Permalänk
Medlem

Här har du strömkabel typ IEC C13 - C14. Slipper du adapter.
Bra galleri och bildtexter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av c0ll:

Här har du strömkabel typ IEC C13 - C14. Slipper du adapter.
Bra galleri och bildtexter!

Jag kör med den typen av kabel till servern och datorn. Dock behövde jag fixa adaptrarna till skärmen, en USB-hårddisk och högtalarna då de inte går att koppla in med IEC C13 - C14.

Tack, tack!

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem

Mycket tid, pengar och tålamod har lagts ned här! Finfint

Permalänk
Medlem

Har för mig att Netgear skickade med 2 st magnet remsor till prosafe serien back in the days, till de små 4 ports switcharna. Då de blev så varma att man var tvungen att sätta fast switchen på ett metall föremål så att värmen skulle ledas bort. Vet inte hur det fungerar nu för tiden, men antar att de löst värme problem! haha

Självklart får du över medel poäng, då all form av hemma lösningar faller mig i ögonen!

Lycka till!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Har för mig att Netgear skickade med 2 st magnet remsor till prosafe serien back in the days, till de små 4 ports switcharna. Då de blev så varma att man var tvungen att sätta fast switchen på ett metall föremål så att värmen skulle ledas bort. Vet inte hur det fungerar nu för tiden, men antar att de löst värme problem! haha

Självklart får du över medel poäng, då all form av hemma lösningar faller mig i ögonen!

Lycka till!

Yes, de har löst värmeproblemen verkar det som, min switch blir knappt ljummen.

Tackar!

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem

Vore det inte bättre om du satte 780 i gamingdatorn och 580 i steambox?

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Vore det inte bättre om du satte 780 i gamingdatorn och 580 i steambox?

Citerar min egen bildtext här

"Centrat i mitt nätverk, min Gamingdator. Byggd skräddarsydd av Inet 2011 med Intel Core i7 2600K, 16GB RAM, GeForce GTX 580, Intel SSD, 3TB lagringsdisk från Hitachi, Asus Xonar DX ljudkort och Cooler Master Silencio chassi. Är sedan dess uppgraderad med två Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC."

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bascule666:

Citerar min egen bildtext här

"Centrat i mitt nätverk, min Gamingdator. Byggd skräddarsydd av Inet 2011 med Intel Core i7 2600K, 16GB RAM, GeForce GTX 580, Intel SSD, 3TB lagringsdisk från Hitachi, Asus Xonar DX ljudkort och Cooler Master Silencio chassi. Är sedan dess uppgraderad med två Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC."

ETT 780 presterar fortfarande både värmemessigt och prestanda mässigt bättre en 2 st gtx 670 tror mig jag har skälv bytt och skall köra den setupen.

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thompi8:

ETT 780 presterar fortfarande både värmemessigt och prestanda mässigt bättre en 2 st gtx 670 tror mig jag har skälv bytt och skall köra den setupen.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd

låter kul jag sitter skälv på 2st 670 och har kollat tester på ett 780 och enligt dessa så är det bättre att köra ett 780 istället för 2st 670

när det dessutom presterar några procent mindre en ett titan kort

http://www.sweclockers.com/recension/17295-asus-geforce-gtx-7...

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompi8:

låter kul jag sitter skälv på 2st 670 och har kollat tester på ett 780 och enligt dessa så är det bättre att köra ett 780 istället för 2st 670

när det dessutom presterar några procent mindre en ett titan kort

http://www.sweclockers.com/recension/17295-asus-geforce-gtx-7...

Öhh, enligt de tester jag läst så ska GTX 670 SLI prestera bättre än ett GTX 780 (som i testet Demonoidz visade på). BF 3 Ultra 1920x1080, GTX 670 SLI min 104 max 125 och GTX 780 min 95 max 103. Just i detta test alltså mellan 9 och 21% snabbare.

Nu spelar det i min setup ingen roll då det bara är min Gamingdator där jag nu kör GTX 670 SLI som klarar just SLI, "Steamboxen" som jag kör till TV:n är bygg med ett mITX-moderkort så där går SLI bort. Skulle jag skifta kort så skulle båda maskinerna bli slöare och jag skulle få ett GTX 670 över...

Vore intressant att veta vilka tester du sett där ett GTX 780 skulle vara snabbare än två GTX 670 i 1920x1080.

förtydligande
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fin lägenhet, 5p!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabbedi1:

Fin lägenhet, 5p!

Tack! Är själv rätt nöjd även om det tagit några år att få till det hela.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Din ups känns lite väl tunn för att hålla alla saker igång i ca 20 minuter. Annars så är det helt klart najs. Gillar stället! Hade dock valt en Logitech Performance mx (bättre ergonomi skulle jag tro).

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Din ups känns lite väl tunn för att hålla alla saker igång i ca 20 minuter. Annars så är det helt klart najs. Gillar stället! Hade dock valt en Logitech Performance mx (bättre ergonomi skulle jag tro).

Testade UPS:en och kom upp i ca. 18 min (med grejorna i idle), men jag har den bara för att få en korrekt nedstängning av servern om strömmen skulle gå och för att skydda prylarna från otrevliga överspänningar.

Tänker du på Logitech Performance MX till "Steamboxen"? Planerar att skaffa ett Logitech TK820 till den datorn när det släpps.

http://www.logitech.com/sv-se/product/wireless-all-in-onekeyb...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Testade UPS:en och kom upp i ca. 18 min (med grejorna i idle), men jag har den bara för att få en korrekt nedstängning av servern om strömmen skulle gå och för att skydda prylarna från otrevliga överspänningar.

Helt sant det du skriver, man har en UPS för att få en korrekt nedstängning om strömmen skulle gå, och många gånger så är strömavbrott på några sec inga problem för en UPS, även om batterierna börjar bli till åren. Och strömspikar är ingen huvudvärk när man har UPS

Har själv haft ett flertal UPS:er genom åren, och har man engång ägt en, ja då kan man inte leva utan (inte jag iallafall)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Tänker du på Logitech Performance MX till "Steamboxen"? Planerar att skaffa ett Logitech TK820 till den datorn när det släpps.

Okej, det var som f*n! En ups brukar inte behöva en så lång uptime, men det är riktigt najs!

Tänkte mer till Gaming riggen. Annars så ser det tangentbordet riktigt fint ut!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Vad jobbar du med?

Permalänk

Nu vill jag inte komma här och vara din morsa men den där "adaptern" du har tillverkat (som syns på en av UPS bilderna) är direkt livsfarlig. Byt ut den där lampsladden och ersätt den med en kabel som har jordledare. Skulle den apparat som är inpluggad gå sönder kan den bli strömförande med otrevliga konsekvenser som följd.

Annars ser det ju riktigt trevligt ut

Visa signatur

Storskrot:
MB - Asus RIVE X79 // CPU - 3930K @ 5GHz // RAM - 32GB // GPU - Asus GTX680 DCU-IIT // HD - 2 x Corsair 128GB RAID0, 4 x 2TB WD // Chassi - Fractal Design Define XL
Lillskrot:
ASUS G750JX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persan96:

Vad jobbar du med?

Tidigare jobbade jag som VD på ett bolag i många år. Hoppade av det jobbet för ett tag sedan och skriver numera på en roman. Får väl se om det blir något bra med boken annars funderar jag på att dra igång någon ny verksamhet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dusty Circuit:

Nu vill jag inte komma här och vara din morsa men den där "adaptern" du har tillverkat (som syns på en av UPS bilderna) är direkt livsfarlig. Byt ut den där lampsladden och ersätt den med en kabel som har jordledare. Skulle den apparat som är inpluggad gå sönder kan den bli strömförande med otrevliga konsekvenser som följd.

Annars ser det ju riktigt trevligt ut

Nu är jag ingen elektriker men alla de inpluggade prylarna i "adaptrarna" använder ojordade kontakter så det borde väl inte göra någon skillnad? De prylar som har jordade kontakter (server. datorn...) är inpluggade med jordade IEC C13 - C14 strömkablar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt hem. Lite av en prylhimmel

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av asphyxie:

Grymt snyggt hem. Lite av en prylhimmel

Tack, jag har en förkärlek för prylar, typ min största hobby...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Half-Life 2 Postern !

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Det är ju tur att vi människor har olika smak annars skulle livet vara bra mycket tråkigare. Tack för den positiva kommentaren!

Grym hörna ! Men när du använder Xbox 360 kontrollen till node maskinen vilket program använder du då?

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem

Riktigt gott med riktigt trådat nätverk i lägenheten. Det saknar jag!
Håller med om Netgear Prosafe, har en 8-portare som bara rullar.

Permalänk
Medlem

Snacka om vackert..

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MurrGutt:

Half-Life 2 Postern !

Ett av mina bättre köp på eBay, såg den av en slump och kände att jag var tvungen att investera lite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alleballe453:

Grym hörna ! Men när du använder Xbox 360 kontrollen till node maskinen vilket program använder du då?

Inget speciellt program alls (använder modellen för PC där sändare ingår). Är plug and play, funkar rakt av på alla spel jag testat med som stödjer gamepad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Snacka om vackert..

Danke!

Visa signatur