef inte kan dregla över pengarna det betyder.

Permalänk
Medlem

Vill se en remake av San Andreas. Många spenderade timmar på det spelet. Vill att allt ska va exakt samma(karaktärer, uppdrag) förutom grafik och div gränssnitt.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Intresserad av vilken upplösning spelet kommer att köras i. 480p uppskalat?

Permalänk
Skrivet av Vimm:

Intresserad av vilken upplösning spelet kommer att köras i. 480p uppskalat?

Skulle nog satsa på 720p uppskalat, om inte 1080p beroende på hur dem tänkter göra med nästa generation... man vet ju aldrig...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Det där var ju garanterat inte in-game spelat på en 360/ps3 hur som helst.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Mordarosten:

Vill se en remake av San Andreas. Många spenderade timmar på det spelet. Vill att allt ska va exakt samma(karaktärer, uppdrag) förutom grafik och div gränssnitt.

Tror nog det skulle vara tråkigt för dem flesta att köra samma uppdrag med samma karaktär igen, bättre om du kör med ett hårt moddat San Andreas med ENB etc.

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Red Dead Redemption

Det har inget med saken att göra, Rockstar games är ganska stort, de äger flera olika utvecklare, Rockstar North var tidigare DMA design innan de blev uppköpta. Och det är just dem som har gjort pc verisioner till alla sina spel (gta serien). De som gjorde Red Dead redemption var en annan utvecklare under Rockstar som aldrig har gjort pc spel innan. Det är alltså helt olika utvecklare men under samma företag i.e Rockstar games som inte kan göra mycket åt saken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ziggy_:

btw släpps det till pc så kommer dem förlora så mycket på piratkopiering då det går så snabbt jämfört med konsol kopior imo.

Lever folk kvar i detta tankesättet? Herregud...

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Spel som GTA borde göras i första hand till PC och sedan göras om till konsol och inte tvärtom.
Hoppas de kan "porta" GTA V bättre denna gång än vad de gjorde med GTA IV för den så kallade "portningen" måste vara den sämsta i historien.

Permalänk
Medlem

Grafiken ser ju lite DATED ut även om den är snyggare än dom andra, varför inget next gen GTA ?

Permalänk

Är det snyggt nog att släppas på PC?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Är det snyggt nog att släppas på PC?

Inte utan mycket högre uplösning på texturer samt fler polygoner och kanske även bump mapping, vissa texturer i videon såg ju inte ut att vara större än 256x256, sedan var ju draw distance rätt kort och terrängen skulle behöva mera detaljer.

Permalänk
Medlem

Awesome!

Jag är som många andra, fuck the singleplayer, i just wanna drive around!

Permalänk

Ansiktsanimationerna och kroppsspråket är fortfarande stela och stenålders alá GTA style.
Och hur vattenfarkoster påverkar vattenytan ser också billigt och stenålders ut.
Det har verkligen inte hänt mycket på grafikfronten.

Men jag ser ändå fram emot spelet, fast om det inte finns AA så tänker jag inte köpa spelet i ren protest.
I helvete heller att jag köper ett spel år 2013 (eller 2014) som inte har AA.
Ingen AA får mig att kräkas, fattar inte varför så relativt få klagade på avsaknaden av AA i GTA IV.

I slutet av klippet ser det nästan ut som nån form av massive multiplayer grej, ifall det blir så.. spelet lär bli ännu mer trögdrivet än GTA IV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det där var ju garanterat inte in-game spelat på en 360/ps3 hur som helst.

Om du kollar på detaljerna på karaktärerna är grafiken pissdåliga idag. Långt ifrån, delvis naturen ser bra ut men på nära håll ser det inte bra ut.
Givetvis är det för gamla konsolerna.

Permalänk

Kort sagt verkar Rockstar ha insett att GTA San Andreas var ett av deras bästa, om inte det bästa, GTA:t de gjort, och verkar därför köra fullt ut på en "re-make" av det, vilket jag som ett San Andreas fan tycker är grymt

Tråkigt bara att det inte fick bli någon next-gen grafik, och förhoppningsvis att de lägger mer pengar på PC portningen än de gamla mynt de hittat liggandes under soffan.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |