Cdon går back med 50 miljoner, rea utlovas

Permalänk
Medlem

Cdon går back med 50 miljoner, rea utlovas

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17154752.ab

Inte konstigt med tanke på deras priser och den mer eller mindre usla servicen, och hur sjutton ska en dunderrea lösa deras ekonomiska problem?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Bli av med värdelösa grejer som tar plats i lager?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Nu flaggar man för utförsäljning av bland annat dataprodukter i ett försök att vända utvecklingen.

Hmmm, undrar om de menar just dataprodukter och inte datorprodukter? Är det datorprpdukter så låter det härligt!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Bara för att dom inte har telefonsupport är supporten inte usel. För mig har dem alltid tacklar frågor via mail, returer och reklamationer på ett bra sätt!

Jag har tex mailet och frågat om jag kan lägga till en produkt till ordern i efterhand. "tyvärr ordern har redan packats. Men här får du en kod för gratis frakt", vem andra gör det liksom?

Och priserna på komponenter är likvärdiga andra ställen.

Permalänk
Medlem

Cdon har gått överstyr. De tror att de ska kunna sälja allting. Allt från tandborstar, spel, datorer, plånböcker, skjortor och glassmaskiner.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanso:

Cdon har gått överstyr. De tror att de ska kunna sälja allting. Allt från tandborstar, spel, datorer, plånböcker, skjortor och glassmaskiner.

håller med lite på den punkten faktist, känns som att dom tagit sig lite för mkt vatten över huvudet... men amazon säljer ju också allt möjligt, så omöjligt är det ju inte

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icepeak:

håller med lite på den punkten faktist, känns som att dom tagit sig lite för mkt vatten över huvudet... men amazon säljer ju också allt möjligt, så omöjligt är det ju inte

Fast Amazon säljer inte allt själv. Mycket är via 3e parts butiker som Amazon bara agerar portal mot.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Dom kan gott kursa enligt mig med den värdelösa supporten dom har.. Finns så otroligt mycket bättre butiker att handla på än cdon. Köper hellre mitt grafikkort hos Inet som fokuserar på data än hos cdon som även dom som sagt säljer haklappar till min son....

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Medlem

Men jobbigt om man köper saker på REA och de sedan konkar.
Visserligen borde garantin gälla ändå men det kan ju bli krångligare.

Permalänk
Medlem

Trevligt med rea, jag har börjat handla mer och mer just datorprylar på CDOn. Synd dock att ännu en firma får problem pga "förlustpriser för att locka kunder".

Vad gäller supporten så har de iaf löst problem jag har haft, även på en lördag en gång

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Så tråkigt att få höra, gillar CDON väldigt mycket. Bra prissättning, bra kampanjer samt bra tillgång av produkter, hittar sällan något ej i lager.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Inaktiv

Mig veterligen skulle det inte röra i ryggen om det gick i konkurs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Mig veterligen skulle det inte röra i ryggen om det gick i konkurs.

Skickades från m.sweclockers.com

Konkurrens gynnar alla, även dig.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Vore intressant o se hur många det är som tänker på detta... eller ens känner till det?
Själv så struntar jag fullständigt i support numera... handlar enbart där priset är lägst och från en butik som inte är okänd.

Varför väljer du då inte okända butiker?
Jag väljer inte okända butiker för att jag vet inte hur supporten är och vad som händer om det bli krångel. Samma sak tänker jag om ett företag som är påväg utför.

Eller nej förresten. När jag tänker efter som köpte jag min dator på Datorbutiken precis innan de konkade. De hade väldigt mycket bättre priser då...

Så tokigt det kan bli. =D

Permalänk
Skrivet av Segas:

Mig veterligen skulle det inte röra i ryggen om det gick i konkurs.

Skickades från m.sweclockers.com

Har lite svårt och tro att cdon ska gå i konkurs, cdon är den mest ledande internet butiken i hela norden, Jag svära på att vi här, inte kommer få uppleva den dagen cdon går i konkurs

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Nooo 90 % av mina senaste inköp kommer från CDON. Säga vad man vill om deras support, men ingen kan komma ifrån att de har väldigt ofta bäst priser och överlägset bäst kampanjer. Bara att ta en titt i fyndtråden som översvämmas av erbjudanden från just CDON. Glöm inte heller 15 % rabatten i slutet av varje månad, bara den har varit bättre än Kompletts 1 h rea.

Inte konstigt egentligen när man vid ett tillfälle klantade sig och möjliggjorde gratis spel och filmer, kan tänka mig att många utnyttjade deras misstag. Många minns säkert hårddisken som släpptes till ett vrakpris men som sedan visade sig vara falsk. CDON fick därför ersätta alla beställningar med en mycket bättre hårddisk till ett orimligt lågt pris. Ett bra tag kunde man även få tag på en färdigbyggd dator med en 3930k, 240 GB SSD och dubbla GTX 690 för 19k, detta har kännetecknat CDON ända sedan de slog igenom. De har haft alldeles för låga priser för sitt eget bästa.

Permalänk
Medlem

Rent konkurrensmässigt hoppas jag att CDON klarar sig, sen måste jag också inflika med att jag aldrig haft några som helst problem vare sig med support eller produkter från dem. Tvärtom, har såväl fått problem med en dyr tv, datorskärm, grafikkort och fått alla bytta direkt utan några problem alls. Grafikkortet fick jag ett nytt ivägskickat innan jag sänt in mitt defekta ens.

Tråkigt för alla som har haft problem givetvis, men det finns också vi nöjda kunder.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanso:

Cdon har gått överstyr. De tror att de ska kunna sälja allting. Allt från tandborstar, spel, datorer, plånböcker, skjortor och glassmaskiner.

Tja, fast å andra sidan vad ska man göra när musik och filmmarknaden förändras som den gör?
Skivförsäljningen lär inte öka efterhand som spotify mm får mer och mer genomslag precis.
De behöver ju anpassa sig och hitta nya affärer, eller så kommer de sakta tyna bort i princip.
Skulle nog behöva bättre fokus dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Lego Master

Aldrig köpt någon komponent från CDON, mest film och spel, men klart trist att det går dåligt för dom. Har alltid funkat bra för mig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tja, fast å andra sidan vad ska man göra när musik och filmmarknaden förändras som den gör?
Skivförsäljningen lär inte öka efterhand som spotify mm får mer och mer genomslag precis.
De behöver ju anpassa sig och hitta nya affärer, eller så kommer de sakta tyna bort i princip.
Skulle nog behöva bättre fokus dock

skivförsäljning går ner pga privat och piratkopiering. Trodde det var allmänt underförstått.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

skivförsäljning går ner pga privat och piratkopiering. Trodde det var allmänt underförstått.

En sanning med viss modifikation. Jag har aldrig köpt så många cd-album som nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Commander:

skivförsäljning går ner pga privat och piratkopiering. Trodde det var allmänt underförstått.

Speciellt privatkopiering är hett just nu. Alla mina kompisar träffas då och då bara för att privatkopiera musik.

Skrivet av PerZerk:

En sanning med viss modifikation. Jag har aldrig köpt så många cd-album som nu.

Kanske det fanns en uns ironi i Commanders inlägg

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Jag gillar cdon, men hatar deras GUD serie, thor och detdär, känns fjantigt, jag syftar nu på namnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jilted:

Konkurrens gynnar alla, även dig.

Det beror på om man behöver tumma på pengar och kvalité. Jag bryr mig inte vad en komponent kostar, så länge butiken sköter ett eventuellt ärende med bravur - och där faller CDON som en fura.

Men det är väl synd om de som inte har ekonomi nog att tillfredsställa sitt intresse om nu CDON är så mycket billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17154752.ab

Inte konstigt med tanke på deras priser och den mer eller mindre usla servicen, och hur sjutton ska en dunderrea lösa deras ekonomiska problem?

Inte för att vara sån, men det står i din egna länk, i rubriken till och med, hur de tänkt att det ska lösa deras ekonomiska problem

Citat:

Cdon flaggar för jätterea
Behöver sälja av lager för att lösa krisen

Du vet att lager är en kostnad när man tittar ekonomiskt? Så säljer de av det de har liggande så kan de kanske vända uppåt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Konkurrens gynnar alla, även dig.

Modern myt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

En sanning med viss modifikation. Jag har aldrig köpt så många cd-album som nu.

När inte allt finns på Spotify speciellt vissa skivor som man vill lyssna på.. och även någon skiva som jag har haft på spotify har tagits bort..
sammt att endel skivor felar det låtar på.

Så visst finns fortfarande anledning att ha ett privat arkiv
sedan så är flac fortfarande bättre kvalitet än spotify om man nu bryr sig om sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Bara för att dom inte har telefonsupport är supporten inte usel. För mig har dem alltid tacklar frågor via mail, returer och reklamationer på ett bra sätt!

Jag har tex mailet och frågat om jag kan lägga till en produkt till ordern i efterhand. "tyvärr ordern har redan packats. Men här får du en kod för gratis frakt", vem andra gör det liksom?

Och priserna på komponenter är likvärdiga andra ställen.

Jag sa aldrig att supporten var dålig pga saknaden av telefonsupport, sega svar, inte ett dugg serviceminded och dåligt bemötande för många anser jag som rätt dålig support.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Vad är det som är billigt? Länka gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Modern myt.

Källa?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder