Permalänk

Parvum S1.0

Hej.

Vill dela med mig av mitt senaste bygge. Har länge gått i tankarna att bygga något mindre, dels då jag endast kör med ett grafikkort, dels för att jag började tröttna på att ha mitt gamla 650D på skrivbordet. Lutade länge åt ett TJ08B-E innan jag hittade denna skapelse. Hade nog som många här aldrig hört talas om Parvum tidigare, men tyckte att designen och funktionerna var intressanta nog att köpa mig ett.

Specifikationer:

Chassi: Parvum Systems S1.0
Moderkort: Gigabyte G.1 Sniper M5
Processor: Intel Core i7 4770K
Grafikkort: Evga GTX780
Minne: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600Mhz
Nätaggregat: Corsair AX 750W
SSD: Intel 335 240GB
HDD: WD Caviar Green 2TB
Kylning: Corsair H100i + 4st NB-Blacksilent Pro PL-PS 120mm (planer på vatten)

Hoppas ni gillar galleriet och lämna gärna en kommentar!

Parvum S1.0

Permalänk

ballt chassi, vart kan man möjligen få tag i detta i Sverige ?

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk

Sjukt snyggt chassi måste jag medge! Har varit inne på att köpa likadant men föredrar mini-itx! och förresten vad är det för grill galler du har på radiatorn i toppen? följde det med eller kan man beställa det separat?

Permalänk
Skrivet av '[MSK:

Jäger;13876126']ballt chassi, vart kan man möjligen få tag i detta i Sverige ?

Tror tyvärr inte det. Köpte mitt genom deras egna hemsida. Annars så vet jag att tex http://www.overclockers.co.uk/ och http://www.specialtech.co.uk/ också säljer dessa.

Permalänk
Skrivet av sunnyzmile:

Sjukt snyggt chassi måste jag medge! Har varit inne på att köpa likadant men föredrar mini-itx! och förresten vad är det för grill galler du har på radiatorn i toppen? följde det med eller kan man beställa det separat?

Tror ett mini-ITX kan var på väg faktiskt. Grillen såldes med chassit förut men de tog bort den av någon anledning. Men tror inte att det är några problem att få en utan kostnad om du frågar.

Permalänk

okej, a men då blir det nog från deras egna börjar tröttna på mitt Fractal Design R2 ^^

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Medlem

Riktigt unikt och snyggt genomfört på alla sätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt chassi, intressant koncept som verkar väl genomfört, känns även som att det finns stor potential för modifikationer om man känner för det

Permalänk
Skrivet av aydinz:

Mycket snyggt chassi, intressant koncept som verkar väl genomfört, känns även som att det finns stor potential för modifikationer om man känner för det

http://www.youtube.com/watch?v=3q6XTTGHP2Q

http://www.youtube.com/watch?v=Hdt2qfbT488

Här har du två fantastiska Parvum byggen!

Permalänk
Skrivet av nicke505:

Riktigt unikt och snyggt genomfört på alla sätt.

Osäker på om du menar bygget i sig eller chassit i sig, men tack ändå

Skrivet av aydinz:

Designen var faktiskt det som väckte mitt intresse. Tror tom Corsair apade efter detta lite med sitt nya kubchassi. Sen är ju hela chassit gjort av akryl så göra egna modifikationer ska nog inte vara allt för svårt.

Permalänk
Skrivet av MysteriousHaider:

Jo, men lite vattenkylning och modifikationer på rätt ställen så går det att skapa otroligt häftiga byggen med detta chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Osäker på om du menar bygget i sig eller chassit i sig, men tack ändå

Designen var faktiskt det som väckte mitt intresse. Tror tom Corsair apade efter detta lite med sitt nya kubchassi. Sen är ju hela chassit gjort av akryl så göra egna modifikationer ska nog inte vara allt för svårt.

förtydligande: Unikt chassi och väl genomförd montering av komponenter

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk

Jävligt fränt chassi

Visa signatur

Felstavningar skylles på alkohol, droger, sex och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Lite grön och svart sleeving så blir det 5p.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Lite grön och svart sleeving så blir det 5p.

Ska försöka få tummarna ur och sleeva nätagget nått tag. Blir nog troligen när jag börjar med vattenkylningen.

Permalänk
Medlem

Är chassit gjort i plast?

Snyggt bygge!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Synd att inga fläktfilter följer med.....

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Skrivet av KKay:

Är chassit gjort i plast?

Snyggt bygge!

Tackar, chassit är gjort av akrylplast.

Skrivet av Dussan89:

Synd att inga fläktfilter följer med.....

Köpte till ett par http://www.akasa.com.tw/update.php?tpl=product/product.detail.tpl&no=181&type=Accessories&type_sub=Fan Guards Filters&model=GRM140-AL01-BK som jag har framför fläktarna i fronten. Inte de bästa som finns men lite damm stoppar de nog.

Permalänk

Riktigt snyggt chassi!

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 64gb | Samsung 980 Pro | AMD Radeon RX 7900 XT | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Snusfri

Känns udda med ett akrylchassi, vet du om de har några planer på ett i alu eller plåt?
Roligt med en fellow Bollnäsare

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Tackar, chassit är gjort av akrylplast.

Köpte till ett par http://www.akasa.com.tw/update.php?tpl=product/product.detail.tpl&no=181&type=Accessories&type_sub=Fan Guards Filters&model=GRM140-AL01-BK som jag har framför fläktarna i fronten. Inte de bästa som finns men lite damm stoppar de nog.

Hur beställde du ?

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Skrivet av THB:

Känns udda med ett akrylchassi, vet du om de har några planer på ett i alu eller plåt?
Roligt med en fellow Bollnäsare

Ju fler ju roligare. Tror de enbart bygger i akryl, har inte hört något annat. Men fler modeller kommer nog komma så småningom.

Skrivet av Dussan89:

Hur beställde du ?

Om det är chassit du syftar på så beställde jag via Parvums hemsida. Fläktfiltren beställde jag från http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=764581.

Permalänk

Ser ju rätt grovt ut, men fint ändå med tanke på att det är plast. Men fick man inte med några fötter!? Annars najs!

Måste varit jäkligt skoj att montera det?

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk

Jaha, nu fick du mig att vilja lägga 1 650 kr på ett nytt chassie. Det var ju snällt...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Skrivet av ShockCore:

Ser ju rätt grovt ut, men fint ändå med tanke på att det är plast. Men fick man inte med några fötter!? Annars najs!

Måste varit jäkligt skoj att montera det?

Ja det är ganska grovt, akrylskivorna är 5mm tjocka och det är dubbla skivorbåde bak och i fronten. Fick tyvärr inte med några fötter. Har satt dit tygpuffar som ska sitta under stolar.

Skrivet av heffaklumpmamma:

Jaha, nu fick du mig att vilja lägga 1 650 kr på ett nytt chassie. Det var ju snällt...

Förlåt...

Permalänk
Medlem

En backplate vore ju pricken över i !

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk

kan du skicka en pris länk på det chassit? där man kan köpa detta chassit
helt klart bra betyg har lagts

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrymmeMannen:

kan du skicka en pris länk på det chassit? där man kan köpa detta chassit
helt klart bra betyg har lagts

http://www.parvumsystems.com/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grönt RGB på pumpen så det matchar GPUn hade varit snyggt. Riktigt fint bygge!

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Riktigt vackert!

Visa signatur

Xiaomi 34" UltaWide | AMD 3600 | BeQuite Black | 16GB DDR4 | GTX 1070 |