Bilder på ditt senaste inköp (2013)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

600 Kr CDON

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Blev en sådan här för ett par veckor sedan..

Ska köpa en WiFi-dongel WFT-E6 till den också.. men har inte kommit så långt.

I veckan skaffade jag mig nya hörlurar och valet landade till slut på ett par Sennheiser 363D.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Ett stycke Yamaha förstärkare.
http://i.imgur.com/atXCx4Dl.jpg

Samt Volt Cola á 24st
http://i.imgur.com/No9BGsNl.jpg

Hur funkar förstärkaren?? Funderar på att skaffa en likadan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

I veckan skaffade jag mig nya hörlurar och valet landade till slut på ett par Sennheiser 363D.

[SPOILER]https://dl.dropboxusercontent.com/u/64762192/Sweclockers/363D...

[/SPOILER]

Hur fungerar lurarna? Är 7.1 imponerande i framför allt spel?
Har ett par bra stereolurar idag och är rätt kräsen men skulle vilja få lite bättre känsla i spel samt gå över till ett headset nu lagom till BF4.
Kan du rekommendera dessa och har du testat några andra lurar som du kan jämföra med? Jag kör med Audio Technica idag, AtH-M50 och tycker de låter rätt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/64762192/Sweclockers/1DX....

https://dl.dropboxusercontent.com/u/64762192/Sweclockers/363D...

Får man fråga vad du fotograferar om du köpt en 1Dx? Antar att du har en ordentlig uppställning av objektiv också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke123:

Hur funkar förstärkaren?? Funderar på att skaffa en likadan.

Skickades från m.sweclockers.com

För det priset, helt suverän!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZonCo:

[/SPOILER]

Hur fungerar lurarna? Är 7.1 imponerande i framför allt spel?
Har ett par bra stereolurar idag och är rätt kräsen men skulle vilja få lite bättre känsla i spel samt gå över till ett headset nu lagom till BF4.
Kan du rekommendera dessa och har du testat några andra lurar som du kan jämföra med? Jag kör med Audio Technica idag, AtH-M50 och tycker de låter rätt bra.

Tycker de fungerar bra.. är sköna och lätta på huvudet. Problemet för mig är väl att de är "öppna" och man hör ljud runtomkring och de i ens närhet hör ljudet från lurarna väldigt väl. Annars väldigt bra ljud och tycker 7.1 fungerar bra.
Har annars bara haft billigare lurar för under tusenlappen och dessa är bättre..

Skrivet av grafit:

Får man fråga vad du fotograferar om du köpt en 1Dx? Antar att du har en ordentlig uppställning av objektiv också.

Fotograferar mest familj och vänner.. lite kalas då och då..

Nävars.. frilansar på en tidning och då ingår allt från att fotografera småungar på dagis, kungen på besök, div3 match i innebandy till elitserien i hockey och kanske någon tragisk dödsolycka på E4..

Gluggar har man så man klarar sig, men ett par till skulle inte skada. Det är de där lite mer nischade objektiven, med fasta brännvidder jag saknar.
Har sällan med mig mer än 3st och har därför inte skaffat så mycket fast optik.. men känner att jag saknar dem ibland. 300mm 2,8L är väl det enda fasta jag har..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Garmin Forerunner 210 + En jäkligt bra skiva

Fiio E10

Permalänk
Medlem

Hundmat och ett tuggrep/tuggknut

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Ny rakhyvel, Ska testa den senare idag, Testad nu, Den är aggressive och den öppna kammen är en upplevelse i sig själv, rekommenderad.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Bose QuietComfort 20i

Väldigt nöjd hittills. Öronpluggarna sitter bra i öronen och är svåra att rubba. Tyckte det blev förvånansvärt tyst ute när jag tog på mig dem i centrala Göteborg, behövde inte skruva upp musiken på samma sätt som jag behövt göra med andra hörlurar. Som mest nöjd var jag när jag satte mig på bussen sista sträckan hem och oljudet från bussen blandade sig med musiken - då satte jag igång brusreduceringen...

Tystnad.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | M4 10C | 32GB LPDDR5X | 512GB SSD ],
                         [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                         [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

En Surface 2. Otroligt nöjd med enheten så här långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazzer:

http://i.imgur.com/NAbfKSU.jpg

Hur är den jämfört med första Surface? Har apputbudet blivit större?

Hade själv första Surfacen när den kom. Men jag tyckte att det inte riktigt flöt på när man surfade osv.

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 2500k @ 5Ghz. 8192Mb 1600Mhz. OS disk: 60GB Agility 3 550/500.
ATI Radeon 6870 @ 970Mhz/1125Mhz Bärbar: Macbook Pro Retina 15" i7 2.7Ghz 16GB 512GB SSD 2013"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazzer:

http://i.imgur.com/NAbfKSU.jpg

Niiice men inget cover?

Permalänk
Entusiast

Dagens inköp.

Steelseries 6G v2. Hittade en bra deal på Webhallen via Facebook. Kostade bara 390 kr vilket känns rätt värt. Ska bli trevligt att faktiskt kunna spela ordentligt nu. Började inse hur mycket jag dör på grund att att mitt Logitech Illuminated inte klarar av så många tangenter samtidigt. Lite irriterande att inte kunna trycka W, Shift och mellanslag samtidigt. Gick inte att spela Mirror's Edge alls. Kommer ta ett litet tag att vänja sig vid höjden och att knappen för apostrof och asterisk sitter fel. Än så länge är jag väldigt nöjd. Ska spela lite på det senare.

Blev även en lampa till fönstret. Det är på väg en LED-växtlampa från Ebay också så om ett par veckor kommer det lysa porrlila i fönstret istället. Förhoppningsvis får det mina chiliplantor att överleva den mörka vintern lite bättre.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Hundmat och ett tuggrep/tuggknut

http://piclair.com/data/6spuv.jpg

nu måste jag få fråga var det är för ras på hunden ? väldigt fin

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaXoR:

Hur är den jämfört med första Surface? Har apputbudet blivit större?

Hade själv första Surfacen när den kom. Men jag tyckte att det inte riktigt flöt på när man surfade osv.

Det här är min första tablet jag äger och har därför svårt att göra djupa jämförelser men har känt på Surface RT i butik och där kändes den i vissa lägen aningen. I det avseendet är verkligen Surface 2 en fröjd. Alla appar och de olika Office-programmen öppnas kvickt, spelen lirar utan hack, 1080p MKV:s flyter på -- och ser bra ut på skärmen. Hittils har den hanterat allt som jag bett den om på ett alldeles galant sätt. Byggkvaliteten är på topp och de båda lägena på kickstandet passar de flesta situationer.

Jag har inte använt Android och vet därför inte vilka appar jag skulle sakna. Min uppfattning är den att i stort sett alla "must-have-appar" finns, antingen officiella sådana eller alternativa. Men jag kan förstå att en Android/iOS-användare mycket väl skulle kunna sakna just sin favoritapp.

För min del ersätter tableten en högpresterande 15-tums laptop (som mest är klumpig, väsnas och blir varm). Efter jobbet brukar jag ändå mest konsumera innehåll som (slö)surfande, videotittande, musik- och podcastlyssnande. Sambon kommer använda Surface 2:an i skolan. För dessa ändamål kunde jag inte hitta en mer passande produkt. Om jag vill programmera eller fotoredigera så använder jag den stationära.

Skrivet av tattis:

Niiice men inget cover?

Ingen butik har de nya på lager ännu men har lagt en beställning på ett Touch cover 2. Levereras förhoppningsvis nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

nu måste jag få fråga var det är för ras på hunden ? väldigt fin

Blandning av American staffordshire terrier och staffordshire bullterrier.. Tack!

Bättre bild

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt en ny TV/stereo-bänk,175riksdaler på röda korset.

Permalänk
Medlem

Försöker få ett mer trådlöst liv.

Nokia Purity Pro. Sköna och helt OK ljud. Trevlig att kunna lyssna på musik från min mobil, stationära, bärbara, tablet och teve utan något krångel. Skönt att slippa hörlurskabeln när jag är utanför hemmet.

JBL PlayUp. Förvånansvärt bra tryck för att vara så liten. Smidigt att bara toucha telefonen (med NFC).

Permalänk
Medlem

Marknad i hemstad, fann dessa.

(Datorn räknas inte)

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Inte senaste inköp men den blev först använd ikväll, Das Boot! Dock lilla varianten på "bara" 80cl men det gick i två hela 50cl. Gottish!

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Tinardirith:

Inte senaste inköp men den blev först använd ikväll, Das Boot! Dock lilla varianten på "bara" 80cl men det gick i två hela 50cl. Gottish!

http://i.imgur.com/HrVWbD1.jpg

Låter fel

Glas = 80 cl
Men du fick i 2x50cl..

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Låter fel

Glas = 80 cl
Men du fick i 2x50cl..

Ja antingen var det väl för lite i burkarna eller så räknar dom att man ska ha en dm skum i glaset xD

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Tinardirith:

Ja antingen var det väl för lite i burkarna eller så räknar dom att man ska ha en dm skum i glaset xD

Haha antagligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

http://i.imgur.com/byBCItv.jpg

Offtopic: Fick mig att tänka på denna

Permalänk
Skrivet av DrKovski:

Offtopic: Fick mig att tänka på denna

Hah! Kung ^^ För mig handlar det dock bara om filmen Beerfest xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det senaste riktiga inköpet: Albin Express